26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SLOVENSKO: Nic se nezdaří podle plánu

Velmi častým obsahem komentářů k nedávným parlamentním volbám na Slovensku jsou výroky o debaklu progresivistické levice. Domnívám se, že vždy nejsou úplně výstižné. Přestože to nemusí být na první pohled zřejmé, progresivistům do poslední chvíle voleb chyběl jen malý krůček k získání neomezené vlády nad Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 9.3.2020 9:36

Je to trochu mimo. Jsem Slovák a občas na Slovensko jezdím, byl jsem tam i těsně před volbami. Slováci jednoduše chtěli změnu, nemluvě o dopadu vraždy Kuciaka na myšlení voličů. A Matovič populistickou rétorikou a vystupováním jim šel na ruku. Nakonec něco takového předváděl a trvale předvádí v politice i Zeman. A daří se. Tak proč ne i na Slovensku.

R. Gramblička 9.3.2020 9:21

Je fakt sranda, sledovať počínanie Kisku bez štipky súdnosti. Zo svojim aktuálnym morálnym kreditom sa najprv obúval do Kollára, že je mafián, a potom to divadielko: "Máme zásadné otázky, budeme sa pána Matoviča pýtať a podľa odpovedí zvážíme svoju účast." Kiska furt nechápe, že so svojím terajším výtlakom je outsider, že je len piate koleso u vozu a na ňom koalícia nestojí. Byť Matovičom, vytriem s ním podlahu.

R. Gramblička 9.3.2020 9:12

ano, pánovi Weiglovi by neuškodilo vystúpiť zo svojej slonovinovej veže. Možno by zistil, že realita je niekde inde

R. Gramblička 9.3.2020 9:09

Ano súhlas v vašim príspevkom. Weigl je v posledním čase mimo. Predpokladané gro novej progresívnej koalície malo byť PS/Spolu+Za Ľudí+KDH, k nim by pribrali SaS a eventuálne, jako krajnú variantu, pokial by "nebylo zbytí", i OĽANO. Nakoniec to dopadlo presne naopak, PS/Spolu a KDH utreli hubu a podvodník Kiska skončil na chvoste.

V ideálnom prípade, ak by mal Sulík v strane svoje klony a nie kreatury jako Nicholsonová, Klus či Osuský, hlas by som mu hodil, nakoniec som so škrípaním zubov skúsil Vlasť a to kvoli Michelkovi, kterého ako človeka i ako politológa uznávam. Holt, nevyšlo to

Š. Hašek 9.3.2020 9:04

Přesně.

M. Valenta 9.3.2020 8:45

O tom, že v politice jde málo kdy něco podle plánu, vědí nejlépe v IVK a vyprávět by nám o tom mohli dlouze třeba Klaus junior nebo pan Robejšek. A k tomu Slovensku. Uvidíme co slovenský "Babiš" zmůže. V každém případě je jeho CV mnohem stravitelnější.

T. Menyhért 9.3.2020 8:30

Pánovi Weiglovi sa čosi prisnilo. Matovičove hnutie je síce "každej pes jiná ves", ale na kandidátke mal nieko%lko ultrakatolíkov, ktorým ani KDH nebolo dosť kresťanské, verejnosti ich pritom prezentoval ako soft kresťanov, takže mnohí ich nevedomky volili.

"Progresívne" sily sa naopak snažili Matoviča vytlačiť na okraj, "demokratické" opozičné strany podpísali dohodu o neútočení, ktorú Matvič a Kolár nepodpísali, na mnohé stretnutia opozície Matoviča a Kolára nepozvali. Slovenské médiá žiadnu extra kampaň Matovičovi nerobili. Prograsívne Slovensko/Spolu si voľby prehrali sami, keď sa začali chovať ako Antifa a začali rozbíjať mítingy Kotlebovcov a najmä im uškodilo nocovanie v parlamente, keď si nejeden volič povedal, že ak už mám voliť šašov, tak si zvolím autentického šaša, ktorým Matovič bol posledných 10 rokov. Napríklad ja som uvažoval o voľbe PS/Spolu a po týchto ich extemporé som voliť nakoniec nešiel.

