15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

SVET: Amíci bojujú na Ukrajine...

Včera priniesol najrenomovanejší nemecký týždenník Der Spiegel správu (prevzatú z nemeckého bulvárneho týždenníka Bild am Sonntag), že na Ukrajine bojujú americkí žoldnieri proti separatistom.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 16.5.2014 13:04

Re: Ochranu amerických misí mají na starosti maríni,

Asi nejste schopen pochopit psaný text, že. O vašem příkladu samozřejmě vím, jen vy jste se asi ani nenamáhal si můj příspěvek dočíst. Že by pokus o satirický šleh, c,c,c...?

(pokud citujete z jidiš, není anglická transkripce na místě.)

J. Kombercová 16.5.2014 12:39

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Pan Babiš by udělal lépe, kdyby mluvil slovensky. Bohužel, obávám se, že už ani slovensky správně neumí... takový druhý Husák s jeho českoslovenštinou.

Z. Baldova 16.5.2014 12:34

Re: Takže agentura

Vy asi premyslite vic jak je mozno a hned Vam zdejsi soudruzi zacnou pochlebovat jak jste to krasne napsal Gratuluji

J. Jurax 16.5.2014 12:31

Re: Pane Sulíku,

Kecy taky ne :-)

J. Jurax 16.5.2014 12:31

Re: Ruští agenti na Ukrajině

Nebo se nechtějí nechat chytit :-)

Z. Baldova 16.5.2014 12:29

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

J. Kombercová  ....Ze jste se tak slusne vyjadrila hned se pozna inteligent :) Muzete se na ty Bratislavske pondelky  odstehovat  na Slovensko a budete je mit vzdy po nedeli

Z. Baldova 16.5.2014 12:26

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Tak  skol mam urcite vic jako  Vy  Urcite pomocnou jako Vy nemam,ale proc takova boure pro jedno vysvetleni a vubec ptala jsem se pana Kostelanskeho a ne Vas,tak se laskave drzte sveho

soudruzko Varadinkova

V. Novak 16.5.2014 12:13

Re: No co, je to privátní firma, ta může pracovat na celém světě

Na obranu svých zájmů vždycky nějaké prachy vyškrábne. A nakonec to zaplatí odevzdním ukrajinských podniků na Záapad. Stejně jim nic jiného nezbyde. Půjčku MMF splatit budou muset - a nebude z čeho.

V. Novak 16.5.2014 12:10

Ochranu amerických misí mají na starosti maríni,

čili námořní pěchota. Proč je tomu tak, nevím - ale tak to je. Snad proto, že maríni mají nejlepší výcvik. a jsou nejspolehlivější v městském prostředí.

To jste nevěděl?

a dokonce jste se domníval, že americk ambasády neměly ochranku?

ts, ts, ts...

Jo, análytiků je tam taky dost. Třeba Biden mladší...

M. Šejna 16.5.2014 12:09

Ruští agenti na Ukrajině

K Sulíkovu textu bych dodal jeden zajímavý postřeh:

Miliardář a gubernátor Dněpropetrovské oblasti Ihor Kolomojskij oznámil, že vyplatí 10 tisíc dolarů za každého ruského agenta ("deset tisíc dolarů za každého Rusáka"). Živého či mrtvého.

Naše media a vláda v Kyjevě tvrdí, že se to ruskýma agentama na východní Ukrajině přímo hemží. Takže je velká šance si chycením nějakého agenta vydělat a tím i pustit Kolomojskému trochu žilou. Jenže, světe div se,  zatím Kolomojskij nemusel zaplatit ani cent, protože ruského agenta mu žádný ukrajinský "vlastenec" ještě nepřitáhl (mrtvého či živého). Buďto tam žádní agenti nejsou, nebo jsou úplně neviditelní přesto, že jich tam naše média a vláda z Kyjeva vidí stovky, ne-li tisíce.

J. Kostelanský 16.5.2014 12:01

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Ak chcete, môžem vám to prekladať. Napíšem to po slovensky a potom dopíšem: Překlad pro p. Baldovou a napíšem to po česky. :-)

Teraz vážne - čo vám vadí - úvodzovky, slovosled, cudzie slová (napr. eufemizmus), slovenské slová? ... Slová, ktoré sú v češtine výrazne odlišné od češtiny, zvyčajne píšem v češtine a v úvodzovkách. Práve kvôli tomu, aby moje príspevky boli zrozumiteľnejšie.

