19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

SVĚT: Bude tanec, přátelé

To byla moje první reakce, když jsem se včera dozvěděl, že americký prezident Trump odstupuje od smlouvy s Íránem. Dnes bych na ní nic neměnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 10.5.2018 12:39

Israel to právo má, a na nějaké muslimské Nováky

kašle.

V. Novák 10.5.2018 16:58

Israel to právo nemá, a na co kašle, je jeho věc,

Houžnáku.

P. Vaňura 10.5.2018 16:03

Židé ve své většině NEJSOU PITOMCI, Hitler je z toho

na dost dlouhou dobu vyléčil. Dobře vědí, že jejich přežití závisí jen na jejich vojenské SÍLE. Pokud se budou spoléhat na JAKÉKOLIV dohody, dopadnou tak, jako my v roce 1938!

V. Novák 10.5.2018 17:08

Re: Židé ve své většině NEJSOU PITOMCI, Hitler je z toho

To je v pořádku, ale pokud kašlou na mezinárodní právo - a nedivím se jim, nepomohlo jim nic ani v Birkenau ani po válce, když je Britové nepouštěli do Palestiny, ani po vzniku Izraele, když OSN uvalilo embargo na dodávky zbraní všem (přičemž Arabové jich měli víc než dost) ani za Jom Kippurské války, nikdy - nemohou od toho mezinárodního práva nic požadovat.

Pořídili si jaderné zbraně. Prosím, měli na to jako nesignatáři NPT právo, stejně jako Pákistán nebo Indie.

Nemají ovšem právo se na NPT odvolávat a požadovat cokoli na signatářích. Jen ti, kteří NPT podepsali (a ratifikovali) jsou jí vázáni a mají právo vzájemné kontroly.

Kontrolu provádí MAAE jako nestranná organizace. A MAAE říká, že Írán dodržuje nejen NPT, ale i všechny body smlouvy, již právě Trump vypověděl. Resp. ze strany USA to nebyla smlouva, ale cosi jako prezidentský dekret...

V. Pavelka 10.5.2018 10:23

Re: Komentátor Michal Mocek

Nemůžu pochopit proč je EU tak zaslepená,jsme rukojmí lidí kteří ztratili pud sebezáchovy ,Mogherini a spol.jsou zbytky komunistických stran(operetní komunisté) nemají naši zkušenost, oni t chtějí vyzkoušet taky .

K. Janyška 10.5.2018 8:49

Trump se mi líbí čím dále, tím více.

Ano, to silné a rozhodné USA jsou obráncem civilizovaných a civilizace. A tak se mají chovat všechny národní státy světa, aby byl konečně pořádek na Zemi. To ony jsou jedinými možnými prvky spontánního řádu lidského světa a efektivními správci zemského povrchu... Dzp.

V. Pavelka 10.5.2018 12:35

Jo?

Pořádek na zemi ,Svatá prostoto ?!

B. Hamal 10.5.2018 12:55

Re: Trump se mi líbí čím dále, tím více.

Aby silné a rozhodné USA mohly být obráncem civilizovaných a

civilizace, musely by plnit dohody které uzavřou. Tak se mají chovat všechny

národní státy světa, aby byl konečně pořádek na Zemi. Jinak by mohli být spíš

správci těch, které ti silní, rozhodní a chamtiví už dostali pod zemský povrch.

R. Gramblička 10.5.2018 8:17

opět kvalitní článek, díky

...

T. Kočí 10.5.2018 8:31

Re: opět kvalitní článek, díky

Ano, články z dílny pana Kechlibara patří k nejfundovanějším.Díky.

V. Novák 10.5.2018 9:27

Re: opět kvalitní článek, díky

Argumentačně vyfutrované a co možno neideologické.

J. Farda 10.5.2018 9:09

Re: opět kvalitní článek, díky

Moje řeč! :-)

M. Krátký 10.5.2018 7:44

Jasné a srozumitelné - dokonce to místy vyvolává

šibalský úsměv - Venezuela a její socialismus i jinde. Situace je ale velmi vážná, takže žerty stranou - hezký den přátelé

P. Zinga 10.5.2018 7:39

Pár doplňujících poznámek:

1/ Císařství bylo nastoleno po VB a USA iniciovaném svržení demokratické vlády v padesátých letech. 2/ Císař byl kámoš na všechny strany, např. ČSSR budovala v Iránu textilní průmysl a císař měl Bílého lva. 3/ Císařova tajná služba (SEVAK?) byla k opozici velmi brutální, levé, pravé i islámské. 4/ Lidé nezapoměli, kdo jim tohoto diktátora dosadil,proto ten výrazný antiamerikanismus.

