6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Konec íránského generála

Kásim Sulejmání, velitel íránských jednotek Kuds, byl zabit americkou raketou při své návštěvě v Iráku. Spolu s ním zahynuli i čtyři další lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 4.1.2020 9:53

A ne pane Hašku?

Š. Hašek 4.1.2020 10:13

Pane Lenci,

všiml jsem si třech věcí (krom jiného).

1.Putin buduje Rusko, které se nebude klanět nikomu.

2. Bláznivé hysterie (ale zároveň velice čilého obchodu), kdy určití politici se už "zas vidí u Stalingradu".

Přál bych si zde, u nás, aspoň několik politiků, kteří by stále mysleli na to, aby se Česká republika nemusela nikomu moc klanět. I za cenu toho, že ta republika bude štrasbruselí ihned označena za nenávistnou, zaostalo, nedemokratickou, východně křupanskou ....... vzhledem k naší velikosti nemůžeme být samozřejmě označeni za imperialisty. Aspoň to.

3. Pokud se Nora168/Drahoš/Hilšer/Halík bojí dnem i nocí Ruska ..... bude to navopak. Přesně navopak.

Zkráceno.

P. Lenc 4.1.2020 10:36

Gruzie, Krym, východní Ukrajina.Opravdu buduje...A kdyby nebylo ochrany NATA, tak by pobaltí vypadalo poněkud jinak než dnes.Stačí si vzpomenout na akce "utlačovaných" ruských menšin před pár lety a tehdeší reakce Putina.Začínám mít dojem, že vaše vnímání historie je na úrovni vašeho diskuzního příspěvku na události v Rumunskuv r.1989.Dva mrtví, nevzpomínáte si? Není to tak dlouho.Tehdy jsem už na něco takového nereagoval.Jenom pro vaši informaci, těch mrtvých bylo skoro jedenáct set.Nejsem ani Halík, ani Drahoš, ale před "ruským dubiskem" varoval již Borovský a věděl proč.A že se sním kšeftuje? Dokud se kšeftuje, tak se nestřílí, to je ověřené pane Hašku. Takže dál věřte "hodným" rusům a plivejte na tu "profláknutou" Ameriku. Já mám jenom obavu, že až bude Evropa zase v pr...tak nás amíci potřetí nepřijdou zachraňovat a já se jim nebudu divit.Takových jako jste vy je bohužel po Evropě spousta včetně politiků.

Š. Hašek 4.1.2020 11:02

Pane Lenci, tak jdeme na to,

1. Máte tam úvodem hodněkrát kdyby.

2.Stran Rumunska nerozumím přesně. Pokud si vzpomenu, tak moje poznámka byla tehdy následující: Údiv na tím, že Rumunsko bylo zde dáváno za vzor vypořádání se s minulostí - tedy tím, že byl zastřelen první tajemník partaje s manželkou. Tedy dva. A vyrovnání bylo v cajku, horkokrevníci zde doporučovali něco podobného. Nevím zda by to stačilo, k vyrovnání se s Pithartem, Rychetským .... snad mi rozumíte.

3. Havlíček poukázal na diametrální rozdíl mezi konstituční monarchií vídeňského typu a carským Ruskem. Nevšiml jsem si, že by varoval před vojenským obsazením Evropy Ruskem.

Dále viz Všeslovanský sjezd v Rusku, přítomni Palacký, Rieger, Erben, ..... Srbsko ..... nikdo neměl obavy z hrozící okupace Evropy Ruskem.

4. "Hodný Rus" je umělecká zkratka typu hlupáčka Moravce, zkuste ji vyhledat v mých příspěvcích. Určitě jsem ale napsal "sebevědomá slovanská velmoc Rusko". Něco tady tedy nesedí.

5. Hodnotím kladně, že alespoň uznáte, že "zaostalé" Rusko alespoň perfektně dodá to, co si okolní země celého světa nasmlouvaly.

6. Neplivu na Ameriku, jen poukazuji na to, že USA sledují jen a jen svoje (!!!) ekonomické zájmy, a to i vojenskou silou, ekonomickou sílu ztrácejí! Z Číny mají vítr jako hrom! Zkuste vyvrátit. A hlavně zas nepište, že Čínu miluji. To nechte Fridrichovi.

