4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Islám ante portas (3)

Nedávno vyšla velice zajímavá studie o vnitřním vztahu konfliktu uprostřed muslimské víry, s názvem „Proč se sunnité bojí šíitů: skutečná podstata syrského a středovýchodního konfliktu" (Hillel Fradkin, Lewis Libby, překlad vydal Občanský institut).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Holič 18.9.2014 11:23

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Ale já to psal vám. Máte problém s odpovědí? Přidám další otázku - jak konkrétně rozdává negativní emoce?

L. Křivan 17.9.2014 11:18

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Baba je plná žluči a někde to z ní musí ven.  Tak se snaží otravovat lidi.  Nebrat na vědomí !

S. Netzer 17.9.2014 11:31

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Myslíte, dědku, že snažím?

Když čtu ty vzteklé reakce na můj příspěvek, tak si dovoluji tvrdit, že jsem docela úspěšná. 

:-P

L. Křivan 17.9.2014 15:03

Re: Když budete milostpaní prrdět v tramvaji

tak se také dočkáte vzteklých reakcí.  Zkuste pak žvanit  že jste docela úspěšná.

P. Jakeš 17.9.2014 11:34

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Pane Křivane, jen tu babiznu nechte ať se dál ztrapňuje obhajováním kozošuků, je celkem zábavné sledovat duševní pochody této zakyslé blbky.

S. Netzer 17.9.2014 12:09

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Taky dobrý příspěvek.

Zřejmě tady mají sraz samí inteligenti.

S. Netzer 17.9.2014 11:03

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Nápodobně.

S. Landa 17.9.2014 11:11

Re: Pane Vlku, chtěl jsem Vás drobně opravit

Neřekl bych, že náboženství Jezídů vychází z Islámu. Možná bylo časem Islámem trochu ovlivněné, ale to je tak vše...

P. Vaňura 17.9.2014 10:42

Putinova řeč, citovaná v tomto

článku je naprosto přesné konstatování SKUTEČNOSTI. Je to pravda, i když to říká Putin. Dokonce i Adolf Hitler někdy říkal pravdu.

Ale opačně, nemůžeme odmítnout pravdivé konstatování jen proto, že to říkal Putin nebo dokonce Hitler!

D. Kazil 17.9.2014 10:09

Sunnite a šíite..

Nebyli to dříve Saraceni a Maurove ? Nebo to je něco úplně jiného ?

S. Netzer 17.9.2014 10:12

Re: Sunnite a šíite..

Ne, to byli dřív zulukafři a bantu. :-/

To snad není možné, tohle.

D. Kazil 17.9.2014 10:15

Re: Sunnite a šíite..

Zulukafri a bantu jsou taky muslimové ?

D. Kazil 17.9.2014 10:44

Re: Sunnite a šíite..

Zjistil jsem to sám. Saracen je prý Turek nebo arab. Maur je označení pro muslima ze západu a středomoří.

J. Roth 17.9.2014 10:46

Re: Sunnite a šíite..

Mno, musel jste. Protože frau Netzer by Vám to neřekla, jen by Vás šlehla (stalo se) a cítila se lepší. Taková je.

P. Jakeš 17.9.2014 12:48

Re: Sunnite a šíite..

No, a ti se vyskytují na západ od Pelhřimova.

B. Brousková 17.9.2014 11:40

Re: Sunnite a šíite..

Mohamed pocházel z kmene Kurejšitů , který se dělil na dva navzájem se nenávidějící rody- Hašimovců a Omájovců. Mohamed byl Hašimovec. Po jeho smrti nastal další rozkol. Pokud to velice zjednodušíme, tak to bylo asi tak, že šiíté neboli  "starověrci" se dostali do rozporu se sunnity, neboli "novověrci", kteří vyznávali tzv "opravenou"  verzi koránu založenou na přesné citaci koránu.(Sunna je sbírka ústních podání) Stalo se to ihned po smrti Mohameda ( 632 n.l.), když se mezi sebou začali navzájem vyvražďovat pozůstalí po prorokovi. V čele starověrců neboli šiítů, byl Álí což byl manžel Mohamedovy dcery Fatimy. Jeho hlavním protivníkem byla vdova po Mohamedovi Aješa, která nechtěla,  aby se stal Álí chalífem a tak začala válka. Ještě při tom asistoval Mohamedův tchán Abu Bekr a další Mohamedův zeť Othman a další Mohamedův tchán Omar, který se  chalífem stal.  Álí nad Aješou  zvítězil v tzv ."velbloudí bitvě" , která se odehrála nedaleko dnešní  Basry r.657 n.l. Díky tomu se také stal chalífem , ale byl uznáván jen v Arábii. V Sýrii ho odmítl uznat  Omajovec Moavíja. Nakonec se Moavíovi podařilo "zařídit", že byl Álí úkladně zavražděn a stal se sám chalífem. Nějakou dobu byl klid, ale v roce 680 se proti němu vzbouřil Álího syn Hussajn. Povstáním bylo krvavě potačeno. V roce 744 byl  Moaviův následník Mervan II poražen a zabit při dalším povstání Áliovců, které vedl Abul Abbas což byl potomek Mohamedova strýce Abbase, Všichni Omájovci byli poté vyvražděni, kromě Abd-Errhamana, který utekl do Španělska a stal se poté chalífem v Kordobě. A od těch dob až do dnešních dnů se sunnité i šiíté navzájem vyvražďují a jak to vypadá nehodlají s tím nikdy přestat. Nic to ovšem nemění na faktu, že jediné v čem se shodnou, je společná nenávist k nevěřícím psům, což jsou podle nich všichni, kdož nemlátí pětkrát denně hlavou obráceni směrem k Mekce.