Pamatuji se, že když se Chomejní vracel z Paříže do Teheránu, Rudé právo tleskalo, kdežto já kamarádům říkal, že první budou viset iránští komunisté. A tak se i stalo.

Nezbývá než konstatovat, že USA si své budoucí nepřátele vychovávají samy.

P. Zinga 10.5.2018 7:50

Re: Pár doplňujících poznámek:

Ještě jedna poznámka, či spíše otázka: Jakou roli hraje fakt, že Írán oznámil, že opouští dolar v obchodě s ropou?

Doposavad všechny státy s tímto úmyslem byly "umravněny( viz např.Lybie). A koneckonců i Assad před vypuknutím " revoluce" vyjádřil úmysl přejít na EURO.

R. Gramblička 10.5.2018 8:20

Re: Pár doplňujících poznámek:

Jistě to v tom taky hraje svou roli, Irán to ale bude mít lehčí díky spojenectví s Ruskem a Čínou, které od dolaru odcházejí taky

P. Černoch 10.5.2018 8:42

Re: Pár doplňujících poznámek:

Nevím jak Čína,ale Rusko zatím ne.Putin sice po svém zvolení prohlásil,že se Rusko bude chtít zbavit závislosti na dolaru,ale až časem.Zatím prý je pro Rusko výhodnější dolar.Rusko,Čína a ostatní musí být opatrní.USA ekonomika která je špatná se nesmí zhroutit naráz.To by odskákali úplně všichni a nejvíce EU.O to nikdo nestojí.Ani země BRICS.

V. Novák 10.5.2018 9:36

Re: Pár doplňujících poznámek:

Rusko postupně vyprodává US dluhopisy a nakupuje jiné měny, případně zlato.

Ale opatrně, má jich pořád ještě příliš, aby riskovalo sešup dolaru a kromě toho silný dolar a slabý rubl vyhovují ruskému exportu. Centrobank si dává dost pozor, aby rubl moc neposílil - a už i intervenoval.

Prozatím ale odcházejí od USD v rámci obchodů Rusko - Čína a Rusko - Írán.

M. Prokop 10.5.2018 8:45

Re: Pár doplňujících poznámek:

Problém nebyl ani tak, kdo jim šáha dosadil, jako náboženský.

Šáh chtěl modernizovat a to s ajatolláhy nelze (ono to nejde ani "shora", omylů bylo mnoho).

J. Chaloupka 10.5.2018 9:21

Zejména když jim azyl poskytují západní státy, jako je

třeba Francie.

J. Fridrich 10.5.2018 6:32

Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se nevyvíjí lineárně k lepšímu, jak si vybájili různí " pokrokáři ", hlavně komunisti. V článku uvedený příklad Turecka a Iránu to jasně ukazuje - za Ataturka a Rezá Páhlavího se tyto země vyvíjeli směrem k civilizaci pro jejich občany - nyní se vrací do středověku..

Zrušení jaderné smlouvy s Iránem - výborně Donalde - další splněný bod programu a velmi potřebný krok pro celý svět - i když si to ta nynější squadra vedoucí Evropu k rozvratu a záhubě vůbec neuvědomuje..

P. Dvořák 10.5.2018 7:13

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Dnes s vámi (celkem vzato výjimečně) souhlasím.

Ale současně si kladu otázku, kam na rozdíl ode dneška se vyvíjela bývalá Assadova Sýrie nebo bývalá Kaddáfího Libye. No koneckonců tak nějak i možná bývalý Irák po první "Válce v zálivu".

Než tam byla dovezena demokracie.

J. Fridrich 10.5.2018 7:36

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Kaddáfího a Assada bych s Ataturkem a Rezá Páhlavím nesrovnával.. Jinak - říkávávali jsme - " kdyby měla babička kule, byl by to dědeček ".

P. Zinga 10.5.2018 7:42

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Kam by se vyvíjel ˇIrán, kdyby nebyl svržen Mossadek?

Není to tak, že Západ nechce demokratické, ale poslušné blízkovýchodní (ale nejen) státy?

P. Han 10.5.2018 8:32

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Ten váš "demokrat" Mossadek byl premiérem z vůle šáha. A z vůle šáha byl svržen, když táhl zemi ke komunismu.

A. Trick 10.5.2018 8:48

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Takže to svržení bylo na výsost demokratické.

P. Han 10.5.2018 11:22

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Tvrdil to někdo?

M. Prokop 10.5.2018 9:31

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Kam? Prakticky ke stejnému, možná krvavěji.

M. Prokop 10.5.2018 9:32

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

Demokracie tam nebyla dovezena, jen o tom kdekdo kecal.

M. Krátký 10.5.2018 11:50

Re: Opět fundovaný rozbor od pana Kechlibara. Svět se

prokleté "Arabské jaro" - a teď, co s tím ???