2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

RUSKO: Pravda přichází skrze Pussy Riot

Bible je plná moudrých myšlenek. Vzhledem k okolnostem kauzy "Vulví vzpoury" ji nelze nechat zavřenou. Dočteme se v ní, že není umění milovat přátele, ale ty, kdo nám nečiní nic dobrého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 23.8.2012 11:25

Totální vymývání mozků na pokračování.

Začíná to svéráznou interpretací velice komplikovaného, obtížně plně dosažitelného a pouze v křesťanství se vyskytujícího příkazu: "Miluj bližního svého, jako sebe samého". Pro věřícího křesťana tento příkaz znamená, že těžce hřešícímu bližnímu svému musí pomoci najít cestu na níž mu už nebude hrozit z žádným lidským utrpením srovnatelný věčný trest. Předpokladem takového k odpuštění vedoucímu procesu je účinná (ne právníky pošeptaná) lítost, pokání jehož součástí může být i přijetí lidského, i o tuto skutečnost se opírajícího soudu.Tvrzením, že zmíněné pornoherečky (viz důkazy uvedené předchozími diskutéry) prováděli (v místě vyhraženém pro kněží, kde je i forma modlitby nedílnou součástí víry) prováděli punkovou modlitbu a ne nenávistnou hlupáckou urážku věřících, autor překonal dokonce i sám sebe.

V Rusku je právě nyní nejliberálnější vláda v celých ruských

dějinách. Jak by asi "Kun-í (kund-čkové) orgie dopadly za dobráckého Ljoňky Brežněva, Chrušova, a kteréhokoli cara či chána?

Jenom politický idiot si může myslet, že demokracie vznikne hned po-té jak se podepíší nějaké bumážky. Demokracie může existovat pouze v demokratické společnosti (složené převážně zž demokratů) a pro jejich vznik v našem podstatně liberálnějším prostředí požadoval TGM 50 let. Není pochyb o tom, že staletí pod tatarskou krutovládou bez pomoci západních křesťanů drcené ruské křesťanství bude ke své obrodě potřebovat pár generací navíc.

Žiju v zemi, v níž ca 80% zákonů určuje bez ohledu na občany této země kdosi, koho nikdo nevolil a já ani nevím jestli ten, kterého mi ukazují jako autora, není jenom nastrčeným kašpárkem. Kde mám protestovat proti biopalivům, proti v naší zeměpisné šířce zcela nesmyslné FV, proti upřednosňováním havěti všeliké, záměrně vznikajícímu poškozování naší konkurenceschopnosti...proti zavlečení této země do naší tradici protikladné protisrbské a rotiizraelské politiky? Jaká demokratická přání si mohu splnit, když jsou pošlapávána přání celého národa (národů v EU)?

B. Rybák 23.8.2012 11:49

PS.

Rusko učinilo v posledních 20 letech významný krok k liberální politice. Učinilo ho přesto, že např. bezprecedentní bombardování ruského nejbližšího spojence ukončilo v Rusku vítězství ruských "západniků" po nichž nastoupil naštěstí Putin a ne nový Stalin (Během onoho bombardování došlo k naprostému obratu ruského veřejného mínění vůči do té doby obdivovanému "západu".

Nevyhnutelným důsledkem bylo ruské poznání, že i v novém světě je rozhodující i hrubá síla. Farizeové se teď diví, že Rusko blokuje např. útok na Syrii (měli by se divit tomu, jak mohli být v Srbsku, ale i např. v pokusu o nepřátelské převzetí východních ruských přírodních zdrojů tak nenažraní a tak pitomí).

Západní Evropa učinila v posledních 20 letech významný krok k postdemokracii (ekologismus, enviromentalismus, EUROpeismus, svobodu slova ničící politická korektnost, demokracii ničící multikulturalismus...Směřuje tedy na rozdíl od Ruska (zatím pouze) směrem k autoritativnímu státu. Zaslouží si potlesk ten kdo kráčí (byť pomalu) správným směrem, nebo ten, kdo je díky své krátkozraké (zadlužené) politice na tom zatím lépe, ale kráčí stále rychleji do zkázy?

B. Rybák 23.8.2012 20:04

Re: PS.

