28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SVĚT: Globální pomatenec USA

Když jsme se ocitli spolu s bratrem v komunistickém „dětském domově“, jako synové vlastizrádce, byl to zážitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 3.11.2017 12:45

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Nechal jste se unést. To, že propaganda zdůrazňuje jen část pravdy neznamená, že neexistuje i ta část druhá.

Rodinná historka: začátkem války dívka, koncem války slečna opravdu NEMOHLA přijít Němcům na jméno, naše daleko pozdější debaty s oblibou ukončovala slovy "aby ses nedivil, jsou to Němci". Z čehož usuzuju, že by s vámi nadšeně souhlasila. Přesto jednou (na rozdíl od mnohého dalšího líčení opravdu jen jednou) vyprávěla, jak jakémusi staršímu odsouvanému pánovi kdosi fackou sundal brýle a přítomný lid je ve spravedlivém hněvu rozšlapal. Nevypadala, že by jí to přišlo správné.

Proč to píšu: propaganda sem, propaganda tam - vzhledem k tomu, že se to odehrálo na planetě Zemi a aktéry byli lidé, lze mít za to, že deklasované živly se odsouvání/vyhánění zúčastnily, a to v množství í větším, než malém.

A ještě otázečku: od nacistické propagandy bych čekal právě ty deklasované živly, ale z vašeho textu vyplývá, že byla s komunistickou propagandou ve shodě (vše se dělo ve spravedlivém rozhořčení). Uvažuju špatně (v čem?) nebo jste nepřiměřeně rozvášnil?

M. Prokop 3.11.2017 13:30

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Mohl, ale neodpustil. Je to pravda.

J. Tachovský 3.11.2017 8:55

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

A to jste videl nna vlastni oci, nebo vycetl z nemeckych novin ? Odsun byla hlavne vina Nemcu. Nemuseli vyvolat valku, pak by se neodsouvalo.

M. Prokop 3.11.2017 9:03

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Kolektivní vina? Sedlák z Krkonoš vyvolal válku?

P. Han 3.11.2017 10:20

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Sedlák z Krkonoš hajloval a nosil bílé podkolenky. Obrovská většina našich Němců zblbla. Či nechala se zblbnout. Vyberte si. Po válce pak byla možnost hromadného odsunu tam, kam chtěli - Heim ins Reich. Nebo soudní řízení s jedním každým Němcem a postupovat podle důkazů a svědků. To by trvalo několik desítek let, co do té doby s nimi? Ti, kdo mohli prokázat, že byli proti nacistům, tu mohli zůstat i podle dekretů.

Tím nijak neomlouvám "rabovací gardy". Většina z nich byl lidský odpad. Svině, kteří jednali jako svině za války i po ní.

M. Prokop 3.11.2017 13:31

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Lituji, ale kolektivní vinu neberu.

J. Schwarz 3.11.2017 14:15

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

jenom že němcům ty podkolenky nedovedeme zapomenout dodnes, zatímco naše "komunistické kádry" jsme pod heslem "nejsme jako oni" spolu s odmítáním principu kolektivní viny nechali rozkrást republiku a vyměnit politickou moc za prachy. A celý slavný "západ" odhodil morálku a začal s nima výhodně kšeftovat. Takže vůči komunistům se princip kolektivní viny uplatnit nesměl / a dokonce ani konkrétní viny, neb komunisti narozdíl od nacistů neprohráli válku takže mohli své činy omlouvat "existujícím právem", němci šermovat Norimberskými zákony jaksi nemohli /, ale vůči "sudeťákům" je uplatňován dodnes.

T. Kočí 3.11.2017 10:01

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Včera na ZOOMu -Cena říše.Jistě bude opáčko. Podívejte se jak jsme odborně pověsili K.H. Franka.Profík ho trhl jak králíka.To Dr. Horákovou nechali škrtit desítky minut. Na doporučení "Judr" Polednové.

A. Alda 3.11.2017 11:22

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Němci za vlády národních socialistů nevraždili, ale popravovali. Zabíjení všech těch untermenschen se dálo secundum legem. Oni prostě konali po právu, samozřejmě po německém socialistickém právu.

Vraždění českých Němců po válce se dálo contra legem. Bylo plně a zcela protiprávní a zločinné. Žel, tehdejší padlament (včetně Milady Horákové a dalších pozdějších "hrdinů") odsouhlasil všeobecnou amnestii těchto zločinů.

V. Vlk 3.11.2017 11:46

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

Milý pane, máte poněkud pomatené informace. Třeba s tím dítětem v kočárku a hozeným do Labe z mostu. To se stalo, když vybuchl sklad munice v Krásném Březně, části Ústí a zabil 27 Čechů. Někteří ústečtí Němci začali na mostě jásat, řvát Heil Hitler a další nacistiká hesla a pak začala mela. Tu maminku toho dítěte neznásilnili, ta dokonce ukousla prst jednomu násilníkovi ,když ji házel přes zábradlí. No a ani dítě ani ona nezahynuli,z vody je vylovili holandští šífaři co kotvili pod mostem. Jak to bylo a nejen tam, se můžete dočíst v mé knize "Krvavé odzvuky války" Grada -Cosmopolis,1915 . O tom dítěti je tam v kapitole 3 "Masakr v Ústí" .

V. Student 4.11.2017 8:19

Re: V podstatě souhlasím taky, ale

A já už myslel, že se na Němcích páchalo bezpráví! To jsem si oddechl, že to není pravda!

