5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sinnreich 11.2.2011 23:39

Egypt a Iran

Pravdepodobnost ze Egyptska revoluce dopadne stejne, jako nastup islamistu v Iranu je velka. S tim i moznost dalsi jaderne vyzbrojene zeme ovladane mullahy. Neschopnost USA a Evropy udelat cokoli s nuklearnim vyzbrojenim Iranu je zarazejici. Izrael na to sam nestaci a ma opravdovou obavu, ze ho v rozhodujici chvili stavajici administrativa USA bez vahani podrazi (s nadsenou podporou EU). Tim se priblizuje doba, kdy se budou obnovovat protiatomove kryty, treba i v Praze.

H. Lukešová 11.2.2011 17:19

Muslimské bratrstvo se hlásí o podíl na moci

http://eretz.cz/content/view/10117/41/

A MB s demokraty zatočí, tak jako ajatolláh Chomejní s Íránem. Írán je od dob Chomejního islamonacistická diktatura. Jestli se to samé stane s Egyptem, bude mela. Jak psal ASpergill, je nebezpečí války.

S. Netzer 11.2.2011 17:09

Egyptský prezident

 Husní Mubarak odstoupil z funkce. V televizi to oznámil viceprezident Umar Sulajmán. Demonstranti v Káhiře začali jásat.

H. Lukešová 11.2.2011 17:15

Re: Egyptský prezident

Zde mám o Mubarakovi české odkazy-

http://eretz.cz/content/view/10127/41/

http://eretz.cz/content/view/10128/41/

Mubarak to má sečteno, kdyby se dostal k moci Umar Sulajmán, bylo by to nejlepší, je pro západní, snaží se udržovat studený mír, ale mír s Izraelem, Hamasníci jsou mu též odporní.

Tož tak.

S. Netzer 11.2.2011 17:17

Re: Egyptský prezident

http://english.aljazeera.net/watch_now/

K. Pořická 12.2.2011 0:20

Re: Egyptský prezident

Svatá prostoto,co je na něm umírněného? Pro svůj radikalismus musel do exilu do Rakouska.Ani jindy všeobjímající Francie ho nechtěla.Evropa má kmenové války rodin  a náboženské války pět set let za sebou,anzýváme ji třicetiletou. V islámu kmenové války nyní zuří a nevyhlášená náboženská válka mezi Kahirou a Teheránem právě s plnou silou začala. Dost možná,že Evropa bude na kolenou prosit Turecko a Syrii, dost možná i Libyi ,aby pomohly urovnat smír.

P. Fiala 11.2.2011 15:55

Protestující Muslimské batrstvo

I v Egyptě probíhaly a probíhají běžně demokratické volby (bez přítomnosti cizí okupační armády, ať volbyo prosím nikdo nepřirovnává k době u nás za Husáka). Jenže voličů - členů Muslimského bratrstva je málo tak si se zahraniční východnější podporou vyžadují změnu pravidel proti většině, která volila Demokratickou stranu. Mimochodem, kdo velí armádě?

O Muslimském bratrstvu: viz na WIKI: Muslimské batrstvo 

V. Novák 11.2.2011 16:50

Ano, volby tam probíhaly deemokratické

a každý mohl zcelq svobodně a demokraticky volit Mubaraka a členy jeho "strany".

Muslimští bratři měli dokonce zajištěnu svobodu projevu - a zaručovat i svobodu PO projevu není nutno, to byste chtěl moc.

Tedy samozřejmě svobodu měli zaručenu ti z nich, kteří zrovna nebyli zavření, nečekali na popravu nebo nebyli v exilu. Ačkoli - v exislu se mohli projevovat dle libosti.

M. Lechvy 11.2.2011 17:01

Re: Ano, volby tam probíhaly deemokratické

To muslimské bratrstvo jsou učinění demokraté že?

S. Netzer 11.2.2011 17:07

Re: Ano, volby tam probíhaly deemokratické

Nechápete ironii?

Váš příspěvek by byl na místě u diskutéra Fialy.

B. Rybák 11.2.2011 15:32

Nikdo by se neměl divit,

že (Obamova) politika appeasementu vede k posílení nepřátel demokracie, k nárůstu jejich odvahy, k jejich pohrdání demokraty dnes stejně jako kdykoli v minulosti. Kdo sledoval v minulém roku rostoucí agresivitu Hamasu, Hizbaláhu (zastavení mírových jednání s Izraelem), rostoucí "drzost" severokorejského režimu, neloyajální postoje Turecka k EU a NATO, protiamerický vývoj v Pakistánu a na druhé straně rostoucí obavy "spojenců západu" (např. afgánský prezident) se nediví.

Ten, koho to těší, by si měl uvědomit, že se začíná hroutit systém všech našich jistot. Blahobytem počínaje, nemožností války konče.

V. Novák 11.2.2011 16:53

Co má, pro Gotta Božskýho, Turecko z EU a NATO?

EU si s ním vytírá zadek - a to už desítky let.

A NATO - na co je státu členství v "obranné" organizaci, když nejsou ani chráněny lodě toho státu před pirátským napadením spojeným s vraždou občanů v přímém přenosu? Proti státnímu pirátství a terorismu?

