17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Magor Milda 16.7.2007 8:37

Čas jako transmutátor

zrovna probíhá v Německu diskuze o nově nalezených skutečnostech, týkajících se mnoha levicových politiků. Poté, co Gúnther Grass přiznal svoji příslušnost k Waffen SS, objevily ze seznamy členú berlínské NSDAP, kde se najde třeba i Egon Bahr, jeden z významných politiků SPD, je jich tam ale celá řada a mnoho významných.

Je to už minulost, mnoho jich už nežije, ale je to doklad toho, jak se oportunisté dokázali převlékat, z hnědého do rudého nebo zeleného kabátu. Ani těch v modrých nebude málo.

kacir 13.7.2007 2:48

HEZKE POCTENI

moc pěkný .....při čtení o svazácích a převlečkabátech mě na mysl  vytanul soudruh profesor Jičínský z CSSD , vazeny to poslanec, ktery v 50. letech psal rudne neostalinisticke blaboly a dnes je ochrancem svobod a demokracie

Ohledne morfinu je pravdou , ze se u nas predepisoval pri strevnich potizich ke zklidneni a pry , jak byl ucinny. Vzdyt vyvar z makovic pro dobre detske spani je klasickym prikladem opiatove pomoci ;-D

karel 12.7.2007 22:10

ne vždy

Je zajimave že dnes obletime zeměkouli za par hodin a na druhe straně na spravedlivost od soudu čekame roky. V zemědělstvi pracuje 5% obyvatel ve vyrobě taky moc lidi nepracuje(na všechno je technika) a přesto nas straši že neuživime sve duchodce.

jízlivec 12.7.2007 19:26

Re: Souhlasim, ale ......

Křivka sebevražednosti je docela zajímavá, a rozhodně nesvědčí pro monotónní trend "přibývá sebevražd"...

jízlivec 12.7.2007 19:24

Re: Re: O té sestřelené stíhačce

Ale několik se také povedlo, i když už vzhledem k plošnému zatížení jednadvacítky to asi byl spíš zázrak...

Irena 12.7.2007 18:59

Re: Je to dobře, nebo špatně?

Pane Ivane, napsal jste to stručně, ale velmi přesně!Díky!Jenom bych dodala, že náhrada je docela evidentní:!"Přestat už se ohánět pravdou a láskou a žabomyšími válkami našich  rádoby politiků a začít hledat to , co lidi spojuje K tomu ale Pes, ať již je viditelný, nebo neviditelný určitě nepřispívá!!!

nepolitik 12.7.2007 17:26

Díky pane Ulči, výborný text

Ono není třeba so obracet do roku 1904, ale ještě před pětašedasáti léty umírali lidé na záškrt, spálu protože nebyla antibiotika. Můj otec zemřel v roce 1957 na mozkovou výduť, protože neurochirurgie ještě nebyla na takovém stupni aby ho dokázala zachránit. To si dne mladí lidé neuvědomují. Někteří dvacetiletí si nedovedou představit, že se na obyčejné jízdní kolo nebo televizor čekalo ve frontě před krámem i několik dní. O pořednících na auto nemluvě. Je fakt, že člověk rád vzpomíná na ty příjemné chvilky z mládí, ale my kteří jsme prožili druhou světovou válku a to co jí předcházelo , nemůžeme zapomenout ani na ty horší chvíle.

Kubeš 12.7.2007 17:25

Autorovi

Staré zlaté časy jsou pryč ale nesmíš být takový pesimista. Jestli pak si vzpomeneš když jsme s Baudyšem chodili za řeku do "prátru"?

nepolitik 12.7.2007 17:09

Re: šlo ale o cvičné náboje

Vy jste odborník na blistiku?

Jirka 12.7.2007 16:43

Souhlasim, ale ......

Skutecnosti, ktere uvedl pan Ulc jsou nepopiratelne. A prece:

-   pribyva lidi, kteri nejsou se svym zivotem spokojeni.   Pribyva rozvodu.     Pribyva sebevrazd, zejmena mezi mladezi.   Pribyva zavislosti na nejruznejsich drogach.   Pribyva osob, ktere sve vlastni mysleni deleguji nejake sekte a podlehnou ji.   Pribyva - i v evropskych zemich - analfabetismus a pribyva osob bez nejzakladnejsiho skolniho vzdelani.   Pribyva lidi bez tolerance a tudiz se sklony k nasili, celosvetove.   Takze k cemu cely ten materialni a technicky pokrok venkoncem vede ?

