6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Bude tanec, přátelé

To byla moje první reakce, když jsem se včera dozvěděl, že americký prezident Trump odstupuje od smlouvy s Íránem. Dnes bych na ní nic neměnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 10.5.2018 9:45

Re: Komentátor Michal Mocek

Vždyť všichni víme, kdo definuje politiku EU - Německo, Francie, Británie. Shodou okolností signatáři smlouvy s Íránem.

EU není stranou v této smlouvě, takže Mogherini nemá ani teoreticky nárok do toho mluvit. Může jen tlumočit názory jenovaných jako názory celé EU. Už to by mělo stačit.

A kdo do toho zejména nemá co mluvit, je Izrael - nesignatář NPT a jediný jaderný stát v oblasti.

V. Novák 10.5.2018 9:41

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

A kdopak to podpořil islamisty v Iráku, Egyptě, Libyi, Sýrii? Nebyly to USA v naivní představě, že po pádu diktátorů nastane demokratický ráj na Zemi?

Nenastal.

Nastal nástup džihádistů, kteří si dříve, za diktátorů, ani neuprdli. A pokud ano, zakrátko už prděli do hlíny...

V. Novák 10.5.2018 9:36

Re: Pár doplňujících poznámek:

Rusko postupně vyprodává US dluhopisy a nakupuje jiné měny, případně zlato.

Ale opatrně, má jich pořád ještě příliš, aby riskovalo sešup dolaru a kromě toho silný dolar a slabý rubl vyhovují ruskému exportu. Centrobank si dává dost pozor, aby rubl moc neposílil - a už i intervenoval.

Prozatím ale odcházejí od USD v rámci obchodů Rusko - Čína a Rusko - Írán.

M. Prokop 10.5.2018 9:32

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Demokracie tam nebyla dovezena, jen o tom kdekdo kecal.

M. Prokop 10.5.2018 9:31

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Kam? Prakticky ke stejnému, možná krvavěji.

M. Prokop 10.5.2018 9:30

Re: Komentátor Michal Mocek

A kdo tu politiku definuje? Komunistka Mogherini, ne páté, ale padesáté páté kolo u vozu?

M. Prokop 10.5.2018 9:29

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Dovoluji si podotknout, že USA krizi v těch končinách nezpůsobily a jejich stažení nic nevyřeší.

Ať se angažují nebo ne, místních problémů i hráčů je víc než dost. I zahraničních, viz Rusko, Čína.

Jedině jejich vítězstvím by mohl na nějakou dobu nastat "mír".

V. Novák 10.5.2018 9:27

Re:

Pokud je nevypovědí když se jim nehodí - viz ABMT.

V. Novák 10.5.2018 9:27

Re: opět kvalitní článek, díky

Argumentačně vyfutrované a co možno neideologické.

V. Novák 10.5.2018 9:26

Re: Pokud vím, tak Réza Páhlaví navštívil ČSSR asi

Nejen československá. Žádná světová rozvědka nic takového nepředvídala.

Trapné bylo psaní "socialistického" tisku o "Jeho Veličenstvu, šáh-in-šáhovi Muhammadu Rezá-Pahlavím". Vzpomněl jsem si tehdy na prvorepublikový levicový komentář k psaní o příjezdu srbského krále (tedy krále Království SHS): "přijel král, řekl král, kýchl král - republikáni se podělají. Kdo za vás, Honza prál, republiku utírati mají?"... Za doslovnost neručím, za smysl ano.

M. Rubáš 10.5.2018 9:24

Je to snaha rozvrátit další zemi

Je to snaha rozvrátit další zemi. USA podporují ISIS v Sýrii, stejně jako Al-Káidu v Jemenu. Měli by se stáhnout i ze Sýrie a z jemenu aby mohl nastat v těchto zemích mír. To ale neudělají. naopak, teď je na řadě Írán,

http://www.epshark.cz/clanek/252/proc-pomahaji-usa-saudske-arabii-znicit-jemen

J. Chaloupka 10.5.2018 9:21

Zejména když jim azyl poskytují západní státy, jako je

třeba Francie.

V. Novák 10.5.2018 9:21

Re: Komentátor Michal Mocek

Přesně.

Z. Lapil 10.5.2018 9:19

Re:

Asi prodá, to máte nejspíš pravdu.

KLDR ale nemusí být na hlavu padlá, stačí si uvědomit ten rozdíl mezi smlouvou s USA a, zjednoduším-li, jejich aktuálním prezidentem. On to, podle mě, dobře věděl i Írán, ale smlouvou získal pár let oddechu a jako bonus je teď za toho malého chlapečka, co mu velcí kluci ubližují. Příležitost k propagandě jako hrom.