"»Na city věřících kašleme - hlavně, že nebudou omezovány city ateistů,« řekla běloruské stranici Euroradio

A.Ševčenková z ukrajinského hnutí Femen, které ohlásilo turné po památnících ruské duchovní architektury, během

něhož chtějí feministky poškozovat dřevěné pravoslavné stavby. Motorovými pilami je prý třeba osekávat vliv pravoslaví

ve společnosti. (ČTK)"

Trest pro ruské porno"umělkyně" byl zřejmě příliš mírný a hlavně málo veřejný a málo důrazný (v Singapuru to umí mnohem líp).

M. Procházka 21.8.2012 22:49

Cenzura v Neviditelném psu

Napsal jsem příspěvek a názor na tvrzení pana Stejskala,který byl okamžitě cenzurován .To znamená,že jenom pan Neff  má právo vyjadřovat své názory?

V. Venc 21.8.2012 22:21

Snůška polopravd a myšlenkových zkratů

I když velice pravděpodobně p. Stejskal nechodil do náboženství, ani nepodstoupil nějakou vzdělávací křesťanskou výchovu, přece hrdě předstupuje s názory, co by měla Kristova církev správně udělat, aby zůstala věrná svému poslání. (Přece každý už něco někdy slyšel nebo poslouchal o příbězích z Bible, což musí zcela stačí k poznání, o čem to je.)

Autor předvádí vynikající myšlenkový kotrmelec: Když přece patriarcha Kirill může prosit Pannu Marii za prezidenta v hlavním ruském chrámu, proč by toto právo mělo být odpíráno umělkyním, s obdobnou prosbou Bohorodičce, ve stejném chrámu, ovšem proti prezidentovi.

Podle autora tímto činem otevřely umělkyně všem oči, ukázaly, co je zač ruská postkomunistická moc.

Závěrem lze jenom velmi obtížně odhadovat, nakolik samotnému p. Stejskalovi umělkyně opravdu otevřely oči. Podle obsahu článku to vypadá na trvalou slepotu.

J. Krásenský 21.8.2012 16:43

Náboženské cítění křesťanů

není nikým respektováno. Nejlépe když nám agnostici vyprávějí, co všechno se nás nemůže dotknout. O spálení Bible se ani nedozvíte, pálení Koránu je celosvětová aféra s desítkami mrtvých a západní intelektuálové se mohou přetrhnou s pochopením pro muslimy. Proč ukrajinské feministky kácejí motorovou pilou kříže a proč svět mlčí, nedovedu pochopit. 

V. Novák 21.8.2012 17:02

V tomto případě nejde o náboženské cítění křesťanů,

ale o možnost zanadávat si na Putina. Co je proti tomu náboženské cítění nějakých křesťanů navíc pravoslavných?

Mimochodem - já jsem taky agnostik až ateista. Ale věřím, že není-li věřící agresivní, svůj klid na modlitbu si zaslouží. Pokud půjde křesťan opruzovat na rockový koncert, že se mu nelíbí, co tam zpívají, je stejný otrapa jako PR opruzující v kostele.

J. Krásenský 21.8.2012 17:03

Re: V tomto případě nejde o náboženské cítění křesťanů,

Díky za lhostejnost...

V. Novák 21.8.2012 17:44

.To není lhostejnost.

Kdybych byl lhostejný, nezastával bych se uražených pravoslavných křesťanů.

Tomu se mezi námi ateisty říká tolerance.

J. Krásenský 21.8.2012 19:35

Re: .To není lhostejnost.

No, toho jsem si opravdu nevšiml. Ale i tak díky za lhostejnost, většina diskutujících tak "tolerantní" nejsou.

A už také vím čemu se mezi atheisty říká tolerance... No nic moc.

R. Langer 21.8.2012 18:52

Re: Náboženské cítění křesťanů

Ano, rozhodně je potřeba, aby katolíci přitvrdili. Breivik už to začal, tak je potřeba tlačit na pilu... :-P

J. Krásenský 21.8.2012 19:32

Re: Náboženské cítění křesťanů

Breivik je křesťan? To je mi novinka. Svobodný zednář to ano, ale křesťan...

E. Sevrát 21.8.2012 13:52

Autor je známý příznivce Izraele,

a rád bych viděl,jak by ta děvčata dopadla,kdyby se takto chovala v některé ze synagog ultraortodoxních Židů v Jeruzalémě.Izraelské velvyslanectví v Praze podpořilo i sobotní pochod homosexuálů a lesbiček.Opět jak by tam takový pochod dopadl v některých čtvrtích Jeruzaléma ?