Zkráceno.

P. Lenc 4.1.2020 11:04

Dál fabulujte,stále ještě můžete.

J. Ganaur 4.1.2020 12:13

To nemá smysl, bývalý bolševik je jako bývalý černoch.

Š. Hašek 4.1.2020 16:52

Jste ůl.

Z toho, že někdo napíše něco jiného o současném kapitalistickém, dosti "na krátkých opratích vládou a Dumou řízeném Rusku", vyvozujete ....... něco o bolševikovi.

"Inteligence" cihly, milý Ganaure. Na dnešním Psu jsem si od Vás nepřečetl jedinou souvislou myšlénku.

Nezdá se Vám sbor brusele bolševický? Asi ne. Tak zdar.

Š. Hašek 4.1.2020 16:58

Kdy nebudu moci?

J. Lukavsky 4.1.2020 17:22

"před "ruským dubiskem" varoval již Borovský" neb se tam byl podívat. Stejně tak T.G.Masaryk. Není nad přímou zkušenost! J.L. end

Š. Hašek 4.1.2020 20:19

Jo, jde jen vo to, v jakém smyslu varoval. Ten Karel Havlíček, jeden čas i říšský poslanec ve Vídni. Přijímal i delegace z Petrohradu. Ale to je údaj pro "nedubiskové".

Jen detailíček, pane Lukavský. Já taky varuji. Třeba vnouče "bacha na schody". Ale to neznamená, že po schodech nejde chodit.

Obávám se, že na Vás (a jiné) moc složité. Takové netelevizní.

V. Patrik 4.1.2020 10:44

Pojem "světový četník" je naprosto v pořádku. Když například nějaký darebák střílí na saúdskoarabská ropná zařízení, tankery, dodává rakety Hamázu, atd., je třeba aby se objevila autorita, která ho srovná. A tou OSN není a nebude.

Putin by taky chtěl dělat světového četníka, jeho poplakávání nad koncem SSSR není nic jiného. Naštěstí ho USA dost brzdí v rozletu. Stačilo ale, aby Obama ukázal nerozhodnost v Sýrii a už tam Putin byl.

Je v našem zájmu maximálně podpořit USA, jestliže nechceme zase skončit v ruském chřtánu.

Š. Hašek 5.1.2020 9:55

Máte v tom čurbes, jeden muslim střílí na druhého muslima, asi jste si nevšiml. USA stále neví, kterou muslimskou partu tam budou od února podporovat.

Dobromyslové se usmysleli, že budou Sýrii poučovat. potom se zalekli Ruska, které podpořilo syrského řádného presidenta. Co je na tom divného?

Toho presidenta kritizovala i Šabatová. Nezdá se Vám to poněkud přitroublé???

P. Staronový 4.1.2020 10:48

Ano.

Činnost světového četníka i lokálních četníků reálně existuje, aspirantů na ně je dost. USA jsou nejméně špatné.

J. Jurax 4.1.2020 12:46

Jenže dělat světového četníka je nevděčné a nákladné. Nicméně můžeme mu i zatleskat, pokud ovšem souzníme s jeho pojetím správnosti a pokud případně jeho pádná ruka nedopadne i na nás.

Za to "nás" si pak dosaďte koho libo z celého okršleku zemského. Není tím myšleno (jen) tuzemsko.

A ještě bych dodal, že pojetí správnosti konání u jakéhokoliv četníka je podmíněno zájmy dotyčného četníka. Protože četník v tomto světovém pojetí nemá už nad sebou nadřízeného.

J. Chodur 4.1.2020 7:32

Poznamka na dane tema USA versus Iran, ne nezbytne k samotnemu clanku. Trump dal Iranu moznost vyberu, vzdat se podporovani terorismu a vyroby nuklearnich zbrani a zit v miru s okolnimi zememi a jim to nevyhovuje. Iran a hlavne neboztik general maji historii utoku na USA a do urcite miry znam historii, kdo je uplne bez viny, zvlast kdyz lide vybiraji podle potreby co se jim hodi. Bez ohledu na to, Cechum by takove pozadavky mely vyhovovat.

