22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 24.11.2005 9:06

Re: Jakýkoli poukaz na náboženské aspekty, pane Vlku,

Naše civilizace není křesťansko židovská, nýbrž vychází z řecko-římské antiky. Renesance, od které se odvíjí znamenala návrat k těmto skutečným kořenům. Židovství znamenalo jen doplněk, ač významný. Ten se ale uplatnil až ve formě transformované k protestantismu.
Jarmila.B. 24.11.2005 9:03

Re: Re: Souhlas ale jen poloviční

Pro mě je vodítkem to hlavní: Izrael, možná nedokonale, zato stále se pokouší o nějaké soužití. Palestinci chtějí stát Izrael zrušit. Celý, nikoli jenom sporná území. Mluví o tom slovy hodně nevybranými: zahnat všechny Židy do moře ! ( A rozkrást jejich majetek, vzniklý prací, nikoli bojem)
Jarmila.B. 24.11.2005 9:00

Re: Re: To je zajímavý článek! (pokr.)

nacistické Německo je nám stálým příkladem. Nacistů (militantních členů NSDAP) bylo zprvu taky jen trochu. Určitě si alespoň zpočátku tzv. slušní Němci nemysleli, že za všechno mohou Židé. Pak se mlčky (a jejich děti s plným pochopením) dívali na jejich týrání tělesné i psychické a to nemyslím zvěrstva v koncentračních táborech. Mám na mysli třeba jen shození z chodníku,  zničení jejich obchodu apod. Slušní lidé jsou velké nebezpečí tohoto světa. Možná, že větší než terorističtí muslimové. Budou mlčet zpočátku k maličkostem, pak už ke zrůdnostem a nakonec nás to semele všechny. Mám pocit, že přichází jakýsi nový Soumrak bohů. Evropa vymírá, hrne se do ní spousta nových přistěhovalců. Až jich bude ještě víc,  kdo tu bude určovat pravidla hry ? Někteří už k tomu nakročili
Loki_F 24.11.2005 8:25

Re: Pane '68' to je opravdu

velmi dobrý a promyšlený komentář Zdravím.
Nechcete si raději přilípnout nějaký nick? Nebo máte k číslu 68 nějaký zvláštní citový vztah?
Loki_F 24.11.2005 8:21

Jakýkoli poukaz na náboženské aspekty, pane Vlku,

této - tzv. euro-atlantické - civilizace (viz Vaše první věta), jsou cestou do slepé uličky, mj. také přistoupením na náboženskou rétoriku radikálních islamistů. Koneckonců islám sám je jenom chaotickou kompilací obou zmíněných náboženských proudů, implantovanou na původní polyteistické a mystické směry (např. kába byla původně sídlem tří božstev - al-Lát, al-Uzzá a Manát).   Fanatický křesťan, žid, muslim, evangelík, jsou jenom různé formy jediné psychiatrické diagnózy… Koneckonců, kdyby si Vatikán byl jist, že dokáže s muslimy uzavřít ‚dobrou dohodu‘, už by na St. Petru měli půlměsíc a papež by nosil turban. Takže odmítám Vaši definici této civilizace, odvozenou z náboženství. Jinak souhlas. Islám dokazuje v přímém přenosu, k jakým aberacím v myslích lidí dojde, jestliže veškeré vzdělání (resp. vyplachování mozku) od dětství se omezuje na jednu knihu plnou nesmyslů. Probuzení do reality bude trpké. Jak se však zdá, tato „reality show“ má příliš nízkou sledovanost.
Aleš P. 24.11.2005 7:56

K článku

Naše civilizace by se neubránila.Nikdo by jí totiž nebránil.všichni by si řekli co já bych šel někam bojovat,ještě by na válce vydělávali do tý doby než jim muslim uřízne hlavu.
Říman 24.11.2005 7:55

Re: Vlku - tvuj názor je čistý rasismus ktery muze publikovat jen Neffuv rasisticky platek

Na kretenech typu Janeček je zajímavé, že za zemi svého působení si vybrali imperialistické a zločinné USA a nikoli tu zemi, kam je táhne srdce, nyní zřejmě Palestinu, Irák apod.
M.Slon 24.11.2005 7:49

Re: Vlku - tvuj názor je čistý rasismus ktery muze publikovat jen Neffuv rasisticky platek

Jasně, a všechno to řídí malí zelení tvorečkové s tykadýlkama.
M.Slon 24.11.2005 7:46

Re: To je zajímavý článek!

