26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

RUSKO: Studená nestudená, válka neválka

Když americký prezident Obama oznámil minulý týden zavedení tvrdších sankcí proti bankovnímu, energetickému a obrannému sektoru Ruska, první otázka novinářů byla: „Znamená to vyhlášení nové studené války, pane prezidente?“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 7.8.2014 1:31

Re: Paranoia ... ?

Pořád bolí?

P. Vaňura 6.8.2014 22:13

Co chce Rusko, co chtějí USA...

Jaksi se nebere do úvahy, co chtějí Ukrajinci. Podle Putina jsou nesvéprávní, protože jinak by mu rádi padli kolem krku...

A názory některých Ukrajinců, že Hitler byl pro ně lepší, než Stalin ho dovedou vytočit...

Ono je otázka, kdo z těch dvou byl pro ně horší, ale Rusko už jen diskusi na toto téma hystericky odmítá. To jsou pak ti "fašisté," banderovci atd.

M. Matura 6.8.2014 21:46

Re: Fitštejne už dávno nejste novinář ale manipulátor

Bez výjimky má vždy pravdu ten, kdo se mi hodí do krámu a mluví jak se mi líbí. Důkazy? K čemu, prosím Vás, to mně nezajímá. Hmm, hmm

B. Hamáček 6.8.2014 21:21

Re: jako vzdy

Bohužel multikulti a levicoví intoši to nechápou nebo je to ještě horší , platí je bolševik.

B. Hamáček 6.8.2014 21:16

Re: souhlas

Bohužel má pravdu pan Fištejn.Vůbec z toho nemám radost. Samozřejmě osobně mu fandím.

B. Hamáček 6.8.2014 21:14

Re: Fitštejne už dávno nejste novinář ale manipulátor

Na Vás se ve VUMLu ale vyřádili, následky Vám zůstaly dodnes. Doporučená léčba - odstěhovat se do Ruska.

J. Kanioková 6.8.2014 20:02

Paranoia ... ?

.

J. Kanioková 6.8.2014 20:00

Re: ..............

Naprostý souhlas..

K. Pavlik 6.8.2014 19:42

Re: RE

Nejak vam uniklo ze na Mnichov nikdo nereagoval pokus se nepocita ultimatum Francie a Anglie aby ceskoslevenska vlada mnichov schvalila.

V. Vlach 6.8.2014 18:30

Re: RE

Blbnout?

Tak jestli říkáte blbnutím tomu, co předvádí strýček Sam po celém světě......

J. Vyhnalík 6.8.2014 18:15

Re: Neni to jednoduche

Ta dohoda byla projednána a připravena ke zveřejnění, když v tom, čistě a jenom náhodou, někdo nad místy bojů sestřelil civilní letadlo. To jsou nám ale náhodičky.

J. Vyhnalík 6.8.2014 18:12

Re: jako vzdy

Kyjevská vláda od února odmítala jakákoliv jednání s ruskojazyčnými regiony a stále dokola opakovala mantru o unitární Ukrajině. Přitom rabování vojenských a policejních skladů začalo na západě země, ve Lvově a Kyjevě ještě za Janukovyče. Tyto zbraně posloužily pak k obsazení parlamentu a dosazení současné "demokratické" vlády. USA celou tuto taškařici sponzorovaly ve spolupráci s oligarchy, jako je Porošenko.

Kdyby ukrajinská vláda zahájila širokou veřejnou debatu o nové ústavě, jak to už několikrát slíbila EU, tak by žádná válka na východě být nemusela. Nakonec ti povstalci chtěli "jenom" federalizaci Ukrajiny, což je v zemi, kde 42 % lidí mluví doma ukrajinsky, 36 % rusky a 21 % oběma jazyky, naprosto racionální řešení.

B. Tyrnerová 6.8.2014 18:12

..............

