27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Čínská propaganda užívá rétoriku „woke“ aktivistů

Čínská hrozba v Evropě by neměla být podceňována ani ve virtuálním prostoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vavrochová 7.4.2021 9:49

R^R^R^

I. Schlägel 7.4.2021 11:23

Neumíte číst? Pan Zdechovský netvrdí, že je vše Vámi uvedené dílem Číňanů, ale že Čína dovedně využívá právě blbosti euroatlantické civilizace a přejímá rétoriku třeba těch ostudných neziskovek. Tak že na otevřené oči to u Vás příliš nevypadá.

J. Jurax 7.4.2021 12:04

No ... nepochopil jste sarkasmus páně Navrátilův nebo nemáte smysl pro srandu ...

I. Schlägel 7.4.2021 12:22

Pan Navrátil to myslel zcela vážně. Byť zvolil humornou formu. V principu se nejspíš shodneme na tom, že vlastní blbostí nahráváme Číně i Rusku na smeč.

F. Navrátil 7.4.2021 12:11

Čína naskočila na eurovymývání mozků úchylnými ideologiemi. Co je v podání euroaktivistů zjevená pravda, to je v podání Číňanů hybridní hrozba?

I. Schlägel 7.4.2021 12:20

My to děláme z vlastní blbosti, Čína velmi cíleně a sofistikovaně. My zatím máme stále možnost s tím něco udělat, v Čínské verzi stabilní společnosti už nenaděláme nic.

M. Matura 7.4.2021 12:26

Pan Zdechovský má oči v pořádku, když vidí blbosti euroantlantické civilizace. Ručičky dá ovšem poslušně při hlasování o těch blbostech vždycky pěkně nahoru.

J. Anděl 7.4.2021 12:04

Jestliže je v textu dokonce nadpis "Čína přebrala rétoriku progresivistů", pak to asi není dílem Číňanů, jestli to přebrali. Ne? Nelze něco zároveň vyrobit a zároveň převzít. Buď to, nebo tamto.

J. Nevrkla 7.4.2021 8:55

Když si třeba porovnam objektivitu informací Russia today a CNN, tak je to za chvilku jasné. Demagogie a propaganda jde daleko více ze západu. Zametme si před vlastním prahem. Ale pochybuji, že jsme toho schopni.

D. Polanský 7.4.2021 8:48

A co jako teď? Hurá na Čínu? U podobných textů mi vždy dost vadí, že se řekne A, ale nikdy B.

Z. Lapil 7.4.2021 8:57

Hurá na Čínu není třeba. Stačí vzít na vědomí, ideálně po kontrole, jestli to není blábol nebo dokonce lež.

J. Anděl 7.4.2021 8:12

Tak tenhle článek to schytá z více stran.

Za mě dobrý. Z dob socialismu si dobře pamatujeme kritiku kapitalismu - mělo to týž charakter. Tam vše špatně, u nás práce, spravedlnost, žádná diskriminace, rovnost a navíc, nezapomínejme na to, mír.

V. Klepetko 7.4.2021 8:56

Hezká analogie, Jindro! Jenže já si pamatuji i to, jak se zakazovala kritika režimu pod úplně stejnou záminkou, kterou zde argumentuje pan europoslanec. Prý by toho zneužila imperialistická propaganda! Celé mi to připadá jako jakési obludně institualizované "ad hominem" - a zde je pro změnu má analogie: "můj kritik je morální špína, a proto i ta Pythagorova věta, na kterou poukazuje, musí být chucpe"...

A ještě jedna věc je divná. Je jasné, že propagandisticky zneužít se dá jakékoliv jančení, nejen ultralevicové. A že na poškozování občanských práv v EU nepoukazují jen levičáci. A když se nad tím zamyslíš, tak budeš asi souhlasit s tím, že i zde pan europoslanec Zdechovský relativizuje kritiku EU prostě tím, že za její zdroj označí nějaký "špatný" subjekt. Souhlasíš s tím, Jindro?