Divím se, že Turecko dosud z NATO nevystoupilo a pořád ještě usiluje o vstup do EU - pokud opravdu usiluje. Neloajalita obou organizací k Turecku už mlátí dveřma.

B. Rybák 11.2.2011 18:31

Re: Co má, pro Gotta Božskýho, Turecko z EU a NATO?

Turecko má určitě důvody k nespokojenosti. Nicméně zinscenovat např. to pirátské přepadení si trouflo až teď.

J. Schwarz 11.2.2011 21:08

Re: Co má, pro Gotta Božskýho, Turecko z EU a NATO?

Bože, vy jste ale idiot!

T. Kohout 11.2.2011 14:14

"náš dareba" vs "jejich dareba"

Je to daleko jednodušší - "náš" darebák se hodí, dokavad je u moci. "Cizí" darebák se nehodí nikdy.

Je ta teorie mnohokrát zdokumentovaná: je to sice darebák, ale náš. A to je podstatné, to "náš". Přestane-li se mu dařit, zdůrazní se to, že to byl vlastně dareba.

V. Novák 11.2.2011 9:54

Řádící masy?

Nevidím, že by egyptské nebo tuniské masy řádily výrazně víc, než my v 89.

A to tenkrát státní moc nevypustila na nás kriminálníky ani ozbrojené policajty převlečené do civilu.

My neměli ani jednoho mrtvého - na to, že Egypt jich má mezi 150 a 300, se tamní masy chovají velmi umírněně.

Jak by asi zareagoval dav na pražském Tahríru - Václaváku nebo už Letné, kdyby Husák vystoupil po měsíci demonstrací s tak "objevným" projevem jako včera Mubarak? Tou dobou už Husák neprezidentoval a chystala se "volba" Havla.

H. Lukešová 11.2.2011 11:14

Re: Řádící masy?

Jenže je rozdíl, že naši demonstrující nebyli fanatičtí vyznavači islamismu (či jiného ismu) nehrozilo nebezpečí, že se dostane k moci teroristická vláda.

Zatímco je veliké nebezpečí, že se v Egyptě dostane k moci Muslimské bratrstvo, který bude podporovat Hamas /konec konců je to jeho odnož), vypoví smlouvy s Izraelem a zahájí proti Izraeli válku. Lepší sekulární orientální despocie, než vláda islamismu. Na Mubaraka budeme ještě v dobrém vzpomínat, jaký to byl velký muž.

J. Václavíková 11.2.2011 11:26

Re: Řádící masy?

Slečno Lukešová, nevím, jestli si uvědomujete, že svými jednostrannými soudy se můžete zařadit po bok těch, které tak kritizujete. Taky nemám z expanze islámu dobrý pocit, ale hysterické reakce a neochota aspoň trochu chápat ty na druhé straně ničemu dobrému neprospějí. Ostatně není to snad to, co jim máte za zlé? Neberte to prosím ve zlém.

H. Lukešová 11.2.2011 11:40

Re: Řádící masy?

Paní Václavíková, chápu Vaši výtku, já jen píši, že mám obavy z nástupu  islamistické organizace Muslimských bratrů. I v Egyptě jsou relativně demokratičtější síly, jenže my zbabělí lidé na Západě budeme vyčkávat, nic neučiníme, nepomůžeme demokraticky smýšlejícím lidem a budeme přihlížet nástupu Muslimského bratrstva k moci. Proto považuji Mubaraka za menší zlo,držel Muslimské bratry na uzdě, jistěže demokratická vláda by byla pro Egypt jistě lepší, nicméně se obávám, že demokratické síly nezvítězí.

V. Novák 11.2.2011 11:40

Pan autor psal o "řádících masách".

Já žádné  "řádící masy" nevidím. Kromě přívrženců "velkého muže", kteří střílejí do davu jeho odpůrců, případně do něj najíždějí plnou rychlostí malými náklaďáky. Kteří zabili 150-300 lidí. Kteří řádí tak, že to přestalo bavit i armádu a upozornila je, že bude odpovídat i na střelbu necílenou na ni.

Možná, že v exSSSR taky někdo vzpomíná s láskou na Husáka - byť pochopitelně v míře tolikrát menší, kolikrát byla ČSSR méně významná pro SSSR než je Egypt pro Izrael nebo ČR. Přesto nevidím důvod, proč by lid český a slovenský neměl v 89. právo zvolit si zřízení, směrování, vedoucí politiky atd. A proč by mu do toho měl kdo kecat.

Proto taky nevidím důvod, proč by měl být lid egyptský trpělivější - a to v situaci mnohem tvrdší, než byla československá socialistická. Mubarak je sice relativně mírný diktátor, ale jen v kontextu jiných diktatur, třeba té saudskoarabské. A lid egyptský je na tom co do lidských práv, všemožných svobod a zejména životní úrovně mnohem hůř, než byl lid československý socialistický.

P. Fiala 11.2.2011 15:25

Re: Řádící masy?