I ve většinové společnosti je přece méně lumpů než slušných lidí. To ale neznamená, že je budeme tolerovat. Ta menšina dokáže napáchat tolik zla, že nám přecházejí oči.
MF 24.11.2005 7:37

Re: Souhlas ale jen poloviční

A proč to tak je? Kdyby Palestinci nenosili pod košilemi bomby, a to včetně žen a dětí, tak by nemusely být ponižující kontroly.
Veselý 24.11.2005 7:28

Souhlas ale jen poloviční

Pan Vlk má svůj úhel pohledu. Můj příbuzný jel do Izraele, podívat se na církevní památky. Říkal mi také něco jiného, co se u nás neříká. Přechod přes kontrolní stanoviště byl prý tak ponižující, že se nedivil nenávisti Palestinců vůči Židům. Ono se musí tlačit na obě strany, aby se tolerovaly. Jinak souhlas, že pod pojmem demokracie si někdo představuje něco jiného, než uznávání práv všech členů společnosti.
Rick 24.11.2005 7:00

Re: Vlk je neznalec a trouba.

Kdybych tak mohl, hned bych te vysoup do Gazy. Tam by sis mohl pripasat ten Semtex kolem pasu. A byl by s tebou i takovymy nazory pokoj. When I read what you have written here It make me want to throw up.
Andy 24.11.2005 6:59

Re: Re: fakt sranda, multikulturalismus

hele Pašku, ono ani tak nejde o tu knihovnici jako jednu personu, ale o důsledky vyplývající z toho, že na českou vzdělanost vlády kašlou zvysoka.
O gripenech a pokutě za Novu můžeme plácat po libosti, také bych znala lepší využití těch peněz, ale protože jsme vyhodili stovku do hajzlu,, tak za ní nemusíme házet ještě koruny.
Netřeba 24.11.2005 6:45

Re: fakt sranda, multikulturalismus

Andy, řekl bych, že to celkově souvisí např. s tím, jak včera poslanci "porcovali medvěda".
Tu nezbytné baseballové hřiště, onde (někomu jistě patřící) lyžařský vlek. Samozřejmě nezištně, jak jinak.
Netřeba 24.11.2005 6:39

Re: Multikulturalismus je nesmysl...

Pišto, cikáni jsou pro nás přínosem. Každým cikánem (u nás říkáme morgošem), který přijde ze Slovenska, nás naši bratia mají o něco raději. Zbavili se ho.
A to stojí za to nemyslíte? Co kdyby někdo zrušil čumendo ve vile Big Brother? Co potom, aha, aha!
Rpuť 24.11.2005 6:02

Tzv. korektní jednání a mohutné uplácení islámských fanatiků není ničím jiným než strachem, že nejsme připraveni jim čelit.

Čím více peněz jim vyplatíme, čím více strachu ukážeme, tím pro nás budou nebezpečnější.
68 24.11.2005 6:00

Nechci Vodníka znepokojovat, ale nemyslím,

že to bude dlouho trvat a nejen ve Francii bude muset konečně být   “pokračování sociální politiky jinými prostředky”   svěřeno sociálním pracovníkům v oddělení “Compagnies Républicanies de Sécurité” a s nimi spřáteleným sociálním poradnám po Evropě.   (Už aby to bylo, jak by řekl Ondreját. Leč Vodníkovi se asi zježí zelené vlasy hrůzou, že přijde o polívku po každý dovolený!)
Vasek Zdaleka 24.11.2005 5:40

Re: Vlk je neznalec a trouba.

Honzo,
mam za to ze hnup a trouba jses tady ty.
Honza 24.11.2005 5:27

Vlk je neznalec a trouba.

Vlku umis anglicky? Tak si precti neco od min. Isr.vlady:‘Israeli terror is worse’ Former Education Minister Shulamit Aloni blasts ‘megalomaniac’ Prime Minister Sharon in interview with Arab-Israeli newspaper, says he should face justice. Aloni also charges Israel a racist state that commits war crimes By Roee Nahmias
TEL AVIV – Israel is a racist state that commits war crimes and resorts to terrorism worse than that employed by the Palestinians, former Education Minister Shulamit Aloni charged in an unusually scathing interview with Nazareth-based Arab-Israeli newspaper Kul al-Arab.
Other highlights from the interview include “(Prime Minister) Sharon should face justice,” “Israel is following Mussolini’s way,” and “some soldiers behave like animals.”
“Only in a country like this can a murderer…reach the post of Defense Minister,” she charged. “Israel, in fact, is no different than racist South Africa as long as it presents itself as Jewish state instead of a state of all its citizens.”
 
