26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Má se Evropa bránit sama?

Příští rok (4. dubna) bude Severoatlantická aliance slavit své sedmdesáté narozeniny a necelý měsíc předtím (12. března) my, Česká republika, oslavíme dvacet let našeho členství v ní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 20.11.2018 9:15

Re: Nemá. Vznikne německá armáda to je vždy nebezpečné.

Co však jedno není je, že existují popletové a naivní nadšenci, z nichž se touto nedostatečnoti rekrutují političtí násilníci a zločinci, tedy socialisté všemožných barev, včetně černých, kteří lidský svět v této jeho podstatě ohrožují a snaží se ji vyvrátit z kořenů. To je však nemožné a tak se musí civilizovaní těmto necivilizovaným a nevzdělaným hordám bránit. Je skutečně absurdní, že civilizovaní si myslí o lidském světě totéž, co civilizovaní málo a jen reagují na důsledky aktivity necivilizovaných, které jsou vždy pro ně nežádoucí.Ohrožují jim totiž jejich i majetky.

Právě pro obranu dosaženého, spíš však majetkového, než morálního, stupně civilizovaných, bylo založeno NATO. Jeho zakladatelé byli ve smyslu, o kterém píši, nezorientovaní totiž stejně, jako kdokoliv jiný. Je upravdu jedinou skutečně nutnou organizací světa a každý si jistě všiml, že stojí na negativním, tedy samostatnost svých členů respektujícím, principu. Na principu já pá-ty pán. Na tzv. negativní, pro jeho členy tedy zákazové, smlouvě.

Podporujme NATO, ač jeho vznik není založen na hlubokém vědění, je založen na hluboké potřebě ochránit civilizované a jejich majetky a samotný proces civilizace jednotlivců, mnohdy ještě divochů, obchodem. Nenechme se zmást řečmi o tom, že je násilnické, je obranné a nic jiného, než násilí k obraně toho, co civilizovní už dosáhli, mnohdy nezbývá.

Jde o život, ne o hraní si na vojáčky. Buďme pyšní na to, že mezi civilizovanou špičku světa patříme a ža patříme tak i mezi aktivní obránce civilize a civilizovaných... Dzp.

Š. Hašek 20.11.2018 9:03

1. Vlastní armáda,

která se bude starat o obranu republiky. Neplést si to s nějakými rozdávači dek v maskáčích, s gáží, kteří se bojí i myši v lese. A ministryně/blondýna je hladí občas po vláskách.

2. .......... to ostatní.

To jako Macron myslí armádu, která bude udržovat v Lyonu pořádek? Až to vezmou novodosídlenci do vlastních rukou? Nějak tomu nerozumím.

Bez jazykové úpravy, zkráceno.

M. Valenta 20.11.2018 8:56

S článkem celkem souhlas

a jen doplním, že Ti co horují pro NATO jako já a zároveň jsou pro zrušení EU, by si měli uvědomit, že to jsou spojené nádoby. Konec EU je začátek konce NATA a RUS to dobře ví a proto se také v tomto směru činí.

Š. Hašek 20.11.2018 9:24

Re: S článkem celkem souhlas

Rus si hlídá svoje a nepořádá vojenské manévry v Panamě. To jen pro pořádek.

J. Richter 20.11.2018 10:02

Re: S článkem celkem souhlas

Tak ty jsi dobrej kolaborant. Na takové jsem po srpnu 68 plivali.

M. Valenta 20.11.2018 10:09

Re: S článkem celkem souhlas

a skrze nabobtnalou ambasádu plnou agentů a s armádou služebníčků se Zemanem v čele si celkem obstojně hlídá i nás.

Š. Hašek 20.11.2018 12:29

Re: S článkem celkem souhlas

Chlapci, chlapci,

mě hlídá Putin od rána do večera, nasadil agentku pí Haškovou. Ta to umí, panečku, zaonačit! Určeno panu Valentovi.

Stran objektu "richter" bych jen dodal, že to je nějaký celkem primitivní "hodnotář listopadový", který si plete oslovení. Od malička jsem byl poučován, že tykači jsou jaksi nejistí sami sebou. A tak jen dloubnou loktem ........

P. Černoch 20.11.2018 0:47

Armáda

Postavil bych otázku jinak.NATO-tedy USA,nebo armáda ČR?Platit armádě USA výpalné,nebo se chránit sami?

R. Tichý 20.11.2018 7:25

Oboji. Stejne jako v roce 1938 musime byt schopni ubranit se aspon nekolik rydnu, nez prijdou posily.

Heslo "Jako žáby v mléku!"

P. Lenc 20.11.2018 10:04

Re:

Přesné pane Tichý, včetně toho hesla.Oni ti legionářští generálové věděli své.

J. Pokoutný 20.11.2018 7:26

Re: Armáda

Skvělé, pane Černohu! Také mi jeden známý nedávno vysvětlil, že 1) V roce 1968 tu byla připravována kontrarevoluce a americké zbraně plnily skladiště; 2) Američané jsou mnohem horší okupanti než Rusové, protože ti se z Východní Evropy po r.1990 stáhli. Jen mi maně uniká, kde jsou americké verze ruských zákroků, jako byly ty v Maďarsku 1956, v Polsku, NDR, u nás...??

Z. Lapil 20.11.2018 18:01

Re: Armáda

Armáda ČR je součástí spojeneckého svazku NATO. Věc se tedy má tak, že když bude chtít ČR napadnout Rusko, tak ho napadne a NATO do toho nemá co mluvit. Naopak Rusové vědí, že napadnou-li ČR, budou mít co dělat s NATO. Samozřejmě s možným výsledkem, že Česko je vlastně postradatelné.

