Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: Černobyl a Wu-chan, jednovaječná dvojčata
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Krátký 29.4.2020 8:55mini poznámka ke startu Závodu míru v Kyjevě a památná věta našeho tel komentátora ( jméno si již bohužel nepamatuji ) když hlásil : Haťapkovi hoši září !!! hezký den, jdu si číst komentáře |
F. Navrátil 29.4.2020 8:19Chápu, co tím chtěl autor říci. Ano je to tak. V autoritativních režimech se pravda zatajuje. V demokratických se hrne tolik informací, že se v nich pravda ztrácí. |
Š. Hašek 29.4.2020 9:23Jo. A jak možno pozorovat, i "navýsost demokratickoštrasbruselské" režimy mají potřebu informace třídit, upravovat, knihy zakazovat, přeformulovávat informace (uvádět na správnou míru), komentovat místo informovat ........ Jak se mnozí stanou politiky, probouzí se najednou s pomyšlením, že voliči jsou stádem chovanců mateřské školky. Nic nového. |
P. Staronový 29.4.2020 10:02Třetí možnost je Rusko, chrlící tolik lživých verzí, že se ta pravda taky ztrácí. |
Š. Hašek 29.4.2020 10:30Mein lieber Gott! Zas Rusko! Vsadím se, že sype novičok i do Krušovické dvanáctky! Bacha na to! |
V. Novák 29.4.2020 10:39To je specializovaný krušičok. |
V. Kolman 29.4.2020 15:19Z toho, co jste pane Hašku napsal, logicky vyplývá, že jste zaprodanec Moskvy! Jak jinak byste to věděl a kde jinde byste sehnal ten prožluklý jed? A ten novičok-kazačok sypete do Krušovické dvanáctky vy osobně! :-) :-) :-) |
Š. Hašek 29.4.2020 19:33Kšc! |
V. Čermák 29.4.2020 11:20K čemu je zrovna vám Pravda? |
J. Jurax 29.4.2020 12:29V autoritativních se zatajuje, v demokratických se chrlí přehršel informací. No a třetí možnost je Rusko, jenž taky chrlí. Tak nevím - buď máte Rusko za demokratický režim nebo soudíte, že v demokratických režimech jsou chrleny informace aspoň občas nelživé, kdežto v Rusku jsou lživé všecky. |
Š. Hašek 29.4.2020 13:20Já, jako jeden občan ČR, jsem toho náhledu, že je třeba pečlivě sledovat informace o Rusku/demokracii/Dumě/Putinovi ....., které přímo chrlí manekýna Světlana (?!) Witowská (!?). Nemám uvařeno kafe, obviňuji Rusko. |
V. Kolman 29.4.2020 16:45Požádejte pane Hašku o šálek dobré brazilské kávy Marii (alias Maryšu). Jistě vám ráda vyhoví. |
J. Jurax 29.4.2020 12:09Velmi výstižně řečeno. Ještě bych dodal, že ani v demokratických režimech mezi tou záplavou informací nutně pravda být obsažena nemusí. A to nejen proto, že není případně objektivně známa. |
V. Wagner 29.4.2020 8:05Ono už to tady bylo zmíněno, ale pan Vodvářka je krásnou ukázkou ideologické zaslepenosti. Mohl by mi vysvětlit, jak se liší masová manifestace feministek a dalších "demokratických" sil v Madridu a dalších městech Španělska ve stínu probíhají epidemie v této zemi od jím zmíněného prvomájového průvodu v Kyjevě? Právě průvod v Madridu opravdu pořádně rozjel epidemii v tomto městě a vedl k daleko většímu počtu mrtvých než průvod v Kyjevě. A jak se od utajování, zlehčování a váháním s opatřeními u situace v Černobylu liší totéž v Lombardii, při fotbalových zápasech Bergama a Valencie a v italských a rakouských lyžařských střediscích? A zde to trvalo dokonce déle, než v Rusku u toho Černobylu. Evropa i USA měly daleko více času pro opatření než tomu bylo v Číně. Přesto se ta Čína s epidemií v reálu vypořádala neskonale lépe, než Evropa a USA. Seriál Černobyl je hlavně o tom, že pravda se nakonec vyjeví, ať ji budeme zakrývat jakkoliv a z jakýchkoliv důvodů. A současná epidemie to jasně potvrzuje. Ať se ji Trump, Boris Johnson a další političtí vůdci snažili tajit a zlehčovat jakkoliv, tak je dohnala. Pokud se Evropa z tohoto nepoučí a bude pravdu a své selhání zakrývat se stejnou ideologickou zaslepeností a pocitem nadřazenosti jako pan Vodrážka, tak příští podobná či větší katastrofa ji může opravdu zničit. Více zde: http://www.osel.cz/11144-dosavadni-zkusenosti-s-epidemii-covid-19.html O tom Černobylu a seriálu pak více zde: http://www.osel.cz/10664-cernobyl-film-realita-a-soucasnost.html a zde https://www.youtube.com/watch?v=2zOqwkh9nOA&feature=youtu.be |
