17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SVĚT: Dichtung und Wahrheit

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Patrik 28.12.2009 12:15

Re: Špíny a polopravdy pana Teplého

Bezvýhradný souhlas. "para" je typickým produktem činnosti IPCC a navazujících zelenokomunistických oteplovačů. Inteligentní člověk s jednostranně a dle mého chybně utvořeným názorem, vycházejícím z podvržených či mistrně manipulovaných dat. A právě z takových si budují pochybné organizace oteplovačů své armády.

para 28.12.2009 13:47

Re: Špíny a polopravdy pana Teplého

Patriku - bezvýhradný nesouhlas - já nejsem produktem IPCC ale spíše svých rodičů, společnosti a konec konců i tohoto fora, které mne utvrzuje, že to podstatné si musím osvojit jinde. Byl bych ale rád, poku by jsi mi upřesnil a zkonkretiyoval co kde považuješ za podvržené... Třeba to bude zajímavý podnět.

Mě osobně se na zprávě IPCC nejvíce zajídá jen to, že ji nemám v perfektním českém překladu, kde bych si lecos pročetl i mezi řádky. Mám za to, že tak významný dokument by si to zasloužil,  jen je mi jasné, že odborných překladatelů moc není a mají i jiné starosti jak mi přihrávat radosti.

To co se mi naopak velmi zamlouvá je veřejná dostupnost této zprávy a opakované aktualizace, upřesnování...  v neposlední řadě nadnárodní účast při tvorbě zprávy.

paštun višnu 28.12.2009 1:43

Úryvek z Moldanova článku:

"Společenství je do té míry široké - dnes vpravdě globální -, otevřené, rozrůzněné a jeho jednotlivé složky na sobě tak vzájemně nezávislé a mezi sebou soupeřící, že si nelze představit, že by se mohly vytvořit a fungovat mocenské struktury potlačující jakési „nevítané“ výsledky či vylučující jejich nositele. Pro současnou klimatologii a příbuzné obory to platí dvojnásob, protože je přímo pod veřejným drobnohledem, jak ukazuje například pozornost věnovaná kauze s ilegálním stažením e-mailů dokonce dramaticky nazývané climategate."

Je pro Moldana vcelku příznačné, že na e-mailech mu vadí nejvíc ilegálnost jejich stažení. To, že si zmiňované mocenské struktury neumí představit, může znamenat dvě věci. Buď je absolutním pitomcem nebo součástí těch struktur. A nebo možná obojí.

akiti 28.12.2009 3:10

paštune,

citátu rozumím tak, že dnes není možno dělat podvody pro kontrolu všech všemi. Ono to stažení bylo autorizované ? Kdo dělá vědu, ten ví, jak se projekty diskutují na interních e-mailech, jenom laik usoudí, že např. upravit graf znamená zfalšovat...no a téhle neznalosti bylo  využito. Ty asi nebudeš přírodovědec a Moldana znáš z televize.

javor 28.12.2009 4:29

Re: paštune,

víra a věda je dost velký rozdíl,je dost příkladů,že za peníze se dá zdůvodnit vědecky vše a manipulovat s kde kým,když budu mět štěstí-bude mi za chvíli osmdesát a vidím, že panikařením se dnes mnoho lidí živí,jednou nad tout dobou budou naši potomci krutit hlavou

para 28.12.2009 4:59

Re: paštune,

Právě v této kauze úniku mailů je naprosto příznačné, že ač ji lze prověřit nikdo s pochybovačů si nedá práci vzít opět data s národních centrál a znovu je vyhodnotit. CRU právě data jen zpracovává a vyhodnocuje. Ten který o výsledcích seriozně chce pochybovat by si podezřelé maily měl vzít jako podnět, znovu vše spočítat a vyčíslit o kolik že zjistil jiné hodnoty. Teprve poté by měl oznámit podezření ze zfalšování. A další nezávislé práce by pak takové podezření měly potvrdit nebo vyvrátit. To by bylo korektní jednání - realita "novinařiny" je zde zatím jen ve spekulacích, pomluvách.... Číslo/čísla o kolik, že bylo co špatně vyhodnoceno jsem ale od nikoho s kritiků dosud neviděl. To je právě "javore" praktický rozdíl mezi vírou a vědou či panikou... nad kterou už ale nyní lze jen kroutit hlavou.;-)

lerak 28.12.2009 8:22

Re: paštune,

zastánců oteplování ubývá-para začíná trčet jako kůl v plotě.