No, řekla bych, že nenávist Fištejna a některých komentátorů vůči Rusku má původ v roce 68. Putin není Brežněv, zrovna jako Merkelova není Hitler. Kdybych kvůli 2.světové nenáviděla Merkelovou a Německo, jako zde někteří diskutéři nenávidí Putina, asi by to vážení diskutující považovali za úchylku. Tak proč si neuvedomit, že je rok 2014, co je zač USA a že tyhle žvásty mají jen zakrýt pravý úmysl USA s Ukrajinou.

P. Götze 6.8.2014 17:40

Re: RE

Blbnout by musel prestat Rus a dodrzovat mezinarodni smlouvy. Pro Putina je ekonomicky zajem nekde na patem miste. Vy resite virtualni realitu, kdyby byli vsichni schopni klidu, zadny vyeskalovany problem neni, Ukrajinci by si zvolili znova prezidenta, at uz orientovaneho na zapad nebo na vychod a nic by se nedelo. Anexe Krymu je ovsem jednoznacny akt agrese. Na ten se klidne reagovat neda. Stejne jako se klidne nedalo reagovat na Mnichov. Navic od mnichova uz jsme temer stoleti dal. Rus haji svuj imperialni zajem a nas klid nebo neklid je mu ukradeny. na nej plati jen silny protivnik, nic jineho. To neni nic, co by tady nekdo chtel, to je proste jednoducha realita. Nikdo ji nechce, ale proste ta realita takova je.

J. Kostelanský 6.8.2014 16:07

Re: Fitštejne už dávno nejste novinář ale manipulátor

To, že je žid či Žid, som sa dozvedel práve teraz od vás.

Ja na rozdiel od vás ľudí takto neposudzujem...

Fištejna poznám len z tohto blogu - a ešte viem, že občas čosi-kdesi fušuje do novinárčiny.

S. Rehulka 6.8.2014 15:59

Re: Fitštejne už dávno nejste novinář ale manipulátor

Pane Kostelanský, přiznejte se, že pana Fištejna nemáte rád proto, že je Žid, nikoliv pro jeho názory !

Neřekl bych, že pan Fištejn má nenávist vůči Rusům, ale proti Sovětům a neobolševikům ! A tu já mám také !

P. Vaňura 6.8.2014 15:46

Bilion, trilion

Já ty rozdíly mezi pojmy v USA a Evropě znám, ALE často pak nevím, jaké číslo má autor na mysli! Snad by mělo být uvedno trilion=10^12 nebo trilion=10^18.

S. Donát 6.8.2014 15:33

Re: RE

Nevím, jak jste přišel na to, že se my bez Ruska neobejdeme a Rusko bez nás ano. Nic takového jsem netvrdil. Myslím si, že se potřebujeme navzájem a že nás izolace od Ruska bude velmi bolet, stejně jako Rusy. Možná to ale nás bude bolet dříve, zavření kohoutů s plynem bude mít velmi rychlý účinek. Dále jsem vyjádřil obavu, že pokud Rus nedostane to, co potřebuje pomocí obchodu, vyleští Kalašnikovy a příjde si pro to silou. Vůbec se mi tato situace nelíbí, byl bych moc rád, kdyby se všechny strany poněkud uklidnily, přestaly blbnout a zkusily se domluvit. Zatím to ale nevypadá :-(.

P. Götze 6.8.2014 14:42

Re: RE

Vy stale vychazite z toho, ze Rusi se bez nas obejdou, kdezto my ne. Jenze to se hluboce mylite, viz krach sovetskeho svazu v minulem stoleti. Divate se na to pohledem, ktery uz je zcela neaktualni. Pokud Rus prestane vyvazet suroviny do Evropy a zaroven nedosahne na financni zdroje Evropy a USA, nedostane se k technologiim, tak se vrati do praveku. Ze to zasahne totalne vsechny, vcetne nas? Ale ano samozrejme zasahne, ale Rus jinou alternativu nedava. Uvedomte si, ze vyrazna vetsina nakladnych projektu Ruska je za financni zdoje zapadniho sveta. Prestanou tect penize a Rusko se zastavi. Rusko zpoloviny financuje z cizich zdroju. Bez nich nemuze existovat. Ono to tak neni videt, ale Rusko je na zapadni svet navazano mozna vic, nez my na jejich ropu.

