21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

RUSKO: Putin a Bělověžský prales

Naše domácí oslavy pětadvacátého výročí pádu komunismu byly přece jen poněkud sebestředné. Komunismus se v roce 1989 totiž zhroutil pouze v několika sovětských satelitech ve střední Evropě, samotný Sovětský svaz trval ještě dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Křivan 13.12.2014 23:56

Re: Prag ist eine alte deutsche Stadt.

Tak je to gramaticky správně.  Zkuste se naučit německou gramatiku. Nebudete působit směšně.

Ad první německá universita. To máte pravdu. Český král byl jeden ze 7 kurfürstů kteří volili císaře Svaté Římské Říše národa německého (Sacrum Romanum Imperium nationis Germanicae) a jeho království bylo součástí této říše.  

B. Rybák 13.12.2014 23:13

Re: Proč mluvíte o komunismu, když o Rusku mi není jasné,

Ano! A právě ta (D)EU je naším největším problémem a zcela akutním ohrožením!

K. Janyška 13.12.2014 9:37

Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

imperialismus nevidím. Rusko jen hájí své. Neumím si představit, že by nechalo téměř 8 milionů Rusů na Ukrajině ve štychu a nevzalo si vlastní Krym, když jim ho EU strčila doslova pod nos a dokonce se souhlasem Krymanů. Nějak vám všem uniká, že Rusko je největším státem světa a že Putin by bez Rusů nebyl ničím... Dzp.

R. Brzák 13.12.2014 10:21

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Ne, i já vnímám Putina jako zcela závislého na jeho Rusech. Jde o to, abychom svým jednáním dostali na svou stranu Rusy - protože Putin jen využije, jako každý technolog moci (a takoví jsou všude), jejich strachů k tomu, aby se udržel u moci.

Zato si myslím, že i my musíme umět a hlavně chtít hájit své. A tady mi chybí jakési základní - co vlastně chceme. To, že nechceme Rusko nad námi, je sice zřejmé - ale je to jen produkt našeho strachu, který, jakkoliv je oprávněný, nám najít pro nás ideální cestu ještě neumožní. Protože strach je vhodný pro reakci typu útěk/útok. A to přesně vidím v našich činech vůči Ukrajině a Rusku na obou pólech zdejší diskuze.

P. Vaňura 13.12.2014 11:47

Hájil Hitler r. 1938 také své? A r. 1939? R. 1938 bylo

hodně zejména britských politiků, kteří vyjadřovali plné pochopení i pro Hitlerovu snahu zabrat polský "koridor."

V. Čermák 13.12.2014 12:05

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Tady by mnozí chtěli řešit stále dokola Putina, ale přitom nemají vyřešené ani to, co se děje v jejich vlastních hlavách. A potom taky, co se děje v jejich vlastních zemích, pro nás tedy v Ćesku.

P. Vaňura 13.12.2014 13:00

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Možno říci, že to co se dělo r. 1938 mimo Československo, se ukázalo důležitější, než to, co se dělo doma. I když jsme se mohli bránit, volba byla pro naše neschopné politiky, přiliš těžká.

V. Čermák 13.12.2014 13:25

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Co se děje ve světě je sice důležité, ale většinou to člověk nedokáže ovlivnit. Naopak, co se děje v člověku samém určitým způsobem ovlivnit může. Je to ovšem poměrně těžké, a proto skoro každý chce řešit ten svět.

S. Ševeček 13.12.2014 22:58

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Ano.

J. Lepka 13.12.2014 14:27

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Re: Rusko je největším státem světa a že Putin by bez Rusů nebyl ničím...

A čínsky se už učíte ? Vždyť Čína je nejlidnatější stát světa !

A co modláček, máte ? Vždyť islám je nejrozšířenější náboženství!

A dost plenek jste si taky opatřil ? Vždyť jste členem nejpředpos.anějšího národa světa ???

B. Rybák 13.12.2014 23:40

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

O nejnebezpečnějším náboženství přinejmenším na (bývalém) západu, kterým je morálně relativistická multikulturní "politická korektnost" (masový sociální parazitismus), jste se nejspíš ze strachu neodvážil ani zmínit!

Vy se nejspíš toho DEU "protektorátu", nemůžete dočkat! Ale já opravdu nechci abychom do něj padli pod idiotskou záminkou v "boje" proti "globálnímu oteplování" nebo proti Putinovi!

P. Kmoníček 14.12.2014 15:58

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Rybáku,skočte už do Macochy ať máte klid..

B. Rybák 13.12.2014 23:20

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Souhlasím s Vámi pane Janyško! Čím víc bude západ Rusko "tlačit do kouta", tím větší bude mít Putin podporu! Myslet si, že on (Rusko) to vzdá mohou jenom političtí "idioti" a hochštapleři!