Z češtiny rozumiem 99 % slovíčok - s niektorými jedlami, názvami kvetov či vtákov mám trochu problém (pochopiť rozdiel medzi knedlíkem a nokem :-)). Ale necítim sa byť tak dobrý v češtine, aby som si dovolil vyjadrovať v nej svoje myšlienky.

Môžete si pozrieť 2 prístupy - Mekky Žbirka hovorí stále slovensky - aj v Prahe. A potom je tu Andrej Babiš, ktorého čeština aj mne píli uši - hlavne "ť" na konci slovies. Ktorý prístup je lepší?

M. Kosejk 16.5.2014 11:39

Re: hm...

Všechno pozitivní má i svá negativa. Kdyby ukrajinská vláda něco neudělala s posílením ozbrojených složek, tak by Ukrajinci zase obviňovali vládu z neschopnosti zajistit klid a vypořádat se s ozbrojenými skupinami. Co já vím, tak teď zejména Ukrajinci touží po pocitu bezpečí.

J. Klepal 16.5.2014 11:38

Re: Nevím, proč Vám specialisté z USA na Ukrajině vadí

Specialisté by samozřejmě nevadili, kdyby je nepozvala samozvaná vláda z Kyjeva a kdyby nevraždili ukrajinské občany nespokojené s jejím vlánutím. Pokud je pravda, že žoldnéře skutečně pozvali, pak to ukazuje na to, že tito lidé v Kyjevě již přestali věřit svým vlastním vojákům, v každém případě předpokládám, že odpovědnost za zločiny žoldnéřů padne na současné kyjevské vládce. Nechápu, jak je naše vláda mohla uznat za reprezentanty ukrajinských občanů. Kromě toho by chtěl slyšet ten řev, který by se ozval, kdyby na majdanské katapultníky Molotovových koktejlů a odstřelovače pozval specialisty legitimně zvolený ukrajinský prezident.

R. Brzák 16.5.2014 11:27

Re: hm...

Ano, trochu rozumu v tom vidím též. Byť i mnoho negativ.

R. Brzák 16.5.2014 11:26

Re: Nevím, proč Vám specialisté z USA na Ukrajině vadí

Zdravím Vás,

ačkoliv jisté paralely se nabízí, to podstatné je rozdílné - na Ukrajině se pohybují ozbrojené oddíly separatistů, zcela zjevně s podporou Ruska.

Nejsem šťastný s vývojem situace na Ukrajině. Ale od okamžiku, kdy jsme vehemetně podpořili Majdanské, již nemáme moc cest zpět. "Samospádem" - v uvozovkách proto, že jak Rusko, tak my - to je EU a USA - se angažujeme na nejen veřejných frontách (pohříchu my spíše hubou, což jsem již mnohokrát naší straně vyčítal, ale pro Rusko je to dostačující pro ovlivnění mínění vlastního národa a o to se zde také hraje) - se situace vyvinula tak, že pokud se nezmění zásadně paradigma diplomacie a vztahů mezi státy, na Ukrajině stojíme na Majdanské straně - a z tohoto hlediska je důležité, aby vše probíhalo s co nejmenšími ztrátami- A v tomto ohledu je profesionální, byť žoldnéřská, armáda lepší - protože je rychlejší, dosahuje snáze vytčených cílů a v neposlední řadě vytváří méně nenávisti - které je nejvíce, když proti sobě bojují sousedé.

Šťastni být nemůžeme - ale chce to praqmatičnost. Ostatně, Rusko postupuje také pragmaticky.

M. Varadinková 16.5.2014 10:57

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Proč by psal česky, když je Slovák?

A co Vy, paní Baldová? Nemůžete psát česky? Ta Vaše čeština se nedá číst. Kolik škol máte v Česku?

M. Varadinková 16.5.2014 10:53

Re: Nevím, proč Vám specialisté z USA na Ukrajině vadí

Myslíte, že jsme počátkem 90. let měli na Slováky taky poslat nějaké najaté žoldácké vrahouny? Protože armáda (aspoň její slovenská část) by určitě taky odmítla střílet do svých lidí. Slováci přece tehdy chtěli to samé, co dnes chtějí na východní Ukrajině - aby se jim nevládlo z Prahy, resp. z Kyjeva.

J. Kombercová 16.5.2014 10:46

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Technická: S panem Kostelanským bych se v mnoha případech neshodla, nicméně k té Vaší poznámce musím poznamenat zase já, že slovenština pana Kostelanského je pěkná, vrací mě do časů předplyšákových, kdy v českých zemích byla slyšet více (vzpomínám na pravidelné bratislavské pondělky), za to Vaše čeština, je-li Vaší rodnou řečí, dostává od Vás pěkně na prdel.

