18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

SVĚT: Jak potrestat USA

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Felix 17.4.2009 16:02

Re: Jefime, tentokrát světový ekonom?

Ano pane, světový trh je otevřen každému, stejně jako hotel Ritz.

hank bukowsky 16.4.2009 16:28

Jefime, tentokrát světový ekonom?

konečně alespoň jakés takés ukroucené přiznání, že USA žili na dluh, a to dlouhodobě, de facto vždycky. A že mantry ekonomistických ideologii slouží jen k držení na uzdě zbytku lidstva.

Ale také nevysvětlitelný jev, že peněz je všude dost a přitom se musí tlačit nové.

Věta ". světové vývozce, kteří z kořistnických pohnutek zvyšovali výrobní kapacity" je snad z komunistického manifestu, ne?

O otevřenosti světového trhu? Opravdu je trh otevřen každému? Leda tak ve tvém snu o spravedlivých USA nadevše a všech těch zlých ostatních, jež donutili chovat se USA tak jak se chovaly.

A k tvému závěru taky alternatíva: je možné, že se USA na dlohá léta z kocoviny nevzpamatují a budou rádi, že jiné mocnosti nejsou tak žvířecky naladěné k jejich ovládnutí. Nebo možná budou, čímž by jenom potvrdili - s čím zacházíš, tím scházíš.

Muffi 16.4.2009 12:46

Re: Problém USA

Ale akcie nekupovali proto, aby byl růst v USA ale proto, aby měli z růstu zisk. Kdyby nebyl v USA růst, tak si jejich akcie nikdo nekoupí, na to ani nepotřebuju ekonomku.

JirkaM 16.4.2009 7:10

Re: Problém USA

A není to tak, že v USA byl růst protože všichni nakupovali jejich akcie?

Přestat používat Dolar zkusil Irák. Jak to s ním pak dopadlo všichni víme.

Ivan 15.4.2009 15:42

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

Víte, ten člověk padající kolem oken padesátého patra mrakodrapu si taky může říkat "zatím je to dobré, žiju".  Stejně ta ekonomika USA. Zatím splácí. Jenom se neví, kolem kterého patra mrakodrapu právě padá.

isi 15.4.2009 4:22

kazdy clovek schovajici se za fajfku musi byt

kazdy clovek schovavajici!!! se za fajfku musi byt  blb a podvodnik , pocinaje  admiralem Poindexrem. Nemyslim , ze clovek co psal  tento clanek chape o co jde  ci snazi se rici poctive o co jde. Jeho 101  pohled na economickou skutecnost nema smysl. Proc  to pise  ? narcismus.

Profesor 14.4.2009 20:49

Re: co s tim ??

souhlasím,

pokud by kapitalismus (nebo si to každý nazvěte jak chcete ) byl funkční tak musí "jet" na +- vyrovnyný rozpočet a být věřitelem rozvíjejících se ekonomik. Zatím to na mě působí jako těžká onanie nadluh. Za 20 let si ČR vytvořila dluh více než 1000 miliard korun ???co to je za prosperitu a zvyšování životní úrovně ???, kdyby to nebyl stát ale jednotlivec tak jediné řešení je kulka do vlastní hlavy. Prrravda a láska zvítězila !!!!

Jean Paul Marat 14.4.2009 20:37

co s tim ??

Uprimne receno prilis chytrejsi jsem se z tohoto clanku nestal. Jenom jsem jaksi vytusil, ze ten kdo produkuje a setri ( v tomto pripade napr Cinani a nebo Lidova republika Cina ) jsou ti pitomi a ti co parazituji. Jsou to ti kteri parazituji na nasem "svetovem globalnim trhu"  No jo hernajs, ale ten si pokud vim prave Cina ( Cinani vubec nevymysleli). Ona totiz pane Fistejne neni duvodem teto krize ani "parazitismus" , cili produkce donedavna opevovanych asijskych tygru, ani tak bezuzdny konzumni zpusob zivota obcanu USA a EU...ale zcela jednoznacne naprosto uchylna spekulace bankovnich domu a investicnich bank.se sverenymi obnosy.  Ruku v ruce s rozhazovacnou politikou nasich politickych lidru zajimajicich se pouze o blaho vlastni kapsy a o upokojeni jejich vlastni jesitnosti v zari kamer.