Pán Weigl buď vedome klame, alebo čo sa "babe chcelo, to sa babe zdalo" a obraz o svete si vytvára podľa svojich fatmorgán.

Čo sa týka Čaputovej, tak pôvodne tým čiernym koňom mal byť pán Mistrík, ale v diskusiách bol nevýrazný a občanov výrazne viac zaujala naša súčasná prezidentka, keď sa Mistrík vzdal v jej prospech, bolo vymaľované, keďže väčšina voličov si neželala za prezidenta nominanta Smeru, napriek tomu, že na funkciu mal oveľa lepšie predpoklady, než všetci zostávajúci kandidáti dohromady.

P. Zinga 9.3.2020 8:30

Vidím to také takUvidíme, co se z mouřenína Maťoviče vyklube.

P. Macejko 9.3.2020 8:29

Je zaujímavé, že sme tak blízko seba a ako autor nemá o Slovensku skoro šajnu ...

J. Farda 9.3.2020 8:20

Neomezená moc progresivistů s jasně vítězným OLaNO? Páně Klausův oblíbený výrok na to zní - úsměvné!

J. Pokoutný 9.3.2020 8:18

Držte se prosím židovských vtipů a manželských etud, pane doktore. To je vaše parketa - a jste v tom dobrý.

K. Salajka 9.3.2020 8:16

OPravdu je vzestup Matoviče těsně před volbou podobně překvapivý jako u Čaputové. Nebyl bych si ale jistý, že nesplní očekávání do něj vložená, je totiž oportunista.

P. Lenc 9.3.2020 7:45

Uvidíme.

P. Hatina 9.3.2020 7:25

Lenon řekl doslova "...Kdo není ve dvaceti komunistou .." (myšleno tehdy mezi západními intelektuály a studenty), jenže za něco takového by dnešní progresivisté snad hnali člověka k soudu:)))

I. Štípek 9.3.2020 7:16

Taky nevím, od něj znám skvělé "Co má muž vykonat, má vykonat."

A. Novák 9.3.2020 7:14

vzhledem k tomu, že Fico obsadil druhé místo, nedá se o nějakém velkém konci moc mluvit...

naše ČSSD "skončila" minule daleko hůř a je dnes ve vládě...

M. Fleishman 9.3.2020 7:12

Pán Weigel by se bez souhlasu svého chlebodárce Václava II. kLause ani ne*p*dnul, je to jeho hlásná trouba.

I. Štípek 9.3.2020 7:12

Já myslím, že tahle poznámka pana Vodvářky byla jen taková erupce bezprostředně po přečtení článku. Pan Weigl opět trefil do černého, někdy je třeba fakta obnažit, aby vyniklo to podstatné.

B. Martinák 9.3.2020 7:05

Pan vajgl nežije na SVK, tak nemá pojem, jak to tu vypadá! Matovič není blb a uvidíme, nejhorší je Kiska a jeho prostitutky, je nejslabší, ale myslí si, že na něm vše stojí a padá!

A. Reček 9.3.2020 6:48

Máte plně pravdu!

R. Tichý 9.3.2020 6:34

To by mne zajimalo, co se psalo o volicich Trumpa a Brexitu. A kdo to psal....

:-P

P. Götze 9.3.2020 6:29

opravdu jste ten clanek cetl? ja teda jo a nic co komentujete tam nectu.

J. Kostelanský 9.3.2020 6:21

Očakával by som, že pán Weigl bude situácii na Slovensku rozumieť lepšie. Toľko nezmyslov o voľbách na Slovensku som snáď ani nečítal.

Problémom Inštitútu VK a jeho členov je, že ich myslenie je nadmieru zideologizované. Bez Klausovho ideologického pohľadu ani krok.

