18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SVĚT: Bude tanec, přátelé

To byla moje první reakce, když jsem se včera dozvěděl, že americký prezident Trump odstupuje od smlouvy s Íránem. Dnes bych na ní nic neměnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 10.5.2018 16:54

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Jak kterých Američanů.

Takový Lindberg měl značné sympatie k nacismu a k SSSR mělo sympatie pár intelektuálů, třeba Chaplin. Ještě v létě 1941 požadoval jeden kongresman, aby USA podpořily toho, kdo bude momentálně prohrávat, aby se SSSR a Německo co nejvíc pomlátily navzájem. Německé spolky - a že jich v USA bylo! - byly šmahem hákenkrajclerské.

Až Japonci a Hitler to vyřešili jednoznačně.

M. Prokop 10.5.2018 17:22

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

IMHO by to jen trvalo déle, než by se do toho USA pustily.

Japonci nebyli primární cíl, k velkému pohoršení US Navy.

J. Jurax 11.5.2018 21:27

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

No, Japonci řekněme nebyli primární cíl kvůli Hitlerovi, co si s tím vyhlášením pospíšil; kdyby neučinil tuto chybu, patrně by USA hned válku rajchu nevyhlašovaly ...

V. Pavelka 10.5.2018 9:58

No

Ti vaši mírotvorci čína a rusko, by v obsazování zemí , trhali rekordy , kdyby tady nebyla USA demokratická síla,to si pište ,Naivo.

M. Prokop 10.5.2018 10:00

Re: No

Moji mírotvůrci? Viděl bych je nejraději v pekle, ale zde popisuji současnou politickou realitu.

Ano, USA je brzdí a měly by brzdit ještě více.

V. Novák 10.5.2018 10:16

Re: No

Tak tak - více by měly podpořit svá džihádistická dítka...

Vždyť jak to tak vypadá, IS jde do kopru a syrská al-Káidá taky!

M. Prokop 10.5.2018 13:52

Re: No

Džihádistická dítka typu Kadyrov?

V. Novák 10.5.2018 14:30

Re: No

Kadyrov je džihádista?

Povídejte...

J. Jurax 10.5.2018 12:32

Ehm ... USA je budou brzdit jen potud jim to bude vyhovovat (i vnitropoliticky) a pokud na to budou mít sílu.

Region je s odpuštěním rozesrán s aktivním přispěním mnohých zevnitř i zvenčí, hráčů s vlastními zájmy je moc, situace je nepřehledná a je tam nafta, islám a moc zbraní, jež tam kdekdo dodává ...

M. Prokop 10.5.2018 13:53

Re:

Ano, ovšem. Baví mne, jak lidé s myšlením z VUMLu obviňují automaticky jen USA.

V. Novák 10.5.2018 14:32

Re:

Kdo další podpořil "Arabské jaro" než USA a Západ obecně?

V Libyi dokonce bombardováním.

J. Jurax 10.5.2018 15:31

Re:

No jo ... jiní s podobným myšlením, ovšem v obráceném gardu, obviňují automaticky Rusko.

Přitom - protože všichni mají své zájmy, arciť ušlechtilými záměry zakrývané a neméně ušlechtilými řečmi okecávané - je v tom namočen kdekdo úměrně tomu, jak se cítí být silný v kramflekách a hlavně jak silný v nich opravdu je.

J. Jurax 10.5.2018 15:38

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

No, USA nezpůsobily, ale přispěly svou hřivnou. A ovšem nebyly v tom samy.

Jejich stažení - možná - nic nevyřeší; ovšem jejich setrvání ve stávajícím módu nasazení zjevně taky ne.

P. Vaňura 10.5.2018 15:51

Američané jsou v Jemenu? Neperou se tam

náhodou Arabové mezi sebou kvůli tomu, kdo je ten správnější muslim?

J. Chaloupka 10.5.2018 9:19

Pokud vím, tak Réza Páhlaví navštívil ČSSR asi

půl roku před tou "náboženskou" revolucí a tehdy mu Husák udělil řád bílého lva. Pak psali, že rozvědka zaspala.

V. Novák 10.5.2018 9:26

Re: Pokud vím, tak Réza Páhlaví navštívil ČSSR asi

Nejen československá. Žádná světová rozvědka nic takového nepředvídala.