D. Kazil 17.9.2014 11:51

Re: Sunnite a šíite..

Dik. Musel jsem si to přečíst několikrát abych se v té telenovele zorientoval, kdo je kdo.

K. Janyška 17.9.2014 9:52

Je muslim, jako muslim.

Tak to vždy v posledku dopadne. Je to jako s křesťany... Dzp.

J. Anděl 17.9.2014 9:54

Re: Je muslim, jako muslim.

Co tato informace znamená? Je v tom jakýsi nádech zajímavé myšlenky, ale chtělo by to rozvést.

D. Kazil 17.9.2014 10:04

Re: Je muslim, jako muslim.

Islám čeká nějaká vlastní bitva u Lipan.

J. Anděl 17.9.2014 10:25

Re: Je muslim, jako muslim.

ok.

B. Hamáček 17.9.2014 18:00

Re: Je muslim, jako muslim.

Dovolil bych si jemně upozornit , že křesťané , ač se to někomu nemusí líbit jsou ti, kteří se dovedou postarat i o svého nepřítele , pokud je v úzkých . . Zejména zdravotně. Dnes jsou křesťané státotvornou sílou v celém civilizovaném světě , kde je jim to umožněno! Ani v minulosti to nebylo tak zlé jak líčí někteří spisovatelé jako třeba Jirásek. Jak známo své romány psal školním, tudíž kradeným inkoustem ! mnohdy se světská moc schovávala za církev a jejím jménem páchala zvěrstva , aniž by církev tomu byla schopna zabránit. I když se o to pokoušela. např. : likvidace Templářů , to francouzský král bažil po jejich majetku a zosnoval celou akci !

B. Loewe 17.9.2014 9:46

Čeští islamisti

Tedy vážení, já se nestačím divit, kolik je tu rádoby českých islamistů, kteří islámu lezou do zadku a když má někdo něco proti, tak hned je ten nejhorší. Správně by to mělo být obráceně. Islám je ta hrůza, která v Evropě nemá co dělat. Evropa nesmí být nikdy islámská. Pokud se to islamistům nelíbí, vždycky mají možnost odejít do své země, odkud přišli. Proč je máme protěžovat? Zde se žije podle našich pravidel, nikoliv dle pravidel nějakého Islámu. Nechci mešity, zahalené ženy. Nechci tady šariu a další středověké nesmysly. A pokud se to někomu nelíbí? Jeho problém. Saudská Arábie čeká právě na středověké vyznavače. Ale Evropa? A Česko? To fakt ne.

D. Kazil 17.9.2014 9:49

Re: Čeští islamisti

To je virtuální realita. Na této diskuzi jsou všichni tři fandové islámu, co v Čechách máme.

J. Anděl 17.9.2014 9:52

Re: Čeští islamisti

Nemusím být islamista, aby mě napadlo, že to není tak úplně na vás, jestli ženy u nás budou zahalené nebo nahaté ;-).

B. Loewe 17.9.2014 9:58

Re: Čeští islamisti

Zahalené ženy je realita pouze islámských fanatiků - chlapů. Nikoliv žen samotných.

J. Anděl 17.9.2014 10:21

Re: Čeští islamisti

Nevím, jestli rozumím smyslu použití slova "realita". Ale předpokládám, že jste chtěl napsat, že ženy v islámu být zahalené nechtějí, že je k tomu jen nutí fanatičtí muži.

Fajn. Proto my umírnění a moudří muži u nás nemáme co prohlašovat, jaké mají být ženy u nás, ne? ;-)

B. Loewe 17.9.2014 10:45

Re: Čeští islamisti

Nerozumím, za koho kopete? Za Islám? Tohle vaše slovíčkaření mi leze na nervy.

Vždycky záleží na mužích. Podle nich se naše společnost řídí. Ženy jsou v menšině, ať už si o tom myslíme cokoliv. Pokud budu mlčet, bude zde Islám a zahalování. Pokud mlčet nebudu, je možné, že tu nebude.

Takhle by měly myslet všichni a ne jen mlčet a myslet si své. Pokud nezvednu hlas, pak si nemůžu stěžovat, že jsem nic neudělal.

Pokud mám dceru a manželku, ne jen třeba syna, tak proč bych je měl nutit zahalovat?

Pokud tu bude Islám, budu nucen konvertovat, utéct nebo vzít do ruky zbraň. To je prostě realita. Jiné volby nebudou. Já se Islámu chci ubránit. Chci tu mít svobodu. Chci svobodně říkat, co chci a o čem chci. Ne se bát, že zase bude nějaká tajná policie, tentokrát ještě nábožensky pošahaná.

J. Anděl 17.9.2014 11:32

Re: Čeští islamisti

Nekopu za nikoho, provokuju. Jsem rád, že jste napsal, že vždycky záleží na mužích. Děkuji.

J. Anděl 17.9.2014 11:41

Re: Čeští islamisti

Jo, ještě jeden dotaz - co s tím tedy děláte? Nebo považujete za konání, které tomu má zabránit, vyjádření se v internetové diskuzi? Myslíte, že to pomůže?

Jestli ovšem děláte ještě něco dalšího, tak by mě to moc zajímalo. Děkuji.