29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Čína v Atlantiku

Zvažoval jsem, zda článek nenazvat „Čína v Africe“, protože mám mnoho indicií o tom, že podobné věci, které se týkají v Atlantiku ležících Kapverdských ostrovů, se týkají mnoha jiných afrických zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.4.2015 21:38

......

Čínská banka úspěšně rozkládá transatlantické spojenectví - http://jdem.cz/bry924

Evropané odmítají věrnost USA - http://jdem.cz/brw8k4

Z. Rychlý 4.4.2015 13:48

Re: ......

Nejásal bych. Pokud USA přijdou o výhodu fiat měny, kde ostatní státy obchodující s dolarem částečně zachraňují dolar, potom se USA můžou (díky přeměně v chimérický sociální stát) dostat do podobného chaosu, ve kterém se už století zmítá Rusko.

Číně to jistě prospěje, jako zdaleka největší věřitel USA si svoje půjčky přetransformuje na jinou (asi svou) měnu. USA možná padnou, Čína si je "koupí",  ale světovou měnu pak nahradí jiný hegemon, který je pořád ještě dost nečitelný. Místo podpory dolaru (měny spojence) budeme podporovat měnu kohosi jiného, o jehož záměrech moc nevíme. Nevím nevím, rád bych, aby ta změna byla co nejpomalejší.

Možná jsem USA pohřbil předčasně, pořád je to zdaleka nejživotaschopnější stát - uvidíme. Možná ten socialistický balast odhodí a onu slepou uličku sociálního státu nechají na zkoumání jiným bloudům, kdo ví.

V každém případě to zvýší celosvětový bordel.

B. Rybák 4.4.2015 21:11

Re: ......

Přeměna na sociální (sociálně parazitický), stát je i v USA bohužel nevratná (z této pasti se demokratický stát nemůže dostat). A ani nyní probíhající přechod na elitářský, "zelený", s morálně relativistickým politicko-korektním státním náboženstvím (který je jakousi dějinnou zkratkou ovládnutí antického Říma hédonistickou řeckou filozofií, vzniku Říma císařského s jeho přechodem na křesťanství) nemůže neodvratném konci hegemonie USA nic změnit.

To ovšem neznamená, že USA se zhroutí rychle, dokonce ani to, že se mu nepovede svou neosocialistickou, na přílivu bohatství z nových "kolonií" závislou říši dočasně rozšířit.

Dějiny v globalizovaném masmediálně propojeném světě ale probíhají mnohem rychleji než kdysi!

P. Moravčík 3.4.2015 13:32

Je to pravda.

Prenikanie Číny už dokonca nie je ani také nenápadné ako v minulosti. Sú napríklad v Zimbabwe a kašlú na problémy s ľudskými právami - meď, urán, diamanty, farebné kovy... Vlani ma zarazil počet Číňanov (aj s rodinami v Swakopmunde, Namíbii, kým mi sprievodca nepovedal v podstate to isté, čo pán Drápal - a zase, urán, diamanty... Idú za svojím a nelámu si hlavu s vecami, ktoré sa ich expanzie netýkajú.

Z. Rychlý 3.4.2015 11:41

Je to krásná ukázka životaschopnosti kapitalismu.

Kapitálu se nejlépe daří v podmínkách svobody. Říká se, že svoboda rovná se demokracie - no, je to tvrzení nejspíše pravdivé. Leč demokracie není jediný bod ve vesmíru a v čase, má své kořeny, své výhonky a své odumírající větve.

Možná (netvrdím nic jistého), že atlantická demokracie odumírá, je vyčpělá, prolezlá jistotami, které brzdí hledání nového a tedy riskantního. Myslím, že je už na šikmé ploše k vládě "tyrana", samozřejmě že s lidskou tváří.

Zato čínské pojetí kapitalismu, nezatíženého odborářskými mafiemi a sociálními jistotami, v současné době poskytuje kapitálu netušené možnosti. Řekl bych, že Čína je přesto na cestě k demokracii a taky jí jednou dosáhne. Lidská práva začnou být respektována, pak začnou být respektována i práva těch, kterým by měla být všechna práva naopak odebrána, atd, atd, až ke stavu, který známe z domova.  A začne se pak celá Čína pomalu  šinout k oligarchii a posléze k tyranii, jak to známe z onoho cyklu.

