3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

SVĚT: Amerika ubrání sebe, Evropu stěží

V nejbližších čtyřech letech počítá Barack Obama s úsporou 500 miliard dolarů, se snížením počtu jednotek v pozemní armádě a ve sboru námořní pěchoty o 10-15 %, s redukcí počtu amerických jednotek v Evropě, s jejich přesunem do východní Asie a západního Pacifiku (s nevysloveným, leč zřejmým záměrem zadržovat rostoucí moc Číny) a s důrazem na to, co označuje za chytrou obranu - sice účinnou, leč levnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 22.2.2012 10:47

Re: Pravicoví kritici?

Otázka je, co je na Ronovi Paulovi "pravicového", vždyť přebírá rétoriku levice a mohamedánů...Údajně je podle něj zdrojem všeho zla přítomnost USA v celém světě...Vžďyť v čem se liší o různých "bojovníků za mír"?

P. Čech 22.2.2012 10:44

Řád? Systém?

Žádný řád, tedy nejen liberální se sám od sebe neudrží. K tomu, aby se udržel, potřebuje existenci nějakého systému. Tento systém jej potom drží a nebo také nechá padnout. Tak tomu bylo v dějinách, je nyní a bude i v budoucnu. Evropa a zejména její národní státy jsou však nevděčnými subjekty. Ve dvacátých, čtyřicátých a dalších letech brzy tyto evropské státy zapoměly kdo je ve skutečnosti zachránil od katastrofy. Byly to USA. Evropa se jim odvděčila tím, že založila EU, jejíž jednou z hlavních činností je vymezování se vůči USA. Vůbec se Spojeným státům nedivím, že jsou opatrné v nějakém zachraňování Evropy, jakožto nevděčného spolku států. Jednotlivých "národních" států, které se neustále škorpí mezi sebou s poukazováním na nějakou, ve skutečnosti neexistující "národní" identitu. Tady jde o jednu zcela zásadní věc. Nikde neexistuje jednoznačná definice pojmu "národ". Jednoznačná v tom smyslu, že je jakkoliv nenapadnutelná. Definice typu že národ hovoří stejným jazykem plave na vodě. Jsou známy t.zv. národy (více než jeden), které hovoří jedním jazykem, stejně tak jako jeden t.zv. národ, který hovoří více jazyky. Stejné je to i skulturní identitou. Prostě jasná a nezpochybnitelná definice pojmu "národ" neexistuje. A vracím se na začátek s otázkou. proč by američané měli zachraňovat nějaké nevděčné "národy"?

H. Lukešová 22.2.2012 10:42

Re: USA a obrana spojencu

Ano, Izraelci vědí, že když se neubrání sami, nikdo to za ně neudělá. Vždyť, co dělali světové mocnosti během vyhlazování Židů? Vždyť vůbec nezasáhly, čest Spravedlivým mezi národy...A nyní je to to samé, Palestinci sem, Palestinci tam, miláčci Palestinci...A Izrael to ví a tak si s Íránem bude muset poradit sám...Upřímně nechápu, co EU na těch Palestincích tak vidí, ale s tím já nic nenadělám, takže se nemá cenu rozčilovat...

H. Lukešová 22.2.2012 10:38

Re: Ano, pokud by se Evropa v případě války neubránila,

Moje řeč...Nejoblíbenějšími lidmi v EU jsou Palestinci, tomu věřte, kdyby nebyli, tak by přece EU neposílala miliardy Eur Palestinců,nebo ne?

V. Mlich 22.2.2012 10:07

Pravicoví kritici?

Snižování zbrojení se nelíbí hlavně LEVICI. Pravicový kandidát Ron Paul například mluví v kampani o mnohem větších škrtech ve zbrojních výdajích, než Obama.

T. Kočí 22.2.2012 9:44

Amerika ubrání sebe, Evropu stěží

Velmi chmuré.Článek je velmi pravdivý.Snad ne ve všem-pokud by se USA vrátily ve stavu armády před r.1941-klesnou na 17.místo.Ano tak to opravdu bylo,byly srovnatelné s Rumunskem.Pro Evropu to nevěští nic dobrého.Sama nemá vůli k obraně.USA ji vytáhly z bryndy už 3x !Podívejte se na komentáře na Seznamu k článku o nevpuštění jaderných inspektorů do Iránu! 

P. Lenc 22.2.2012 8:29

Re: USA a obrana spojencu

Můj plný souhlas.A mám velkou obavu,že nás Evropany po třetí tahat z toho hnoje do kterého se zase dostáváme,moc chuti mít nebude.

M. Zavala 22.2.2012 4:39

Re: USA a obrana spojencu

pdravda, ale USA neni, jak se rika, na rane. Prese vsechno je to tu daleko. A lze to ubranit. Takze je na Israeli se branit, o ten bych strach nemel. ale lemplovska Evropa, paneboze. Ale uz by se konecne mela naucit branit se. Nechcete aby to stale delalo USA a pak se jen mohlo lepe na tu Ameriku plivat.

J. Sinnreich 22.2.2012 3:20

USA a obrana spojencu

Nejvetsi katastrofa Obamovy doktriny se v socasnosti dotyka postaveni Izraele. Politika USA signalizuje, ze povazuje preventivni utok Izraele na Iran za vetsi nebezpeci, nez nuklearne vyzbrojene mullahy v Tehranu. Snizovani americkych sil se soucasne navrhovanym snizenim nuklearniho arzenalu USA o 80% je primo vyzva pro potencialniho agresora. Zbyva jedine doufat, ze volici v Americe tento strategicky nesmysl nepripusti. Ale to je opravdu jenom slaba nadeje.

M. Zavala 22.2.2012 1:15

to je spravne, jeste bych pridal ze Evropa se k US

v pripade potreby chova ne jako pritel. A evropane uz davno remcaji na US roli svetoveho policajta. Ale nedoufam ze evropane zareaguji, to je uz tradice. Takze to bude ledova sprcha.

M. Stuchlik 22.2.2012 0:39

Re: Ano, pokud by se Evropa v případě války neubránila,

Evropa taky investuje nemalé prostředky do vyzbrojení. Palestinců.

H. Lukešová 22.2.2012 0:23

Re: Ano, pokud by se Evropa v případě války neubránila,

chyba"...můžeme doufat, že nás..."

H. Lukešová 22.2.2012 0:22

Ano, pokud by se Evropa v případě války neubránila,

byla by to jen a jen její chyba. Není povinnost USA bránit jiné země. Skutečně můžeme doufám, že náš žádná neevropská mocnost nenapadne, jinak bychom byli zničeni, buď zabiti a nebo zotročeni. A bylo by nám dobře tak. Měli bychom si vzít příklad z Izraele, ten na obranu prostředky investuje, takže si mohamedáni zatím na něj netroufnou...ale říká se, co není, může být.