20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bobesh 17.8.2006 21:47

Re: Re: Tady se schazeji typicti sionaciste

Proti Zidum nemam vubec nic, sionacisty (sionisty) stavim na uroven komunistu a fasistu a podle toho je treba se k nim chovat. Podobne jako izraelsky list Haaretz volam po odstoupeni krvaveho reznika Olmerta.

Adam 19.8.2006 0:58

Re: Re: Re: Tady se schazeji typicti sionaciste

Nemels to nahodou napsat do sve oblibene diskuse na Lidovkach zvane "Nesmyslny blabol" ? ;-D

Sch.glosátor 18.8.2006 15:25

Co to v tomhle kontextu znamená ono "legitimní" ?

Nenecháte na živu nikoho. Muže, ženy, děti....pobijete všechny jako klaté...neboť vy jste národem Abraháma, Jákoba a Izáka, národem vyvoleným, toto je země vám zaslíbená a já jsem váš Hospodin......Ve "Staré smlouvě"  ani v Talmudu ani jinde jsem nenalezl slovíčko lítosti.....A pak si někdo jiný v dalekém budoucnu řekne, že to není až tak špatný nápad a vyzkouší to na těch druhých :-/

Balů 18.8.2006 15:36

Re: Tady se schazeji typicti sionaciste

Á další levicový intelektuál Bobesch. Na endlich.

BIS 17.8.2006 20:42

Radne clenstvi

1. Rádné clenství v ŽO muže být priznáno žadateli (žadatelce) pri splnení jedné z

podmínek:

a) je-li nebo byl-li alespon jeden z rodicu žadatele (žadatelky) prokazatelne Žid (Židovka) podle príslušných halachických predpisu.

b) podrobil-li se žadatel (žadatelka) konverzi podle príslušných halachických predpisu.

Sch.glosátor 18.8.2006 15:27

Ano, ale

podle b) je to stejně jako mp3 v porovnání s 16bit stereo 44,1 kHz.....

styv 17.8.2006 20:30

Mate pravdu, pane Ulci,

je to totalni surrealismus :-(  

styv

P.S. A jeste k tomu cist zvratky nasich psychicky poskozenych spoluobcanu, např. v teto diskuzi.

Jakub Roth 17.8.2006 20:31

Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Tak sakra jak to je, chasníku? Že by Palestinci byli taky Chazaři? Udělejte si jasno. Jinak je to takto - Židé i Arabové (a Palestiínci se sami nazývají Palestinci nějakých 30 let) patří k semitohamitské jazykové větvi. Stejně jako my a například Rusové patříme do větve slovanských jazyků. No a staletý (dnes už tisíciletý) rozdíl mezi těmito dvěma etniky, ať už jazykový, ale především kulturní, je zřejmý. Tož tak. Faktem ale je, že Aškenázští Židé hovořili zvláštním jazykem - Jidiš. Ten měl prvky hebrejské, slovanské a německé. Turkotatarské (tedy chazarské, ti to patřili mezi kmeny turkotatarské, nikoliv mongolské, je to dost velký rozdíl) vlivy by tam ale lingvista musel hledat mikroskopem.

BIS 17.8.2006 20:51

Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Vy to motate.

Chazari - Askenazsti Z.

Palestici - Sefardsti Z. (Israelite)

kopretina 17.8.2006 21:08

Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Ctete nacisticke weby. Askenasti Zide jsou semite, stejne jako sefardsti Zide a Arabove, geneticke vyzkumy to dokazaly, ze Zid z Ruska je stejny jako Zid z Egypta...

BIS 17.8.2006 21:20

Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Semite ano. Arabove jsou navic antisemite, ze? ;-D;-D;-D

Ctete Ze'eva Herzoga. Vymysli si mene nez Bible.

http://www.tau.ac.il/humanities/archaeology/faculty/herzogcv.htm

kopretina 17.8.2006 21:24

Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Arabove jsou take semite, stejne jako Zide, nekteri Arabove tudiz nejsou antisemite ale zidobijci.

BIS 17.8.2006 21:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

To by bylo semanticky stravitelne. Ovsem realita je zamotanejsi:

Nacisticti sioniste pouzivaji termin ARABSKY ANTISEMITISMUS rutinne

http://www.adl.org/main_Arab_World/default.htm

kopretina 17.8.2006 21:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Stravitelne by bylo uzivat zidovsti fanatici, ale ne nacisticti sionite, to je dle meho nazoru chybny termin. Jiste, Izrael sice neni dokonaly, ale je to demoktaicky system, kde Zide a Arabove, zeny a muzi maji stejna prava.