Pouze zdanlive nesouvisi - USA je ve velmocenske posici ne ze by nejak moc chtelo (tradicne byli dlouho neutralni) ale po druhe svetove valce bylo USA vojensky a ekonomicky nejsilnejsi zemi a vsichni se spolehali, ze diky sve pozici zabrani dalsi velke valce (za cenu malych pri potlaceni nezdravych ambici nekterych zemi ci jejich despotu podle momentalni potreby). Pokud nekdo cekal ze USA udela jako velmoc perfektni praci, tak je neuveritelne naivni, v USA se stridaji politicke vlivy takze i kvalita velmocenske politiky podle toho vypada, zatim ale nevidim jinou zem ktera ma predpoklady udelat neco lepsiho, spis naopak. Doufejme ze Iranu dojde, ze nemuze beztrestne okopavat kotniky USA a spolehat se, ze jim neco neprilitne zpatky. Bez Solejmaniho a jeho usili je na svete lip.

M. Veleba 4.1.2020 10:16

Souhlasím. Vidím to v podstatě stejně.

Z. Lapil 4.1.2020 11:37

Taky mi to přijde dobře napsané.

Zvažoval jsem, jak napsat něco podobného, ale zatím mám jen myšlenku, že USA konají správně. Můžeme se do alelujá bavit, co by mohli a měli udělat líp a co třeba vůbec, ale chceme-li, aby svět zůstal zhruba takový, jaký je (bez významných přepisování hranic - na můj vkus až příliš často na ruském pomezí), nezbývá než si připustit, že USA jsou "naši".

Fair play je pěkná při fotbale, ale (světová) politika není činnost, při které by se dal při aktuální neschopnosti soupeře balón odkopnout do autu a počkat, až se vzpamatuje. Ten soupeř, ne ten balón :-).

Možná: jediný český potentát, který se opravdu pokoušel dělat světovou politiku, byl Beneš, a skončilo to světovou a následně studenou válkou. Ne že bych mu přisuzoval rozhodující vliv, spíš si myslím, že přes všechen ekonomický význam 1. československé republiky nedokázal nic podstatného.

B. Hamal 4.1.2020 0:30

SVĚT: Konec íránského generála...

...jen urychlí konec světové nadvlády jednoho impéria.

K. Lilibínský 4.1.2020 1:11

To impérium USA zkrachuje, to je historicky ověřeno.

Mnohem dřív ovšem zkrachuje jistý konglomerát zvaný Evropská Unie.

Dovolím si tipnout: Rozdíl asi tak 20 let.....

J. Zima 4.1.2020 8:09

Tohle prorokoval Lenin už před 100 lety. Psal něco jako, že kapitalismus zahnívá a revoluce ho smete. Nějak se to ale nesplnilo. A taky mi není jasné jaké impérium má USA. Mají někde nějaké kolonie?

P. Lenc 4.1.2020 9:48

Vás ta křišťálová koule musela praštit pořádně do hlavy.

R. Langer 4.1.2020 7:54

;-D ;-D ;-D

V. Vlk St 4.1.2020 0:19

Tak to je bezvadný, akorát že neumím anglicky. Navrhuji, že byste mi to přeložil do bulharštiny, tu bych asi zvládl a vy snad taky. Zdravím

P. Staronový 4.1.2020 0:28

Zkuste google překladač, už je dost dobrý.

T. Kohout 4.1.2020 1:32

Jaký je důvod, že neumíte anglicky?

R. Langer 4.1.2020 7:54

Nejsem Angličan? 8-o

Š. Hašek 4.1.2020 9:04

Ta sedla.

M. Veleba 4.1.2020 6:22

Trump před pár dny psal že Írán zaplatí za škody na zařízení a životech a že cena bude vysoká. A taky že to není varování ale výhrůžka. A nato mu ručnikař odpověděl že jsou to kecy protože nemůže udělat vůbec nic. .... jak vidno se spletl.

R. Langer 4.1.2020 7:55

Cha chá! ;-D

J. Ganaur 4.1.2020 12:15

To Vám schvaluji.Umět nejdůležitější světový jazyk.....