27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Ach, ti naši presidenti

Už to tak nějak začíná být tradice. Český president je vůů…ůlí lidu zvolen, jak říkal o císařpánovi Anton Špelec ostrostřelec. Koncem roku se obyčejně hodnotí uplynulý rok, ale jak se zdá, víc než nějaký ten svět v roce 2014, válka na Ukrajině či vznik funkčního fanatického Islámského stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 31.12.2014 20:07

Díky, a taky hodně štěstí

L. Šarina 31.12.2014 10:47

100 nic,

umořilo osla ,článek nic a autor ....?!

Š. Hašek 31.12.2014 10:43

Dobře napsáno.

J. Farda 31.12.2014 11:38

Re: Dobře napsáno.

"Jak vyhodili Klause z „Cato Institutu“, tak to Zikmund, liška zrzavá,

nechal Husa alespoň pozvat do Kostnice obhajovat se veřejně. To nebylo

Klausovi umožněno". LItuji, nemohu souhlasit- excelencí Klaus měl v Davosu a CATO dlouhá léta příležitost svoje názora obhajovat. Netuším, proč se pan  Vlk uchyluje ke zbytečné demagogii. Jinak s ním ale, především v otázce agresivity islámu a logiky vzestupu (což u nás též nastane) tzv. nacionalistických stran, víceméně souhlasím. Tak ať žije a my s ním.

B. Rybák 31.12.2014 12:42

Re: Dobře napsáno.

Pan profesor V. Klaus byl "Cato institutem" ještě před několika měsíci obdivován. Obhajovat se ale nemohl proti náhlému vyloučení, jehož jediným důvodem byla jeho neochota zapojit se do studeno-válečnické hysterie!

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/klaus-konci-v-cato-institut-kvuli-sympatiim-k-putinovi/r~eb9512c089f011e4b6d20025900fea04/

Z. Baldova 31.12.2014 14:16

Re: Dobře napsáno.

Ten Vas profesor s tim titulem co si koupil je hlavne obdivovan mezi zlodeji a mafiany tam hraje housle c 1

P. Čech 31.12.2014 10:29

Ti podělaní Češi

alespoň jejich většina, potvrzená volbami,si skutečně myslí něco jiného než podělaný Švýcar Schwarzenberg. Ten si už asi nemyslí nic, protože to vypadá, že se o něj pokouší Alzheimer. Že si ti Češi myslí téměř vždy něco jiného než prezidenti jejich státu je logické. Prezidenti jim totiž byli vnuceni s výjimkou TGM pana Zemana a snad i pana Václava Havla. Bylo jim totiž upíráno právo si svého prezidenta zvolit. Pan Zeman sice zvolen byl, ale zase nikoliv ve svobodných volbách. Zákon č.71/2012 sb. totiž svým článkem 56, odst.5 svobodnou volbu neguje. Nakonec ovšem, pokud si občané ČR myslí něco jiného než jejich vládcové je logické a správné. Spíše mne zaráží věc jiná. Češi, když jsou se svým názorem příslušni k demokratické menšině, nejsou ochotni demokraticky ctít vůli většiny a stále vyvolávají ve společnosti nepokoje. Na svůj odlišný názor sice mají demokratické právo, ovšem vyvolávání nepokojů mezi občany mezi tato demokratická práva nepatří. To je třeba tvrdě trestat, jinak nastupuje vláda anarchie. A to je český problém!

M. Prokop 31.12.2014 10:51

Re: Ti podělaní Češi

Snad jedině komunističtí presidenti byli "vnuceni", ostatní prostě zvoleni, tu lépe (Masaryk, Klaus), tu hůře (Beneš, Zeman).

To máte zas nějaké divoké představy.

P. Čech 31.12.2014 11:29

Re: Ti podělaní Češi

Chcete tím říci, že  Masaryk, Beneš a Klaus byli občany voleni? Pokud toto tvrdíte, jste úplně mimo a navíc zde ohlupujete lidi, kteřío tom nic neví. Pokud je mi známo, tak jak Masaryka a Beneše, tak i Klause volili poslanci a senátoři, nikoliv občané. Je pravdou, že poslanci a senátoři,jsou také občané, ovšem prezidenti, zvolení několika stovkami takovýchto občanů je vedle 15 milionů občanů ostatních přinejmenším trapné.

M. Moravcová 31.12.2014 11:52

Re: Ti podělaní Češi

a ty poslance a senátory zase volili občané. Vybrali si, že se Vám to nelíbí není problém těch občanů, ale Váš. S těmi 15 miliony jste to také přehnal, ne všichni mají volební právo.

P. Čech 31.12.2014 12:13

Re: Ti podělaní Češi

Poslance nevolili občané. Ti byli nuceni volit politické strany. Pokud tomu nevěříte, přečtěte si laskavě příslušné volební zákony a uvidíte, koho, lépe řečeno co jste volila. Za těch 15 milionů se omlouvám. Měl jsem na mysli voliče a těch je skutečně méně. Na mém hodnocení to však mění pramálo.