J.G. Pašek 12.7.2007 16:21

Re: Je to dobře, nebo špatně?

Newton, Tesla, Goethe, Mozart, Bethoven, Gates . . .  byli to vždy podivíni -  individualisti, kteří nám nám toho tolik dali . . . . dav nemá mozek, ten umí tak akorát dělt revoluce, války a chodit do práce . . . 

Jenomže, tady je ten článek a řeč o těch 90% =  většině, která má dnes ten blahobyt, vysokou životní úroveň, hygienu, zdraví, spokojenost, omamné drogy nepoužívá, nerozvádí se, splachovací záchod, 3 koupelny, 2 auta, vilu, EU, a státní péči od kolébky do rakve a Čína ochotně vše pro nás vyrobí . . o čem se údajně naším předkům před 100 lety ani nesnilo . . . .

A já říkám, že je to vše relativní  . . . procento populace bručounů, nespokojenců, kverulantů, ignorantů, chudáků, lenochů, ukecánků je stejné . . . jenom čísla jsou větší, protože je nás 6x více  . . . . . 

in 12.7.2007 15:41

co bude za 100 let nemuzem ted vedet

Myslim si, ze  za sto let se mnozi, kdyz porovnaji vyvoj sto let pozpatku, taky zdesi jakym, a to  mnohem razantnejsim tempem, se lidstvo pohnulo vpred a co je vsechno "dnes" mozne.  Reknou si, co teprve za sto let,  to uz musi  skoncit nejakou apokalypsou. A co se tyce noveho  ohrozeni a novych konfliktu.  Vzdyt lidstvo ve 20 stoleti prezilo Hitlera, Stalina,Maocetunga, tak i ti moslemsti fanatici jednou skonci na smetisti dejin a  neprivedou  nuklearni katastrofou  a  konec zivota na zemi.

Ivan 12.7.2007 15:31

Je to dobře, nebo špatně?

Zajímavé je, že ten Shakespeare toho stačil tolik vytvořit i bez počítače. Teď je počítačů všude jak na..., ale Shakespearů nepřibylo. A propagandisté na psu je nenahradí. Jestli to celé nebude nějak jinak.

Ivan 12.7.2007 15:26

Re: Re: Všechny ty moderní vymoženosti z mračouna veselého, nespokojence spokojeným . . .

Blbec podle našich měřítek čumí na koniny v televiz (dodává kapitalistický trh) a volí Topolánka, protože ten tomu trhu nebude v dodávání konin bránit.

jerry 12.7.2007 15:16

Kvalita života se radikálně zlepšila, zlepšila se i životní úroveň,

jenže , co lidé? Sám například obdivuji některé příslušníky šlechty, tedy reprezentanty starých, zašlých časů.

Richard III. 12.7.2007 14:38

Pane Ulči, je to radost číst

Dovolte, abych se k vám přihlásil jako stoupenec vašich názorů. Ne proto, že jsou vaše, ale proto, že jsou reálné a podepřené fakty. Díky za ně. Škoda, že spousta novinářů se faktům vyhýbá jak čert kříži.Určitě se najdou takoví oponenti (zažil jsem je), co budou tvrdit, že v tom roce 1904 bohatě poobědvaly dvě osoby v nejlepší newyorské restauraci za jediný dolar a že to bylo z ekologické farmy. Zamlčí zároveň, že ten dolar byl často týdenní mzdou dělníka a že za článek v novinách se neplatilo o mnoho víc. A že ta "ekologická farma" klidně dodala maso nakažené třeba morem, protože to odhalila teprve "testem" na zákazníkovi.

lucina 12.7.2007 13:58

Re: Re: Re: Všechny ty moderní vymoženosti z mračouna veselého, nespokojence spokojeným . . .

Byť nespokojený a nabručený, nepadá za soumraku únavou z fyzické dřiny, neklopýtá nocí na ten hnůj (nebo nešmátrá pod postelí po nočníku), neumírá, byť obklopen rodinou, bez lékařské pomoci na tetanus, vzteklinu či tyfus nebo jiné tehdejší běžné příčiny úmrtí, o úmrtí rodiček a kojenců nemluvě.

lucina 12.7.2007 13:46

ejchuchu, bez mobilu u uchu

nemohla jsem odolat. Ale opravdu, když si člověk představí, jak se lidé dříve nadřeli (už jen vyprat velké prádlo, a to nemluvím o práci v dolech nebo lovu velryb), tak si gratuluji, že žiju teď, s tím mobilem. Miracle rice - jen jestli to není nějaký geneticky modifikovaný zločinný vejmysl protiotepovačistů, jen aby se pár asiatů najedlo! A co teprve asistovaná reprodukce a genetická kontrola dosud nenarozených!