M

Profesor 14.4.2009 20:21

kapitalismus je stejná utopie jako komunismus

komunismus=vyrovnaný rozpočet a bída

kapitalismus=blahobyt na dluh

demagogie utopie

certik 14.4.2009 20:19

Re: Je to truchlivá a nebezpečná situace

No tak 450 metrů, to nebude průměrná rodina. A vono zůstat v nájmu je spíš volba způsobu života než otázka peněz. Moje hotovostní toky se po přestěhování do vlastního vlastně ani moc nezměnily, ale rozhodně to bylo napřed šíleně práce a potom velká úleva, že jsem najednou někde doopravdy doma. Zase teď bych chtěl využít nové příležitosti, ale vůbec se mi nechce opustit můj malý sad, prodat klavír a včelky, no to by mi srdce urvalo.

certik 14.4.2009 20:02

Re: Je to truchlivá a nebezpečná situace

Fujtajxl, kde to žijete? Já jsem v květnu projížděl Hilton Head, SC, a tam teda byly ty hromské baráky zjevně neobydlené a nakupní střediska buď vůbec nepronajatá nebo zela prázdnotou, a to v sezoně. Ale to jsem si říkal, že to je doopravdy extrém, a že se ti developeři museli snad úplně posr.t že to vůbec postavili. Prostě postavili prázdné město bez jediné pracovní příležitosti, kromě snad práce plavčíka.

Jediné, co mě na tom těší je, že ten podzloděj Gross určitě na té své floridské dače pořádně prodělal.

MirekE 14.4.2009 19:58

Re: Certiku

No jo, ale az se to nauci, tak na to dojedou ekonomiky, ktere jsou orientovane na vyvoz. Nevim, jestlo zrovna Cesko vyvazi hodne do USA, spis ne, ale jiste nam to nepomuze, spis naopak...

MirekE 14.4.2009 19:55

Re: Nejde o žádné "trestání Ameriky",

Zajimave je, kdo se k te nove rezervni mene hlasi a kdo by z ni profitoval nejvice.

MirekE 14.4.2009 19:46

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

Proc se snazite prisuzovat vinu za to, co se deje mimo USA Americanum? Ti si muzou za sve problemy, ale nemuzou za ty zamorske. Amerika prece nemuze byt zodpovedna za to, ze zamorske zeme ted nemaji kam vyvazet svoje prebytky, ani za to, ze se zamorske banky chovaly stejne spatne jako americke a ted nemuzou pujcovat svym domacim podnikum.  Rozlisujte krizi v USA a mimo.

Fafa 14.4.2009 19:37

Re: Je to truchlivá a nebezpečná situace

Ciste technicka. Myslite, ze obyvatele tech dneska opustenych domu meli puvodne dostatek prostredku na koupi domu nebo meli radsi zustat v najmu? Treba u nas na predmesti se spatne prodavaji domy o 5,000 ctverecnich stop. Opravdu potrebuje prumerna rodina dum o 450 metrech?

Fafa 14.4.2009 19:35

Re: Velmoc je prostě velmoc

No prave, ze Rim je historickou paralelou. Ja byt Riman, tak by se libil zivot za Marca Aurelia a navstevy Gothu nebo Hunu bych si dokazal odeprit. Takze pokud se zhrouti Staty a pripadne Zapad obecne, tak konec sveta to asi nebude, ale ze bych se na to tesil, to rozhodne ne.   

Cowboy 14.4.2009 19:14

Re: Je to truchlivá a nebezpečná situace

Tretina domov v mojom susedstve je opustenych. A tym, ktori zostali, klesli ceny ich domov o polovicu. Bankropcie su na prudkom vzostupe, 10% nezamestnanost......Ked sa to nezlepsi hodne rychlo, Ameriku cakaju nepokoje.

certik 14.4.2009 17:55

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

Ale moment, asijsti vyrobci pokud vim neprodavaji na dluh. Oni strzi nejake penize ktere potom zcasti usetri a zčásti investují v USA. Tzn. najde se nějaká finanční instituce v USA, která si ty peníze od nich půjčí a pak je propůjčí např. nějaké rodinné americké firmě, která chce koupit nový secí stroj a nechce čekat, až si na něj ušetří, protože mezitím musí taky zaplatit zaměstnance aby si mohli koupit velkou plazmu vyrobenou v Číně.

Minutus 14.4.2009 17:51

Velmoc je prostě velmoc

Pokud se přibližuje k úpadku, má na to, abychom platili všichni. Nicméně, pokud se USA rozsypou, konec světa to taky nebude, Řím je historickou paralelou.

