2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Jonák 19.3.2011 11:20

Re: Katastrofa v Japonsku,

Nejste vy náhodou také členem Greepeace? Jeden takový chytrák totiž někdy ve čtvrtek uveřejnil článek v MF Dnes, kde uvádí, že nám během pár let budou stačit větrníky, fotovoltaika, biomasa a podobné zhovadilosti - to nás potěš pánbů. To by potom vysvětlovalo vaaše hodnocení Japonců.

I. Schlägel 19.3.2011 11:00

Re: Katastrofa v Japonsku,

Obávám se, že díky Vám pan Skřivan dozpíval, Za laiky děkuji. Pěkný den.

E. Tocháček 19.3.2011 9:38

Re: Katastrofa v Japonsku,

Dobrý den pane Skřivan, nebojte se tolik, zkuste si prosím projít zprávy za poslední týden a hledat podstatu vzniklé situace ve Fukušimě. Japonská elektrárna nejsilnější zemětřesení v zaznamenané historii Japonska přestála ( štěpná reakce byla úspěšně zastavena ). To co neustála byla následná přílivová vlna, která vyřadila záložní diesel agregáty potřebné pro pohánění čerpadel dochlazování prostoru reaktoru. K ničemu jako  "Zcela nekontrolovaný výbuch primárního okruhu" tam rozhodně nedošlo, to co bouchlo byl nahromaděný vodík ( uvolňující se  v důsledku nedostatečného dochlazování odstavených reaktorů ) v budovách nad reaktorem. Nicméně situace na místě je nepochybně velmi vážná a věřím, že i vy si přejete aby japonští technici dostali chlazení přehřívajících se reaktorů pod kontrolu.

Zkusme prosím ještě trochu poodstoupit a posoudít váhu skutečnosti, že po celém světě se provozují stovky JE po desítky let a elektrárna ve Fukušimě by v tyto dny s největší pravděpodobností běžela uplně stejně jako posledních 30 let, nebýt ovšem přírodní katastrofy tak obrovského rozsahu.

V. Kain 19.3.2011 9:13

Re: Katastrofa v Japonsku,

Po přečtení vašich příspěvků je jasné,že nejlepší zdroje el.energie budou podle vás fotovoltaiky,větrníky a pak ještě spalovny biomasy.Řeknu vám upřímně,že čím dřív takovým jako vy zakroutíme krkem tím na tom lidé všude budou lépe.Jste banda ekologických zlodějských bastardů.

V. Hajková 19.3.2011 7:26

Re: Japonsko

Věříte , že já jsem také doma- chicht!!  Ještě, že jsem vás dobře odhadla  a nepouštěla se do  technického  vysvětlování . Tímto moje diskuze  s vámi naprosto končí.  nyní si tu mužete poštěkávat co chcete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P. Skřivan 19.3.2011 7:20

Re: Japonsko

Aha. :-) Tak to už jsme doma. :-))) ... a co byste od paní Drábové, jako reprezentantky našeho státu v oblasti jádra chtěla slyšet ? Snad ne něco o tom, že by tamní reaktor u nás dost možná ani nepovolila. :-))))

V. Hajková 19.3.2011 7:14

Re: Japonsko

Proč bych tu  měla obšírně něco vypisovat-  otevřete si ten pořad  a tam se Vám dostane těch  nejfundovanějších odpovědí.  A už laskavě neopruzujte!

P. Skřivan 19.3.2011 7:07

Re: Japonsko

Hmmm. :-))) Prosil bych ty argumenty ... .

V. Hajková 19.3.2011 7:05

Re: Japonsko

Já  vám  poradím  něco jiného.  Snad  trochu počítač umíte ovládat.  Otevřete si stránky  č.t.24-  a najděte si  v historii  pořad Hyde park  - s paní Drábovou.  Tam se  dozvíte přesně  co se  ve Fukušimě  stalo a děje!!  Snad  Buh  dá  a pochopíte  jaké tu píšete bláboly.

P. Skřivan 19.3.2011 6:56

Re: Japonsko

Výborně, tak mi to vyvraťte a poučte mne, v čem nemám pravdu. Toho ale asi nebudete schopen, že ... ? :-)

P. Skřivan 19.3.2011 6:56

Re: Japonsko

Fakt ne, ale na rozdíl od Vás tuším, co se tam vlastně stalo ... .

V. Hajková 19.3.2011 6:56

Re: Japonsko

Máte pravdu -  i já s ním naprosto souhlasím.  A předpokládám, že mozeček pana Skřivana  naprosto nepochopí jaké  tu napsal zhovadilosti!

V. Hajková 19.3.2011 6:52

Re: Japonsko

Svatá prostoto-  že Vy budete  jedním z těch kašparu, co letěli do lekárny si koupit  tablety s Jodem??

P. Skřivan 19.3.2011 6:43

Re: Katastrofa v Japonsku,

Doporučuji se podívat na satelitní snímek a uvidíte, co se tam děje. Pokud vybuchne vodík v primárním okruhu, znamená to, že je primární okruh zcela otevřen do okolí. Pokud reaktor mohu chladit vodou z vrtulníku, tak ta voda se k němu asi musí nějak dostat. Nebo ne ?

J. Strakoš 19.3.2011 6:38

Re: Katastrofa v Japonsku,

Výbuch 3 reaktorů ze 4? Můžete mi dát nějaký link na tuto zprávu?  Nezdá se Vám, že trošku zkreslujete? Pokud by opravdu bouchly reaktory, není tam už co chladit. Zkuste napsat, za jaké barvy kopete, bude to snažší - článek pouze upozornil, že v Evropě začínáme panikařit kvůli katastrofě na opačném konci světa bez bližších přezkoumání toho, co se skutečně stalo a že to bude (očividně zbytečně) stát docela dost peněz. Každý technický prostředek má svá rizika - platí to o autech, letadlech i jaderných elektrárnách. V posledních dvou je pro média atraktivní počet mrtvých na jednom místě, v tom je jediný rozdíl.

P. Skřivan 19.3.2011 6:36

Re: Japonsko

Chápu, že fakta se Vám nehodí do krámu.

V. Batala 19.3.2011 6:28

Japonsko

Příspěvek autora podepisuji, zatímco demagog Skřivan nestojí za komentář.

P. Skřivan 19.3.2011 4:28

Re: Katastrofa v Japonsku,

... nebo je snad bezva, když kromě zemětřesení, vlny tsunami, mne to ozáří a kvůli záření mne nechají chcípnout (myslím, že je to přesný výraz), pod troskami a ani se mne nikdo nepokusí zachránit ? Vadu materiálu pochopí každý, ale výbuch tří reaktorů ze čtyř, to na vadu materiálu zrovna nevypadá. Strana svobodných občanů je zřejmě spolkem politiků, tj. lidí, co oslavují třeba jádro a pak si koupí byt nejméně 100 km od nejbližšího jaderného zařízení ... .

P. Skřivan 19.3.2011 3:33

Katastrofa v Japonsku,

je bezesporu globální. Z hlediska vlivu na jadernou energetiku určitě. Zcela nekontrolovaný výbuch primárního okruhu, rozhodně není důvod k oslavám bezpečnosti jaderných zařízení. Elektrárna prostě nebyla připravena na zemětřesení této síly, a to přesto, že se nachází v oblasti, kde je zemětřesení normální. Navzájem se ujišťovat, že není nic lepšího než jádro těm, co byli ve Fukušimě ozářeni nebo kontaminování, moc nepomůže. Stejně to nepomůže v přesvěčování lidí, že mít reaktor za domem je bezva ... .

M. Prokop 19.3.2011 0:39

Ano.