9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

SVĚT: Marek Obrtel vrací vyznamenání

Bývalý vojenský lékař Marek Obrtel vrací vyznamenání, které získal v misích NATO. Je to politický čin nebo osobní záležitost? Určitě je to čin statečný, protože se postavil proti establishmentu. Míra závislosti médii na establishmentu už je zřetelná z toho, že se o tomto činu zatím mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Baldova 5.1.2015 16:37

Myslim pane autore Podracký

Ze se muzete zacit chystat na cestu do Ruska Po Vasem clanku tam na Vas ceka medaile za hrabrost a obhajobu ruske provokace  No uz budete dva ....Klaus a Vy  jeste jedna snad ta bramborova medaile ceka v Rusku na Zemana,ale soudruzsky receno  Vy ji mate na 100% ...

J. Urban 5.1.2015 16:28

Re: Demagog

Nejdřív hořel Londýn a Coventry, teprve potom Berlín a Drážďany.

J. Urban 5.1.2015 16:25

Hm. Dalo se to zkrátit. NATO je v současné

době jediný systém kolektivní bezpečnosti, který máme. Opuštění kolektivního systému bezpečnosti - jako jím bylo např. Mnichov 1938 - vede k fatálním následkům. Co p. Obrtel dostal, může pochopitelně vrátit, těžko by vracel něco, co nedostal, pohnutky může mít jakékoliv, na výše uvedeném to nic nemění.

M. Prokop 5.1.2015 16:23

Re: Ano, Spojené státy byly napadeny

Větší pitomost jste nenašel? To už by dalo skra prácí.

J. Matuška 5.1.2015 16:22

Re: NATO je sňatek z rozumu.

"Čin pana Obrtela uznávám jako obavu z války a myslím si, že má vysoce morální základ."

Osobně mám identické obavy z vývoje na Ukrajině. Jsou tak silné, že naše vnitropolitické problémy mně připadají jako "malicherné". MUDr. Obrtelovi za jeho čin děkuji z celého srdce.

M. Prokop 5.1.2015 16:19

Re: NATO je sňatek z rozumu.

No a nejsou?

B. Rybák 5.1.2015 16:16

Re: Ale kdepak, pane Podracký,

Vyjádření morálního postoje, kterým se MUDr. Obrtel přinejmenším připravil nemalé výhody nositele medailí a navíc si úplně zničil svou kariéru a riskuje exemplární potrestání rozhodně je projevem velké statečnosti! On už s tím prostě nechce mít nic společného!

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Marek-Obrtel-Hluboce-se-stydim-za-zlocineckou-organizaci-jakou-je-NATO-Vracim-vyznamenani-351287

M. Urban 5.1.2015 16:15

Demagog

Za druhé světové války zavraždili Rusové 15000 slovanů, vojáků Polské armády. Němci bombardovali civilní města v Anglii. Italové a jejich tanky přepadli Etiopii. Japonci vraždili neozbrojené Číňany.

P. Vaňura 5.1.2015 16:15

On generál Eisenhower ve svých

pamětech píše, že "letectvo neničí, jenom poškozuje." Úplně tomu nerozumím, ale je to asi převážně pravda, Němci toho hodně dokázali opravit dost rychle. 

Snad nejúspěšnější byly od druhé poloviny r. 1944 nálety na rafinerie a zejména továrny na výrobu syntetického benzinu. Přitom Eisenhower píše o svém rozhovoru s generálem letectva Arnoldem, který mu řekl "kdybychom nálety přerušili jen na čtrnáct dní, už to by Němcům stačilo, aby většinu výroby obnovili."

J. Matuška 5.1.2015 16:14

NATO je sňatek z rozumu.

"Jiná, lepší síla, která by nás ochránila, není. To neznamená, že jednotliví členové této aliance jsou andělé a že bychom museli souhlasit s jejich konáním....Tato OBRANNÁ ALIANCE by měla být skutečně obranná, PREVENTIVNÍ ÚTOKY JSOU PROBLEMATICKÉ a měly by být opravdu jen na základě VŠEOBECNÉHO KONSENSU."

J. Pražák 5.1.2015 16:00

Re: Ano, Spojené státy byly napadeny

Zasílám link, kde si musíte informace přefiltrovat, ale základní přehled dává:

http://euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/1099-200-let-terorismu-usa-prehledny-seznam-vsech-americkych-valecnych-zlocinu-teroru-a-valek.aspx

P. Kmoníček 5.1.2015 15:56

Re: Baťa

A s termínem "mozkovna"se tady moc nevytahujte!