Uvediem len pár informácií k Matovičovi: Matovič sa do médií dostal nie vďaka médiám, ale vďaka svojej agresívnej kampani a nečakaným "reportážam" z Francúzska a Cypru. To bolo niečo, čo si nemohli nechať uniknúť - v záujme senzáciechtivosti - ani tie liberálne médiá.

Pán Weigl vidí svet čiernobielo - pre neho existujú len liberáli a tí ostatní. Na Slovensku je situácia odlišná - programy politických vychádzajú z 2 zdrojov - kresťanstva a liberalizmu. Matovič je kresťan-katolík a veľká časť jeho poslancov sú - na české pomery - ortodoxní kresťania. Ak pri hodnotení slovenskej politiky vynecháte kresťanský prvok, tak sa nikdy k ničomu nedopracujete. To je totiž ten základný rozdiel medzi Českom a Slovenskom. V Čechách je kresťanstvo viac-menej už len folklór, zatiaľ čo na Slovensku je stále integrálnou súčasťou života. To však neznamená, že každá strana, ktorá sa hlási ku kresťanstvu, má automaticky zabezpečené miesto v parlamente. Teraz sa do parlamentu nedostalo ani Kresťansko-demokratické hnutie (KDH). Povedané matematicky, prihlásenie sa ku kresťanským hodnotám je síce nutná, ale nie postačujúca podmienka k volebnému úspechu na Slovensku.

Mimochodom už pred vyše 70 rokmi (vo voľbách v r. 1946) bola podobná situácia: zatiaľ čo ľavica a hlavne komunisti v Čechách získali 2 tretiny hlasov, na Slovensku im "pšenka nekvetla". Ľavica síce získala len tretinu hlasov, zvyšok získali pravica.

T. Hraj 9.3.2020 5:47

O tupém stádu pan Weigel nic nepíše, pane Vodvářko.

A že je levicový, globalistický, zelený, progresivismus a jeho užiteční idioti typu paní Čaputové (jinak slušné a cekem sympatické) je dnes myslím zcela zřejmé. Někteří to ale přes všechna mementa (řecká krize, imigrační krize, green deal, etc.) odmítají vidět.

Ale co, nejdůležitější je zkritizovat IVK.

S. Sedlák 9.3.2020 5:29

To je fakt. Mnohdy věci končívají jinak, než si člověk přeje.

Vidět ovšem ve výsledku slovenských voleb konspiraci progresivistické levice, zavání diagnozou.

Slováci se především potřebovali zbavit mafiánské struktury tak, jako kdysi Mečiara. Fico definitivně skončil. Náprava věcí ovšem ještě neskončila.

Podobné to bude u nás, než se podaří uklidit chlívek po Burešovi.

T. Hraj 9.3.2020 5:19

Jak to Lennon zopakoval?

T. Vodvářka 9.3.2020 5:18

Ještě že máme pana Weigla a Institut Václava Klause, který nám vysvětlí, že slovenští voliči jsou tupé stádo, které neví, koho volí. Co si takhle vzpomenout, že kdysi tady byla taková jedna strana, kterou svou tváří podpořil pan Klaus a její volební výsledek byl opravdu vysoce "pozoruhodný".

I. Štípek 9.3.2020 3:23

A ČT24 byla zase jednou pro smích!

P. Hatina 9.3.2020 1:37

Výborná analýza, gratuluji, těch "progresivistů" je zkrátka v občanské populaci jen omezený počet, a zrovna ve volbách se pak tříští.

Mimochodem, když opustíme současnou politicko-korektní terminologii , tak zjistíme že tomu bylo už dávno předtím, už Churchill řekl že "..Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce, kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum." (a jak se někdy píše, Lennon to zopakoval ještě brutálněji), jenže tak surově se to dneska už v mainstraeamu napsat nemůže, co kdyby se někdo poznal ..:))))))