M. Prokop 31.12.2014 12:38

Re: Ti podělaní Češi

Poslance na volebních listech stran a hnutí volili občané. Presidenta volí i senátoři, ti jsou voleni přímo (aniž by to celkovému obrazu Senátu nějak markantně pomohlo).

Chápu, že byste chtěl volit způsobem, možným v Horní Dolní, s pár sty obyvatel. V celém státě to buďto nejde, nebo to nepřináší žádnou výhodu.

P. Čech 31.12.2014 13:27

Re: Ti podělaní Češi

Ve Švýcarsku to nejde? Nebo jim to nepřináší výhody? Jinak asi nemá smysl Vám oponovat. Kdysi jsem Vám v souvislosti c volbami v ČR doporučil přečíst si volební zákony. Jak je vidět, tak jste to zatím neudělal.

M. Prokop 31.12.2014 14:46

Re: Ti podělaní Češi

Ve Švýcarsku to jde po švýcarsky (a strany tam mají také), v Česku to jde po česky.

Nevím, kolik volebních zákonů jste četl, ale jistota je jedna: Nepochopil jste je.

M. Prokop 31.12.2014 12:34

Re: Ti podělaní Češi

Nepřímá volba se vám nelíbí, fajn, proč ne. Mně se také spousta věcí nelíbí.

Ovšem, je nesmysl tvrdit, že president zvolený nepřímo je nějaký vnucený, čičo. Je to prostě občany zvolený president, jen jinou procedurou.

A výsledek přímé volby vida, skoro si víc cením té nepřímé.

P. Čech 31.12.2014 13:37

Re: Ti podělaní Češi

Tak tedy, občan jemuž je systémem znemožněno volit vlastně volí? Kde je v tom nějaká logika? Volba je totiž proces, kdy volič vybírá z kandidátů, čili volí. Pokud mu to však systémem není dovoleno, pak nevolí. Procedura u voleb je jen jedna. Výběr kandidáta voličem, nejlépe z několika navržených. Existuje pouze volba svobodná a nesvobodná. Demokratická volba je pouze volba svobodná. Tam ovšem, kde jsou k aktu volby přidávány všelijaké podmínky jde vždy o volbu nesvobodnou čili nedemokratickou. Takovýmito volbami jsou většinou všechny (kromě senátních) volby v ČR. I přímá volba prezidenta podle diktátu zákona č.71/2012 sb.

M. Prokop 31.12.2014 14:48

Re: Ti podělaní Češi

Občan volí. Občan může být volen.

Demokraticky.

Tečka.

B. Rybák 31.12.2014 14:51

Re: Ti podělaní Češi

Zastupitelská demokracie je drtivě převládající formou demokratické vlády! Všude se opírá o politické strany (s významnou členskou základnou), protože ty jsou nejdůležitějším politickým projevem občanské společnosti, jsou líhní budoucích politiků!

To, že občané ve volbách vyjadřují svou spokojenost s výsledky prováděné politiky tím, že si svobodně vyberou její pokračovatele je základní pilíř demokracie. Poměrný i většinový volební systém jsou zcela regulerní a obecně nelze rozhodnout, který je lepší!

Představa, že občané znají např. kandidáty na politické funkce a odpovědi na komplikované zahraniční a sociálně právní otázky politické lépe než o politiku se permanentně zabývající politické strany je zcela chybná. Přímá volba občanů je obvykle výsledkem peněz vložených do voleb, masmediální masáže a obratného populismu kandidátů!

M. Prokop 31.12.2014 14:57

Re: Ti podělaní Češi

Však jsme viděli, jak vypadali a jak dopadli kandidáti v přímé volbě presidenta. Dalo mi dost práce najít nějakého, kvůli němuž bych se přinutil jít volit.

(Jiná věc je, jak by to bylo v nepřímé, nějak zase "nejsou lidi")

M. Moravcová 31.12.2014 11:50

Re: Ti podělaní Češi

zase ty Vaše většiny a menšiny, podělaní Češi, demokratická menšina, vůle většiny :-))

P. Čech 31.12.2014 12:17

Re: Ti podělaní Češi

Ale o to přece v e skutečné demokracii jde především. V demokratickém státě totiž musí vládnout většinová vůle jeho občanů, jinak není demokratickým státem. V demokratickém státě se jakákoliv menšina dobrovolně podřizuje vůli většiny, jinak opět nemůže jít o demokratický stát. "Podělaní češi", ovšem jinak, hulvátsky nazvaní, nejsou mým výmyslem, ale citací slov páně Schwarzenberga.

M. Prokop 31.12.2014 12:39

Re: Ti podělaní Češi

No vždyť to zde tak je.

Mně se ta momentální většinová vůůle sice nelíbí, ale holt se musím snažit, aby příště vládla ta moje.

Toť vše.