Myslím že ty obavy jsou ale zcela liché. Čínské rejdy jistě zhatí eurovepři boubelatí! :-)

J. Anděl 7.4.2021 9:14

Nedomnívám se, že Zdechovský píše o zakazování.

Jakákoliv "ultra" kritika je specifická tím, že tvrdí, že je "všechno strašně špatně". Neboli propagandisticky se dá zneužít levicové jančení, ale ultralevicové jančení už JE (podle mého názoru) ze své podstaty propagandistické zneužití.

Čím dál tím méně si myslím, že existuje nějaká sociální či politická "pravda". Pravda (v tomto smyslu) je pro mě výslednicí dynamických sil. Zvolil jsem si směr, ze kterého já působím svými nepatrnými silami. Mám dojem, že směr, ze kterého jde kritika západního životního stylu, mužů, bílých, heterosexuálů, je silný dost a moje síly nepotřebuje. Naopak mám pocit, že jsem v autobuse v prudké zatáčce, jedoucí už jen po dvou kolech, a musím se co nejvíc naklonit na opačnou stranu, abychom neskončili v propasti. Netvrdím, že to je pravda, je to můj dojem.

Jinak hledat v tom opravdovou pravdu, to aby člověk klacíčkem převracel a šťoural. Úplně namátkou 40 pohlaví nebo různé sexuální/genderové orientace: je to "pravda"?

Podívejme se na taoistickou mandalu. Jistě, lze jí rozdělit na 40 dílků, které se budou lišit poměrem černé a bílé. Nebo na šedesát. Nebo na sedm. A nebo lze říct, že je tam černá a bílá v různých poměrech, přičemž nikde není ten poměr stejný jako jinde a nikde není jen černá nebo jen bílá.

Dřívější světonázor se lidi z různých výseků této mandaly snažil nacpat do dvou škatulek, což bylo těsné. To chápu. Ale ony tam jsou dvě škatulky: černá a bílá. Musím se učit to, že zrovna teď frčí, že je těch škatulek 40? No... možná musím. Ale to neznamená, že to je pravda.

Tolik k podle mě relativní pravdě.

V. Klepetko 7.4.2021 10:22

Jindro, to je ale hezký příspěvek do diskuze o podstatě pravdy... Ale článek pana europoslance je o čínské propagandě a tom, že zneužívá "progresivistické jančení"! Jenže ta čínská propaganda úplně stejným způsobem zneužívá i všechny ostatní druhy populistického a i fundamentaljstického jančení, a navíc využívá a naše faktické, reálně existující chyby. Tedy, alespoň jsem slyšel, že tomu tak prý je. Ve svém životě se totiž s čínskou propagandou příliš nesetkávám, zato se cítím být válcován každodenní eurounijni levicovou progresivistickou propagandou! A ten válec se na nás valí nikoliv z Číny, ale že struktur, které zastupuje právě pan Zdechovský!

Někdy to budí až dojem, že tu hybridní válku proti nám vede nikoliv Čína, ale EÚ! A že to jsou woke - aktivisti a eurobyrokrati, kteří k nám promlouvají v mandarínštině. Nikoliv naopak! Jak nám to propagandisticky tvrdí pan europoslanec :-)

J. Anděl 7.4.2021 10:47

Já to nevnímám jako buď a nebo.

Hybridní válka je formulace pro útok zvenčí. Sebepoškozování, sebevražda, nebo chce-li být člověk hodně dramatický, tak třeba vlastizrada apod. - to jsou pojmy pro útoky, obrácené proti sobě samotnému.

EU, různá woke progresivní hnutí atp. narušují zevnitř. Existuje obojí. Píšeš, že hybridní válku proti nám vede EU a nikoliv Čína? Nesouhlasím. Hybridní válku vede Čína či Rusko. EU a Západ obecně trpí sebepoškozováním.

Když přijde útok zvenčí ve stejném duchu, mohlo by to někoho teoreticky probrat. Na mě to kdysi zabralo. Umělecky jsem si chvíli liboval v depresích a tom, jak život nemá smysl - ale když na mě zaútočil někdo zvenčí - ejhle, to byla jiná, to bych se na to podíval..