Takže nezbývá než se snažit být tou myší z bajky o myši a lvu, dobře si brousit zoubky a doufat, že v NATO čtou tu samou literaturu a že si taky pamatují, že z ustupování "oprávněným nárokům souseda" byl před polovinou 20. století takový mazec, jaký tahle planeta ještě nezažila a bohdá nezažije.

S. Kalužík 20.11.2018 0:34

Vůbec mne nepřekvapuje,

že mi mluvíte z duše. Obávám se však, že budeme v menšině. Ale snad ne navždy :)

L. Písařík 20.11.2018 6:04

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Určitě budete v menšině, dovedete si představit, co ubráníte s 20 tis. vojáky? Pamatujete studenou válku? To byla americké a spojenecké zbraně a NATO, co drželi militantní snahy CCCP na uzdě. Nebyl jste vojákem, abyste se neučil, jak naše armáda bude za 3 dny u Rýna? Rusko se moc nezměnilo, jak za cara, tak za Stalina stále se snaží oškubávat sousedy.

V. Kain 20.11.2018 7:03

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Zapoměl jste Písaříku dodat,že za všechno může Klaus.

J. Lepka 20.11.2018 9:53

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Za imperiální choutky Ruska? Nepřeceňujete trochu jeho možnosti?

P. Lenc 20.11.2018 10:08

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Ony ty možnosti stále bohužel jsou.Viz Gruzie,Krym a východní Ukrajin.A že síle Putin rozumí ukazuje udržení pobaltských států jen díky NATO.

J. Schwarz 20.11.2018 7:38

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

A proti komu se dnes hodláte bránit, aby k tomu 20 - 30 tisíc dobře vyzbrojených a vycvičených vojáků nestačilo? Nejprve definujte nepřítele, a až poté strategii obrany. Sousedé se nás napadnout nechystají.

Š. Hašek 20.11.2018 9:31

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Přesné, nejdříve definovat nepřítele.

Připadá mi to úplně stejné, jako by "hospodyně" vrazila tisícovku do nákupu ..... a potom by doma čučela "co jako z toho uvaří".

Ne, že by nepřítel nebyl. Ale pro někoho je to Putin, pro jiného drzý, černý sekač rukou z Afriky, který nemá kvůli vlastní lenosti a pomoci neziskovec co jíst.

Každý mě už tady zná, a doplní si, že s Putinem (dle mého) je možno si dopisovat, s Afrikou a Saudy nikoliv.

L. Písařík 20.11.2018 9:34

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Nepřítel je jasný. Kdo vyhrožuje, že namíří své rakety, jednou tam, jindy třeba do Dánska? Strategie jsou dvě - dobýt nebo zničit. Předpokládám, že nepřítel by chtěl naše území dobýt, ale nikdy nevíte, kdy někomu prdne v kuli a zmáčkne knoflík. Za studené války jenom množství zbraní, co by několikrát zničily asijskou a euroatlantickou civilizaci, bylo několikanásobné a to, že by nebylo vítěze v takové válce, jen to zachránilo svět. Pokud pamatujete Kubu, víte o čem píšu.

Š. Hašek 20.11.2018 9:43

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Já v tom mám jasno nějak jinak.

J. Richter 20.11.2018 10:00

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

takovej malej rusáček, takovej malej českej kolaborantíček,viď?

L. Písařík 20.11.2018 10:12

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Neberu vám váš názor a nebudu přesvědčovat, abyste ho změnil. Ale pokud to jde, napište ho sem. K tomu je přece ta diskuze.

R. Gramblička 20.11.2018 9:54

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

a kdo šaškuje s vojenskými cvičeními u východních hranic NATO, kdo vyhrožuje, že tam pošle další vojáky a další rakety? Že by NATO?. To už jsme tu probírali 254856krát a nikam se nedostali. Je to jako s vejcem a slepicí

L. Písařík 20.11.2018 10:10

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Kdo začal šaškovat u západních hranic Ruska s 30tis. vojáky? To vám ve vašem příspěvku chybí. Kdo se motá s armádou kolem hranic pobaltských států? Šojgu tvrdí, že ohrožují Rusko.

J. Richter 20.11.2018 10:36

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

jo jasně, všichni chtějí ,,ruské nerostné bohatství" a proto jdou válčit. Když zalezou kam patří rusáčci, tak si jich nikdo nevšimne..

R. Gramblička 20.11.2018 10:47

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

No dyť to píšu. Obě strany do zblbnutí říkají, že se cítí ohrožené a že jen reagují na protivníka. Je to začarovaný kruh, kde obě strany mají máslo na hlavě.

Krom toho,nic nenasvědčuje tomu, že by si Rusové dělali zálusk na násilné obsazení Pobaltí. Co by z toho taky měli, že? Oni jim to Baltové časem umožní sami a dobrovolně. Svým masivním exodem na západ. Až tam časem převáží ruská menšina, vystoupení z NATO a připojení k Rusku si prostě demokraticky odhlasují. Pak se budou v NATO a EU vztekat zbytečně

S. Kalužík 20.11.2018 12:37

Re: Vůbec mne nepřekvapuje,

Nemohu se zbavit dojmu, že jste špatně pochopil jak mne, tak pana Jocha. Vždyť dávat smluvní 2% znamená zůstávat v NATO :)