J. Kanioková 14.12.2014 1:38

Ano, na to stačí prostý selský rozum, logika..

P. Kmoníček 13.12.2014 8:54

Pane Mlejnku,

poslechněte si s. Semelovou,s.Grebeníčka,přečtěte si většinu výlevů na Názorech na Novinkách a budete muset opravit své tvrzení,že idea komunismu vyprchala.U čeledínů a děveček v ČR určitě ne.

J. Boleslav 13.12.2014 10:21

Re: Pane Mlejnku,

To máte naprostou pravdu. Vždyť je v jejich bludu taky bolševici všech barev v politice utvrzují a podporují ve velkém.

R. Brzák 13.12.2014 10:31

Re: Pane Mlejnku,

idea komunismu, jako jakákoliv idea levicová, má vždy živý kořínek - je jím strach. Strach, že se o sebe nepostarám, že ve svobodě se neubráním jiným svobodným, kteří mne budou chtít o něco ochudit. Je to strach z lidí - a ten je přítomen všude, kde není láska k lidem. Ta totiž jediná dává i možnost důvěry k lidem - tak často zklamávané, ale přesto jediné, která zakládá možnost jednoho s druhým se domluvit.

P. Mach 13.12.2014 10:43

Re: Pane Mlejnku,

živý kořínek komunismu není strach. Kořen komunismu je hloupost a nevzdělanost. Jen hloupému a nevzdělanému člověku nedochází, že tam kde ho v demokracii může ochudit jiná osoba ho v totalitním režimu může tím spíše a mnohem citelněji ochudit ten totalitní režim. V této zemi se to dělo 40 let, přesto mnoha hlupákům tato evidentní skutečnost nedochází.

R. Brzák 13.12.2014 11:44

Re: Pane Mlejnku,

Strach omezuje rozum - a tak podporuje hloupá rozhodnutí. Pokud ale hloupý bude umět milovat lidi, nenapadne jej, že by mu mohli ublížit, nebude mít strach - a tak nebude potřebovat někoho, kdo jej ochrání před pro něj neexistujícím nebezpečím. Nepotřebuje tedy stát s jeho záchranným program, ať už se týká čehokoliv. Jakkoliv i jemu se může stát, že jej někdo v jeho očekáváních zklame, jeho láska k lidem, o kterou se opře, mu umožní být stabilní - a tedy beze strachu. Proč myslíte, že stará moudrost praví - blahoslavení jsou chudí duchem?

Označit za hloupého někoho jen proto, že cítí strach o své přežití - je nefér. Nechat se svým strachem ovládat a proto znovu volit někoho, kdo mi slíbí něco, co nikdy nesplní, protože to nejde - je ale skutečně hloupé...

V. Čermák 13.12.2014 11:57

Re: Pane Mlejnku,

Vy jste nějak tím STRACHEM posedlý. Nejste z toho sám trochu VYSTRAŠENÝ?

R. Brzák 13.12.2014 14:40

Re: Pane Mlejnku,

O tom nepochybujte. Strach je mým osobním nepřítelem číslo jedna - protože vyznávám lásku, která je jeho protikladem. Pochopitelně, jako každý, kdo se něčím zabývá, se i já zabývám strachem ne proto, že bych se nikdy nebál - ale právě naopak. A díky tomu, že jsem pod vlivem strachu udělal mnoho hloupých rozhodnutí, musím jej studovat, učím se jej sám u sebe rozpoznat zavčas, dříve než se jím nechám ovládnout a ovlivnit ve svém rozhodnutí, protože strach omezuje rozum. Musím sám sebe naplňovat láskou, neboť neznám jiný lék na strach, než je láska.

Pokud chcete, zdůvodním Vám své teze i z hlediska biochemického fungování člověka. Bude to ale delší...

P. Mach 13.12.2014 13:14

Re: Pane Mlejnku,

Zaměňujete příčinu a následek. Pokud někdo v tomto případě cítí strach tak pouze proto, že je hloupý, nevzdělaný a nedokáže si zjistit základní fakta.

J. Boleslav 13.12.2014 13:35

Re: Pane Mlejnku,

Taky vidím hloupost a nevzdělanost jako hlavní podhoubí pro různé totalitní režimy a bezpečnostní hrozby současnosti.

R. Brzák 13.12.2014 14:52

Re: Pane Mlejnku,

Strach je instinktivní reakce, která se probouzí bez ohledu na míru našeho vzdělání. To, co nám dovoluje strach ovládnout, je naše vlastní sebezkušenost, kterou vzděláním nutně nezískáme. Přesto uznávám, že vzdělání napomáhá schopnosti používat rozum. Na druhou stranu, s konceptem sociálního státu, komunismem a dalšími omyly přišli lidé přinejmenším vzdělaní.

