5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SVĚT: Nepěkné severokorejské počínání

V našich klimatických podmínkách v letních měsících udeří pořádná vedra, domorodci svá města vyprázdňují, nejen Prahu zaplňují turisté značně zahraniční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 15.8.2017 16:26

Čuník Kim, tak jako Arabáši-muslimové rozumí

Čuník Kim, tak jako Arabáši-muslimové rozumí - stejně tak jak Rusáci-říše zla jediné věci - SÍLE.. Jen díky izraelské síle, jejich skvělé vědě a organizaci obrany své země - a hlavně to, že desítky let mají své velmi kvalitní JADERNÉ zbraně i s vhodnými nosiči si na ně ta svoloč NETROUFLA a jen nenávistně poštěkávají... Oni, Židé, jsou skvělí - přátelští, moudří ( nejen na počet Nobelových cen...) - když bylo ale třeba, tak usedli do svých letadel a tanků a napráskali na zadek za 6 dnů stonásobné přesile Arabů...

L. Severa 15.8.2017 10:21

Platí nejen pro Kima.

Je zřejmé, že diplomatická jednání, finanční podplácení, rezoluce, embargo a snaha o uplatnění všech forem humanity se míjí účinkem.

Z. Lapil 15.8.2017 11:41

Re: Platí nejen pro Kima.

Nemíjí, pokud jsou, jak krásně formulováno ve hře Těžká Barbora, "materiálně vyfutrovaný".

V knize Kazatel je prý psáno: je čas setí a je čas sklízení. V severní Korei, říkám už já, prozatím(?) končí čas jednání a podplácení a přichází čas materiálního futrování. Tuším metoda cukru a biče se tomu taky říká.

Taky dobře funguje Rozděl a panuj, určitě metoda užitečná v případě, že by byla pravda (a proč by nebyla) to spojování s islamismem.

J. Jurax 16.8.2017 0:04

Re: Platí nejen pro Kima.

Jo, materiálně vyfutrovaný velkým kanónem a vůlí jej použít.

Kanónů je dost už dlouho, ale vůle je použít jaksi chybí. Takže se ta humanita účinkem zákonitě míjí.

V. Student 15.8.2017 10:00

Jaké úmysly se severní Koreou?!

Proč se spekuluje o (tajných) úmyslech, které má ten či onen, nyní Trump, se SK? Tady politizování asi opravdu není na místě. Prostě Kim je natolik nebezpečné hovado, že vzrůstá potřeba se před ním chránit za každou cenu.

Spekulace o tom, jestli má nebo nemá jaderné zbraně jsou bezpředmětné v okamžiku, kdy to on sám tvrdí a taky to tvrdí "naše" rozvědky. Prostě má, a basta. Nejsme v blázinci. To už přece není propaganda za účelem odstranění nepohodlného diktátora. Média už tolik konspirují, že to dělají automaticky i v tomto případě. Ale je k tomu důvod? Jaký?

M. Valenta 15.8.2017 9:13

Pes co štěká nekouše.

Kdyby měl Trump nějaké úmysly se S. Koreou , tak to své "fire and fury" připravuje v tichosti.

R. Langer 15.8.2017 10:46

Re: Pes co štěká nekouše.

Koušou všichni. ;-)

J. Hanzal 15.8.2017 10:53

Re: Pes co štěká nekouše.

A především ti co štěkají, i když mě kous pejsek co neštěkal, ale za to jsem si mohl sám.

M. Valenta 15.8.2017 11:15

Re: Pes co štěká nekouše.

Čivavu a spol. jsem nemyslel.

J. Klepal 15.8.2017 9:05

co nutno také připomenout

Ležérní úvahy pana Ulče ovšem nutno doplnit o reálie, přestože se severokorejským režimem, nazývaným zcela chybně komunistickým, může sympatizovat jen ideologický fanatik. Především je nutno zdůraznit, že signatáři Smlouvy o nešíření jaderných zbraní, a to předevšim ti hlavní, vybavení ničivou silou schopnou mnohonásobně zlikvidovat lidstvo a život na Zemi (pravděpodobně jediné podobného druhu ve vesmíru), tuto smlouvu neplní, čímž nutí ostatní dosavadní nevlastníky, aby si takovou mimořádně účinnou odstrašující sílu za nemalé náklady pořídili také (příkladem je Indie). Za druhé, z ilegální invaze USA a některých jejich spojenců do Iráku pod záminkou existence zbraní hromadného ničení schopných nasazení do 45 minut, vyplynulo poučení, že pouze vlastníci jaderné odstrašující síly, dopravované na cíl nejlépe balistickými raketami, mohou být před iráckým osudem ochráněni. Není se proto třeba nijak divit, když severokorejská stalinistická diktatura nebo iránští ajatoláhové se proto všemi svými ekonomicky a lidsky omezenými schopnostmi právě o odstrašení s využitím jaderné energie a raketové techniky snaží.