Ale není to zatím úplně pravděpodobné, že to probere nějaké signifikantní množství jedinců.

Zdechovský osobně? To se mi nechce úplně rozebírat. Vidím, že ti nějak vadí, mně zvlášť ne.

V. Klepetko 7.4.2021 13:01

Jindro, Zdechovský mi vadí jako eurofunkcionář, nikoliv jako člověk s řadou názorů, se kterými bych i souhlasil.

A to tvé dělení světa na interní a externí... ono to dost záleží a úhlu pohledu. Když se na Západ a na Čínu díváš jako na dva civilizační celky, pak ano, stojí proti sobě a z tohoto pohledu je Brusel i Praha něco jako "my", kdežto mandaríni jsou "oni". Problém je v tom, že do toho "my" patří minimálně i Ženeva, Kiev, Tbilisi a možná i Petrohrad. A že EU není "Západ", ale jen maligní nádor na těle Západu. A trvám na tom, že vůči "nám" " tzn vůči ČR ale možná i vůči spirituálnímu Západu jako celku, vede tato parazitická struktura - EU - opravdovou hybridní válku! A zahrnuje nás propagandou v mandarínském stylu, a to i s nasazením armády probuzených, elfů, zelených euroPirátů a další nelidské progresivistické havěti. Ta propaganda se na mě i na Tebe valí každý den - ale jak nás vlastně obtěžuje ta čínská? Cítíš se být ohrožen... čím vlastně?

J. Anděl 7.4.2021 13:12

Aha. Tomu rozumím a do nějaké míry s tím souhlasím.

Proč je ale tak důležitý rozdíl, jestli EU jako organizace vede proti nám válku, a nebo jestli my a celek, jehož jsme součástí, se sám sebevražedně poškozuje?

Mně připadalo, že Zdechovskému vyčítáš, že to formuluje podobně jako já. Jako dokážu se na to podívat i tvýma očima, ale nevidím v tom tak zásadní rozdíl, abych to měl Zdechovskému za zlé. Prostě Piráty volí lidi kolem mě, elfům fandí tady lidi v diskuzi, aktivisté různí jsou taky Češi či obecně lidé z Evropy nebo USA... Jsme to "my", nebo "oni"?

Pokud ti ale vadí tím samotným faktem své práce v tom maligním nádoru, tak to beru. K tomu ale nic nemám.

Necítím se bezprostředně ohrožen Čínou, ale článek mě v tomto smyslu neuráží a jak jsem napsal, naopak vidím, byť malou, šanci v tom, že připomínka takového útoku zvenčí někoho trkne.

Já vím, naivní.

V. Klepetko 7.4.2021 13:56

Proč naivní? Souhlasím s tím, že upozorňovat na zlovolné rejdy mandarínů je bohulibá činnost, a možná se leckdo po přečtení textu Zdechovského konečně "probudí" :-)

A máš pravdu, "my", "oni", sebepoškození verzus externí útok - ty rozdíly jsou nepodstatné, jenže vedle čeho? Právě v tom se možná rozcházíme... Má verze podstaty problému:

Zdechovský tvrdí, že čínská propaganda užívá rétoriku woke aktivistů, "probuzených". Já namítám - samotná rétorika woke aktivistů má neevropský původ, pochází myšlenkově z Východu. Asi proto se s tím Číňanům lépe pracuje, než z kritikou Západu z dílny IVK, Okamury, Orbána nebo Kaczyńského. :-)

J. Anděl 7.4.2021 14:07

No to je ovšem něco jiného resp. něco, co jsem předtím nepostřehl, a rozhodně k zamyšlení. Tedy - nad tím se musím zamyslet.

:)

J. Anděl 7.4.2021 13:13

Jinak taky lze říct, že Babiš (nebo naopak opozice, záleží odkud člověk kouká) proti "nám" vede hybridní válku. Jistě, že i to je možné.