D. Krajíček 28.12.2009 8:27

Re: paštune,

To je právě to - CRU data zpracovává a vyhodnocuje, ale nezveřejňuje. Původní, neupravené údaje se ztrácejí, jsou mazány, a nakonec se zveřejní Mannova hokejka se souborem "zpracovaných" dat a co na nich zkontrolujete. Mann Vám taky nabídne přednostně údaje ze dvou borovic s hokejkovým průběhem a ostatních 48 si nechá dobře schovaných, případně vymaže, aby mu na to nikdo nepřišel. Způsobů, jak ovlivnit realitu je hodně.

Ivan 28.12.2009 12:25

Re: paštune,

Za peníze se dá opravdu tvrdit cokoliv, toho jsou příkladem propagandistické články na psu. Tato libovolná tvrzení ovšem nemají s vědou nic společného, takže "vědecky zdůvodnit" lze jen to, čemu pak lze také důvěřovat.  To, co se na propagandistických mediích předkládá jako "vědecké zdůvodnění" nemá s vědou nic společného.

Klimatologické časopisy jsou vědeckými časopisy, mají recenzní řízení atd., přesně jak  popisuje pan Moldan. A proto v nich není a nebude žádný článek propagandistického charakteru, jako třeba na psu. Až někde najdu vědeckou práci nějakého křiklouna z psí diskuze, pak teprve začnu jeho názory brát vážně. 

 Moldan je bezpochyby vědec, ti co na něho plivají žádné vědecké práce za sebou nemají a proto nemá smysl se jejich pliváním zabývat.

Karlos 28.12.2009 1:04

Tady se podívejte,

jak velice hodnověrní jsou klimatopodvodníci z IPCC a CRU. Viz zde http://joannenova.com.au/global-warming/climategate-30-year-timeline/ Je tam velice pěkně popsán a nakreslen (v pdf formátu) třicetiletý vývoj doktríny o člověkem způsobeném oteplování (včetně Climategate).

znovu 28.12.2009 0:40

Chci upozornit, že Moldán vyjednal pro ČR všechny nevýhodné podmínky vstupu

např. v oblasti vod,  že  do konce příštího roku (2010) musejí být všechny obce v ČR nad 2000 obyv. vybaveny čistírnou odpadních vod (prostě zase musíme být nejlepší z celé EU,). Byl hlavním vyjednávačem před vstupem do EU za Čr v oblasti životního prostředí, pracoval na MŽP, ale nikdy nevystupoval v médiích jako zaměstnanec úřadu, vždy jako ředitel nějakého pofiderního centra Univerzity karlovy ČR. Je za vyjednávání osobně zodpovědný, ale nezná se k tomu.

akiti 28.12.2009 1:21

Re: Chci upozornit, že ten "Moldán" se píše s krátkým -a-

97 28.12.2009 2:44

Re: Chci upozornit, že Moldán vyjednal pro ČR všechny nevýhodné podmínky vstupu

co je spatneho na tom byt nejlepsi z EU?

R. Švehla 28.12.2009 3:24

Ano, proč čistit odpadní vody ?

Máte úplnou pravdu, pane Znovu. Čistit odpadní vody není nutno, pokud se jich můžeme zbavit jinak. A to my můžeme : pustíme je do řeky !  :-D

A řeky od nás odtékají, splašky pěkně odnášejí. :-)  Za socialismu to takto hezky fungovalo. Čistili jsme jen to nejnutnější.  ;-D  Pravda, státy ležící níže po toku našich řek měly jakési námitky. Například Německo : že prý nikdo jiný než ČSSR ten sajrajt do Labe pouštět nemůže, neboť prý celý tok leží na našem území. Je jasné, že jsme se na ty mizerné Skopčáky vykašlali - to měli za okupaci ! 

