20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

SVĚT: Lze od muslimů očekávat, že se změní?

Až do silvestrovských sexuálních útoků, ke kterým došlo v Německu, se o negativních stránkách muslimského prostředí, ve kterém vyrůstala většina imigrantů, neslušelo hovořit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 3.2.2016 12:39

Re: Nespíš to bude takhle:...

Muslimové přišli do Evropy teprve s nynější uprchlickou vlnou?

L. Křivan 3.2.2016 15:48

Re: Nespíš to bude takhle:...

Muslimové se cpou do Evropy už 14 století.

H. Lukešová 3.2.2016 16:07

Re: A takhle vypadá multikulti záchod v Německu

A bohužel úspěšně.

http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/30449-tohle-neni-vtip-v-nemecku-zavadeji-multikulturni-wc-aby-se-uprchlici-necitili-ponizeni-a-urazeni-.aspx

Takže Němci mají co chtěli...Chtěli muslimy, tak je mají se vším všudy.

P. Vaňura 3.2.2016 9:38

Není migrant, není problém

Ale článek mimo jiné říká, proč má Taliban v Afganistánu podporu části obyvatelstva.

K. Janyška 3.2.2016 10:31

Re: Není migrant, není problém

Taliban jsou Lidové milice Koránu... Dzp.

J. Svoboda 3.2.2016 16:58

Re: Není migrant, není problém

Pane Vaňuro, vyjevte prosím, co tím chcete říct.

V. Novák 3.2.2016 9:32

Bačové nemají s islámem nic společného.

Je to středoasijský zvyk, zdaleka nejen paštuský, vycházející z jiného zvyku - a sice uzavírání žen do ženské části domu. Obě zvyklosti jsou předislámské a islám je "jen" nevykořenil. Stejně jako kouření "naši" (hašiše) nebo v Afghánistánu opia.

V české literatuře píše o "bačích", tančících chlapcích převlečených za dívky, J.J.Malý v "Napříč říší Tamerlánovou", kde popisuje svoje cesty po těsně předsovětské Buchaře a Turkestánu. Ovšem o sexu s nimi se nezmiňuje. Možná z pedagogických důvodů, co kdyby knihu četlo nějaké dítko...

S. Netzer 3.2.2016 9:35

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Jistě, ale agitka splnila svůj účel.

K. Wágner 3.2.2016 10:00

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Za časů Osmanské říše rozhodně nebyla homosexualita spolu s pedofilií a pederastií trestná (zákonem z roku 1858 byla dekriminalizovaná), jak občas někteří stoupenci islámu tvrdí. Za zločin se začala v řadě muslimských zemí považovat až ve 20. století. Ovšem závažný problém dnes představuje ve všech západních zemích odsuzovaná pederastie, jež v minulosti byla rozšířena prakticky po celém muslimském světě. Neboť svého času ve všech muslimských zemích vybraní chlapci bývali vzděláváni v umění a tanci, aby pak zastávali role kurtizán vysocepostavených či mocných mužů, což je doloženo v mnoha záznamech.

V. Novák 3.2.2016 10:19

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Problém sexuálního zneužívání je věcí definice a především definice věku, do kterého je osoba nezletilá a tedy "pod zákonem" a od něhož se už bere dobrovolný sex jako věc soukromá.

U nás je to 15 let pro chlapce i dívky a homo- i heterostyk. Za komunistů byla ta hranice u homosexuálního styku 18 let (od detriminalizace homosexuality komunisty v 61. roce), což bylo po VLSR prohlášeno za nedemokratické a hranice byla snížena. V Rakousku je hranice zneužívání - aspoň u heterosexulního styku - stanovena na 14, jako za Franze Josefa a ve Vatikánu, je, nemýlím-li se 12 let. S existencí homosexuality se tam oficiálně vůbec nepočítá.

Ale především - psal jsem, že to nemá spojitost s islámem. Pokud tam nějaká je, tak jako způsob obcházení přísných norem kontaktů mezi osobami různého pohlaví - "Korán to nezakazuje (Mohameda to ani nenapadlo) - tak to není zakázáno". Jiná souvislost tam není.

BTW - v křesťanských zemích zase bylo zvykem kastrovat chlapce jako chrámové zpěváky i jako interprety barokních oper. Mnohé mužské party nekleštěnec nevyzpívá.