P. Kmoníček 5.1.2015 15:53

Re: Jako v Rudém právu

Podracký,zapomněl jste,že

je to placený agent vrahy z Wall Streetu.A mohl byste napsat ještě nějaký zajímavý článek o tom vlezdořiťovníkovi v mikině,už jsem zapomněl jak se jmenoval,který dostal vyznamenání od a teď nevím,našeho nebo Vašeho prezidenta.

B. Rybák 5.1.2015 15:46

Nepochybnou, nadčasovou pravdou je:

Že velká moc a velké bohatství má zhoubný vliv na morálku. Tomu se pochopitelně nedokázaly vyhnout ani Američané, přestože jsou jediným národem na světě, který byl vytvořen na základě puritánské svobodomyslné protestantské morálky (amerického snu).

Zásadní problém je ale v tom, že dokud existovala "říše zla" podporovaly ve vlastním zájmu demokracii. Po jejím pádu v tom "setrvačností" pokračovaly republikánské vlády (oba Buschové)

Jako doklad toho, že absolutní noc kazí absolutně se nynější (Obamovy) USA změnily na neosocialistickou říši, která prosazuje své velmocenské a ekonomické zájmy pomocí své antidemokratické, morálně relativistické politicko-korektní inkvizice!

P. Kmoníček 5.1.2015 15:42

Re: Baťa

Pane Žůrku,při prvním srpnovém náletu na Pardubice byl cíl Fantovy závody,letiště a nádraží,vše na západním okraji města.Odnesl to Židov a celý východní okraj města.Ono totiž bombardování i ve druhé svétové válce nebylo ještě jednduché tak jako je dnes.A i dnes se stanou chyby.A ještě malý dotaz.Soudruhu Podracký,z jakého důvodu bombardovalo sovětské letectvo Ostravu a polská města.Také v tom byl konkurenční boj?

P. Kmoníček 5.1.2015 15:34

Re: Baťa

Já jsem Vás nazval filosofem,sice v úvozovkách,ale Vy jste obyčejný čeledín!

P. Kmoníček 5.1.2015 15:31

Re: Baťa

Pan Výmola ,takovýmto"filosofům"by přemýšlení velkou práci nedalo,ale výsledek by byl proti jejich víře.

V. Výmola 5.1.2015 15:31

Re: Baťa

Tohle prostě není pravda. V Baťových strojírnách se hromadně vyrábělo pro válečné účely. Konkrétně šlo o protiletadlové kulomety, letecké součástky a dokonce údajně i součástky do střel V1 (byť na konci války už asi těžko).

Ano, vybombardované nakonec byly obuvnické dílny. Jenomže, protože jste Zlíňák, tak jistě dobře víte, že tovární areál tvoří jeden celek, nikoliv oddělené továrny, a jednotlivé nerozlišitelné budovy měly různé účely.

Mimo továrny dopadaly bomby i mimo. Nejméně dvěma bombami bylo zasaženo i Velké Kino. Mám z toho snad vyvozovat, že ho Američani chtěli trefit a poškodit tak naši kinematografii?

Já nechci tvrdit, že bombardování průmyslu obecně nemohlo mít i jiné pozadí, ale dokladovat to zrovna útokem na Zlín je pitomost. Ovšem řádně přiživovanou komunisty po několik desetiletí. Ostatně, teď se zamysleme společně: Kdybyste chtěli bombardováním Zlína ničit konkurenci, co byste bombardovali? Obuvnickou dílnu vyrábějící cvičky nebo v té době špičkové strojírny nebo blízké gumárny? A také: Kdybyste chtěli bombardováním ve Zlíně ničit konkurenci, provedli byste to tak nedostatečně, že se už o několik měsíců později zase vyrábělo?

Celá moje reakce byla na (tvrdím, že záměrně) zavádějící  výrok "Baťovy závody, kde se vyráběly boty (nevím, co boty mohly změnit na výsledku války)" v článku.