J. Chaloupka 10.5.2018 9:19

Pokud vím, tak Réza Páhlaví navštívil ČSSR asi

půl roku před tou "náboženskou" revolucí a tehdy mu Husák udělil řád bílého lva. Pak psali, že rozvědka zaspala.

J. Sinnreich 10.5.2018 9:18

Nuklearni iran

Pro staty EU znamena dodrzeni nuklearni dohody s Iranem pouze kseft. Hlavne pro Nemecko (Siemens obohacovani uranu) a Francii (reaktory, nuklearni technologie, Airbus-letadla). To ze nukleaarni a balisticky Iran znamena v budoucnosti obrovske ohrozeni predevsim pro Evropu dnesni kratkozrake chamberlainy vubec nezajima.Iran o svem nuklearnim vyvoji lhal v minulosti, lze nyni a za par let uz lhat nebude potrebovat.

J. Farda 10.5.2018 9:09

Re: opět kvalitní článek, díky

Moje řeč! :-)

P. Dvořák 10.5.2018 9:00

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

"Revoluce" se tam dočkali. Jenže s ní i společenské úrovně, která byla za husitů vyšší.

No aspoň že ta revoluce nebyla z dovozu, taková přímo tuzexová, jak tomu bylo v Sýrii a Libyi :-))

A. Trick 10.5.2018 8:51

Komentátor Michal Mocek

Povede Evropa s Iránem vlastní politiku, nebo se projeví jako vasal USA?

K. Janyška 10.5.2018 8:49

Trump se mi líbí čím dále, tím více.

Ano, to silné a rozhodné USA jsou obráncem civilizovaných a civilizace. A tak se mají chovat všechny národní státy světa, aby byl konečně pořádek na Zemi. To ony jsou jedinými možnými prvky spontánního řádu lidského světa a efektivními správci zemského povrchu... Dzp.

A. Trick 10.5.2018 8:48

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Takže to svržení bylo na výsost demokratické.

M. Prokop 10.5.2018 8:48

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

"za Ataturka a Rezá Páhlavího se tyto země vyvíjelY směrem k civilizaci pro jejich občany"

Ano, ale "shora". Což obvykle čeká na nějakou tu revoluci.

M. Prokop 10.5.2018 8:45

Re: Pár doplňujících poznámek:

Problém nebyl ani tak, kdo jim šáha dosadil, jako náboženský.

Šáh chtěl modernizovat a to s ajatolláhy nelze (ono to nejde ani "shora", omylů bylo mnoho).

P. Černoch 10.5.2018 8:42

Re: Pár doplňujících poznámek:

Nevím jak Čína,ale Rusko zatím ne.Putin sice po svém zvolení prohlásil,že se Rusko bude chtít zbavit závislosti na dolaru,ale až časem.Zatím prý je pro Rusko výhodnější dolar.Rusko,Čína a ostatní musí být opatrní.USA ekonomika která je špatná se nesmí zhroutit naráz.To by odskákali úplně všichni a nejvíce EU.O to nikdo nestojí.Ani země BRICS.

P. Han 10.5.2018 8:32

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Ten váš "demokrat" Mossadek byl premiérem z vůle šáha. A z vůle šáha byl svržen, když táhl zemi ke komunismu.

T. Kočí 10.5.2018 8:31

Re: opět kvalitní článek, díky

Ano, články z dílny pana Kechlibara patří k nejfundovanějším.Díky.

R. Gramblička 10.5.2018 8:27

Re:

jisté tady není vůbec nic. Na druhou stranu, pokud by o ně usiloval, lze se mu divit? Po opakovaných sankcích ze strany západu a když vidí, jak se svět chová ke KLDR či Pákistánu jakožto jaderným mocnostem, by to naopak bylo logické a pro něj žádoucí

R. Gramblička 10.5.2018 8:20

Re: Pár doplňujících poznámek:

Jistě to v tom taky hraje svou roli, Irán to ale bude mít lehčí díky spojenectví s Ruskem a Čínou, které od dolaru odcházejí taky

R. Gramblička 10.5.2018 8:17

opět kvalitní článek, díky

...

M. Klas 10.5.2018 7:56

Re:

Tady je to obráceně: https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/471574-iranske-jednotky-vypalily-rakety-na-izraelske-cile-na-golanskych-vysinach.html