Co se tyce nacismu, tak se vyjma komunismu, nic nevyrovana. Ani radikalni islamismus stejne jako zidovsti extremiste nejsou naciste. Nacisti povrazdili miliony lidi v plynovych komorach a koncentracich: 6.000.000 Zidu, 3.000.000 Polaku, 3.000.000 Rusu, 500.000 Romu, 500.000 homosexualu, tisice katolickych knezi, svedku jehovocych a tzv. "blncu". takove bestialite se vyrovna jen komunismus!!!!

BIS 17.8.2006 22:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Predpokladam, ze jste dobre obeznamen s vagnosti pojmu "zid <-> Zid ". I v te anglictine je problem vylozit, co znamena podstatne jmeno Jew, nahrazovany zmatecne vyrazem jewish, ktery je adjektivem ...

Souslovi zidovsky fanatik muze znamenat fanatismus nabozensky, NEBO narodnostni (sovinismus). Termin nacisticky sionista akcentuje nacionalni aspekt.

kopretina 17.8.2006 22:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

jsem pro oznaceni nacionalisticky fanatik je dle meho nazoru oznaceni pro extemisti. Stejne jako sionacismus je vagni pojem islamonacismus... Tato spojeni maji jen vyvolat nenavist bud k islamu nebo sionismu ci judaismu samotnemu.

BIS 17.8.2006 22:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Ano, jsou to spise expresivni nalepky. Vsak take GWB nevytahl pred tydnem "islamofasism" sam od sebe, ale jiste mu byl podstrcen medialnimi kejkliri (coz nebyvaji muslimove ;-))

Nicmene neurcitost zustava. Spor mezi Palestici a Izraelci se vede o uzemi. Tak jako v Severnim Irsku, puvodne byla sporna uzemi byla obyvana jinoverci. To celou zalezitost komplikuje. Nabozenstvi a narodnost jsou atributy etnicke (skupinove) prislusnosti. A xenofobie je vrozena.

kopretina 17.8.2006 22:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zide a Palestinci jedno jsou

Ano, to je pravda. Me se takove expresivni nalepky: islamonacismus, sionasismus...nelibi. Xenofobie a rasismus je jed lidstva, lhostejno, kdo je jeho nositelem, ci proti komu je zameren.

BIS 17.8.2006 20:07

Chazaři byli etničtí Turci a obývali veliké území mezi Kaspickým a Černým mořem.

 V roce 632, když zemřel prorok Mohamed, vytáhly muslimské armády do světa šířit islám ohněm a mečem. Na západě se jim nakonec postavil Karel Martel. Na východě, nad Kavkazem, to v sedmém století byli právě Chazaři. Jejich stoletá válka s muslimy skončila bez vítěze, ale chazarská říše z ní vyšla velmi silná a dokonce se pokrevně propojila s byzantskou říší. Nakonec však Chazaři nepřijali křesťanskou ani muslimskou víru, nýbrž v roce 740 konvertovali k judaismu.

BIS 17.8.2006 20:13

Re: Chazaři byli etničtí Turci a obývali veliké území mezi Kaspickým a Černým mořem.

Genetic evidence indicates that European Jews are probably closer to Palestinian and Syrian Arabs than to central Asians who are partly descended from the Khazars; see articles here and here for example. In any case, the claims of a people to nationhood are almost never based on genetics or "race."

Jakub Roth 17.8.2006 20:23

Re: Chazaři byli etničtí Turci a obývali veliké území mezi Kaspickým a Černým mořem.

Hm, já vím. A co má být? Dílo Koestlera bylo renomovanými hostoriky zpochybněno. Což ¨však není důležité. Primární pro určení etnika je především jeho jazyk, kultura, eventuálně, a to u Židů platí výrazně, náboženství. Je pravděpodobné, že nějaké chazarské předky oba máme, neboť po údajné (a to údajné podtrhuji, neboť je to stále sporné) judaizaci chazarů došlo jistě ke smíšení původních Židů v diaspoře. Ti naši předci, a lhostejno, zda původem skutečně židovští nebo  chazarští ale vyšli kulturně především z odkazu dispory a mnoha generací rabínů. Stejně tak byste mohl poukazovat na Falaše. Nu a nakonec - lpění na krvi je vlastní jiným kulturám, zvláště jedné původem ze severu. Blut und boden, znáte?