V. Student 15.8.2017 10:06

Re: co nutno také připomenout

Jenže právě u Kima si nejsem jistý, jestli mu jde o "odstrašení". Já myslím, že ty zbraně chce na naopak na zastrašování, vydírání, a kdoví, jestli je proti jižní Koreji nepoužije. Kdyby mi někdo řekl, že připravuje potopení jihokorejské válečné fregaty, řekl bych, že je to blbost, protože by vyprovokoval válku, a tu nemůže potřebovat. Jenže, myslím že v roce 2010, to udělal. K válce nedošlo jen proto, že si jí nepřála druhá strana. On to ví. Vždyť je to grázl, proboha!

M. Prokop 15.8.2017 10:43

"nazývaným zcela chybně komunistickým,"

Nazývá se tak sám a popravdě řečeno, nijak zásadně se neliší od jiných, kterým také vládli komunistové.

R. Langer 15.8.2017 10:54

Re: co nutno také připomenout

Tak jako byl režim vedený stranou NSDAP, tedy nacistickou stranou, nacismem, tak se stejně režim vedený komunistickou stranou jmenuje komunismus, i když vám bude někdo vykládat něco o tom, že komunismus je něco jiného. Není, komunismus je totalitní režim pod vedením komunistické strany, tak to prostě a zcela správně je.

P. Beránek 15.8.2017 12:12

Re: co nutno také připomenout

Komunismus byl/je tak maximálně v izraelských kibucích. Že by byl u nás nebo někde ve světě komunismus to by si nedovolili říct ani sami komunisté. Komunismus byl cílem. Stejně jako církev má za cíl dosažení království nebeského ani o ní nemůžete říct, že žije v království nebeském.:-)

A kdyby to záviselo jenom na názvu strany, tak co bylo například v Polsku, Maďarsku nebo NDR? Tam přece neměli komunistické strany.

P. Beránek 15.8.2017 12:04

Re: co nutno také připomenout

Konečně i na Psu někdo reálně uvažuje. Stoprocentně s vámi souhlasím. Kdyby Yenkeeové seděli doma na p.deli a coby mezinárodní gangster nenapadali státy po celým světě, nikdo by se nemusel bát a nesnažil se, aby získal nukleární zbraně na odstrašení toho mezinárodního gangstra. Je logické, že nikdo netouží po tom, aby dopadl jako Jugoslávie, Irak, Afganistán, Líbye a další.

Tohle už chápe i můj desetiletý vnuk.

P. Beránek 15.8.2017 12:06

Re: co nutno také připomenout

To byla reakce na příspěvek pana Klapala.

V. Student 15.8.2017 12:19

Re: co nutno také připomenout

Ale jo, desetiletým dětem se tohle nakukat asi dá.

P. Beránek 15.8.2017 12:30

Re: co nutno také připomenout

Nikdo mu nic neříkal. On to pochopil sám. Narozdíl od nějakých studentů.

P.S. Když jsem byl studentem, tak jsem si také myslel, že všechno znám nejlíp.:-)

J. Lukavsky 15.8.2017 13:25

Re: co nutno také připomenout

"Kdyby Yenkeeové seděli doma na p.deli a coby mezinárodní gangster nenapadali státy po celým světě" Tak jsme my podlidé-Slované mohli v klidu pracovat na Sibiři ve velkostatcích germánských nadlidí.... pravda početně probraní podle rasových standardů. Prošli by blonďáci s modrýma vočima. J.L.

P. Beránek 15.8.2017 14:46

Re: co nutno také připomenout

Pokud jste se to ve škole neučili, tak "nadlidi- bonďáky porazil SSSR, který by to zvládl i kdyby ten mezinárodní gangster seděl doma na p.deli.

Ten mezinárodní gangster pak v závěru války pouze spěchal, aby se mohl také dělit o kořist. SSSR, sice s většími obětmi, by to fakt nakonec zvládl sám.

M. Prokop 15.8.2017 22:28

Re: co nutno také připomenout

Jo, komouši říkali, Beránci věří.