K. Wágner 3.2.2016 11:21

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Asi si nerozumíme. Jde o kritiku pederastů a zneužívání dětí dle evropských zákonů a morálních pravidel, a nikoli o kritiku homosexuality (mezi pederasty a homosexuály nelze klást rovnítko). Z hlediska historie a tradic v případě homosexuálních vztahů v nejrůznějších kulturách a komunitách nejde o žádné novum. Ani mezi mladými muslimy tak nebývá podle sociologů homosexuální styk zřídkavým jevem, když je kontakt s opačným pohlavím před svatbou striktně omezen a za využívání prostituce ve většině muslimských zemí hrozí nemalé tresty. Přičemž po svatbě tito muži údajně na své „prohřešky z mládí“ zpravidla zapomenou a v homosexuálním vztahu nepokračují. Z muslimských zemí do Evropy už řadu let přicházeli i homosexuálové. Ovšem nikdy jich nebylo tolik, jako v rámci současné imigrantské krize, tudíž i to způsobuje problémy. Jen do samotného Německa, kam v loňském roce dorazilo nejvíce imigrantů z většinově muslimských zemí, jich podle ochránců lidských práv mělo připutovat až 50 tisíc. A vzhledem k tomu, že jsou imigranti se zjevnou homosexuální orientací v detenčních centrech jinými „uprchlíky“ napadáni, začaly pod tlakem aktivistů německé úřady již zvažovat otevření uprchlického tábora, určeného výhradně homosexuálům. Viz:

http://zpravy.idnes.cz/homosexualove-v-uprchlickych-taborech-v-nemecku-f63-/zahranicni.aspx?c=A151026_144255_zahranicni_ert

V. Novák 3.2.2016 12:26

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Opravdu si nerozumíme.

Rozhodně nechci omlouvat zneužívání dětí - a to kýmkoli. Bez ohledu na to, jestli je tím zneužívaným chlapec nebo třináctiletá "dorostenka" - ve skutečnosti starší žákyně (jenže to by znělo ošklivěji...).

Prostě uvádím, že "bačové" jsou zvykem, který není islámský, je ve Střední Asii předislámský, islám ho jen nezrušil a nezakázal. Stejně jako v Africe ženskou obřízku, která je zrovna tak pohanská.

A samozřejmé by mělo být dodržovat zákony země, kam imigrant přišel - výmluvy na "kmšnové zvyklosti" jsou nehorázné. Mezi Papuánci byl doedávna rozšířen kanibalismus - to ho povolíme? A jenom Papuáncům, potomkům Papuánců nebo obecně? Ještě nehoráznější je vyjádření oné ministryně zmíněné níže.

K. Wágner 3.2.2016 13:26

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Takže se vlastně shodujeme. Bachabazi jsou opravdu staré kmenové zvyklosti, které byly v tomto regionu (kde nežijí jenom Paštunové) pravděpodobně už před islámem. V historických pramenech ale potvrzení nenajdeme, první zprávy z těchto oblastí totiž zanechali až arabští učenci, kteří (jak jinak) vyznávali islám, v prvopočátcích šíří vzdělání a projevy tehdejší (již islámské) kultury. Každopádně máte pravdu v tom, že ta pederastie, podobně jako zoofilie, se neváže jenom na islám, a že vše najdeme i ve starších kulturách (proto také zmiňuji v článku staré Řeky a Římany).

Z. Lapil 3.2.2016 22:37

Re: Bačové nemají s islámem nic společného.

Vyzpívá, když to umí. Hledejte na youtube "kontratenor".

Příklad: https://www.youtube.com/watch?v=9zQX2XqAE8c.

V českém prostředí je zajímavou osobností třeba Jan Mikušek: http://www.narodni-divadlo.cz/cs/umelec/jan-mikusek, v akci třeba https://www.youtube.com/watch?v=hsq8CvoKlM8.

A jestli Vás to zaujalo, ptejte se googla, dočtete se tam třeba, že kontratenorovat se může naučit třeba baryton, že to není "chlap s ženskými hlasivkami".

Přes kastráty byla hlavně Itálie, třeba ve Francii se to nikdy moc neujalo a v Anglii existuje iks výborných mužsko - chlapeckých sborů dodnes.

K. Janyška 3.2.2016 9:30

Lze, stejně jako to bylo u křesťanistů. Tak za 2000 let.

Civilizace, tedy emancipace jednotlivců od kmenového a fanaticky náboženského způsobu života potřebuje čas... Dzp.

R. Morava 3.2.2016 14:59

Re: Lze, stejně jako to bylo u křesťanistů. Tak za 2000 let.