P. Kmoníček 5.1.2015 15:27

Re: NATO je jedinou smysluplnou organizací demokratického

Podracký,tvrzení o bombardování německých měst z důvodů zničení poválečné konkurence a z bestiality vymysleli komunisté.Po mnoha letech to čtu opět od Vás.Buď nevíte co je to válka nebo ....Každopádně bombardování Německo oslabilo a ušetřilo spousty životů Spojenců,tedy i vojáků SSSR.Začli si ,nadělali spoustu zločinů,tak dostali přes hubu.A mluvit o nějaké průmyslové konkurenci,která se krčila až tam někde vzadu ,může jen zaujatý člověk.A mimo jiné zažil jsem bombardování Pardubic ještě koncem prosince 1944,kdy bylo srovnáno se zemí dnešní Paramo,dříve Fantovy závody.Čemu slouží takové bludy,které vedete?A to bych mohl použít daleko ostřejší slova.

F. Žůrek 5.1.2015 15:06

Re: Baťa

Letadla neměla velkou výšku. Měl jsem již 6 let a letadla jsme pozorovali. Bombardování bylo dosti přesné. A bombardovalo se ve dne, kdy lidé byli v továrnách. Ovšem Baťa neměl protileteckou obranu, aby bránil fabriku. Neválčil, jednalo se vskutku o civilní sektor, který byl úmysleně likvidován.

Po válce bylo možné si dlouhou dobu prohlížet Drážďany, jak bylo zničeno dokonale centrum tohoto města. Ruiny a místo ulic jen tabulky s názvy ulic. Nebylo to opravdu nic hezkého. Na válku nejvíce doplatili samotní Němci.

P. Vaňura 5.1.2015 15:04

Ano, Spojené státy byly napadeny

islamisty se základnami v Afganistánu!

V. Podracký 5.1.2015 14:59

Re: NATO je jedinou smysluplnou organizací demokratického

To jsem nikdy nepopíral, zřejmě jste dobře četl můj článek.

P. Vaňura 5.1.2015 14:59

připomínám, že přesně stejnými

prostředky, tak, že se vyhoví agresorovi, zabránil svého času válce už jistý Chamberlain!

F. Žůrek 5.1.2015 14:57

Re: Baťa

Pane Výmola, byly bombardovány dílny na boty, nikoliv strojírny.

P. Vaňura 5.1.2015 14:57

Re: Ale kdepak, pane Podracký,

B. Rybák 5.1.2015 14:55

Re: Ale kdepak, pane Podracký,

Zatím je jisté jenom to, že Ukrajina přišla o své nerostné bohatsví (např. břidličný plyn je zcela rozdělen...) a že ekonomickým rezortům vládnou proameričtí cizinci vybraní Soresovou agenturou. Obávám se, že i nám hrozí takováto svoboda (ve vztahu k (D)EU)!

http://ceskapozice.lidovky.cz/pomuze-kyjevu-cizinecka-legie-v-nove-vlade-fjb-/tema.aspx?c=A141212_131403_pozice-tema_lube

P. Vaňura 5.1.2015 14:55

Pane Slanina, kdysi jsem viděl

foto Američany vybombardované Škodovky. V hale s propadlou střechou stála obrněná technika, nevím, byly li to obrněné transportéry, nebo samohybná děla, stály vedle sebe asi s metrovými mezerami.

Samozřejmě, ani Spojenci neměli přesné informace a řídili se někdy předpoklady, že se někde něco vyrábí pro válečné účely.

Např. to, že při náletu na "záložní cíl" zničili závod pro výrobu V2 tak, že připravovaná výroba již vyvinutých V2 vůbec nebyla v tomto závodě zahájena a Němci pro ni vybudovali podzemní objekty, čímž se to celé zdrželo, se dozvěděli až po válce.

V. Podracký 5.1.2015 14:51

Re: Baťa

Pane Řehulka, Vy jste opravdu četl jenom blbosti. Přečtěte si knihu Jana Bati "Uloupené dílo". Nebo si myslíte, že jste chytřejší než Baťa a víte o tom více než on?

S. Rehulka 5.1.2015 14:43

Re: Baťa

Přesně tak ! AMERIČANÉ už předtím poslali na Batu ODBORY !

Větší blbost jsem nečetl ! Odbory (Unie) i v té Americe byly většinou levicové, tedy jestli od nich byl někdo proti Batovi, byl to blbec, stejný, jako komunistický spisovatel T.Svatopluk (Turek), který napsal knihu Botostroj !

J. Kombercová 5.1.2015 14:10

Re: Ale kdepak, pane Podracký,

Ano. Stručné, jasné.