Z Číny se stává hegemon a jednou defiitivně nahradí USA, které nejspíš zahubí proměna v sociální stát. Tohoto nového hegemona se nikterak nebojím. Bojím se pacifistů a dobroserů - jejich projekty se zatím vždy proměnily ve spáleniště a krvavé řeky. Čína možná ovládne celý svět jako kdysi USA, nicméně jejich abeceda, složitý jazyk a mentalita se na zbytek světa nepřenese, to prostě nejde, a tudíž dojde k nějaké formě kompromisu. 

V kostce a po lopatě - pokud vládne kapitál, je mi jedno zda je čínský, nebo americký, nebo náš. Je to přirozený, přírodní jev, který je dobře respektovat. Kajan by jistě dodal - spontánní řád.

J. Kanioková 3.4.2015 21:08

Dost souhlasím,

protože v tomto směru sleduji Čínu už hodně dlouho. Ona investuje o 106 všude, kde to jen jde, v Mexiku, sev. i jižní Americe, v Evropě, teď se snaží o Ukrajinské území, hlavně tam, kudy má vést novodobá "Hedvábná stezka".

Nejsem si jista, jestli je mi to jedno, protože nechci, aby světu "vládl hegemon". Kterýkoliv!

Z. Rychlý 3.4.2015 21:20

Re: Dost souhlasím,

To máte ovšem smůlu, paní Kanioková, i v tom ráji vládne Nejvyšší. A na zemi to jinačí nebude. Vždycky se najde někdo, kdo chce vládnout ostatním - a pokud si nastuduje Macchiavelliho, pak se mu to i podaří :-(

Neutralita, pacifismus, světový mír - chiméry a oblbováky.

J. Kanioková 3.4.2015 21:54

Re: Dost souhlasím,

s posledním řádkem souhlasím absolutně, já žádnou nesmyslnou chiméru neberu. Na to stojím až příliš pevně nohama na zemi.

Spíš tuším, že má hodně pravdy Huntington. ""Jeho teorie vychází z názoru, že dřívější střet ideologií, určující dění ve dvacátém století, bude vystřídán střetem civilizací jako nejčastější příčinou konfliktů století současného. Do vážných konfliktů už nebudou vstupovat společenské třídy, ale celé civilizační (kulturní) okruhy. "V případě jugoslávského konfliktu Rusko diplomaticky podporovalo Srby, zatímco Saúdská Arábie, Turecko, Írán a Libye dodávaly zbraně i finanční prostředky bosenským muslimům, a to nikoliv z důvodu ideologických a mocenských, ale z

důvodu kulturní spřízněnosti.

Huntington rozeznává celkem devět světových civilizací, přičemž termín civilizace je mu synonymem pro kulturu i náboženství."

MULTIPOLÁRNÍ SVĚT - http://jdem.cz/bry995

Z. Rychlý 3.4.2015 22:52

Může být.

Za dvacet let někdo vytáhne něco jiného. Fukuyama, Huntington, .....

Za těmi náboženskými, či národnostními spory se mnohdy skrývá jen lepší, či horší ekonomika. Náboženství, či menšiny a  stav ekonomiky bývají spojené nádoby. Třeba Irsko a Sev. Irsko - navenek katolíci a protestanti. Protestanti na tom byli ekonomicky lépe než katolíci a byla řežba. Jakmile se Irsko a UK ocitli ve stejném prostředí a srovnali se ekonomicky, válka utichla. Jugoška byla spíše národnostním problémem, kde si jeden národ uzurpoval více, než mu asi náleželo. Národnostní federace mají odstředivé tendence v zárodku zakódované. Proto ani federace EU fungovat nebude, byť se o to mnozí snaží. Německá menšina v Sudetech, ruská menšina v Ukrajině - všecko sice navenek národnostní problém, ale v pozadí je pocit, že se mají ekonomicky špatně a v mateřském národě by se měli líp.

