5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

RUSKO: Vpadnou, nebo nevpadnou?

Vpadnou, nebo nevpadnou? Tak se v roce 1968 ptala generace mých rodičů. Dnes se stejně ptáme my, pokud jde o Ukrajinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Ševeček 22.1.2022 9:17

https://stans.rajce.idnes.cz/Policy/1522701102

R. Gramblička 22.1.2022 9:09

Autore, už to nehulte, škodí vám to

V. Novak 22.1.2022 9:07

Putinovi postačí vyčkat až "vmerzně Ukrajina". Letos poprvé odmítlo Rusko zachraňovat Ukrajinu mimořádnými dodávkami uhlí a elektřiny před blackouty a vymrznutím - což Rusové v diskuzích obvykle hodnotí kladně. Věčně načuřená, nenávistná, ale žebrající Ukrajina už jim taky leze krkem a nelíbí se jim, že by měli takové Ukrajině zase pomáhat. Rusové jsou v tomhle trošku pomalejší, ale taky se umějí namíchnout.

S. Ševeček 22.1.2022 9:07

proč by to dělali?

/Ukrajina se rozpadne sama. Za přispění USA a "demokracie".

J. Vágner 22.1.2022 9:04

Jestli má chudounke Rusko v některých oblastech nad bohatým a zbrojícim Západem nezanedbatelnou technologickou převahu, tak mne začíná vzhledem k doopravdy technologicky sílící Číně oblévat hrůza. Ale jinak musím autora ujistit, že přestože Rusko považuji za chudé a zaostale, vůbec se mi s ním nechce válčit. Ono totiž od megatuny výše je to, že o sto metrů netrefite ani vrata od stodoly dočista jedno.

J. Karza 22.1.2022 8:54

Trochu mě uklidňuje, že Lipavský a Černochová už vydali rozkaz k mobilizaci našich ultimátních nebinárních trpaslíků.

J. Nevrkla 22.1.2022 8:51

Tak si autor zablabolil z žádaného názorového úhlu. Spuštění už natlakovaného Nord streamu se odkládá, proto Rusové zahájí invazi na Ukrajinu atd. Rusi jsou naštěstí duševně zdravější než tvůrce tohoto článku.

J. Urban 22.1.2022 10:28

No, uvidime, kolik lidi bude muset to ruske dusevni zdravi zase zaplatit zivotem.

R. Hansmanova 22.1.2022 8:46

Dost divná otázka. Rusové už dávno na Ukrajinu vpadli, okupují celý Krym a východ Doněcké a Luhanské oblasti. Západní politici dělají, že o tom nevědí, ale to mají smůlu, protože ruská agrese tím rozhodně nekončí. Hlavně díky jejich politice usmiřování agresora.

V. Novak 22.1.2022 8:49

Další blábol.

D. Polanský 22.1.2022 9:36

Zkuste myslet.

R. Tichý 22.1.2022 10:49

Souhlas. Nicmene Doneck a Luhansk jsou to nejzajimavejsi co na vychode Ukrajiny je-prumysl, suroviny.

Rusy by snad mohlo zajimat ziskat ricni hranici, takze reky Donec, pripadne Dnepr/Psel, ale aby s tim riskovali totalni kolaps vztahu se zapadem? Sice jejich pata kolona-zeleni, Evropu skvele rozlozili, ale i tak....?

F. Sojka 22.1.2022 8:37

Blábol, nic víc.

P. Pepax 22.1.2022 8:21

Za jedenácté, nezapomeňte si autore vytáhnout ruku z nočníku.

J. Černý 22.1.2022 8:07

Chtěl bych vidět Payneho majetkové přiznání. Asi bude chudý jako Kalousek;-D

P. Dvořák 22.1.2022 8:16

Podle přiznání nejspíš ano. :-)

A. Renjascu 22.1.2022 8:07

Rusko možná na Ukrajinu vpadne, ale zdůvodnění je naprostý blábol. Snad jen body 4, 5 a 7 mají určitý smysl. Zajímavější ovšem bude, až se Rusko dohodne s některými středo a jiho americkými státy na vojenské spolupráci a bude tam chtít umístit zbraně. Pak se hned zjistí jakou je západ demokracií a zda bude respektovat rozhodnutí těchto států, podobě jako "my" teď radíme Rusku, že by mělo respektovat rozhodnutí okolních států být součástí NATO. Zatím se hlásí Venezuela a v záloze je stále Kuba.