M. Sedmík 29.4.2020 8:55Rozdíl zde je: Do prvomájového průvodu či Závodu míru byli lidé povinně nahnáni s tím, že nebezpeční nehrozí, zatímco letošní akce jen nebyly zakázány kvůli podcenění či bagatelizaci rizika. Důsledky jsou letos horší kvůli tomu, že radioaktivita není infekční. |
V. Wagner 29.4.2020 9:47Pane Sedmíku, můžete mi říci, jaký je rozdíl mezi tvrzením "nebezpečí nehrozí" a "podceněním a bagatelizací rizika"? Ono s tou povinností účasti na 1. máji a dobrovolností účasti na na stranických a feministických shromážděních v Madridu to není tak úplně jednoznačné. Je jasné, že tlak v případě SSSR byl větší, ale stejně většinou byli v průvodu lidé proto, aby si to nepolepili ve stranické hierarchii či na pracovní pozici. Stejně tak v Madridu někteří obavy měli, ale byli vystavení tlaku strany a politické či aktivistické organizace, které byli členy. Sportovci se také v principu nemuseli Závodu míru zúčastnit, ale přišli by o sportovní kariéru. Totéž ale platí o italských a španělských fotbalistech, kteří také nemuseli do zápasu nastoupit, ale mohla by být ohrožena jejich sportovní kariéra. Že je komunismus zlo a vždy jsem byl proti němu, je fakt. Ale nezakrývejme si problémy u nás, abychom mohli hledat řešení. Jinak to v další krizi zkoníme ještě více. |
P. Staronový 29.4.2020 10:05Rozdíl není v tvrzení, ale v donucení. Mimo to, možnost rozpoznání průseru je u výbuchu v reaktoru a jeho následcích taky dost odlišná od možností nákazy zatím ne příliš známým virem. |
J. Jurax 29.4.2020 12:37Dalo by se říct. Nicméně nějaké styčné body v obou situacích zajisté najdete. Ono věrchuška začasté používá v zásadě stejných metod nezávisle na míře demokratičnosti daného režimu. Jen je jinak okecává. |
V. Církva 29.4.2020 15:57Tak jistě v měřitelné radiokativitě proti hůře, přesto statisticky odhadnutelné i detekovatelném nakažení určitý je. Ale ne až tak velký. Co se týká donucení závodit a dobrovolně navštívit koncert jistě je. Ale bagatelizace je v obou případech stejná. Takže samozřejmě že v Evropě ještě nemáme komunismus ruského typu, naštěstí. Ale v lecčems je tato civilizace horší. Třeba že podporuje Islám nedokáže si uhlídat vlastní kulturu a evidentně si nechrání hranice před teroristy ani před zavlečením nemocí. A nad tím by se měli zamyslet. |
M. Sedmík 29.4.2020 17:48Ta tvrzení jsou podobná, ale rozdíl je v donucení. Cyklistům hrozilo zdravotní riziko z radioaktivity, jež muselo být komunistickým funkcionářům jasné, u fotbalistů bylo jejich riziko minimální. Problém byl v šíření infekce, které si návštěvníci zápasu nejspíš neuvědomovali stejně jako fotbalisté. Oslavy MDŽ v Madridu byly uspořádány přes varování hygieniků. Souhlasím s Vámi, že některé tlaky politické korektnosti jsou analogické tlakům totalitních režimů, a u nás k tomu jsou lidé vnímavější než v západních zemích. Nicméně celková míra práv a svobod je s komunismem neporovnatelná. |
Z. Lapil 29.4.2020 13:35Důsledně vzato: co je řetězová reakce jiného, než infekce? Dokonce i ta exponenciála funguje. Ale máte pravdu - evidentně nikde nebylo dosaženo kritické masy viru. |
P. Aron 29.4.2020 10:14Dobré připomenutí té demonstrace feministek ale panu Vodvářkovi nemá cenu něco říkat. |
I. Štípek 29.4.2020 10:28Zaslepenost a pocit nadřazenosti - velmi trefné, toto jsou kořeny autorových manipulací. |
Š. Hašek 29.4.2020 11:03Určitě. |
V. Církva 29.4.2020 15:59Na tom Oslovi je to popsáno naprosto logicky. Bohužel logiku asi od pana Pirka nemůžeme vyžadovat. |
V. Zadák 29.4.2020 7:41Nevíš jak dál? Vytáhni cokoliv z minulosti. To se vždy osvědčí. |
Š. Hašek 29.4.2020 8:44Přesné. Dřív se vytáhlo něco (každý třetí den) na americké imperialisty. Dnes cokoliv na Rusko, Čínu. A stejní to ještě "okoření" Maďarskem/Polskem. |
K. Křivan 29.4.2020 9:17Dnes se povinně plive na jednoho z nejlepších amerických presidentů, ...Trumpa. |
Š. Hašek 29.4.2020 9:24Samozřejmě. |
V. Novák 29.4.2020 10:45Upřímně řečeno, tohle nezvládl. A druhé období mu může zachránit jen to, že DEM guvernéři to nezvládli o nic líp. A to USA nemají ani tu omluvu, že o nebezpečnosti koronáče nevěděly. Čína ji netutlala. |