Na to, aby jste si uvědomil možnosti i jiného, než instinktivního rozhodnutí pod vlivem strachu a začal uvažovat a analyzovat svou situaci, potřebujete nabýt určité vyrovnanosti - a takové často dosahují i lidé bez našeho vzdělání, například členové nejprimitivnějších kmenů Amazonie, či budhisté, kteří studují sami sebe. To předpokládá hlubší sebepoznání, pochopení svého fyzického a duševního fungování - což nelze bez přijetí i těch stránek sebe sama, se kterými nejsme moc spokojeni, či si je raději nepřiznáváme. Takovéto sebepoznání není možné bez lásky sám k sobě, ke svému životu v jeho plnosti. To je ta veledůležitá polovina nejdůležitější věty naší historie - miluj bližního svého jako sebe samého.

V. Čermák 13.12.2014 11:54

Re: Pane Mlejnku,

Pan ELITÁŘ z TOP09?

J. Boleslav 13.12.2014 8:48

Zajímavý pohled.

Já bych ale KGBáckou swini kremelskou rozhodně tak nepodceňoval. O co je větší pragmatik a na ideje moc nesází, o to má lepší praxi v různých čekistických swiňárnách. Je mu jasné, že sežrat celý svět, jak se o to kdysi snažili bolševici, se mu jen tak nepodaří, nemá na to zatím dost síly. Proto se s prvním kole omezuje na země, kde žijí rusáci. A bolševická pátá kolona u nás a jinde ještě taky není úplně mrtvá, spíš jenom uspaná.

A nedej Bože, aby se spojil s islamisty.

R. Brzák 13.12.2014 10:27

Re: Zajímavý pohled.

Čistě pragmaticky - je-li na straně mých nepřátel Rusko a islamisté, jak se nejlépe doberu toho, že se spolu spojí?

Jinak, Putin se omezuje proto, že je omezen svými Rusy. Jako každý technolog moci nemůže jinak - než na základě jejich strachu udržovat svou moc. Když obsadí zemi, kde nebudou jeho Rusové, žádnou moc od nich nezíská - naopak, ohrozí i tu moc, kterou mu Rusové doposud nechávají, neboť je vtáhne do konfliktu, ve kterém se bude umírat a Rusové, jakékoliv o nich mějme představy, chtějí žít. Ostatně, i Ukrajina je pro něj příliš velké sousto - neboť krom Rusů tam žije mnohem více nerusů...

P. Mach 13.12.2014 10:47

Re: Zajímavý pohled.

Nesmysl, tam kde nejsou rusové stačí vyhlásit, že se jedná o historické a nedílné území ruska, nebo, že se jedná o území odkud hrozí terorismus, fašismus, banderovci či jakákoli jiná z prstu vycucaná ideologie.

R. Brzák 13.12.2014 11:55

Re: Zajímavý pohled.

Podceňujete Rusy jako lidi. Současná podpora Putina je dána tím, že může hrát na pocit soucítění s Rusy žijícími na Ukrajině - obavy vyvolané využitím okrajových segmentů Ukrajinské společnosti s Banderovskými resentimenty pro šikovnou propagandu (v té jdou Putinovi na ruku i popletení současní Ukrajinští šéfové svými sice pochopitelnými, ale zneužitelnými výroky. O nedílném území Ruska se v případ Ukrajiny ani Putin nezmiňuje - hovoří o kolébce Rusů atp. To samozřejmě hraje na city jeho Rusů, ale pokud jde o obsazení cizího území za ceny velikánských ztrát, k tomu musí být Rus donucen pocitem obrovského ohrožení. Proč si ostatně myslíte, že doposud hraje Putin hru na neangažování vojenských jednotek na Ukrajině? Před světovým společenstvím snad? Které mu stejně nevěří? Ne ne, snaží se udržet konsenzus svých lidí - protože jedině oni jej mohou ohrozit a sesadit. Rus není muslim, kterému stačí říct - Alláh si to žádá... a pohrne se vstříc smrti, neboť z ráje na něj vlní boky sedmdesát panen...

P. Mach 13.12.2014 13:12

Re: Zajímavý pohled.

Rus není muslim, u rusa není nutno sahat až k božským entitám. rusovi stačí říct car (případně stalin, putin, atd.) si to žádá, případně lze se stejným úspěchem použít národ, stranu či matička rus. Pokud jsou něčí výroky zmatené, tak výroky lavrova či putina, případně vychlastaných magorů zemanova typu nebo naopak nácků orbánova typu. S rusem se vždy dalo velmi snadno manipulovat, stačí k tomu silácké a náckovské řeči, bláboly o vnější imperialistické hrozbě a hned je většina z nich schválit přepadení a okupaci jiné země.