V. Klepetko 7.4.2021 13:36

"Nejsme jako oni!" :-)

Ta entita "my" je vlastně taky oblíbenou zbraní propagandy. Zrovna tak jako samotný termín "hybridní válka" - ne že by neexistovala, ale ten pojem je značně propagandisticky nadužívaný. Čím se vlastně liší "hybridní válka" od "osvěty"? Tu válku vedou zlí lidé, kteří to s námi myslí špatně. Kdežto osvětou nás zahrnují světlonoši dobra. A jedním z nich je právě ten Zdechovský ;-)

J. Anděl 7.4.2021 13:44

Stále narážíme na toho Zdechovského... :-/ Chceš, abych uznal, že je svině? Neuznám. Nechme toho.

Pořád mi není jasné, co tě tak dráždí. Teda kromě toho Zdechovského.

V. Klepetko 7.4.2021 14:07

Bože. Zdechovského si celkem vážím, a za svini bych ho neoznačil za žádných okolností! Je pravda, že s některými jeho názory nesouhlasím, ale třeba ve srovnání s tím, co do Bruselu poslal Babiš, je to velmi dobrý a snad i pro "nás" přínosný v Bruselu člověk...

Nevím, možná mě zarazilo ta myšlenková konstrukce článku a překvapilo že s ní souhlasíš, jako bys vážně cítil jho čínské propagandy. A jasně viděl společně s autorem, že hlavním zdrojem této neblahé propagandy je "woke kultura" ;-)

J. Anděl 7.4.2021 14:20

Jho čínské propagandy sleduji třeba u filmů a počítačových her, což jsou oblasti, které mě zajímají a ve kterých se vliv Pekingu třeba na Hollywood či producenty her docela dost projevuje. Aspoň mně to tak připadá. A tam je přímý, silový, ovšem samotná vlastní woke nejistota sebou samými, vlastní kulturou, se těm silovým útokům hůř vzdoruje, protože jako kdybychom ani neměli právo odporovat, když jsme tak špatní a zkažení, konzumujeme, vykořisťujeme, diskriminujeme a rasově utlačujeme..... (a když píšu "my", tím myslím občané zemí pomyslného Západu).

Takže pak mi ten článek nepřipadá TOLIK posedlý nebezpečím Číny, jako spíš že popisuje, jak na pozadí jasného mocenského soupeření v mnoha ohledech strkáme hlavu do oprátky sami.

Nicméně - jak to chápe Zdechovský, to vlastně nevím. Já to hlavně chápu tak, jak jsem popsal výše, což mohlo ovlivnit mé vnímání. U Zdechovského mám dojem, že se staví k postoji mírné kritiky zevnitř, nežli zničující zvenčí, což ovlivňuje jeho články, chování, hlasování.

Myšlenku, že samotná woke kultura je implantát z Východu, si nechám na večer :-)

V. Klepetko 7.4.2021 14:38

Dobrá... Dlouho jsem žil v iluzi, že bruselská byrokracie má byzantské kořeny. Ale inspirace Čínou se prostě nezapře! V tomto smyslu je každý europoslanec v jistém smyslu sám Číňanem...

Hezký zbytek dne, Jindro!

J. Anděl 7.4.2021 14:41

Chápu. Tahle myšlenka se mi líbí, ale potřebuji jí déle poválet na jazyku.

J. Anděl 7.4.2021 11:51

Ještě drobnost, ale podle mě podstatná: v článku se nepíše, že Čína onu agendu ZNEužívá.

Jim se prostě pragmaticky hodí, protože to je slabé místo Západu.

V. Klepetko 7.4.2021 12:34

?

Není snad propaganda ze své podstaty právě pragmatickým, účelovým zneužitím kritiky za účelem dosažení jiných cílů, než sleduje ta kritika sama o sobě? (A je jedno, nakolik je "spravedlivá" či oprávněná).

Propagandu z agendy dělá právě ten cíl, myslím...

J. Anděl 7.4.2021 12:45

Okej. Tak co tě vlastně trápí, s čím nesouhlasíš?