16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SVĚT: Černobyl a Wu-chan, jednovaječná dvojčata

Obě města mají cosi společného – začal v nich celoplanetární malér a obě jsou v zemích, kde jsou lidská práva podřazena základnímu etalonu stávajícího zřízení – absolutní moci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 29.4.2020 9:29

1*****

Š. Hašek 29.4.2020 9:24

Samozřejmě.

Š. Hašek 29.4.2020 9:23

Jo.

A jak možno pozorovat, i "navýsost demokratickoštrasbruselské" režimy mají potřebu informace třídit, upravovat, knihy zakazovat, přeformulovávat informace (uvádět na správnou míru), komentovat místo informovat ........

Jak se mnozí stanou politiky, probouzí se najednou s pomyšlením, že voliči jsou stádem chovanců mateřské školky. Nic nového.

K. Křivan 29.4.2020 9:17

Dnes se povinně plive na jednoho z nejlepších amerických presidentů, ...Trumpa.

R. Benýšek 29.4.2020 9:14

I já, skeptik vůči nebezpečnosti koronaviru, jsem si tehdy na začátku říkal, že jestli je to v Číně až tak zlé, tak je načase zrušit letecké spojení s Čínou. A dost dlouho před zahájením karanténních opatření u nás jsem si říkal, že bychom mohli úplně uzavřít hranice pro osobní dopravu, a pouštět sem jen nákladní (aby se nezastavila ekonomika). Možná škoda, že jsem to tehdy nenapsal Babišovi, kterého to možná nenapadlo, a musel počkat, až co západní Evropa :- ).

Takže výmluv na totalitní Čínu netřeba. To by plus minus autobus udělala každá vláda. Jen na Západě tohle hlídá opozice a novináři, protože s jinými partikulárními zájmy, nežli má vláda. Takže Čína, protože je totalitní, lépe tají, nežli ti, co totalitní nejsou. Ale celou pravdu by celému světu hned neřekl ani Trump (který teď chce Čínu proto vyšetřovat).

P. Victorin 29.4.2020 9:09

Pane Hašku, a je vám známo, pokud jde o koncentráky, že se Áda Hitlerů o nich dozvěděl a o jejich účelu a praktickém využití dovzdělal u soudruha Vladimíra Iljiče Lenina?

M. Krátký 29.4.2020 9:03

naprostý souhlas - jen bych si dovolil, zvláště pro mladou, zblblou generaci doplnit, že se ze 100=% jedná o seznam válečných zločinců - LEVIČÁKŮ - a ještě uvézt prohlášení Stalina takto : když zahyne člověk tak je to tragedie - když jich zahyne tisíc tak je to statistika - hezký den všem

M. Krátký 29.4.2020 8:55

mini poznámka ke startu Závodu míru v Kyjevě a památná věta našeho tel komentátora ( jméno si již bohužel nepamatuji ) když hlásil : Haťapkovi hoši září !!! hezký den, jdu si číst komentáře

M. Sedmík 29.4.2020 8:55

Rozdíl zde je: Do prvomájového průvodu či Závodu míru byli lidé povinně nahnáni s tím, že nebezpeční nehrozí, zatímco letošní akce jen nebyly zakázány kvůli podcenění či bagatelizaci rizika. Důsledky jsou letos horší kvůli tomu, že radioaktivita není infekční.

Š. Hašek 29.4.2020 8:51

Tak si chlapci, Vy dva, podejte ruce!

Generaci mého otce zajímal Hitler, neboť ten plánoval "Slovany komínem".

Zemědělství u Stalina a kulturní revoluci v Číně ..... to se sledovalo z dálky. Nikdy jsem neslyšel, že bychom odpravili zastupujícího představitele Sovětu na cestě z Panenských Břežan.

Jest značný rozdíl mezi vyhlazením, zotročením a "budováním socialismu" českou bandou v čele s Gottwaldem. Jste historici jak z televize/od suděťáků.

Š. Hašek 29.4.2020 8:44

Přesné.

Š. Hašek 29.4.2020 8:44

Přesné.

Dřív se vytáhlo něco (každý třetí den) na americké imperialisty. Dnes cokoliv na Rusko, Čínu. A stejní to ještě "okoření" Maďarskem/Polskem.

F. Navrátil 29.4.2020 8:19

Chápu, co tím chtěl autor říci. Ano je to tak. V autoritativních režimech se pravda zatajuje. V demokratických se hrne tolik informací, že se v nich pravda ztrácí.

M. Krčmář 29.4.2020 8:12

Dobrý den, řekl bych že Číňanům šlo především o zabránění šíření epidemie po celé zemi a následnému kolapsu hospodářství a ekonomiky. O záchranu lidských životů šlo každopádně až na druhém místě, což ovšem spíše připisuji asijskému pohledu na svět.

V. Wagner 29.4.2020 8:05

Ono už to tady bylo zmíněno, ale pan Vodvářka je krásnou ukázkou ideologické zaslepenosti. Mohl by mi vysvětlit, jak se liší masová manifestace feministek a dalších "demokratických" sil v Madridu a dalších městech Španělska ve stínu probíhají epidemie v této zemi od jím zmíněného prvomájového průvodu v Kyjevě? Právě průvod v Madridu opravdu pořádně rozjel epidemii v tomto městě a vedl k daleko většímu počtu mrtvých než průvod v Kyjevě. A jak se od utajování, zlehčování a váháním s opatřeními u situace v Černobylu liší totéž v Lombardii, při fotbalových zápasech Bergama a Valencie a v italských a rakouských lyžařských střediscích? A zde to trvalo dokonce déle, než v Rusku u toho Černobylu. Evropa i USA měly daleko více času pro opatření než tomu bylo v Číně. Přesto se ta Čína s epidemií v reálu vypořádala neskonale lépe, než Evropa a USA. Seriál Černobyl je hlavně o tom, že pravda se nakonec vyjeví, ať ji budeme zakrývat jakkoliv a z jakýchkoliv důvodů. A současná epidemie to jasně potvrzuje. Ať se ji Trump, Boris Johnson a další političtí vůdci snažili tajit a zlehčovat jakkoliv, tak je dohnala.