P. Hák 22.1.2022 8:10

4) Ne. Moderní zbraně jsou strašlivě drahé. Naopak jaderné odstrašení je celkem levné.

A. Renjascu 22.1.2022 8:16

Ono toho nemusí být moc, stačí jen malá ukázka. Vzpomeňte na to, jak západ čučel, když rusové z kaspiku zasáhli přesně cíle v Sýrii.

P. Hák 22.1.2022 8:24

Jasně, oni občas ukážou pár vyspělých kousků, ale to je zase odstrašení. Na útok toho potřebujete mnohem víc.

A. Renjascu 22.1.2022 8:38

Nemyslím, že by chtěli celou Ukrajinu, ale maximálně východní oblasti po Dněpr, kde žijí většinově rusové, kteří tam zůstali ještě z doby než je rusové darovali Ukrajině a ti rozhodně odpor klást nebudou, protože chtějí z Ukrajiny tak či onak. Je docela možné, že to skončí nějakými polozávislými republikami Doněck a Luhansk, ...

P. Hák 22.1.2022 8:44

Donbas mohli obsadit už dávno. Stejně ho kontrolují.

V. Novak 22.1.2022 8:49

Ukrajina se rozpadá sama, protože je leninsko-stalinský slepenec který v těch švech nikdy nesrostl. Je to Novorossija od Oděsy po Charkov, Halič, Zakarpatí, kde žijí poukrajinšťovaní (už od Stalina) Rusíni a Maďaři a Sev. Bukovina, jež je převážně rumunská. Chruščovův přílepek se už odlepil.

Diametrální rozdíl mezi Novorossijí a severozápadem - tedy hlavně Haličí a Kyjevskem byl vidět na každé mapě volebních výsledků od "nězaležnosti".

A. Renjascu 22.1.2022 9:02

Souhlasím.

http://www.pozitivnisvet.cz/wp-content/uploads/2015/03/MAPA_od_1654.jpg

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/54302/stanislav-drahny-ma-se-ukrajina-rozdelit-jako-kdysi-ceskoslovensko.html

P. Hák 22.1.2022 7:58

Payneho body:

2) Spekulace bez jakýchkoli podkladů. Vypovězení odborníků na IT, výzkumníků jako je Kosťa Novoselov atd. je ale nepravděpodobné, Západ se bez nich neobejde. Putin to nepochybně ví.

3) Virovou infekcí je zasaženo i Rusko. Irelevantní.

4) Které zbraně to mají být? Konvenční útočná válka potřebuje hlavně hodně drahé pozemní techniky, na což Rusko nemá peníze.

5) Kaliningrad je nebranitelná enkláva v úplném obklíčení.

6) Slyšel někdy pan autor o rourách z Ruska do Číny?

8) Jak by mohlo obsazení Ukrajiny pomoci ke spuštění NS2? Naopak by jej oddálilo, nejspíš.

9) Představa, že by obsazení zkorumpované chudé Ukrajiny Rusku umožnilo diktovat světu, nedává smysl, když vzápětí Payne říká, že USA by to nepřijaly. Tak mohlo, nebo nemohlo?

10) K tomu nepotřebují invazi na Ukrajinu. Stačí jim počkat, až se Západ zničí sám. Vyjde je to mnohem levněji.

F. De Winter 22.1.2022 7:54

Slovensko teď schválilo zákon, že se na slovenském území mohou volně pohybovat vojska cizí velmoci a to i bez vědomí slovenské vlády a jejich příslušníci, ani mimo výkon služby, nebudou spadat pod slovenskou jurisdikci.

Co mi to jen připomíná?

J. Černý 22.1.2022 8:06

Takove smlouvy maji Američané všude kde jsou. A že jsou všude !!

P. Dvořák 22.1.2022 8:15

Pokud umím číst, otázka zněla:

"Co mi to jen připomíná?"

R. Gramblička 22.1.2022 9:06

jedna krajská soudkyně v SR provedla srovnání s analogickými smlouvami sousedních států a Slovensko z toho vychází nejhůř. Jako pouhej satelit

A. Ová 22.1.2022 8:20

A nám kdysi vadil jakýsi radárek.......