28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

ŠVÉDSKO: Až do hořkého konce (2)

V této kapitole je zatěžko se vyhnout jistým generalizacím, ale odhadem popis platí pro cca 80 % obyvatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 20.2.2020 0:49

Asi to bude tím, že jst Němec.

J. Pleva 14.2.2020 14:29

V tom jak je toto pořekadlo hluboko zakořeněné ve švédském povědomí ho nelze vůbec srovnat s tím českým!

P. Grigar 11.2.2020 22:57

..vzájemné účtování je sekundární, bavíme se o tom, co je nutné k tomu, aby vás závora pustila ven a za jakou cenu. Pokud vám na parkovacím lístku vyznačí u pokladny obchodu nákup, musí systém umět dát dohromady toto označení na lístku a ID lístku, a podle toho rozhodnout, zda vás pustí ven a za jako cenu.To je digitální spárování dvou informací.

D. Imr 11.2.2020 22:44

To zalezi, jak si to vyuctovavaji supermarket a majitel parkoviste. Treba se to resi nejakym pausalem. Myslim si ale, ze ve vetsine pripadu je zrizovatelem parkoviste primo supermarket...

P. Grigar 11.2.2020 22:38

..k digitálnímu spárování ovšem nakonec stejně dojde, systém musí dostat informaci o vztahu zaplaceného nákupu s konkrétním parkovacím lístkem.

D. Imr 11.2.2020 22:24

Ano. Mate pravdu. Z tohoto pohledu jde opravdu o "sparovani" dvou informaci i kdyz manualni.

Ja tim chtel rict, ze neni potreba zadny slozity system vyuzivajici modernich technologii, ale ze se tak deje manualne jiz mnoho let v ruznych zemich po svete.

P. Grigar 11.2.2020 22:24

..ano, správný revolucionář, budovatel nových světlých zítřků, je disciplinovaný a jde tam, kam ho revoluční hybatelé pošlou.Chladná hlava a planoucí srdce..

P. Grigar 11.2.2020 22:14

..pokud mi kartu označí při placení, jde v principu o spárování dvou informací.Pokud kartu nepředložím k označení u pokladny při placení, zaplatím plnou taxu v parkovacím automatu. Nebo se snad mýlím?

Takhle to funguje například v některých nákupních centrech v Rakousku.

M. Pivoda 11.2.2020 22:05

Až do hořkého konce (3)

Ve Švédsku bylo v lednu 2020 hned každé třetí nově prodané auto do zásuvky, tedy buďto přímo bateriový elektromobil nebo plug-in hybrid. Konkrétně to bylo něco přes 30 %.

D. Imr 11.2.2020 22:01

Nemusi. Kartu vam oznaci pri placeni nakupu u kasy jako byste ji zaplatil. Systemu je uplne jedno jestli byla karta "odbavena" v parkovacim automatu nebo pri nakupu... Hodiny mate zaplacene, tak zvedne zavoru a muzete ject.

P. Grigar 11.2.2020 21:20

..systém nějakým způsobem musí odlišit, kdo nakoupil a kdo jenom parkoval.Tudíž musí dát dohromady dvě informace.. parkování a nákup.

D. Imr 11.2.2020 20:42

Na druhou stranu, nekdy je dobre videt tu nasi "bublinu" z vnejsiho pohledu.

D. Imr 11.2.2020 20:39

Ale to se ve svete dela bezne. Zakaznik ktery neco nakoupi v obchode ma parkovani zadarmo (nebo mu odectou nejake hodiny). Zadny "sparovavani" neni potreba...

P. Jiří 11.2.2020 19:25

Čtu články jen z dlouhé chvíle, ale když se mi zdařilo přihlásit tak se přidám i když mám s virtuálem (nedá se věřit je příliš neosobní) špatné zkušenosti jako i s reakcí euhujerů kvůli nim jsem nikoli za hulvátství ale pouhý nepříjemný verš dostal od Novinek Seznamu celoživotní padák.

