20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

RUSKO: Válka má svého Jakubovského

Pamětníci srpna 1968 i fanoušci historie vědí, že vrchním velitelem invaze do Československa byl maršál Sovětského svazu Ivan Jakubovskij. Fajnšmekři vědí i to, že už dva roky po invazi byl vyznamenán titulem Hrdina Československé socialistické republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Karza 13.4.2022 16:04

Máte pocit, že je věcí ochoty obyčejného člověka platit za dopady cizí války? Pokud jde o ochotu, tu u mě nehledejte:-)

V. Pokorný 13.4.2022 13:04

Jste blbý, nebo navedený, že to nevidíte! Samosebou, že to není v podstatě válka mezi Ukrajinou a Ruskem. Nýbrž boj mezi hodnotovým, tzv. demokratickým Západem a Ruskem. Jen vypatlanec tohle nepochopí.

J. Farda 13.4.2022 10:33

I ta Čína se už od Ruska nějak odtahuje, Huawei končí - a ta sakra dobře rozmýšlí několik tahů dopředu! 8-ohttps://www.fonetech.cz/rusko-se-vraci-o-desitky-let-zpet-ruce-pryc-od-nej-davaji-huawei-ericsson-i-nokia/

P. Diviš 13.4.2022 9:30

Je pozoruhodné, že "speciální operace" neměla vrchního velitele, když je minimálně od první světové známa jeho nevyhnutelnost. Bylo by zajímavé zjistit proč, příčina zřejmě bude v Putinově hlavě.

J. Janotová 13.4.2022 9:17

Výborný rozbor proč se Rusům nepodařilo dobýt Kyjev a proč naopak v bojích na jihu a východě budou mít výhodu Rusové je na D-FENSu (když se jako laik proderete vojenskými zkratkami:-/). Obávám se, že konec války je v nedohlednu.

https://dfens-cz.com/vsechno-co-vam-vojensti-experti-a-novinari-nerekli-o-taktice-geostrategii-a-zajimavych-bojovych-akcich-na-ukrajine/

J. Karza 13.4.2022 9:57

Já to rozhodně nepotřebuji. Ta válka mi vadí i v tomto omezeném rozsahu.

J. Karza 13.4.2022 10:01

To mělo být jinam. Omlouvám se, milostivá:-)

J. Jurax 13.4.2022 15:10

Ano. Přečetl jsem si se zájmem.

Tenhle rozbor by si měli přečíst všichni amatérští bojovníci, co se tu vyskytují a perlí. Přinejmenším se poučí a budou moci případně kvalifikovaněji nesouhlasit.

J. Jurax 13.4.2022 15:24

Níže paní Janotová upozornila na odkaz https://dfens-cz.com/vsechno-co-vam-vojensti-experti-a-novinari-nerekli-o-taktice-geostrategii-a-zajimavych-bojovych-akcich-na-ukrajine/

Opakuji jej zde proto, že bych si dovolil doporučit všem p.t. diskutérům, aby jej zevrubně prostudovali, než tu začnou perlit. I když budou nesouhlasit, aspoň budou vědět, o čem vlastně diskutují.

Neboť po mém soudu zde se diskuze soustřeďuje na s prominutím politické kydy, deklarace osobních preferencí a dehonestaci názorových oponentů. Ale válka se rozhoduje na bojišti a má pravidla, jejichž platnost si nezadá s platností přírodních zákonů. A ty, jak známo, ukecat nelze ani urputnou diskuzí zejména když ona pravidla jsou diskutérům skryta.

J. Jurax 13.4.2022 15:31

Mobilní androidí systém zase zablbnul a blbě příspěvek vřadil, čert ho vem, kdy to ti pitrysi z Lidovek už konečně opraví ;-O;-€!!

J. Nevrkla 13.4.2022 8:34

Nemyslím si, že Rusko prohraje. A tak tam alespoň musí západ dovézt co nejvíce zbraní, aby co nejvíce lidí zemřelo a došlo k co největším škodám.