Události roku 1989 v ČSSR byly umožněny dohodou velmocí USA a SSSR v r. 1986 podepsanou panem Reganem a soudruhem Gorbačevem v Rejkavíku. Šlo o další fázi likvidace jaderných zbraní a armád před a za železnou oponou v západní Evropě, o sjednocení Německa, o "zvednutí" opony - rozumej dání příležitosti obyvatelům bývalých satelitů SSSR svobodně si vybrat ve volbách, jak se budou vyvíjet.

Takové podhoubí v Egyptě nevidím. Napadá mne šílená myšlenka, že pan Obama byl či snad je muslim. A protesty dělají členové Muslimského bratrstva:  http://cs.wikipedia.org/wiki/Muslimsk%C3%A9_bratrstvo

J. Schwarz 11.2.2011 21:11

Re: Řádící masy?

Egypťané mohou, narozdíl od poddaných Husákových, volně cestovat i podnikat. Zatím nemohli  řezat hlavy bezvěrcům a pašovat zbraně do Gazy. Kdyby Češi v r. 89 demonstrovali za podobné "svobody", stál bych za Husákem!

K. Křivan 11.2.2011 9:48

Lidi bděte a neblbněte !

„manifestaci islámské revoluce, která dobude Blízký východ a svět islámu“

A proto eliminujte včas ty, kteří nás chtějí dobýt. Neboť dobýt znamená i dobít. Eliminujte agresory, i jejich ochránce a obdivovatele.

K. Janyška 11.2.2011 8:39

Arabská revoluce ? Nerozumím... Dzp.

P. Hofman 11.2.2011 8:13

Gerloff nás trochu vodí za nos

Pan Gerloff nám sděluje blbosti spojené s nepravdami.

Blbostí je jeho povrchní kritika Obamy, u nějž jakoby vůbec neakceptuje roli nejmocnějšího muže světa a prvního muže dnes jediné světové velmoci, jehož jakékoliv neuvážené slovo může mít nedozírné důsledky na stabilitu v této části světa.

Nepravdou je pak jeho kritika západních novinářů. Sleduji novináře několika různých seriózních světových médií a u žádného jsem si nevšiml, že by nebyl schopen vidět různost protestujících, kdy dnes už nikdo nepochybuje, že Mubarak odstoupí ale zároveň nikdo neví, co přesně bude a jaká vláda se chopí moci.

M. Bezouška 11.2.2011 9:38

Re: Gerloff nás trochu vodí za nos

Pane Hoffmane, pan Gerloff nám, bohužel, nesděluje ani blbosti, ani vyložené nepravdy. Jeho kritika prezidenta Obamy je možná trochu povrchní (na hlubší tu není čas ani místo, čistě kritické hodnocení toho pána bude mít několik set stran, chvála se pak vejde na záložku), ale docela na místě. Vy jste neráčil slyšet co ten pán říkal na adresu Egypta? Jinak se ovšem se strany USA, EU a ostatních moudrých nesou vyjádření, svědčící vlastně jen o tom, že ti lidé neví o arabském, teď tedy konkrétně egyptském, světě co by za nehet vlezlo. A navíc dělají tu zásadní chybu, že to všechno poměřují evropskými, potažmo USA měřítky. Kdyby to nebylo tak blbé, dalo by se říci, že se snaží měřit čas teploměrem. A "vývoz" demokracie či lidských práv: pane, demokracie zdaleka není jen forma vládnutí, nýbrž a především celý způsob života. A roubovat ji, často násilím, do míst,  kde na ni nejsou připraveni a zvyklí přináší jen různé Afganistány a podobné.

V. Novák 11.2.2011 9:58

Copak politici USA někdy

rozuměli arabskému, islámskému nebo prostě neamerickému světu?

V tom Obama zcela zapadá do řady amerických presidentů. Možná je o něco moudřejší tím, že si nechce zavřít vrátka k nikomu, kdo může v Egyptě vyhrát. Je-li to moudrost...

MMCh - "Měřit čas teploměrem" - to je trefné přirovnání. Dáváte je v plen?

H. Lukešová 11.2.2011 11:24

Re: Copak politici USA někdy

Obama podceňuje nebezpčí Muslimského bratrstva. Lepší sekulární orientální despocie, než vláda radikálního islámu. Na Mubaraka budeme vzpomínat se slzami v očích.

V. Novák 11.2.2011 11:44

škoda, že jste to neporadila Bushovi

mladšímu - nemusel rozvrtat Irák, způsobit dosazení šíitské vlády a posílení Íránu na úroveň regionální mocnosti. Z Iráku se nemusel stát cvičební polygon pro kajdisty a země velmi nepřátelská k místním křesťanům.

H. Lukešová 11.2.2011 11:55

Re: škoda, že jste to neporadila Bushovi

Ano, to s Vámi souhlasím, útok na Irák, který vedl GWB byl chybou, Sadám byl zrůda, ale Irák a útoky na Dvojčata neměl nic společného. To by byl ospravedlnitelnější útok na Saudskou Arábii, většina teroristů byla saudského původu,ale SA je velikým kamarádem USA.