3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

SVĚT: Autokrati využívají pandemie k posílení moci

Zatímco všechny státy světa úporně bojují s čínským koronavirem, někteří autokraté využívají restriktivních opatření k potlačení oponentů a svobody tisku a posílení vlastní moci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Frank 3.5.2020 21:35

To co dělá Orbán, nebo polská vláda je legitimní, byli zvoleni proto, aby to dělali. Deficit demokracie vidím naopak v EU, která nám nutí například přijímat muslimy, ačkoliv si to v zemi nepřeje 99% obyvatel. O tom by měla autorka psát!

J. Ganaur 3.5.2020 12:23

Co nás může čekat.

https://ceskapozice.lidovky.cz/tema/az-se-silici-stat-zmocni-nasich-zivotu-a-ukonci-globalizaci.A200429_203935_pozice-tema_lube

Sice to tak úplně nevidím, ale stojí to za přečtení.Ikdyž vím, že pro místní squadru rosso to nebude ke čtení.

J. Jirka 3.5.2020 16:05

Co víc může potvrzovat pravdivost citovaného článku než to, že diskuse pod ním "neobsahuje žádné příspěvky".

J. Ganaur 3.5.2020 17:38

Také jste si všiml?Jakmile by trollíci potřebovali argumenty, tak je po trollení.Došly instrukce.

J. Ganaur 3.5.2020 11:52

Paní Zbavitelová, tady narazíte na"tvrdou" vodu.Místní komšuci by ty diktatůry chtěli, protože se se jim momentálně dobře žije.Jen si neuvědomují, že "vládnoucí třída" by nebyli oni.Ikdyž někteří (všichni?) by se snažili proudávat do vládnoucí vrstvy.

H. Lukešová 3.5.2020 12:20

Nic ve zlém, ale Orbán není komunista, ale konzervativně-pravicový vlastenec, stejně tak vláda Moravieckého v Polsku rozhodně není levicová komunistická. Poláci dělají pořádek, čistí soudy od jmenovaných soudců z doby komunisty Jaruzelkého.

Mám proti některým krokům polské výhrady, naposledy tragická konfrontace mezi polskými a izraelskými politiky ohledně válečných událostí, ale rozhodně nelze polské politiky označit za diktátorské a nedemokratické.

Stále více diktátorským a nedemokratickým je uskupení zvané EU. Poroučí, co smí či nesmí jednotlivé země dělat, zasahují do vnitřních záležitostí zemí. Dříve poroučela Moskva, nyní poroučí Brusel. Rozdíly nejsou až tak příliš velké.

H. Lukešová 3.5.2020 12:20

.....Jaruzelského....

J. Ganaur 3.5.2020 12:51

A my nejsme součástí EU?A nemáme poslance EP?Proč mlčí?O těch komunistech tady píšu proto, protože jinou zkušenost a víru nemají.Adorují komunistický režim v Číně a , sice zdánlivě nekomunistické, ale kágébácké Rusko.Samozřejmě existují i nekomunistické diktatury.Frankovo Španělsko, Salazarovo Portugalsko, dnešní Erdoganovo Turecko, Saúdská Arábie také není žádná demokracie, Egypt a mohl bych pokračovat.Asi se těm pitomcům moc dobře žije.Jen ztratili svůj "vliv".

H. Lukešová 3.5.2020 14:15

Jenže EP nemá téměř žádné pravomoci, ty má nikým nevolená Evropská komise.

S tím Erdoganovým Tureckem a Saudskou Arábií máte pravdu, Erdogan se pasoval do pozice tureckého sultána, chtějícího obnovit vliv Osmanského impéria a Saudská Arábie je brutální islámská diktatura, i když i v Saudské Arábii existují slušní lidé a v některých věcech se SA, na rozdíl od Íránu modernizuje. A někteří Saudové si přejí i mír s Izraelem.

J. Ganaur 3.5.2020 17:39

Někdo tu komis dosadil a někdo odkýval.Nevíte náhodou, kdo to za ČR byl?

H. Lukešová 3.5.2020 18:23

Tak to doopravdy nevím.

J. Ganaur 3.5.2020 19:02

Budelíp odkýval von L.

I. Štípek 3.5.2020 13:05

No vidíte, tohle bych celé podepsal. Až na ty vaše výhrady, kdy si jako zkamenělý sionista myslíte, že se Židům zase apriori ubližuje.

H. Lukešová 3.5.2020 14:11

Já s některými vašimi názory také souhlasím, které jsem od vás četla, také souhlasím, na dámu Pekariovou, atd.atd, častou neobjektivnost ČT, leč nesouhlasím s vašimi propalestinskými postoji. Ale máte pravdu, můj pohled je veskrze sionistický, obdivuji a miluji Stát Izrael, jsem hrdá na to, co Izraelci (Židé) během krátké doby dokázali.

I. Štípek 3.5.2020 14:39

Jenomže když kladete rovnítko mezi "antisionista" a "antisemita", jste vedle, a to v tom zásadním pohledu na věc.

H. Lukešová 3.5.2020 15:23

Jenže antisionismus je jednou z forem antisemitismu, i Martin Luther King řekl že antisionismus je antisemitismus, v citátu přibližně řekl, "když kritizujete sionisty, myslíte tím Židy, mluvíte antisemitsky".