J. Jurax 16.8.2017 2:00

Re: co nutno také připomenout

No jo, mne tohle taky učili ve škole tak někdy začátkem šedesátých - ale od té doby jsem už přece jen pobral něco rozumu. Vám se to zjevně nepovedlo.

M. Drašner 15.8.2017 9:00

Tak pravil Luzor:

Vážení panové a případné dámy, na základě dnešního shlédnutí debaty se členem KSČM soudruhem Luzorem na ČT 1 se mi otevřely oči a veškerá zde probíhající debata je zcela bezpředmětná (nu, možná, že příspěvky s. Mrázka zjištění jeho kolegy doplňují): KLDR žádné atomové zbraně nemá! To sice lživě prohlašují USA (a Kim toho využívá), ale ve skutečnosti jde pouze o udržení si Jihokorejské kolonie oním státem Zla mezi Atlantikem a Pacifikem. Již v oněch 50.letech hanebně zabránili dekolonializaci celého Korejského poloostrova a nyní tamním Jižanům brání spojit se se svobodným, demokratickým Severem. A jen díky odporným kapitalistickým pákám donutili Američané i Čínu a ex-SSSR (+ dalších 12 států) k oné opět hanebné rezoluci o nových sankcích. Ať zhyne kapitalismus! (volná citace neuvěřitelného zážitku).

J. Mrázek 15.8.2017 7:26

Doporučuji článek pana Krejčího

Kde jinde, než na PL, samozřejmě! Jinde se to nesmí psát ...

J. Mrázek 15.8.2017 7:27

Re: Doporučuji článek pana Krejčího

co se stane, když se situace na Korejském poloostrově zmírní? „Obnoví se spolupráce Severní a Jižní Koreje a otevře se obchodní trasa z Jižní Koreje do Evropy přes Transsibiřskou magistrálu. Obávám se, že to je přesně to, co někomu vadí. Proto potřebuje neklid na Korejském poloostrově.“ Těžko by pak Spojené státy také zdůvodnily svou přítomnost nejen v Jižní Koreji, ale i v Japonsku

P. Burda 15.8.2017 8:32

Re: Doporučuji článek pana Krejčího

Severní Korea a Korejská republika jsou fakticky ve válečném stavu od roku 1950. V roce 1953 pouze uzavřely příměří! Celá spolupráce se projevuje tím, že v demilitarizovaném pásmu na 38 rovnoběžce si severní Korejci mohou vydělat v jihokorejském podniku - když je Kim pustí.

Jižní Korea obchoduje jistě i s Čínou a Ruskem, těch pár set kilometrů přes severní Koreu může prostě objet jinudy. Pokud by tedy podmínky přepravy pres Sibiř byly dost výhodné (a jestli jsou, tak tudy už dávno připravují).

A přítomnost USA v Japonsku i Korejské republice? Jednoduchý důvod - mezistátní smlouvy. V Japonsku stejně jako v Německu nasledek 2. světové. Na jihu poloostrova treeba jako "ochrana továren vyrábějících pro Apple". Nač zdůvodňovat víc.

P. Beránek 15.8.2017 12:17

Re: Doporučuji článek pana Krejčího

"A přítomnost USA v Japonsku i Korejské republice? Jednoduchý důvod - mezistátní smlouvy."

Tak to mne pobavilo. Takže je to v pořádku. Pak byla v pořádku i přítomnost sovětské armády v ČSSR. "Jednoduchý důvod - mezistátní smlouvy", že.:-))

P. Burda 15.8.2017 8:36

Re: Doporučuji článek pana Krejčího

"Se" divím, že když se to jinde nesmí psát, tak Vám tady nechají reklamu.

Jestli ono to není spíše tím, že PL se soustředí na texty, kde nelžou jen tehdy, když OMYLEM napíší pravdu.

J. Mrázek 15.8.2017 11:22

Máte pravdu...

..utíkají Vám nejen souvislosti...

J. Sinnreich 15.8.2017 3:08

Muze za to Trump

Obama uvolnil miliardy dolaru, aby dosahl dohody ze Iran nebude vyvijet nuklearni zbrane. Iran je vyvijet nepotrebuje. Americkymi dolary zaplati nuklearni zbrane a ICBM vyvinute a dodane z Koreje. Kim tak muze prezit jakekoli sankce diky americkym dolarum. Vinikem vsak bude Trump, protoze na severokorejske vyhruzky reaguje hrozbou americke odvety.