30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Černobyl a Wu-chan, jednovaječná dvojčata

Obě města mají cosi společného – začal v nich celoplanetární malér a obě jsou v zemích, kde jsou lidská práva podřazena základnímu etalonu stávajícího zřízení – absolutní moci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čížek 29.4.2020 12:05

Vynechme hysterickou reakci v Německu. Příčina toho odklonu je hlavně ekonomická. Máte obrovské investiční náklady a benefity je budou splácet 40, 50, 60 let. Banky si započtou úvěrová rizika a komerční úvěr posouvá projekt mimo rentabilitu.

J. Jurax 29.4.2020 12:17

Ano.

A elektřina se bude vyrábět ekologicky - třením zelených ohonů (ohonů Zelených) ebonitovými tyčemi. To je zdroj nezávislý na sluníčku i větru, dobře regulovatelný, neprodukující zločinný kysličník a v neposlední řadě investičně nenáročný. Tedy značka New Green Deal ideál.

M. Krčmář 29.4.2020 12:25

Jenže "při tom" dochází ke zrychlení tepu a dýchání, takže se obávám, že ani tudy cesta nevede.

V. Novák 29.4.2020 10:30

No, pane Vodvářko, Čína ohlásila WHO podezření na epidemii v době, kdy měla necelé tři desítky případů neobvyklého zápalu plic s nejasnpu etiologií a podezřením na přenos ze zvířat, bez prokázaného přenosu mezi lidmi. To bylo 31. prosince 2019.

Vám to připadá jako tutlání?

A kdy že se vrátili ti dělníci? Čína uzavřela celou provincii, nejen její hlavní město, do přísné karantény 23. ledna. Kdy a z jaké akce se ti čínští dělníci hromadně vraceli?

Mně jako tutlání přijde chování Britů, kteří dosud tajili přes 50% umrlých - neb na covid-19 se přece umírá jen v nemocnicích - v domovech důchodců nebo doma ani náhodou, že...

M. Šejna 29.4.2020 10:36

Čínský nový rok byl 25.ledna. Činští dělnící se tedy vraceli až po tomto datu. Pokud ale nebyli z Wuchanu. Ten byl už 23.ledna hermeticky uzavřen a nikdo nesměl dovnitř ani ven.

Ale tohle se panu Vodvářkovi nehodí do jeho ideologického světonázoru.

V. Novák 29.4.2020 10:37

Proto se ptám.

Aniž bych čekal odpověď...

M. Krčmář 29.4.2020 11:30

Ten virus se nejspíš,jaksi nepozorovaně,šířil již v listopadu, jinak si ten přenos na sever Itálie nedovedu vysvětlit. Vše ostatní tomu nasvědčuje.

V. Novák 29.4.2020 13:31

V listopadu o něm ale věděla jen americká medicínská rozvědka (opravdu tam mají i takovou vymoženost, v té Americe, NCMI se to zkratkuje) a varpvala před ním interně.

A stejně to bylo Americe plat prtný...

M. Krčmář 29.4.2020 14:17

To jiná otázka,mně šlo spíš o tu trasu. A ty rozvědky by museli politici poslouchat, což se vždy neděje, to je historií prokázané. Jestli budu pořád něco psát,tak ty muškáty nepřesadim.

O. Mayer 29.4.2020 11:51

.. no fajn, nebyli to čínští dělníci z Wuchanu a matička strana absolutně nic nezanedbala. Proč tedy ale to svinstvo teď máme po celé zeměkouli?

M. Šejna 29.4.2020 12:05

Protože před zavedením tvrdé karantény nikdo na světě netušil, jak je tento koronavirus extrémně infekční a jak dlouho mu trvá inkubace.

Mimochodem italský pacient NULA se nakazil v Německu.

Neměcký pacien NULA se nakazil od čínské vědkyně, která byla v Německu na vědecké konferenci a byla zcela bez příznaků. Onemocněla až po návratu do Číny.

Š. Hašek 29.4.2020 13:04

Značný nesouhlas, pane Šejno.