Boze ty jsi hnup.
G. Pasek 24.11.2005 5:12

Re: fakt sranda, multikulturalismus

Říkáš $10 miliónů? To je 1Kč na osobu.
Pokuta za NOVU? 10 miliard Kč = 1000Kč na osobu
Gripeny? 20 miliard Kč =  2000 Kč na osobu
Chcete více?
 
Když se plat knihovnici nelíbí, může dát výpověď a najít lépe placenou práci, nebo být průměrný lopaťák.  
 
quetzal 24.11.2005 3:55

Takhle to dopadá, když se janeček snaží napsat něco k věci :-))

68 24.11.2005 3:40

Re: Vlku - tvuj názor je čistý rasismus ktery muze publikovat jen Neffuv rasisticky platek

Kšššš.
Jiri Janecek USA 24.11.2005 3:22

Vlku - tvuj názor je čistý rasismus ktery muze publikovat jen Neffuv rasisticky platek

Kdyby si kdokoliv v Evropě a nebo USA troufl napsat, že Cikáni - podle české superkorektní mluvy Romové - jsou verbež a že se živí jen pobíráním sociálních podpor, ozve se oprávněný řev. Že takový názor je čistý rasismus.
BTW - jiz jsi ze omluvil Culikovi? - ted i Pentagon - US -oficilane priznal ze ten fosfor v Falluja pouzivali na zabiljeni ...
A k te zidovsko-krestanske civilizaci ve Vychodni Europe - kdyz chce CIA  nekoho umucit tak ho posle do Jordanu, Egypta, Polska, Madarska, Bulharska - zemi s "tradici?" human rights - to je zemi vnuku Tesaka, Gottwalda, Stalina a jine totalitni verbeze.
68 24.11.2005 3:05

Re: Re: To je zajímavý článek! (pokr.)

. A rozhodně neovlivnuje úbytek v počtu ochotných extrémistů a “ochotných umírněných”. Takže, jelikož “umírněný Muslim” v uvedeném smyslu zatím nikde není k nalezení, jeho existence by měla být považována za mythus v naší multikulti společnosti. A podle toho jednat. (Ale pokud to Vodníku jde, tu polívku si nedejte ujít, byl byste hloupej, nebudete se přece šidit.)
68 24.11.2005 3:03

Re: To je zajímavý článek! (pokr.)

Až doposud já a možná i několik   jiných čekatelů – snad dokonce celý normální svět, čekáme na výskyt nějakého početně významného segmentu muslimské společnosti, který by bylo skutečně možné označit jako “umírněné Muslimy”. Takové, kteří by bezvýhradně odsoudili a hromadně vystoupili proti těm spoluvěrcům, o kterých prohlašují že, jako naprostá menšina, tato “skupinka” a pouze ona, poskvrnuje a podvrací ty opravdové tradice jinak mírumilovné víry a tuto nesprávně představuje světu jako jakýsi kult smrti. Člověk by očekával, že takovýto “výstřelek”, extremismu “malé” skupiny (jihadi), okamžitě vyvolá kontraofensivu údajné naprosté většiny “umírněných” a jejich spolupráci při dopadení extrémistů a naopak naprostou společenskou a politickou isolaci oněch vražedných výstředníků. Zatím čekáme. Jsme zřejmě vděční, že ta většina zatím nevraždí a dokonce mezi námi i pracuje. Jsou dokonce i milí a Vodníkovi zalejvají kytky. Že svojí tichostí a řekněme plachostí a pasivitou (loyalitou?) tato většina rovněž vytváří příznivé prostředí, ve kterém se extrémisté líhnou, posilují, užívají materiální podpory a dostávají podporu ideologickou a do kterého se “po práci” vracejí jako do bezpečného útulku, to, zdá se, naší společnosti a Vodníkovi jaksi nevadí. Zatím? Doufejme. Navíc, v muslimském prostředí, neznalém t.zv. demokracie, vlastně ani neexistuje nějaká “kultura umírněnosti”, odlišný názor je příkře odsuzován a oposice riskuje obvinění z odpadlictví, podvratnictví a vlastně riskuje život. -   Ovšem existují osamělí jedinci a malé skupiny Muslimů, kteří s velkýn rizikem pro sebe a přesto, že jsou společensky vyřazováni a ohrožováni, proti islamismu vystupují. Díky. Efekt jejich práce je možná skutečný, zatím ale rozhodně neovlivnuje viditelně nějaký nástup “reformace” Islámu. A rozhodně neovlivn
68 24.11.2005 2:29

Re: To je zajímavý článek!