Pokud se Evropa z tohoto nepoučí a bude pravdu a své selhání zakrývat se stejnou ideologickou zaslepeností a pocitem nadřazenosti jako pan Vodrážka, tak příští podobná či větší katastrofa ji může opravdu zničit.

Více zde: http://www.osel.cz/11144-dosavadni-zkusenosti-s-epidemii-covid-19.html

O tom Černobylu a seriálu pak více zde: http://www.osel.cz/10664-cernobyl-film-realita-a-soucasnost.html a zde https://www.youtube.com/watch?v=2zOqwkh9nOA&feature=youtu.be

P. Victorin 29.4.2020 7:53

Pane Jouzo, souhlas! Pořadí jmenovaných zločinců jsem nevolil podle jejich "vrahounské výkonnosti", nýbrž pouze zhruba chronologicky... Přátelsky zdravím!

J. Peták 29.4.2020 7:50

Tak si o tom "předním" americkém lékaři něco dohledejte.

R. Polášek 29.4.2020 7:49

Spíš by byla výroba v Evropě nekonkurenceschopná a na vývoj - sestavení vývojového týmu o pár tisícovkách schopných lidí nejsou v Evropě podmínky, hlavně dostatek těch lidí.

V. Zadák 29.4.2020 7:41

Nevíš jak dál? Vytáhni cokoliv z minulosti. To se vždy osvědčí.

I. Jouza 29.4.2020 7:29

V oficiálním počtu figuruje Stalin na prvém místě následován Mao Ce Tungem a konečně Hitlerem v počtu 40-30-20 miliónů obětí.

F. Houžňák 29.4.2020 7:27

Měl byste otevřít svou mysl a nevěřit všemu, co vám kdo nakuká.

F. Houžňák 29.4.2020 7:26

A teď by nám Vodvářka mohl ještě napsat něco o pokrokové a demokratické Itálii, Francii a pokrokovém a demokratickém Španělsku, jejich naprosto včasných opatřeních proti epidemii a tím pádem jejich zanedbatelných počtech nakažených a mrtvých. A taky o tom, jak pod zlým Babišem, který všechno zanedbal, mrtvoly leží prakticky všude.

R. Vacek 29.4.2020 7:19

Jedná se o (nevědomé?) překroucení reality. Přitom realita je taková, že zatímco v demokratické Británii se nejprve rozhodli v zájmu ekonomiky nechat spoustu lidí pomřít v rámci budování kolektivní imunity, v totalitní Číně zavedli karanténní opatření, aby životy lidí uchránili. A výsledek je vidět.

J. Nevrkla 29.4.2020 7:12

Seriál HBO o Černobylu není objektivním průvodcem, jak vám řeknou mnozí Ukrajinci a potvrdí fakta, ale značně propagandisticky, jak se autorům hodí. Obávám se téhož u coronaviru. Zavání tím i tento článek.

V. Kolman 29.4.2020 6:59

Máte pane Victorine pravdu, že to ví každý, kdo něco ví o Leninovi.....

On to ale z mladých každý neví a proto je dobré to znovu připomínat.

J. Uher 29.4.2020 6:27

A pak tu jsou USA,které vyvolaly obě světové hospodářské krize,zdevastovaly mnoho státu lidská práva si vykládají po svém.

P. Victorin 29.4.2020 5:51

Autor "neobjevil žádnou Ameriku", když sděluje "Je to doklad, že lidský život je v totalitním režimu cosi naprosto zanedbatelného, lidská práva jsou jen popsaný list papíru, který nemá žádnou faktickou hodnotu... /citace/".

To věděl každý, kdo ví něco o Leninovi, Hitlerovi, Stalinovi, Gottwaldovi, Mao Ce Tungovi, Pol Potovi a jiných zločincích, kteří byli představiteli totalitních režimů...

T. Kohout 29.4.2020 4:55

Ona je to otázka ideologická a interpretační. Popírači, jejichž množství zřejmě roste, říkají, že je to jen statistická hra.

Opravdoví ideologové zase zdůrazňují čínský prvek.

Jako obvykle, každý si mele tu svou. Když nepřijde 2. vlna, tak u toho zůstane. Když přijde, nastane možná přehodnocení.

V. Bok 29.4.2020 1:25

No, článek snad není nutno komentovat. Přenesl mě do mladých let, k americkému brouku a úklady imperialistů.

Co se týče těch dělníků, jednalo se o dělníky právě v oblasti Lombardie. Dle informací z tisku převzatých s Itálie z nich nebyl nakažen ani jeden. No a ten pronásledovaný doktor byl zubař, ne objevitel Coronaviru. Byl několikrát vyslechnut a omluvili se mu za přehmat.

Jinak bych p. Vodvářkovi doporučil návštěvu Číny. Vono to tam vypadá trochu jinak než se píše v našem tisku. No, myslím že nepojede. Mohl by se nakazit. Ideologicky.

B. Novacek 29.4.2020 1:16

pokračuji:

A s těmi obětmi černobylské katastrofy to bude obdobné, viz článek G. Murína zde:

https://1url.cz/uzqqk

Takže pravda bude někde uprostřed, jako vždycky byla a slepě věřit propagandě není zdravé, což byste jako lékař měl vědět...