Všechno (skoro) věděl chemik Drahoš (pan senátor). A méně všechno věděl politolog/virař amatér Fiala.

A ani si zu moc nedělám srandu. Říká se ovšem legrace.

P. Aron 29.4.2020 10:18

Pane Vodvářko v tom výčtu vám chybí New York, kde v roce 2001 po nárazu dvou letadel spadly tři budovy volným pádem. A byl to začátek expanzivních amerických akcí pod zástěrkou boje proti terorismu. Ten ovšem od té doby výrazně narostl. A také se výrazně zvýšilo množství pěstovaného opia v Afghanistánu.

T. Kočí 29.4.2020 10:21

arone jste blb.

Š. Hašek 29.4.2020 10:27

Klid.

To 11. září je podle Vás krystalicky jasné? Ty vystrčené nesmysly? Fakt? Úplně všechno? A jestli hapruje něco tutově, tak to bylo celé lumpárna.

A několik věcí hapruje, hůř než "než XII. sjezd KSČ".

A nepište, že jsem bolševik. Ten sjezd byl v televizi a bylo to bžunda. Stejně jako něco tam v tom New Yorku.

Š. Hašek 29.4.2020 10:21

Pan Vodvářka si dlouhodobě libuje v osobním výběru/vynechání faktů.

Já se tomu také často neubráním, ale nepíši celé články. Jen tady špitnu.

J. Jurax 29.4.2020 11:59

Poněkud mimo téma ... ale ideově pevný jste, to se musí nechat :-(

S. Rádl 29.4.2020 10:00

Co se týká průběhu epidemie v Číně, poradil bych autorivi, aby si utřídil fakta, hlavně co se týká posloupnosti. Pro rozvoj infekce jsou důležitá následující data:

datum prvního výskytu onemocnění

datum identifikování faktu, že jde o nový virus

datum zjištění, že je možný přenos nákazy z člověka na člověka

datum prvních opatření k zabránění rozšížení infekce

S. Rádl 29.4.2020 10:01

Když si ta data dáte dohromady, vyjde vám, že Čína zareagovala mnohem

rychleji, než státy, které již věděly o vlastnostech toho viru mnohem

víc. První zdokumentovaný případ v USA byl například už 21. ledna,

zatímco první mrtvý prokazatelně na covid byl zjištěn 11. ledna.

K zjištění těch dat je asi nejlepší streánka John Hopkins University v USA

P. Aron 29.4.2020 10:12

Souhlas !

P. Moravčík 29.4.2020 11:47

Dosť problematická záležitosť. Ten prípad v USA bol, myslím na západnom pobreží (opravte ma, ak si to zle pamätám). A práve tam je najväčšia čínska menšina, ktorá pendluje hore-dole ako najatá. Na letiskách v Los Angeles a San Franciscu ma počet Číňanov dosť prekvapil.

Napriek tomu nikto z diskutujúcich nemá nepriestrelné dôkazy, že to išlo z Číny alebo z USA. To je tak trochu neplodná diskusia, ktorá nakoniec skončí (možno na niečiu veľkú radosť) zdiskreditovaná ako dvojičky alebo pristátie na Mesiaci, aj keď v poslednom prípade je konšpiračná teória nezmysel. Pamätám si ako mi moja stará mama povedala pár dní po pristátí, že ona si myslí, že im Boh poplietol zmysly a oni pristáli na Ararate :-)). No nezačnite špekulovať.

S. Rádl 29.4.2020 12:25

Těžko se najdou důkazy, odkud se ten virus vzal, ale zřejmě pravděpodobnější je, že se nejprve objevil v Číně.

Mne na celé té diskusi vadí, že je brána jen ideologicky. Všude se spekuluje, že to rozšíření je následkem zatajování ze strany Číny. Když si vezmete data z John Hopkins University, kterým se snad dá věřit, tak tam nenajdete žádné zdržení, naopak vše jde logicky za sebou a velice rychle. To, že se argumentuje s tím, že první nákazy byly už v listopadu je zřejmě pravda. Problém je v tom, že se k tomu dospělo zpětně analýzou průběhu neznámé infekce, jejíž existenci Čína ohlásila 31.12.2019. První úmrtí bylo hlášeno 13.1.2020, kdy se ale nevědělo, zda je možný přenos z člověka na člověka. A úplná karanténa města Wuhan se srovnatelnou populací jako má ČR byla vyhlášena (a na rozdíl od našich opatření i dodržována) 23.1.2020.