U msulmanů to může být střet civilizací, ale ekonomiku zde taky vidím: pastevci versus kočovníci. Jedni odkládají na horší časy, jiní se seberou a jedou za sýpkami. Sežerou a jedou dál. Markomani, Tataři, musulmani = kobylky. Budoucnost nemají, ale bordelu dokážou nadělat fest.

P. Sulc 4.4.2015 2:48

Re: Je to krásná ukázka životaschopnosti kapitalismu.

'' že svoboda rovná se demokracie - no, je to tvrzení nejspíše pravdivé.'' Neni to tak. Jestli si narod v referendu odhlasuje censuru a piti alkoholu, neni to svoboda, ale je to demokracie. Za Josefa II nebyla demokracie, ale byla svoboda, pri nejmensim slova, nebyla censura a poddanstvi.

Z. Rychlý 4.4.2015 13:31

Re: Je to krásná ukázka životaschopnosti kapitalismu.

Ano. Demokracie nemá žádné mechanismy proti sebevraždě. Klidně a demokraticky předá moc "tyranovi", ač ten avizuje, že jí zakroutí krkem. Demokracie, jak podobně pravil Churchil asi není tím nejlepším způsobem vládnutí, ale dokud neznáme lepší, neměňme to. Demokracie si pořád udržují vysokou míru svobody.

Vámi uvedené příklady jsou jistě možné, ale rozlišoval bych. Určitá mírná regulace, bych řekl, že by v některých oblastech byla žádoucí. Myslím tím třeba předvádění násilí a mučení v přímém přenosu. Cenzura politická je jistě nepřípustná. Mezi těmito hranicemi je však široké spektrum, kde cenzura trochu ano a kde striktně ne.

Podobně u alkoholu. Striktní zákaz by možná změnil počet alkoholiků, ale má negativní boční efekty. Jsem pro ztíženou dostunost, ale v žádném případě zákaz. Stejně bych postupoval u drog. Mám dojem, že celý ten boj proti drogám má bohužel opačný efekt. Spotřeba roste dál a nabaluje se na ni, a pakuje se na ní mafie. Proti monarchii anglického typu nemám sebemenších námitek. Je to takový demokratický kolorit mě sympatický.

P. Sulc 4.4.2015 18:52

Re: Je to krásná ukázka životaschopnosti kapitalismu.

Ano, jenze ja chtel jen rici ze slova demokracie a svoboda NEJSOU vzajemna synonyma, jak si to, bohuzel, dosti lidi predstavuje.

Z. Rychlý 4.4.2015 19:29

Re: Je to krásná ukázka životaschopnosti kapitalismu.

No to jiste synonyma nejsou, Spíš spojité nádoby.

J. Schwarz 3.4.2015 9:39

Číňany nutno

pochválit. jejich postupy jsou účinnou hrází proti  západní snaze o "spásu světa" prostřednictvím vnucování nejrůznějších pseudoekologických a "zelených" řešení. Takhle existuje alternativa evropské "pomoci".

F. Žůrek 3.4.2015 8:08

Hezký text, děkuji

My zde Evropě válčíme s Východem či s Moskvou, ale zřejmě to podstatné nám opravdu uniká.

D. Polanský 3.4.2015 6:38

Svět je v pohybu, kdo jenom kouká, filozofuje,

tvoří koncepce, plány, strategie, nebude mít na nic nárok. Jsou jenom činy, slova jsou zbytečné haraburdí.

J. Mrázek 3.4.2015 6:03

Nežijeme průjezdem konvoje...

A pronikání USA je všeobecně známé. Nicméně poznámka- v Somálsku prý má Čína velkou oblast na zemědělství, včetně materiálního a technického vybavení a to o rozloze Moravy...