Trapné bylo psaní "socialistického" tisku o "Jeho Veličenstvu, šáh-in-šáhovi Muhammadu Rezá-Pahlavím". Vzpomněl jsem si tehdy na prvorepublikový levicový komentář k psaní o příjezdu srbského krále (tedy krále Království SHS): "přijel král, řekl král, kýchl král - republikáni se podělají. Kdo za vás, Honza prál, republiku utírati mají?"... Za doslovnost neručím, za smysl ano.

F. Houžňák 10.5.2018 12:38

Ano, taky pamatuji, bylo to skvělé divadlo,

a jak "šáhbanú" chodila po nemocnicích ...

V. Novák 10.5.2018 13:22

Re: Ano, taky pamatuji, bylo to skvělé divadlo,

To už tak k její funkci patřilo - ale to poklonkování komunistů před "králem králů", byl trapas maximální.

M. Prokop 10.5.2018 21:46

Re: Ano, taky pamatuji, bylo to skvělé divadlo,

Král králů byl Haile Sellasié.

V. Pavelka 10.5.2018 11:47

Re: Pokud vím, tak Réza Páhlaví navštívil ČSSR asi

Husák , ten skladník RVHP,Kreml říkal jedte do Prahy ,tam je ten brejlatej skladník a ten vám vydá co potřebujete!

J. Sinnreich 10.5.2018 9:18

Nuklearni iran

Pro staty EU znamena dodrzeni nuklearni dohody s Iranem pouze kseft. Hlavne pro Nemecko (Siemens obohacovani uranu) a Francii (reaktory, nuklearni technologie, Airbus-letadla). To ze nukleaarni a balisticky Iran znamena v budoucnosti obrovske ohrozeni predevsim pro Evropu dnesni kratkozrake chamberlainy vubec nezajima.Iran o svem nuklearnim vyvoji lhal v minulosti, lze nyni a za par let uz lhat nebude potrebovat.

J. Jurax 10.5.2018 15:52

Re: Nuklearni iran

Jojo, kapitalisté nám prodají i oprátku, na níž je oběsíme ... (c) Klement Gottwald

P. Vaňura 10.5.2018 15:58

Možná, že Gottwald to řekl taky, ale původně

to řekl už Lenin!

J. Jurax 11.5.2018 21:22

Re: Možná, že Gottwald to řekl taky, ale původně

Já si to myslel taky, ale když jsem si to ověřoval, z gůglu mi vypadl Kléma - možná jen citoval velkého učitele nebo jsem blbě hledal ... :-)

A. Trick 10.5.2018 8:51

Komentátor Michal Mocek

Povede Evropa s Iránem vlastní politiku, nebo se projeví jako vasal USA?

V. Novák 10.5.2018 9:21

Re: Komentátor Michal Mocek

Přesně.

M. Prokop 10.5.2018 9:30

Re: Komentátor Michal Mocek

A kdo tu politiku definuje? Komunistka Mogherini, ne páté, ale padesáté páté kolo u vozu?

V. Novák 10.5.2018 9:45

Re: Komentátor Michal Mocek

Vždyť všichni víme, kdo definuje politiku EU - Německo, Francie, Británie. Shodou okolností signatáři smlouvy s Íránem.

EU není stranou v této smlouvě, takže Mogherini nemá ani teoreticky nárok do toho mluvit. Může jen tlumočit názory jenovaných jako názory celé EU. Už to by mělo stačit.

A kdo do toho zejména nemá co mluvit, je Izrael - nesignatář NPT a jediný jaderný stát v oblasti.

M. Prokop 10.5.2018 9:59

Re: Komentátor Michal Mocek

Naopak. Izrael, kterému právě Irán vyhrožuje zničením, je první, kdo do toho má co mluvit.

Ne státy EU, obtížně hledající shodu a sledující převážně ekonomické zájmy.

V. Novák 10.5.2018 10:19

Re: Komentátor Michal Mocek

Nemá.

Není signatář NPT, nemá nejmenší právo jakkoli do záležitostí aktérů NPT zasahovat. Stejně jako Indie nebo Pákistán. To, že kohokoli mistruje, že NPT nedodržuje, je chucpe.