V. Němec 3.11.2017 7:50

Takže se potvrzuje,

že my Češi, Rakušané, Slováci, Poláci, Maďaři a někteří jihoslované nepatříme ani na východ, ani na západ, a jelikož jsme ve středu Evropy, tak jsme středoevropané a tam bychom se měli trvale rozvíjet. A nebylo nám v tom Rakousku-Uhersku, pokud pomineme germanizaci, vůbec zle. Ba naopak, tam jsme nakonec dospěli znovu k sebeuvědomění.

A USA není pomatenec, ale důsledně řízený nástroj globalizace!

M. Valenta 3.11.2017 8:42

Re: Takže se potvrzuje,

Za Rakouska-Uherska byl ve středu Evropy celkem klid, za EU je zatím také celkem klid no a až tu jednou nebude nic, tak zde mezi Německem a Ruskem vznikne dost nebezpečný "Eintopf", neboť zájmy jednotlivých aktérů jsou ve skutečnosti značně rozdílné.

M. Prokop 3.11.2017 9:04

Re: Takže se potvrzuje,

Jen tak pro zajímavost, z Rakouska-Uherska první "vystoupili" rakouští Němci. Češi až po nich.

Globalizace může "lézt na mozek" stejně jako oteplismus, že?

M. Valenta 3.11.2017 9:12

Re: Takže se potvrzuje,

Jediná naděje středoevropských státu pak bude, že si nás pěkně za tepla (když už o tom píšete), a než dojde k většímu průšvihu, Ti dva zase rozeberou.

M. Prokop 3.11.2017 14:36

Re: Takže se potvrzuje,

Myslíte ty z Moskvy nebo ty z Brusele?

J. Jurax 3.11.2017 20:29

Re: Takže se potvrzuje,

Ano, pokud pomineme germanizaci ...

Ani za bolševika vlastně nebylo zle, pokud pomineme třídní boj a jeho důsledky, že ano ...

J. Schwarz 3.11.2017 7:27

Tentokrát s Váma

musím s lítostí souhlasit. Zvlášť poté když USA hodily za hlavu svoje spojence Kurdy a prostřednictvím iráckých šíitských milic podpořily Írán, svého údajně úhlavního nepřítele. A americká metoda "správného žurnalismu" se užívá proti nepohodlným názorům i u nás podle následujícího modelu - nepohodlný politik je obviněn třeba ze znásilnění. Policie šetří, šetří se závěrem, že skutek se nestal, dáma se spletla a znásilnil ji někdo "podobný". No a po letech je politik pozván do televize pohovořit o daňové reformě prosazované svou stranou a reportérka hned ve třetí otázce vypálí : "mohl byste vysvětlit, jak to bylo s tím znásilněním..."? A tak si tu žijeme...

P. Lenc 3.11.2017 8:07

Re: Tentokrát s Váma

Bohužel, je to tak.

V. Student 3.11.2017 8:27

Re: Tentokrát s Váma

Souhlas. "Správný" žurnalismus začíná být povážlivě doplňován argumenty jistých odborníků o "správném" psaní na různá témata. Zrovna nedávno někteří aspirovali na to, že novinářům vysvětlí, jak "správně" psát o sebevraždách. Tak bych jim mohl začít vysvětlovat, jak "správně" psát o Českých drahách,jiní o politicích atd. Nějak nám narůstá počet těch, kteří "vědí", jak to dělat "správně".

S. Netzer 3.11.2017 7:19

USA jsou

"nevyzpytatelným magorem".

Neuvěřitelná drzost autora článku, jehož "znalost" US poměrů je očividně omezena na tendenční článečky "profesora Ulče, amerického vysokoškolského učitele" a palcové novinové titulky.

M. Krátký 3.11.2017 8:07

Re: USA jsou

zalez do díry a spláchni se, Náno

S. Netzer 3.11.2017 8:11

Re: USA jsou

Až po tobě, hovězí kastráte.

M. Frank 3.11.2017 9:56

Re: USA jsou

Já vás chápu, ten článek je vlastně o vás. I reakce tomu odpovídá, jste osoba bez inteligence, bez vzdělání, bez pohlaví, takový živoucí zmetek.

V. Student 3.11.2017 8:28

Re: USA jsou

Já myslel, že Američany zrovna nemusíte...

R. Tesařík 3.11.2017 9:45

Re: USA jsou

Hysterickými výkřiky nemůžete popřít, že to tak je, a nejenom v USA, ale v Evropě jakbysmet. Vy jste taky jedna z těch pološílených.

M. Moravcová 3.11.2017 11:10

Re: USA jsou

naopak, velmi přesně vyjádřeno

J. Nový 3.11.2017 6:57

Jestli

Jestli to takto bude pokračovat dále (v USA i Evropě), začne čím dál více l,idí pochybovat o tom, co bylo dosud nezpochybnitelné. A to, že je demokracie to nejlepší, co bylo zatím vymyšleno. A pak přijde někdo, kdo nabídne lidem něco "lepšího". A to bude šrumec!

A zase se pak nebude řešit příčina, ale pouze následek.

J. Sinnreich 3.11.2017 4:02

Americke university

Aby na kalifornske universite v Berkeley mohl promluvit "pravicovy" recnik bez nebezpeci fyzickeho napadeni, musela universita ucinit bezpecnostni opatreni, ktera stala uhrnem pres 600 000 dolaru. Rektori podobnych zarizeni pochopili, ze zaruceni svobody slova stoji moc penez a proto se radeji z bezpecnostnich duvodu jine nazory nepripousteji.

D. Nowodny 3.11.2017 3:53

Hm

Česká hysterie _?