Stanislav 12.7.2007 12:39

Re: Re: Co je to za věc,

My jsme teda na zahradě nosili vodu v kýblích, ale proti gustu ...;-D

Stanislav 12.7.2007 12:37

Re: Re: Všechny ty moderní vymoženosti z mračouna veselého, nespokojence spokojeným . . .

Řekl bych, že z té víry "vůle vaše, Báťuško" ještě mnohé zbylo, jak se lze snadno přesvědčit na výsledcích ruských voleb ...

Ale jinak souhlas ...

figura 12.7.2007 12:23

Re: Re: Re: Borku,

Hi hi. To je dobrý.

figura 12.7.2007 12:22

Pěkné...

...dobré a hlavně potřebné zamyšlení, které nechce měnit svět.

NevericiTomas 12.7.2007 11:51

Re: Re: O té sestřelené stíhačce

to je ale obecny problem leteckych motoru ( tedy proudovych ), ktery musi resit kazdy konstrukter vojenskeho letadla a motoru.

Talián 12.7.2007 11:22

Re: O té sestřelené stíhačce

Trochu z nedávné minulosti: MIGy se dokázaly "sestřelit" pokud po odpálení raket ze své výzbroje nasály jejich výfukové zplodiny do svých motorů. Nestávalo se to každý den, ale také ne ojediněle.  V lepším případě to končívalo katapultáží. Pilot mohl propláchnout motor letem střemhlav a znovu nastartovat, což šlo pokud měl dost výšky. Několi pokusů posadit MIGa bez tahu motoru dopadlo moc špatně

kejki2 12.7.2007 10:48

Předchozí generace podceňuje hodně lidí,

pravda je, že lidé nemohli hledat řešení na síti, tak více používali mozek. Stačí sledovat sedmdesátiletého řemeslníka při práci. Jo tákhle se to dělalo!

kejki2 12.7.2007 10:40

Re: technická drobnost

Ten kovový kousek bude fleška, pokud mluví o století, je pokrok i použití uvedeného.

Clara 12.7.2007 9:50

Re: Průměrný věk

Mame na mysli priemerny vek vtedajsich osemdesiatnikov alebo sedemdesiatnikov  ?  :-) 

Domnievam sa ze 15 rocny chlapec mal niekolko nasobne nizsiu sancu na dozitie 65, ako dnes. Netyka sa to dramatickych pocitov (subjektivnych), ale asi naozaj zmeny zivotnych podmienok a faktov, uvedenych v clanku. A to autor berie iba cisla vtedajsich USA ... , nie napr. Indonezie, Zimbabwe, alebo Ciny.

-pp-) 12.7.2007 9:44

technická drobnost

Uvádět jako příklad pokroku to, že dneska máme magnetofony, nebo používáme diskety a kolik se toho na ně vejde, je krapet mimo - to je jako napsat Držím v ruce LP desku 33 1/3 otáček, na každé straně je 20 minut zvuku v HiFi kvalitě. U té diskety bych z kontextu soudil, že autor ze setrvačnosti říká disketa něčemu, co disketa už dávno není.

Byg 12.7.2007 9:28

Jojo

Staříci vidí opravdu zlaté časy proto, že tenkrát jim všechny smysly fungovaly líp a tedy i ten svět vypadal líp :-).

Až na to, že větrníky představují pokrok, velmi pěkný článek!

Honza 12.7.2007 9:25

Průměrný věk

Hezkej článek. Jen upozorňuju, že ten průměrnej věk je zkreslen kojeneckou a dětskou úmrtností (která je dnes dramaticky nižší). Průměrná doba dožití (tj. pravděpodobnost 15 kluka, že se dožije 65) se ode dneška zas tak dramaticky nelišila.

S tím cestováním to taky není černobílý. Takový výlet do Prahy za našich mladejch časů, to byl panečku výlet, a Brno, to už byl opravdu jiný svět s jinejma tramvajema a jiným jazykem. Dneska na letišti už nevím, jestli jsem právě v Londýně nebo Bombaji. Planeta se nám zmenšila, ale taky trochu zestejnila... Ne, nechci to zpátky, jen upozorňuju, že se za všechno platí.