30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Jak Facebook “unfriendnul” Austrálii

Facebook odstavil australské uživatele od možnosti sdílet zpravodajské články a celý svět od možnosti sdílet články z australských novin. Jelikož ani programátoři ze Silicon Valley nejsou neomylní, při spouštění železné opony to poněkud přehnali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 22.2.2021 9:27

Promluvili reprezentanti české polistopadové demokracie!

L. Novák 22.2.2021 0:05

Agent StB "Akát" Pivoda s dávno prošlou expirační lhůtou se jako dědek se zbytky mozku rozhodl strašit na Internetu a vylepovat své bláboly, "aby nám ukázal, jak jsme my, čeští pepíci, blbí"...;-D

Tak hurá do toho, soudruhu Pivodo! :-P

P. Milan 21.2.2021 21:24

QED

M. Pivoda 21.2.2021 18:57

Karel Šebesta se především neumí představit svým pravým jménem. Prostřednictvím agenta Milana Prokopa zde Karel Šebesta prezentuje své slinty. A to v Česku na diskusním fóru považujeme za normální stav demokracie.

Postrádám zde už dlouho také odkaz na komunistu Kelnara, který mi v létě roku 1989 vyhrožoval: "Petráš dosvědčí, co bude třeba. A my z tebe uděláme blbce. Však tento režim se zde udrží ještě dlouho." Nevěřil jsem tehdy, že Kelnar najde tyto smělé pokračovatele (tzn. Karla Šebestu a Ladislava Nováka) v jeho díle započatém. Gratuluji.

P. Milan 21.2.2021 15:37

Možná jsem idealista, ale skutečná UI snad ani nemůže být TAK pitomá ...

To dokáží jedině lidé.

L. Novák 21.2.2021 14:58

Další příklad typického blábolu zavirované UI bota Pivoda spamujícího zdejší diskuse. Rv

M. Pivoda 21.2.2021 13:27

Čeští Pepíci pozdě pochopili, že dnes již žijí v technologicky intenzivním 21. století, a proto zde hlasitě naříkají (ohledně praktik firmy Google, ...).

Mediálně zkušený český majitel blogu Neviditelný pes na to jde, tak říkajíc, "od lesa". Jak? Řeší raději problémy vzdálené planety Botera, protože na současné problémy planety Země evidentně nestačí.

Proč? Kontrola českých politiků k tomu úspěšnému vyřešení současných problémů nestačí. A to ani nehovořím o problémech budoucích, které někteří jedinci již dokáží uvidět na horizontu.

V. Církva 21.2.2021 11:12

No, firma Ogilvy (ne asi přímo zakladatel) nám kdysi reklamu dělali. Naprosto mimo mísu, nepochopitelná reklama, z které nebylo jasné co inzerujeme a o výrobek bych se díky nim vůbec nezabýval. Zdá se, že nejen polovina, ale víc peněz se na reklamy vyhazuje zbytečně. V tom případě jde o neschopnost marketingového oddělení a reklamních firem, které spolu nedokážou vytvořit smysluplnou reklamu. Je pravda že zaujme i ta nejstupidnější reklama, ale pokud je nechutná nebo jak Gilette nechutná zboží naopak přestenete kupovat - Gilette nikdy!

Co se týká google, souhlas. Ukazují se mi reklamy výrobků, co jsem před týdnem zakoupil. To smysl nedává, tím spíš že na té firmě nakupuji jednorázově, nebo jejich stránky jako stálý zákazník navštěvuji.

L. Novák 21.2.2021 7:59

Njn... U normálně fungujících firem se seriózním přístupem ke klientům se snadno dopátráte, na koho se obrátit. Konkrétní osoba se v e-mailové korespondenci podepisuje jménem a příjmením (příp. funkčním zařazením apod.) . Když na jejich stránkách najdete nějakou chybu, stačí pořídit snímek obrazovky (PrtScr -> malování), uložit do formátu *.png a poslat jim ho v příloze mailu. Jsou rádi za vaši pomoc a ještě vám poděkují. Zásadní rozdíly jsou třeba i u známých českých firem...

L. Novák 21.2.2021 7:46

Přesně! Od samého začátku Facebooku je jasné, k čemu jejich systém prvoplánově slouží, a co je hlavním cílem jejich majitele a tvůrce. S lidskou hloupostí se samozřejmě počítá v projektu jako se základním faktorem, aby věci fungovaly, jak mají... ;-) Že si tam holčičky nahrají svá porníčka pro chlapečky, aby se pochlubily, a nebo se napojí na ty, co jim slibují výnosnou práci "modelek" někde daleko v zahraničí, je součást celého fungování systému. Není nic snadnějšího.

No a teď, když už je jasné, že takhle to dál nejde, tak se tady budou klienti podobných srágorových šmírovacích systémů rozhořčovat nad tím, že jim někdo na sociálních sítích "bere svobodu"...:-P

L. Novák 21.2.2021 7:36

Potíž je v tom, že pokud třeba web jako Lidovky přenechá reklamní prostor vytvořený speciálně podle zásad Google volně dodavateli reklamy ať si tam zveřejňuje co chce, tak vám komunikace se zadavatelem reklamy (firmou, která inzeruje) není k ničemu. Rozhoduje Google, poskytovatel reklamního prostoru bere jen provize ze zveřejněných reklam. Navíc u těch podvodných reklam se ani nedopátráte, kdo je za ně vlastně odpovědný...