P. Diviš 13.4.2022 9:32

Zbraně je tam nutno dodávat hlavně z toho důvodu, aby Rusko nevyhrálo. Protože to by bylo pro všechny zúčastněné (včetně Ruska) fatální.

Že Rusáci vraždí a ničí infrastrukturu, to už je prostě v nic, jak v koze. Jeden z těch důvodů, proč by neměli vyhrát.

R. Polášek 13.4.2022 13:02

rusko se proměnilo v teroristický stát.

Ruská armáda vraždí, mučí, krade a rabuje, protože vojáci mají primárně vymytou hlavu putinovskou propagandou o tom, že na Ukrajině jsou všichni obyvatelé nácci a podlidi. A sekundárně, jak jsou ze zaostalých oblastí Ruska, není přece možné, aby se podlidi podle toho, co na Ukrajině vidí, měli lépe než oni, tak je tam třeba všechno ukrást nebo zničit. A obyvatelé Ruska s hlavou zase vymytou putinovskou propagandou to všechno schvalují.

Je to úplně totéž, jako když v nacistickém Německu Hitler ve svých projevech řval, jak Německo musí na svých sousedech a slovanských a židovských a jiných podlidech dobýt svůj životní prostor a všichni Němci mu v odpověď souhlasně s obrovským nadšením hajlovali. V Rusku je to nyní úplně totéž, akorát je jen drobný rozdíl v tom, že Putin na projevech divadelně neřve a na veškerou propagadu má lidi, zatímco Hitler to dělal z poloviny sám.

F. Navrátil 13.4.2022 7:46

Na Ukrajině vedou Rusko a NATO zákopovou válku. Vyhraje ten, kdo ji vydrží déle. Prohraje v každém případě Ukrajina a její obyvatelé.

J. Janotová 13.4.2022 9:19

Ano, boj do posledního Ukrajince

P. Diviš 13.4.2022 9:48

NATO bohužel ne, ač by si to napadená Ukrajina zasloužila.

Prohraje Rusko, i pokud vyhraje vojensky. Vlastně, už prohrálo. Dlouhodobě nenávidět ho budou i ruskojazyční Ukrajinci a civilizovaný svět si bude na Rusko taky dost dlouho dávat pozor. Což dá velkou výhodu Číňanům (na úkor Ruska).

V. Němec 13.4.2022 12:38

"...Což dá velkou výhodu Číňanům (na úkor Ruska)."

A těm za bukem, kteří to do té situace dotlačili.

O. M. 13.4.2022 7:13

Dvornikov bude, narozdíl od těch "starých páprdů", dostatečně ambiciózní a tudíž bezohledný.

D. Rajninec 13.4.2022 5:34

Na čo by mali mať vrchného veliteľa , keď orkom velil veliteľ najvyšší , sám Gosudar . Tak ako cár Mikuláš , Koba Džugašvilli , tak ako je v Rusku zvykom .

Až keď keď to domrvia , zavolá sa Žukov .....

R. Polášek 13.4.2022 5:51

Jenže Žukov měl k dispozici několik miliónů vycvičených vojáků ve zbroji na hranici s Čínou, kde odrazovali od útoků Japonce. Stačilo jen poslat vlaky na transsibiřkou magistrálu, aby ty divize dovezly.

Putin má k dispozici brance a sklady s částečně zastaralou a částečně rozkradenou zaskladněnou vojenskou technikou. A poloprázdné sklady raket. Na dlouhodobé opotřebovávací boje na Ukrajině a pomalý postup to stačit může, ale na žukovovské drtivé útoky rozhodně ne.

J. Štěpán 13.4.2022 8:47

Kolik je několik milionu?Necelý 1.?;-D

J. Karza 13.4.2022 11:06

650 tisíc

R. Polášek 13.4.2022 14:07

No, s těmi několika milióny jsem to asi přehnal.

J. Štěpán 13.4.2022 8:47

Kolik je několik milionu?Necelý 1.?;-D

V. Kučer 13.4.2022 20:52

Hlavní zásluhu na odvozu divizí z hranic s Čínou má jeden člověk - Richard Sorge. Putin moc dobré špiony nemá.