Jenomže křesťanství ve svých základech (Nový Zákon) neříká nic o ZABÍJENÍ nevěřících, ani o trestech smrti pro odpadlíky, ani o spojení náboženství a státu (naopak, co je císařovo - císaři), ani že má mít muž několik žen.

Jinými slovy je křesťanství kompatibilní s evropským právem a zvyklostmi. Tam kde není - potraty, homosexuální sňatky, rozvody bez vážného důvodu... 1) je dobré se zamyslet, jestli není pravda na straně křesťanství 2) křesťané nevýzývají k smrti těch co to podporují, pouze s tím nesouhlasí a varují, na což mají v demokracii právo.

P.S.: Někteří lidé rádi zdůrazňují že křesťané zabíjeli... To ale dnešní křesťanství odsuzuje, papežové se za historické chyby omluvili a jak správně píšete i pochopení a vývoj křesťanství chce čas. Ty historické špatnosti se dnes označují za chyby, případně selhání člověka či skupin lidí.

K. Janyška 3.2.2016 18:41

Re: Lze, stejně jako to bylo u křesťanistů. Tak za 2000 let.

Ne ? Žádné ohněm a mečem ? Nebuďte srandovní... Dzp.

S. Netzer 3.2.2016 9:15

Muslimů

je ca 1,5 miliardy a všichni jsou pederasti, pedofilové, zvrhlíci, ..., nebo co tím chtěl autor říci?

J. Lepka 3.2.2016 9:18

Re: Muslimů

Proč to čtete, když ani nechcete pochopit ?

J. Svoboda 3.2.2016 16:50

Re: Muslimů

Možná by i chtěla ale pravděpodobně jí to není dáno.

K. Wágner 3.2.2016 10:06

Re: Muslimů

Citujte prosím přesně pasáž z mého textu, kde snad tvrdím, že všichni muslimové "jsou pederasti, pedofilové a zvrhlíci".

Děkuji.

S. Netzer 3.2.2016 10:22

Re: Muslimů

"Lze od muslimů očekávat, že se změní?" Phillips, kterého citujete, mluví o muslimské komunitě v Británii, ne o muslimech obecně.

Reakce prosťáčků ("kulturní obohacení moslemíny, syrští inženýři a lékaři") taky potvrzují, že Váš článek chápou tak, že je o "zrůdném islámu".

Prosím.

K. Janyška 3.2.2016 10:35

Re: Muslimů

To vy jste prosťáček, netzře. Myslíte si, že když si něco myslíte, že si to musí myslet každý a že se to musí a má stát. Ale vy si myslíte samé nesmyly, když nevíte o spontánním řádu lidského světa v čase a v prostoru a civilizaci obchodem vůbec nic... Dzp.

S. Netzer 3.2.2016 10:45

Re: Muslimů

To by jeden neřek, že kompozitivní teorie taky umožňuje číst myšlenky.

S takovými schopnostmi byste mohl vystupovat ve varieté.

K. Janyška 3.2.2016 18:42

Re: Muslimů

Ano, umí, ale na variété to není. Tam chodí takoví troubové jako vy a nesmáli by se. Nerozuměli by mi... Dzp.

K. Wágner 3.2.2016 10:47

Re: Muslimů

Reakce a sám článek autora jsou dvě různé věci.

Výše se ptáte, co tím chtěl autor říci. Zde odpovídám: Autor navazuje na článek z října loňského roku nazvaný "Přichází nová éra gastarbajtrů?" publikovaný zde na NP, který se zabýval integrací imigrantů:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-prichazi-nova-era-gastarbajtru-dxw-/p_zahranici.aspx?c=A151004_202247_p_zahranici_wag

S. Netzer 3.2.2016 10:54

Re: Muslimů

Jistě, že reakce a sám článek jsou dvě různé věci.

Ale ne titulek a sám článek.

J. Dlouhy 3.2.2016 11:16

Re: Muslimů

Podle me se nezmeni.

https://www.facebook.com/czech.WeAreHereAtHome/videos/1509210076046622/

S. Netzer 3.2.2016 11:48

Re: Muslimů

Jasně.

Co muslim to Paštun, pederast a salafista.

P. Vaňura 3.2.2016 12:47

Co Paštun, to islámský fanatik - asi ne, ale zkuste

to třeba vyjádřit v procentech, bude to většina.

Ovšem bychom se měli zamyslet nad tím, že ten Taliban někde poskytoval lepší režim, než zavedli/strpěli ostatní politici. Ale to bychom mohli aplikovat i na Hitlera v Německu, kteréžto srovnání je tam trestné...