čtenář 17.8.2006 20:30

Re: Re: Chazaři byli etničtí Turci a obývali veliké území mezi Kaspickým a Černým mořem.

Pane Rothe, jestli Vás mohu požádat, nenechávejte se vtahovat do nějaké přihlouplé výměny názorů na jakási zástupná témata. Co mělo být řečeno, řečeno bylo.

Jakub Roth 17.8.2006 20:34

Re: Re: Re: Chazaři byli etničtí Turci a obývali veliké území mezi Kaspickým a Černým mořem.

A to máte pravdu. Jdu do hajan, poněvadž jsem tento týden na sociláně nepřizpůsobivé občany či líné úředníky vydělal už dost a ráno jedu na vejlet. Mějte se hezky.

17.8.2006 22:29

jasně

pane kolego, někdy neuškodí dát si prcka do levé i pravé nohy, a přijít na jiné myšlenky :-)

BIS 17.8.2006 20:35

Re: Re: Chazaři byli etničtí Turci a obývali veliké území mezi Kaspickým a Černým mořem.

Matka jista, otec nejisty. Halacha, znate?

Koestlera zpochybnuji mnozi. Ovsem pridal jsem Vam dva odkazy na geneticke studie. To je vazne. Matka jista, otec nejisty - tu krev bere v potaz take Zakon o navratu

4B. For the purposes of this Law, "Jew" means a person who was born of a Jewish mother or has become converted to Judaism and who is not a member of another religion

No a moznost konverze je dost slozita, jak vite:

kopretina 17.8.2006 21:23

Re: uznavani historici jsou ve svete Johson a Gilbert

Uznavanymi historiky jsou: Paul Johnson: Dejiny 20. stoleti, Dejiny zidovskeho naroda, Dejiny Anglie, Dejiny krestanstvi...

Martin Gilbert: Izrael dejiny

Jakub Roth 17.8.2006 19:51

A dáme si ještě jednou Gilberta, Izrael - dějiny

Když se na pozvání britského generála arabští a židovští městští vůdci (v Haifě, 21. dubna 48, pozn. JR) sešli, generál se Arabů otázal, zdase chtějí vzdát. Ti si vyžádali čas na poradu. Když se vrátili, prohlásili, že nejsou připraveni podepsat žádný dokument o kapitulaci, ale že opustí město. Abba Hušy, židovský starosta (Haifa měla židovskou většinu) je přesvědčoval, aby zůstali ve městě, kde tak dlouho žili, a spolupracovali bok po boku s Židy. Odmítli zůstat.

kopretina 17.8.2006 20:02

Re: A dáme si ještě jednou Gilberta, Izrael - dějiny

No jo tak to bylo, jenze nekteri lide jsou naprosto imunni k jasnym faktum.

BIS 17.8.2006 20:05

Re: A dáme si ještě jednou Gilberta, Izrael - dějiny

V roce 1976 vyšla v Anglii kniha pod názvem „The Thirteen Tribe: The Khazar Empire and its Heritage (Třináctý kmen: Chazarská říše a její dědictví). Jejím autorem byl Arthur Koestler, potomek maďarských Židů a známý spisovatel. Kniha vzbudila obrovský zájem veřejnosti, kdy většinou Židé vystupovali proti ní a jiní jí naopak přijali za seriozní dílo.

Koestler totiž prošel nesčetné množství historických pramenů a světu přednesl tezi, že většina světového židovstva, která se nazývá Aškenázi, není pokrevně spojena s biblickými Židy, ale pochází z kmene Chazarů, který ovládal mohutnou říši na území bývalého Sovětského svazu a v osmém století přijal judaismus za své náboženství.

Nejsem si jistý, zda kniha byla přeložena do českého jazyka, každopádně v obchodě jí neseženete. V následujících řádcích proto shrnuji stručný obsah jednotlivých kapitol, společně s hlavními myšlenkami a doplňujícím komentářem.

http://cz.altermedia.info/historie/kdo-jsou-dnesni-zide_2181.html