A co se týká toho původu viru genetickou manipulací, tak k tomu se hlásí většinou jen konspirativní zdroje a opírají se o tvrzení "renomovaného" francouze, nositele Nobelovy ceny. Problém je, že je to tentýž pán, který přišel s teorií o "paměti" vody, která zdůvodňuje účinnost homeopatických léčiv neobsahující ani jednu molekulu účinné látky, ale pouze její otisk ve vodě. Zjevcně se jedné o člověka, jemuž chybí pozornost médií a musí se nějak zviditelnit. Jinak proti původu viru genetickou manipulací se již postavila řada odborníků skutečně se zaobírající touto problematikou a publikovali to v několika článcích v presytižních časopisech typy Nature nobo Science.

P. Moravčík 29.4.2020 12:54

Máte pravdu. Problém však je, že okolo toho vznikol taký šum, že nie je problém spochybniť prakticky všetko. Napr.: Sú skutočne dáta od Johna Hopkinsa kompletné a správne? V dnešnej dobe sme dospeli do štádia, keď sa človek zdráha uveriť aj konštantnej rýchlosti svetla vo vákuu :-( . Len to som chcel...

R. Benýšek 29.4.2020 9:14

I já, skeptik vůči nebezpečnosti koronaviru, jsem si tehdy na začátku říkal, že jestli je to v Číně až tak zlé, tak je načase zrušit letecké spojení s Čínou. A dost dlouho před zahájením karanténních opatření u nás jsem si říkal, že bychom mohli úplně uzavřít hranice pro osobní dopravu, a pouštět sem jen nákladní (aby se nezastavila ekonomika). Možná škoda, že jsem to tehdy nenapsal Babišovi, kterého to možná nenapadlo, a musel počkat, až co západní Evropa :- ).

Takže výmluv na totalitní Čínu netřeba. To by plus minus autobus udělala každá vláda. Jen na Západě tohle hlídá opozice a novináři, protože s jinými partikulárními zájmy, nežli má vláda. Takže Čína, protože je totalitní, lépe tají, nežli ti, co totalitní nejsou. Ale celou pravdu by celému světu hned neřekl ani Trump (který teď chce Čínu proto vyšetřovat).

P. Staronový 29.4.2020 10:01

Burešovi jste to mohl napsat, ale udělal by to jen, pokud by to bylo populární. A to by tehdy ještě nebylo, viz lyžaři.

V. Čermák 29.4.2020 11:15

Bureš 007 to udělal velmi dobře, na Evropu nečekal. Lyžařům doporučil nejezdit, Biatlon bez diváků byl geniální tah....

M. Krčmář 29.4.2020 12:13

Stejně jako v tu samou dobu veletrh v Brně a pražské derby. Tož tak.

S. Rádl 29.4.2020 12:29

Kolik nakažených Italů bylo na tom derby?

M. Krčmář 29.4.2020 12:56

To pravda nevím, ale dost fandů jistě jelo městskou dopravou,kdež se jistě nacházelo nemálo cizinců. Zato v Brně bylo Italů a Rakušanů "habaděj".

V. Novák 29.4.2020 10:36

Ona spíš Západní Evropa čekala, až co Babiš. Když ČR zavírala hranice, jistá UvdL jí to vytýkala a Němci zavádějí roušky až teď.

U nás zakázala vláda (Babiš chcete-li) diváky na biatlonu v době, kdy v Itálii se koronáč už rozjížděl ve velkém a Italové v Miláně uspořádali hojně navštívený zápas se španělským klubem.

Stanjurova reakce na ten zákaz diváků na biatlonu by neměla zapadnout do jámy (ne)pamětnice...