Je správné, že se objevují takovéto články aby se o západním socialismu dozvěděli všichni Čechové, ačkoliv našinec to vše už dávno vyčetl mezi censurovanými řádky.

Dle mne už nazrál čas na uspořádání vlastenecké demonstrace (vím jak na to), neboť na nějaké řeči je pozdě.

Je třeba zbavit se mezigeneračních neshod na zásadě ani stáří ale ani vzdělání nedává patent na rozum, a když to nefunguje z tzv. z otce na syna (rodina je základ státu) tak si s námi Čechy kdekdo vytře!

Někdo nejen vládě a poslancům, ale hlavně jakýmkoli byrokratům, soudu justici, policii (třeba i katastru a stavebnímu nedostupné bydlení je součást likvidace národa) musí říci tak takhle už ne, pořád ještě jsme Češi a chceme o sobě rozhodovat, a ne aby nám tady kdejaký moula z EU vykládal co a jak máme dělat přeci nejsme nějaký vypatlanci, aspoň na mě se děti s vnoučaty mohou klidně ve všem spolehnout, jasný?

J. Kanioková 11.2.2020 18:58

1*****

J. Kanioková 11.2.2020 18:57

Ubožáci !

J. Kanioková 11.2.2020 18:52

Protože tam žije !

M. Pivoda 11.2.2020 18:48

„Nemysli si, že něco znamenáš!“

Ale toto stanovisko zní až příliš česky. Proč tedy autor právě toto vyčítá a právě Švédům?

M. Pivoda 11.2.2020 18:12

Byl jsem ve Švédsku jen jedenkrát v životě. Mé přímé poznání je tedy velmi omezené.

Z toho, co jsem si v článku přečetl (a mám-li to brát jako fakta), Švédy neodsuzuji za jejich přesvědčení (tj. o autorem kritizované tendenci k socialismu, vstřícnosti vůči inmigrantům a klimatickým ohledům), ale o odhadu reálných možností realizace noblesních záměrů v dané době.

J. Kanioková 11.2.2020 17:51

Ano, přesně !

J. Pleva 11.2.2020 17:40

Dobrá poznámka o Německu, pane Brich. Článek p. Valenty o Německu před pár dny je přesná kopie identického článku o Švédsku, stačí změnit názvy partají a zkratky.

J. Pleva 11.2.2020 17:27

Ano, máte pravdu. Nemusel bych psát nic a v mém životě by se nic nezměnilo. Připadá mi ale to Švédsko jako zajímavý studijní případ země, jejíž lid se dobrovolně vzdává rozumu a jiných dobrých věcí jen proto, že "většina našich politických partají, TV a noviny tvrdí tohleto, tak to bude pravda." No a tak jsem hrozně zvědavý na reakce jinde, např. v Čechách.

J. Pleva 11.2.2020 17:18

Ano, jedna z užitečných ruských moudrostí je: "Nikdo nemá vlastnit víc než co si sebou může vzít nahoru na břízu..."

J. Pleva 11.2.2020 17:13

Pane Mařák, máte zvláštní pohled na život. V bolševickém Československu jsem trpěl diskriminací kvůli původu, tady trpím jiným svinstvem. Kterou zem byste mi doporučoval, kde člověk ničím netrpí? Lidská blbost - nějakého druhu - je všudypřítomná. Tady je aspoň hodně přírody, která se chová přirozeně. Na druhou emigraci už stejně nemám.

V. Církva 11.2.2020 17:02

To je dobrá připomínka. U nás by ji sociálka posla do školy.

V. Církva 11.2.2020 17:00

No to je především na nás. I když i na okolních vlivech. Musíme se snažit aby to byla svoboda, demokracie a prosperita. Brat si příklad z dobrého co kdysi bylo a poučit se z chyb Západu.

V. Hájková 11.2.2020 16:04

A kam dospěje Česko?

H. Lukešová 11.2.2020 15:48

Řešeno ajťáky. Snad se diskuse obnoví...

J. Pleva 11.2.2020 15:39

Diskusní příspěvky nejsou vidět!

A. Blok 11.2.2020 15:31

tkteketketu