Je to prostě mafiánský způsob reklamního působení s těžko dohledatelnými adresami. A Google se na tom významnou měrou podílí.

R. Polášek 21.2.2021 7:00

Podle mne se to manipulací nazvat nedá, protože neexistuje žádný jediný správný a přirozený žebříček, jak na jakékoliv heslo napsané do okna vyhledávače ty odkazy seřadit. Pouze existuje to, že někdo v nějakých vyhledáváních má stejný hodnotový žebříček jako má vyhledávací algoritmus Google, potom mu nejvíce vyhoví odkaz na prvním místě a ten použije a někdo má jiný, potom jsou mu odkazy na prvních místešch k ničemu a využije až odkazy další nebo dokonce na dalších stránkách žebříčku získaného od Google.

R. Polášek 21.2.2021 6:51

Taky sleduji a věnuji dost času příspěvkům v takových komunitách.

Hned po zpravodajství.

R. Polášek 21.2.2021 6:48

Kdysi dávno jsem se na jednom zpravodajském webu naštval na jejich agresívní reklamu, otevřekl jsem si stránky příslušné webové firmy těch produktů, vytáhnul všechny mailové adresy včetně adresy správce jejich webu a na všechny jsem napsal rozhořčený email plný výkřičníků, co si dovolují mně cpát ty jejich s..* +-y, které za nic nestojí a otravovat jejich nabídkou a mařit čas občana, který si chce jen přečíst zprávy a nemá zájem o ty jejich nesmysly a že by zaměstnanci firmy místo vytváření takových zbytečností, kterými společnosti jen škodí, prospěli lidem mnohem víc, kdyby třeba zametali ulice, nebo čistili příkopy a veřejné záchody a podobné. Co mě zrovna tehdy napadlo, jsem tam napsal.

Ta agresívní reklama na tom zpravodajském webu rychle přestala a vrátila se snad až po měsíci, ale výrazně méně agresívní. Už ten web nečtu, ty články byly i tak nic moc a později je ještě prakticky všechny zpoplatnili.

L. Novák 20.2.2021 23:38

Přesně! R^

L. Novák 20.2.2021 23:35

Samozřejmě, ovšem v reklamě stále platí slavný Ogilvyho výrok, že (volně interpretováno) "Víme, že polovina nákladů na reklamu jsou vyhozené peníze do kanálu, bohužel nedokážeme stanovit, která z těch dvou polovin to je...".

Tady je to ale zcela zřejmé. Nicméně tržní síla Google a dominantní postavení na Internetu sotva zákazníkovi umožňuje diktovat si podmínky, nehledě na obtížnou kontrolovatelnost toho, kam přesně je reklama umísťována...

P. Milan 20.2.2021 22:50

Na efektivitu pro firmu, která jim za reklamní kampaň platí, si musí hledět hlavně ta firma.

L. Novák 20.2.2021 22:03

SEO - no jistě, že tyhle algoritmy nemůže Google zveřejnit, to bychom měli na všech tématech v pořadníku na prvních místech odkazy na pornoweby a spoustu různých kriminálních činností. Nicméně webdesignéři si testovacími metodami zjišťují, jak ta "černá skříňka" reaguje, jak se mění v čase její chování a jakými metodami ji lze ošálit. A Google zase trestá zápornou bonifikací ty weby, u nichž zjistili nějaké podvodné praktiky pokud se metod SEO týče...

L. Novák 20.2.2021 21:54

Google je orientován na maximalizaci (vlastního) výdělku, ale málo dbá na efektivitu pro firmu, která jim za reklamní kampaň platí. Což je velmi varovný signál, protože zájem zákazníka (zadavatele reklamy) by měl být prioritou. O tom, že by Google vyřazoval platící podvodníky, lze spolehlivě pochybovat. Jak se k nim taková zpráva dostane, nemám tušení. Zpětná reakce (menu u reklamy vkládané Googlem) takovou odsuzující klasifikaci reklamy nenabízí.

L. Novák 20.2.2021 21:54

Podrobněji jsme diskutovali mechanizmy blokování uživatelů nedávno pod článkem s podobným tématem. Faktem je, že to, co Google provozuje jako reklamní byznys, je už hodně pod čarou snesitelnosti. Tačí se podívat na to, jak reklama na serveru Lidovek (a podobných jiných) je zcela nezávislá na povaze média a Google tam cpe neuvěřitelné s*ačky s odkazy na různé podvodné firmy vydělávající na lidské hlouposti, nezkušenosti či bezvýchodnosti při určitých typech onemocnění. ... Klidně se může stát, že na vás jednou vybafne reklama šířená Googlem, kde vám někdo bude nabízet "zázračné vyléčení rakoviny objevené studentem medicíny v Praze"... Když jim odkliknete, že nemáte zájem na zobrazování takových reklam, protože byly "nevhodné" (ostřejší výraz google nenabízí), stejně vám je tam bude cpát znovu a znovu, pokud jste jim neschválili detailní sledování vašich zájmů a ukládání nasbíraných dat z vašeho soukromí.