P. Čech 31.12.2014 13:45

Re: Ti podělaní Češi

Pokud by tomu tak bylo, jak tvrdíte, potom bych s Vámi souhlasil. Ono tomu ale tak není. Existuje spousta různých názorových menšin, jejichž názory se odlišují od názoru většiny. Nic proti tomu, to je také demokracie. Pokud ovšem tyto názorové menšiny začnou vyvolávat nepokoje mezi občany, radikalizovat davy a hnát je do demonstrací a vybízet k házení předmětů po lidech (nota bene prezidentech cizích států), nejedná se o projevy demokratického nesouhlasu, ale o anarchistické bojůvky, vzešlé z pražských kaváren, jak někdo velice trefně podotkl. Jak jsem již někde napsal, bylo by velmi zajímavé zjistit, kolik z těchto salónních anarchistů podepsalo Antichartu.

M. Prokop 31.12.2014 14:51

Re: Ti podělaní Češi

No a existence radikálních názorových menšin (obvyklých ve všech státech, v Česku ještě dost umírněných) je nějaká skvrna demokracie?

DEmokracie by byla narušena, kdyby jim někdo bránil, jak by se vám zřejmě líbilo u těch, které se vám nelíbí.

P. Čech 31.12.2014 17:41

Re: Ti podělaní Češi

Pouhá existence jakýchkoliv menšin, pokud se jako demokratické menšiny chovají není žádnou skvrnou demokracie. Skvrnou se stávají okamžikem, kdy vnucují většině svou menšinovou vůli. Tímto okamžikem přestává jít o demokracii a začíná obecný chaos - anarchie.

M. Moravcová 31.12.2014 13:50

Re: Ti podělaní Češi

samozřejmě že jde v demokracii o vůli většiny. Jenže Vy tu většinu, která volí jinak než se Vám líbí, označujete za blbce, vlastizrádce, páté kolony, putinovce, nacisty atd, atd. Ne za občany s jiným názorem. V tom jste silně nedemokratický.

J. Schwarz 31.12.2014 14:28

Re: Ti podělaní Češi

Co jste tím chtěl říct? Pokud patřím k "demokratické menšině" pak svůj respekt k volbě vyjadřuji tím, že nikam nekladu bomby ani se nesnažím o připojení svého pole k Portugalsku. Ovšem jásot v prvomájovém průvodu ani dobrovolné odvádění extra daní na úhradu státního dluhu ode mne nečekejte. Spíš bych pochopil, že "vítězná většina" uzná, že pokud je v zemi mnoho různých názorů na životní styl a obyvatelstvo je rozdělené v názoru co a jak financovat z veřejných zdrojů bude dobře nedělat velké "společné" plány, ale zajistí jen základní funkce státu a zbytek ponechá na oslavované "občanské společnosti".

P. Čech 31.12.2014 17:50

Re: Ti podělaní Češi

Ano, pokud je onen zbytek ponechán na občanské společnosti, na státu, fungujícím na občanském principu. V tom máte pravdu. Bohužel náš stát na takovémto principu nefunguje. Občané nemají ve svých rukou naprosto žádný nástroj, pomocí něhož by mohli vykonávat svou většinovou vůli podle čl.2, odst.1 ústavy. Demokratické moci (zákonodárnou, výkonnou i soudní) mají zcela ve svých rukou politické strany a jejich politici. Občané (lid) nejsou zdrojem veškeré státní moci, poněvadž zdrojem této moci jsou politické strany. Strany, které si tuto moc "volně vysoutěžily" podle čl. 5 téže ústavy.. A fčil, babo, raď!

M. Klas 31.12.2014 10:20

Vlk=liška nebo ježek?

Jsou prý dva typy lidí a)liška=pragmatik,většinou vychází ze zkušeností a je schopen upravovat své přesvědčení pod vlivem vnějšku,většinou mu to lépe vychází,události se dějí dle jejich předpokladu -češi říkají ,že inteligent vždy pochybuje.... b)ježek-má hluboké ,pevné přesvědčení a tomu ohýbá argumety a občas i pravdu,vychází mu to podstatně hůře,než lišce-češi říkají,že blb má vždy jasno... No a proč to sděluji?Pan Vlk dle tohoto článku jednozančně patří k typu lišky-pravděpodobně mu jeho odhady asi vyjdou no a do skupiny ježků si můžeme dosadit "velké myšlénkáře"=Halík například,Pehe atp.(popsáno v knize Signál a šum-mnoho předpovědí selže,některé ne-Nate Silver,Paseka 2014).Pan Vlk má prostě lepší úsudek zakódován prostě již ve svém jménu,protože vlk je prostě lišce blíže,než nějaký pitomý ježek!Tímto přeji panu Vlkovi vše nej do roku 2015, stálé,pevné zdraví a jasného ducha!

M. Prokop 31.12.2014 9:32

Směs fikcí a reality.

Hitlerova nenávist nedělá z Beneše dobrého presidenta a Zemana nemá vůbec cenu komentovat.

Plácne v ožralosti co ho napadne, žádný program (kromě nasrat co nejvíce svých odpůrců) v tom není.

EU i USA blbnou s feminismem, buzerantismem, politickou korektností, EU navíc se zlodějským enviromentalismem, ale pořád je to lepší, než ruská kombinace paranoi, mesiášství a imperialismu.