Jenže pak došlo k dočasnému ústupu socialismu. Ještě dnes u nás panuje hrůzovláda kapitalismu a demokracie, řídí nás bruselská diktatura. Rv  Evropani nám poroučejí, abychom si konečně vzali jejich prachy, a postavili za ně čističky. ;-€  Ale my jsme hrdí Češi, nepřátel se nelekáme, na smlouvy nehledíme !

Příští rok zvítězí ve volbách levice, obnovíme socialismus, obnovíme plnou svrchovanost naší vlasti, a svrchovaně se Evropanům vyprdneme na jejich miliardy, čističky stavět nebudeme !  A do Labe se jim vy..reme tuplem !!

Dobrovolně omezte svoji osobní spotřebu, zvolte návrat socialismu !   >-   Volte ČSSD a KSČM !

Piha 28.12.2009 3:50

Re: Ano, proč čistit odpadní vody ?

Trošku odskok. Za povodní 2002 jsem slyšela vtip: Tak vám vracíme ty vaše chalupy.

R. Švehla 28.12.2009 5:35

Re: Ano, proč čistit odpadní vody ?

No, naštěstí jsme jich moc k vracení nenechali : http://www.zanikleobce.cz/.

A ty zámky a domy, jež protilidová vláda vrátila feudálům a buržuům, tak ty jim zase znárodníme.  :-D

Lepší, když v naší socialistické péči spadnou, než aby je třídní nepřítel využíval proti našim zájmům, než aby v nich kul pikle, snoval husté sítě děsivých spiknutí, pořádal orgie, připravoval rejdy.  ;-€

Co bylo znárodněno, nesmí být vráceno !   >-   Volte ČSSD a KSČM !

Piha 28.12.2009 5:39

Re: Ano, proč čistit odpadní vody ?

Tak, jednou jsme ukradli, tak je to naše. 

Závidím vám váš humor. :-D

R. Švehla 28.12.2009 11:48

Kraft durch freude !!!

Ne ! My pokrokoví, levicově založení lidé nekrademe ! Nikdy !!

My znárodňujeme. Vždy a všude.  R^

Mimochodem - to není humor. To je optimismus:-)

Optimismus, pramenící z vědomí dějinné nutnosti vítězství proletariátu nad vykořisťovateli, vítězství socialismu nad kapitalismem a demokracií.

Volte obnovení bezplatného zdravotnictví a výjezdních doložek !   >-   Volte ČSSD a KSČM !

para 28.12.2009 4:00

Re: Ano, proč čistit odpadní vody ?

Ironie někdy musí být a to dost tvrdá .... Dokud rozmazlený nezakopne a neuhodí se... - mnohdy  neuvěří, že cesta může být nerovná a lecos může být ještě jinak jak předpoklad.

JaS 28.12.2009 0:25

Pokud jde o soutěž

(vědců, časopisů), tak každý ze soutěžících se snaží vyhrát. To není dobrý motiv pro nalezení pravdy. Každý se totiž snaží shodit druhého a zatajit svoje chyby. Je to pořád boj o prachy a ne hledání pravdy. Je pravda, že v současné době je to opravdu soutěž.

von 28.12.2009 10:00

Re: Pokud jde o soutěž

Je velká škoda, že tento příspěvek byl napsán jako první a tak v diskuzi asi zanikne!

Harry 28.12.2009 14:41

Re: Pokud jde o soutěž

"Každý se totiž snaží shodit druhého a zatajit svoje chyby" Četl jste nejaky odborný článek z dobrého časopisu? Recenzovaný 3 anonymními pracovníky z oboru? Tam nějaké bezdůvodné shazování oponentů a nalhávání moc neprojde. V novinách to je něco jiného.