Google je jednou z nejbohatších společností pracujících na vývoji umělé inteligence, ale výsledky, které představuje v praxi, často naznačují spíše umělou idiocii... Způsob, jakým zajišťuje firmám reklamní prezentaci, je více než pochybný, a zcela určitě je značná část peněz investovaná do podobné reklamní kampaně přes Google doslova vyhozená do kanálu, protože je zobrazována třeba až poté, co si v konkrétním internetovém obchodě něco koupíte a Google si tuto informaci zapamatuje.

Typický příklad? Když jsem si koupil v internetovém obchodě holicí strojek, ještě dlouho mě Google otravoval reklamami této firmy na holicí strojky. A samozřejmě tu reklamu účtoval firmě, jejíž obchod jsem navštívil a nakoupil. Tím pochopitelně pravděpodobnost mého dalšího nákupu v nejbližších měsících klesla k nule a výdaje na reklamu účtované po termínu nákupu jsou čistou ztrátou pro hospodaření firmy. Google ale vydělá...

L. Novák 20.2.2021 21:26

Pivoda má UI zavirovanou "Krasnym virusom" (rudým virem), který svou činností působí zahlcení výkonu procesoru a navenek výrazné snížení IQ s trendem klesající křivky směřující v limitě k nule. :-)

P. Milan 20.2.2021 20:47

Nepřekvapilo by mne to. Ale do té doby spíš pošta krachne.

V. Církva 20.2.2021 20:39

No zkusím Parler

J. Nový 20.2.2021 19:20

Doufejme, že ji v budoucnu nebudou chtít i po poště.

Abychom se jednou nedivili, že nám počta přestane doručovat zásilky, protože mám "špatné" názory.

T. Zlesa 20.2.2021 18:08

Pro ty, co "nikdy nebyli na fotbale, ani se na něj nedívají v televizi" a proto se jim NELÍBÍ.

Lidi seniorského věku, jak jsem vypozoroval, nejvíce baví skupiny, kde je něco z jejich koníčků a zájmů. Sleduji např. ve skupině o stavění svépomocí problémy stavitelů i jejich úspěch, když tam dají fotky. Kdo chce, poradí jim s řešením různých detailů. Ve skupině o genealogii zase lidi se zkušenostmi pomůžou něco přečíst v matrice. Ve skupině z mého města je pár tisíc lidí a pár z nich tam dávají staré historické fotky, ostatní nad nimi vzpomínají na mládí.... Ve skupině o opravách elektroniky to žije taky, mladí i staří. Takových skupin, kde jsem členem mám asi 25, některé jsou s pár desítkami lidí, jedna, o stravování, má 150 tisíc. Atd. Ty všelijaké skupiny, které si lidi mohou vytvořit sami jak chtějí, včetně soukromí, jsou asi největší síla, která tam táhne. Když si uděláte skupinu, kde dáte průchod svým nenávistným projevům, tak vás asi zablokujou. Ale to vím jen z doslechu.

Je to PRODUKT. A jako takový má vlastnosti, jaké mu výrobce určí. Nějakým těm miliardám lidí to vyhovuje. Ti ostatní, co v tom vidí svoje peníze, to musí brát jako byznys a podle toho očekávat výsledky.

Z politiky se mi tam zobrazuje jen Babiš, protože jsem si ho tam sám dal ke sledování. Tolik k tomu ovlivňování mas. :-)

P. Milan 20.2.2021 16:56

Nutno podotknouti, že cenzuru po nich chtějí vlády.

V. Novák 20.2.2021 16:22

Majitelé sociálních médií mají jen takovou moc a takový význam, jaký jejich výtvorům uznáme. Tomu, kdo na ksichtknize není, nemůže ani dvacet asociálních Zuckerbergů sebrat profil. A tomu, kdo to nečte, nemůže nic nabulíkovat.

V. Novák 20.2.2021 16:19

Řekl bych - ale je to jen spekulace - že většina dotazů do Googlu není na počet pohlaví.

A ať se ptám na cokoli, chci dostat pokud možno relevantní informaci. Samozřejmě takovou, jaká je na netu k sehnání, jinou mi ani strejda google nevyhledá. A nechci, aby mi podstrkával nějaké SEO-optimalized stránky, které jsem podle podvodnického SEO managera najít měl.

A k tomu je potřeba algoritmus pageranku před SEO podvodníkem co nejlépe utajit.

J. Jurax 20.2.2021 15:41

Ano.

Musí s tím manipulovat výhradně Google či ksichtokniha. Koneckonců si za to nechávají platit a taky musí hlídat, aby patřičný preferenční rank nedostali ti nevhodní. Třeba ti, co popírají existenci 52 pohlaví.

J. Jurax 20.2.2021 15:33

Pivodova UI je diplomaticky řečeno nedokonalá. Pepík z montovny se proti ní jeví býti géniem.