V. Plocek 3.4.2015 0:40

SVĚT: Čína v Atlantiku

O tom, že Číňané ovládnou větší část Afriky nepochybuji. Jsou šikovní, obchodně-ekonomicky agresivní a bez zbytečných evropských manýrů. Vědí, že Afrika je přesně ten partner pro jejich vývoz a zpětně dovoz surovin. A v tu chvíli si vzpomenu na české diskuze, zda EU ano či ne. Pokud se Evropa v krátké době netransformuje na silné soustátí, kterému říkejme jak chceme, tak bude jen koukat, co se v Africe a i v dalších částech světa děje bez ní. Číňané ovládnou africký trh se zbraněmi, se spotřebním zbožím. Evropa ztratí odbytiště a následně i vliv na dění v afrických zemích. A to by měla česká vláda a hlavně media vtloukat do hlavy českým měšťanům, neustále toužících po svobodném Česku. Bohužel platí bolševické i když v jiném významu, že v jednotě je síla.

P. Sulc 3.4.2015 3:37

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

Rekl bych, ze Cesi nejsou proti sjednocene Evrope, proti svobodnemu obchou a pohybu obyvatel. Ale jsou zcela urcite proti Evrope levicacke, socialisticke, ktera buseruje vlevo vpravo jak jen muze a utlouka ekonomiku spoustou stupidnich predpisu,  ktera keca do dani, vnitrnich zalezitosti statu, kterym nerozumi, narizuje jak maji byt ohnute banany ci kolik hodin stary gulas, cim se ,musi svitit, jak jsou zateplene domy, jake vytahy v domech, kolik zen ve vedeni firem a spoustu podobnych blbosti. Zatim jeste nenaridila menstruaci u muzu v ramci rovnopravnosti pohlavi, ale to mozna prijde. A pokud bude Unie takto fungovat dale, doplacet na Recko kvuli Euru, tak Cinane nakonec ovladnou i tu Evropu.

J. Mrázek 3.4.2015 6:05

Souhlas.

Není v EU daleko doba čínských továren s evropskými - za práci vděčnými - dělníky ...

K. Frauknecht 3.4.2015 7:05

Re: Souhlas pánové

s vámi oběma :-).

Nositel pokroku se stěhuje na Východ. Pro nás (vlastně pro celé transatlantské společenství) je blbý, že obchodní vztahy Číny (vlastně celého společenství BRICS) jsou "otevřené". Na rozdíl od, jak se zatím proslýchá, TTIP!

Je smutný, že o prospěšnosti volného (neregulovaného) trhu Západ jen mluví, zatím co Východ jej aplikuje :-(!

J. Kanioková 3.4.2015 21:11

z TTIP mám kopřivku !

P. Sulc 3.4.2015 20:43

Re: Souhlas.

Take mam tu obavu, ze totak dopadne.

V. Plocek 3.4.2015 9:59

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

Naprostý souhlas. Špičkově řečeno. Ale jak z toho ven?

P. Sulc 3.4.2015 20:57

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

Kdo vi?  Asi se to podela jednou samo, jako SSSR, ale potom bude asi dosti dlouho zle. A to uz budou Cinani vladnout vsude. Nemaji sice demokracii, ani pseudo-demokracii jako EU, zato hodne prubojnosti , zdraveho rozumu a zadne pitome urednicke omezovani. A zadna pritrobla prava zen, deti, zvirat, homosexualu ci kriminalniku. A pochybuji, ze se spousta cinskych uredniku zabyva tim, kdyz neposedne dite dostane par pres zadek ci jestli chlap sahne zene na kolinko ci, nedej pane boze, na vyspulenou prdylku.

V. Plocek 5.4.2015 17:29

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

Jen doufejme, že časem zblbnou jako my.

P. Sulc 5.4.2015 21:13

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

Asi ano. Jenze jako velmoc nejsou jeste nahore, to vezma, rekneme , dalsich 20 let. Pak budou ''velmocovat'', rekneme 50 let, a teprve potom zacnou blbnout.

J. Jurax 3.4.2015 21:47

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

To jste to vystihl vcelku přesně :-)

P. Sulc 3.4.2015 21:53

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

Alespon mi nevynadate.

J. Jurax 4.4.2015 21:26

Re: SVĚT: Čína v Atlantiku

To bych si ani nedovolil :-D