V. Hoffman 14.4.2009 16:57

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

Ale ved to boli europske a americke firmy, ktore tam s nadsenim popresuvali svoju vyrobu a europski a americki zakaznici, ktori s nadsenim ten lacny tovar kupovali! Ze ma Cina polootrokarsky pracovny system /a vdaka tomu tie nizke ceny/, to nikomu doteraz nevadilo, prave naopak, mnohi komentatori to povazovali za inspiraciu pre odstranenie socialnych sieti aj v nasich krajinach.

A komunizmus do toho netahajte, clovek nemusi byt zrovna komunista, aby si uvedomoval, ze nakupovat na dlh a spotrebovavat stale viac a viac /kvoli stale horsej a horsej trvanlivosti vyrobkov/ je z ekonomickeho hladiska jednoducho idiotske! Kolko kriz este budete potrebovat, kym si uvedomite, ze ten model stale rastucej spotreby, ktory sa uplatnoval poslednych 30 rokov, uz skrachoval?! Na zodpovednosti, striedmosti a pouzivani elementarneho zdraveho rozumu nic komunistickeho nie je, neviem preco ste to vobec spominali! Asi ze nemate ine argumenty!;-€

  

Fafa 14.4.2009 16:34

Re: Problém USA

No treba Fidela Castra muzete jenom tezko podezirat z prehnanych proamerickych sympatii, ale presto chce zrusit embargo mezi USA a Kubou. Proc asi, kdyz je to tak nevyhodne? ;-)

Fafa 14.4.2009 16:32

Vito a Certiku

Ja si ani zdaleka nemyslim, ze z toho mate radost. A pravda, lecba bude neprijemna. Konec koncu penize jsou droga jako kazda jina, tak pri jejich vysazeni bohuzel budou abstinencni priznaky.

Katr 14.4.2009 16:30

Re: Problém USA

Samosebou že je k tomu nikdo nenutí, Saddám by to klidně dosvědčil.;-(

vita 14.4.2009 16:19

Pro Gotta, Fafo,

snad si nemyslíte, že pravdivé pojmenování věci automaticky znamená, že dotyčný se z takového pojmenování raduje? Lékař, který diagnostikuje rakovinu, má opravdu málokdy radost z toho, co diagnostikoval. Ale zakrývání skutečnosti znamená, že se s ní nic nebude dělat - na zastydlý kašel cytostatika nepředepíše.

A přitom by mohla pomoci až k vyléčení.

Fištějni se snaží vykládat, že žádná cytostatika nejsou potřeba, protože ostatní taky kašlou... Mylsím, že říct pravdu - a to tak drsným způsobem, že příjemcem otřese, je užitečnější.

certik 14.4.2009 16:06

Re: Certiku

No samozřejmě. Já bych nerad dělal dojem, že z toho mám nějakou radost. Je to truchlivá a nebezpečná situace.

sep 14.4.2009 15:52

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

  pletete si možnosti vnějších zemí s vnitřními ekonomickými silami.(tedy lobistickými skupinami se schopností instalovat vlády), zjednodušeně pro obchodníka je existence zboží za hubičku za celní bariérou dobrý motiv k likvidaci této bariéry.

Fafa 14.4.2009 15:35

Certiku

astronomicke nesplatitelne exponencialne rostouci a vesmes bezezbytku prozrane dluhy ma na zemi jenom jedna z industrialnich ekonomik, a to je USA

Mate pravdu, ze Staty maji astronomicke a exponencialne rostouci dluhy. Ale pripada Vam, ze treba zadluzeni Japonska ve vysi nad 100 % HDP je nejak podstatne lepsi? A dluhy japonskych firem taky nic moc. I kdyz pripoustim, ze soukrome maji Japonci velmi podstatne uspory.

Pokud se tyka treba obchodu s Cinou, tak za to si Americane skutecne muzou sami. Prikladem muze byt svetr s motivem Haloweenu. Pokud si tedy podstatna cast Americanu nedokaze odeprit svetr vyrobeny  v Cine, nota bene svetr, ktery muzou nosit tak tri dny v roce, tak jim asi neni pomoci.

anteka 14.4.2009 15:32

Re: Je to trpké poznání!

Je to ten zahnívající kapi tal ismus

Historik 14.4.2009 15:25

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

Mýlíte se, nejde o "nadměrnou" spotřebu ale nerovnováhu na světových trzích. Čína uměle drží nízké ceny a její konkurence ničí výrobce jinde.

Jistě, v nedostatkové komunistické ekonomice je tomu obráceně, peníze má leckdo a nejde za ně koupit to, co potřebuje.

Historik 14.4.2009 15:23

Re: takze usa za sve dluhy nemuzou

A proč ti asijští výrobci prodávali na dluh???