Je kritika a kritika. Každý stát lze legitimně kritizovat, ale kritika Izraele se stává antisemitskou, když se na Izrael klade dvojí metr než na jiné státy, démonizuje-li se a když se posléze delegitimizuje, tzn. když antisionisté popírají právo Izraele na existenci, popírají Židům právo na národní sebeurčení.

J. Jirka 3.5.2020 15:59

Vy vycházíte z mylné představy, že "komšuci", kteří se mají nyní dobře, troubí svou propagandu proto, aby se měli ještě lépe. To je ale zásadní omyl; tihle lidé se budou mít klidně hůř, ovšem budou se ze všech sil snažit, aby se jejich protivníci, které nenávidí politicky i lidsky, měli ještě mnohem hůř než oni.

Vzpomeňte na Karla Čapka: "Nejdivnější a nejnelidštější na komunismu je jeho zvláštní pochmurnost. Čím hůře, tím lépe ... není dobrého chlupu na celém dnešním řádu; co je, je špatné." a srovnejte s příspěvky zdejších rudochů a výroky premiéra a členů vlády na adresu osob, které se odvážily nebýt závislé na státu.

J. Ganaur 3.5.2020 17:43

To ano.

P. Aron 3.5.2020 11:27

A tady si můžete paní Zbavitelová poslechnout informaci přímo od pramene v Číně :

Pozdrav z Chengdu - měsíc s rouškou

https://www.youtube.com/watch?v=-X_a5Ux59nM

P. Aron 3.5.2020 11:26

Opravdu paní Zbavitelová ? ....Zvláštním případem je Čína, která virus rozšířila. Tvrdí světu, že pandemii zvládla, ale vyhostila všechny zahraniční novináře

A tady Idnes : Čínská vláda vykázala ze země tři novináře, kteří ve svém článku kritizovali reakci místních úřadů na současnou situaci spojenou s epidemií koronaviru. Prvotní reakce vlády byla podle novinářů neadekvátní.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cina-koronavirus-vlada-novinari-media.A200219_164054_zahranicni_tho

P. Zinga 3.5.2020 7:46

Usuzuji, že paní Zbavitelová napsala tento žvást ještě před výrokem paní Jourové, že si přečetli inkriminovaný maďarský zákona neshledali v něm nic

proti chartě EU a tím i demokracii.

P. Victorin 3.5.2020 8:27

Pane Zingo, lze důvodně předpokládat, že řečená Jourová, byť rozhodně není žádnou "myslitelkou", přesto intelektuálně převyšuje pí. Zbavitelovou. V tom lze shledávat případné rozdíly v jejich názorech...

P. Victorin 3.5.2020 5:58

"Je čas na vzpouru!", vyzval občany prof. Ing. Václav Klaus, CSc., dr. h. c. mult., aby vyšli do ulic protestovat proti nečinnosti vlády, která údajně vytváří ekonomickou krizi.

Zdroj: https://eurozpravy.cz/domaci/politika/je-cas-na-vzpouru-exprezident-klaus-vyzval-lidi-aby-vysli-do-ulic.aae0d11e/

J. Jirka 3.5.2020 15:43

Jděte k lékaři! Pomůže vám.

P. Jaroš 2.5.2020 20:59

Tak urkitěé, paní Zbavitelová, Polsko a Maďarsko chce vyvolat další světovou válku, to je třeba stále připomínat!!!

V. Novák 2.5.2020 17:32

Autokrat Orbán zrušil volby - Fúúúúj!!!!

Autokrat Kaczinski trvá na provedení voleb - Fúúúúj!!!!

Nechtěl jsem se přít se lžemi paní autorky, tak jen ukazuji její hovadiny...

F. Houžňák 2.5.2020 14:21

Kdyby paní Zbavitelová tak průhledně nelhala - viz její výroky o Maďarsku, Polsku, Číně - mohl by jí člověk i něco věřit. Takhle jí nelze věřit nic.

V. Církva 2.5.2020 13:46

Tak jistěže některé režimy zneužijí cokoliv. Co se týká Polska, to bych viděl spíš jako zveličené. Proti volbám ve Francii, kde všichni lhali proti LePenové nebo opozičním dohodám ve Švédsku. Předpokládám, že podobně to pak je s Orbánem, i když možná ne.

Jinak rizika tu jsou ale zdá se, že ne u nás. Tak je možné a potřebné se ptát proč naši úředníci podporují Honeywell místo našich "nanovlákno" firem. A proč se roušky nakupovaly přes prostředníky. Samozřejmě bylo složité je zajistit, ale proč se pak chvástali kontakty a předností v Číně? Nicméně na toto potřebujeme inteligentní novináře a právníky. A ty nemáme a tak řeší kraviny.

V. Církva 2.5.2020 13:56

Jinými slovy možnost protestovat a šít do vlády tu občané i novináři mají. Nemají se na co vymlouvat, jen ji musí využít. Roznášení nemocí minářovou partou je ale něco jiného. Může ale vyjadřovat nesouhlas jinak.

L. Netolická 2.5.2020 21:41

Pane Církvo, u nás už jsou média hodně ovládnutá, koupená oligarchou Babišem, zničil koupí dva nejvlivnější celostátní deníky, radio Impuls, TV Nova a Prima mu jdou na ruku,včetně Blesku, údajně má s nimi smlouvu o neútočení, atd atd. Babiš má peníze, obrovskou moc v rukách a tak je jen otázka času, kdy si podmaní celou naši zemi.To se vám opravdu zdá, že je OK situace?!