Nejde přece o Vaše soukromé pocity, kolik přesně je takových, nebo onakých muslimů. Navíc, jste předpojatý, protože někteří z nich (velmi malé procento z celkového počtu J )   Vám zalejvají kytky, když jste na dovolené a uvaří Vám i polívku, v den návratu. (Co když Vás jen chytají na vějičku?)
Andy 24.11.2005 0:56

fakt sranda, multikulturalismus

Vláda ve středu uvolnila téměř 12 milionů korun na pomoc při záchraně kulturního dědictví Iráku. Český stát pomohl Bagdádu při obnově vzácných památek či dokumentů už dříve.  
Necelých deset milionů korun nyní směřuje do irácké Národní knihovny a archivu - na pořízení restaurátorského pracoviště, linky na záchranu poškozených cenných dokumentů a na záchranu místní architektury.
Dva miliony korun dostane autonomní kurdská vláda na opravu a využití pevnosti ve městě Irbil.
 
 
 
Podotýkám, že jde o stejnou vládu, která na české knihovny, restaurátorská pracoviště a archívy zcela a naprosto sere,  dodnes neuvolnila dost peněz ani na nápravu škod po povodních, knihovnice platí tak, že by za ty peníze průměrný lopaťák ani nevstal od piva...
 
blee
jfm 24.11.2005 0:46

MEMRI

Máte naprostou pravdu pane Vlku, ale neinformovaný čtenář by si mohl myslet, že MEMRI TV je něco jako Al-Džezíra. Je to izraelská instituce, která monitoruje antisemitismus na Středním Východě. Přitom šejk, jehož kázání jste přepsal, patří ještě mezi "umírněné" - dá-li se to tak vůbec řícit. A všichni vědí, co se za peníze od EU učí palestinské děti v učebnicích dějepisu. A máte pravdu také v tom, že Hitler i Gottwald se nijak předem netajili s tím, co hodlají udělat  - a všichni v rámci jejich údajného postupného zcivilizování - přání otcem myšlenky - mlčeli a pak se nestačili divit.
Vodník 24.11.2005 0:39

To je zajímavý článek! (pokr.)

Souhlasím i s tím, že hrozba nějaké brutální totality jako zdánlivě poslední možné nápravy, resp. alternativy vůči ovládnutí Evropanů i slušných muslimů wahabitskými magory, je zlověstně akutní; nejsem si jist, jestli už nejsme za bodem, kdy zbývá skutečně už jen jedna z těchto dvou alternativ (doufám, že ještě ne). To, že se ve většině států našeho civilizačního okruhu trestají pochyby o jednom jediném (a právě onom a žádném jiiném) historickém faktu, ve mně nebudí optimismus ohledně výhledu na svobodnou a demokratickou společnost v budoucnosti.
 
Pro autorovu informaci: všichni muslimové, se kterými jsem mluvil, prohlásili francouzské výtržníky za lůzu, barva pleti nebo vyznání nehraje roli.
Vodník 24.11.2005 0:37

To je zajímavý článek!

Vedle neskutečných a zločinných pitomostí obsahuje velmi cenné a pravdivé jádro: počet slušných muslimů je značný rozhodně větší než těch extrémistických teroristů (nevím, jestli stoupá, já mám pocit, že jich bylo vždycky dost), nejhorším nebezpečím jsou politicky korektní hovada typu kritických novinářů v Matiční nebo ve Spišském Podhradí a s nacisty všeho druhu je třeba v zájmu nás všech rasantně zatočit! Už včera bylo pozdě!
 
Pokud požadujeme, aby byly vymýceny projevy rasismu a nacismu doma, musíme to žádat i od jiných.“
Zlatá slova! Jedním z argumentů muslimů a levičáků je, že se tak neděje vůči Israeli, a já se domnívám, že ten argument je naprosto na místě. Měřit stejným metrem, bať bať...
 
Souhlasím i s tím, že hrozba nějaké brutální totality jako zdánlivě poslední možné nápravy, resp. alternativy vůči ovládnutí Evropanů i slušných muslimů wahabitskými magory,