S. Donát 6.8.2014 14:37

Re: RE

Myslíte, že odstřižení Ruska od zbytku světa by problém vyřešilo? Obávám se opaku, Rus, když nedostane to, co potřebuje obchodem, příjde si pro to s armádou, dřív nebo později. Nehledě na to, že nevím, co by si Evropa teď počala bez ruského plynu.

P. Götze 6.8.2014 14:18

RE

Cely problem Ruska je shruba v tom, ze Rusko samo o sobe neni schopno prekrocit svuj vlastni stin. Reseni problemu bohuzel lezi v Rusku samotnem a jeho premene. Alternativa k tomuto je bohuzel pouze izolace a odstrihnuti Ruska od mezinarodni spoluprace. Ta samozreme nevyhovuje vubec nikomu, ale bez toho to bohuzel nejde.

J. Vlk 6.8.2014 13:59

Šlo by to bez bálky.

„V žádném případě to není studená válka,“ ujistil Obama. Je to určitý problém spojený s neochotou Ruska uznat právo na další "křížky" kdekolv.

https://twitter.com/Yowan/status/445399453382344704/photo/1/large

J. Kostelanský 6.8.2014 13:39

Re: Fitštejne už dávno nejste novinář ale manipulátor

Pekne ste to vystihol. Fištejn má klapky na očiach a nenávisť voči Rusom v srdci. Tá mu zatemňuje mozog.

J. Kostelanský 6.8.2014 13:36

Re: Doporučuji redakci, aby zakázala na psu

Súhlas. Tak to vyzerá, keď niekto píše o niečom, a vôbec nerozumie, o čom píše...

Len dokáže používať CTRL+C, CTRL+V a Google Translator...

V. Peroutka 6.8.2014 13:09

Re: Fitštejne už dávno nejste novinář ale manipulátor

znám ...

P. Brodský 6.8.2014 12:43

Doporučuji redakci, aby zakázala na psu

používaání slova trilion. Zdá se, že všichni zdejší autoři jsou zcela neschopni pochopit, že v američtině slovo trilion znamená britský a náš bilion, tedy milionkrát méně. Vysvětlit to zdejšéím autorům je zhola nemožné. Celé lidstvo nevlastní nic takového, co by mělo hodnotu trilionu padesátníků. Za trilion korun by obrazně řečeno bylo možno koupit celou sluneční soustavu!!!

P. Švejnoch 6.8.2014 12:23

Re: ještě prosba

začínám se v těch přivlastňovacích zájmenech nějak ztrácet...

Kdo jsou "MY" a kdo jsou "VY" ???

F. Lesniak 6.8.2014 12:02

Re: Trocha čísel zadlužení

Na to by měla v prvé řadě odpovědět Hájková. Ta přece ví všechno.

S. Donát 6.8.2014 11:13

Mám obavu, že

na vyostřování konfliktu mezi "Západem" a Moskvou mají jistý podíl úplně všichni - USA, EU, Moskva i Kyjev. Chřestění zbraněmi, sankce, velkohubá prohlášení a široká ramena můžou vést jen k jedinému - k další hrozné velké válce. Nejlíp by bylo, kdyby se všichni trochu uklidnili, ale to je asi přání z říše sci-fi. Netroufnu si napsat, čí podíl je větší a čí menší, v dnešní době mediální války a propagandě z obou stran se to pozná jen velmi těžko. Závidím všem, kdo mají zcela jasno a tvrdě hájí jen tu svoji pravdu...

J. Mrázek 6.8.2014 10:39

Trocha čísel zadlužení

Zadlužení k DPH: USA 105%, Francie 94%, Španělsko 94%, ČR 46%, Řecko 175%, Rusko 13%!!

Takže se ptám, KDO chce řešit dluhy válkou ????