Ś. Svobodová 16.5.2014 10:30

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Ne, české noviny diskuzi většinou neomezují. Hlavní média kontroverzní informace ohledně Ukrajiny se buď zamlží, nebo raděj nezveřejní. Např. upálení lidé v Oděse - kdyby to udělali Rusové, probírali by to všechny noviny týdny. Zadržení Civilní mise OBSE, z které se vyklubali vojenštní specialisté, ovšem v civilu, následně byla označena jako vojenská mise, kterou však OBSE vyslat dle dohod nemohla...

Z. Baldova 16.5.2014 10:28

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Zde  ne, ale obvykle se diskuze rusi primo z redakce

Z. Baldova 16.5.2014 10:27

Re: Zákaz sa netýka len tohto článku

Pane J. Kostelanský Nemuzete psat Cesky?  Ta Vase Slovenstina  se neda cist .... Kolik skol mate na Slovensku?

S. Donát 16.5.2014 9:39

Re: aha, když noviny napíšou, že Blesk napsal...

Mám to podobně. Snad nám pan Jílek dokáže správně poradit, abychom netápali...

L. Šarina 16.5.2014 9:36

Pane Sulíku,

KECI NEMAJÍ CENU.

M. Kosejk 16.5.2014 9:31

hm...

Jestli si opravdu ukrajinská vláda najmula Blackwater, tak to musím ohodnotit jako rozumný krok - vzhledem ke stavu ukrajinské armády. Služby této agentury využívá i americká vláda (a nejen americká), protože jsou to profíci.

A zlepšení akceschopnosti ukrajinské armády naznačuje, že se něco změnilo (najmutí Blackwater?)

J. Lepka 16.5.2014 9:29

Viktoria Nuland ?

To je ta, co neumí ani telefonovat, aby ji neslyšel celý svět ?

J. Lepka 16.5.2014 9:26

Re: msn news

Tak to je hotový, za chvíli jsou v sobě s číňanem !!!

J. Lepka 16.5.2014 9:24

Pane Sulíku,

tvrdíte, že to má Bild či Spiegel tzv. vyzdrojované. Nenapadlo vás, že se TŘEBA může jednat o ochranku diplomatické mise, že ? Vůbec by mne nepřekvapila podobná reakce State Departementu po jednom revolučním průšvihu v Iránu a bezprecedenčním únosu diplomatů cizího státu! Pamatujete ne!

Stejně dobře to může být skupina analytiků nějaké banky, zástupci těžařů / ostatně stále se hovoří o rozšiřování těžby plynu, včetně "frakování", a to zatím opravdu nejlíp zvládají amíci / nebo i ukrajinští emigranti s US pasem v roli dobrovolníků. Možné je vše, jen ty důkazy jaksi chybí.

Dovedu si živě představit, jak se s takovouhle poloinformací s nadšením popasují levičáci všech barev, včetně kremlobotů a naší nadšené páté kolony. To je přesně ta kalná voda, v níž bulvár tak rád loví.

R. Brzák 16.5.2014 9:12

Re: aha, když noviny napíšou, že Blesk napsal...

Zdravím, pane Jílek - co když jsem "rušitel EU" a zároveň milovník USA (ovšem bez jejich současného presidenta, toho jen strpím) - do které fronty se mám postavit - ale pokud nejste zdejší regulovčík, tak se omlouvám...

R. Brzák 16.5.2014 9:08

Nevím, proč Vám specialisté z USA na Ukrajině vadí

- je totiž logické, že Ukrajinská vláda nemající otěže pevně v rukou, si pozve někoho, na koho je spolehnutí. Je to však velký problém z hlediska tvorby veřejného mínění - a to nejen v EU, ale zejména v Rusku. A protože v celé situaci je jenom jediný aspekt omezující Putinovi možnosti - naladění jeho vlastní populace, tedy Rusů - tak stav, kdy může ruská propaganda tvrdit - "USA vysílá žoldáky na boj s našimi (rusky mluvícími) bratry na Ukrajině" - je krajně nešťastný.

Již jsem to tady psal - kéž by si pozvali raději třeba cizineckou legii z Francii, nebo nějaké asijské agentury - s tím, že by to měli oficiálně přiznat.

J. Jílek 16.5.2014 9:05

Re: aha, když noviny napíšou, že Blesk napsal...

jak se ti "rušitelé" EU a antiamerikanisti vždycky seřaděj za kágébákem Putinem... :-)