 

O. Mayer 21.8.2012 15:39

protože jste se ptal už včera...

...  rituálně by je podřízli a jejich panenskou krví by zadělali pesachový macesy- jste spokojenej ? 

V. Novák 21.8.2012 16:31

To těžko. V Pussynách by se panenské krve

ani Hilsner nedořezal...

Ale jinak správně jste tady slova nakladl - ne tak dávno bylo každému naprosto zřejmé, že židé potřebují křesťanskou krev do macesů. Kde ji sháněli, když ještě křesťani nebyli, bylo mimo intelektuální obzor "znalců". Mnozí Poláci si i "pamatovali" na děti zmizelé kolem pesachu a našli se i tací, kteří "prchli, když už je starý žid lapal do smyčky" - na to jsou folkloristické záznamy, nikterak staré.

No - a dnes zase každý ví, že Putin je hnusný diktátor, v Rusku ho nikdo nechce a Vzbouřené p/číči jsou hrdinné bojovnice za svobodu slova. Proč tolik Rusů Putina volilo, když měli na výběr komunistu, nacionalistu i nepolitického multimiliardáře, je mimo intelektuální obzor "znalců".

R. Langer 21.8.2012 18:54

Re: To těžko. V Pussynách by se panenské krve

Proč volí lidi u nás furt 20 let ty samé socialisty, a pak se diví, že je všechno stojí za ho*no. Já bych věděl, ale asi bych vás urazil... :-P

M. Netolický 21.8.2012 19:19

Re: To těžko. V Pussynách by se panenské krve

Stejně jako jinde je pro ně nejpřijatelnější volbou ze všech špatných.

E. Sevrát 21.8.2012 13:46

Autor je známý příznivce Izraele,

K. Novák 21.8.2012 12:50

Kundí orgie (Pussy Riot)

http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5024-nacista-ladislav-jakl-rok-pote.aspx

S. Kubů 21.8.2012 10:43

Je nutné přesně rozlišit

1/ Co se vlastně stalo:  a/ Členky skupiny  Pussy Riot spáchaly hrubou výtržnost v hlavním moskevském kostele. b/ Zaujaly politický postoj textem proti prezidentu Putinovi.

Vzhledem k tomu, že jistě dobře znají režim, se kterým mají tu čest, určittě dobře věděly, co bude následovat a musely s tím počítat.

2/ K zaujetí jakéhokoliv postoje k celé záležitost je pak důležitý MOTIV, PROČ TO UDĚLALY: a/ Aby se staly mučednicemi disentu, b/ aby šokovaly a provokovaly, protože to je součást jejich "uměleckého" kréda nebo c/ aby se učinily zajímavými, případně si udělaly reklamu.

Že režim reagoval s předvidatelnou hloupostí nic nemění na tom, že je otazné, zdali v motivech těchto dam převládal ten a/.

V. Novák 21.8.2012 11:27

Je vhodné připomenout, že 1b nezahájily PR výtržností v kostele,

anóbrž se do kostela dostaly až poté, co jejich předchozí výtržnosti se sprostým nadáváním Putinovi nebyly shledány státní mocí hodnými reakce (kromě lození po Lobnom mestě na Rudém náměstí, kdy za vniknutí na uzavřenou památku dostaly pokutu).

Takže ač se naši žumpalisté a jimi indoktrinovaní hlupáci snaží jak chtějí, PR nedostaly ani den za (sprosté) nadávání Putinovi - vše za výtržnost v kostele.

P. Remeš 21.8.2012 12:16

Re: Je vhodné připomenout, že 1b nezahájily PR výtržností v kostele,

Souhlasím, navíc je fakt, že Pussy Riot v kostele žádnou píseň nezpívaly, vše proběhlo ve velkém chaosu, křiku, poskakování a randálu:  http://www.youtube.com/watch?v=FoJqzGG7u_k&feature=related

V. Novák 21.8.2012 13:30

To je PUNKOVÁ píseň, to nechápete...

Punk se musí skřehotat co nejodporněji, jinak to není punk. Zrovna tak oblečení, pohyby a vůbec zjev musí být hnusný, pokud možno agresivní - prostě odpuzující. Jinak to není punk. Čím víc hnusu, tím vc punku.

Spisovatel Rudiš charakterizoval punk jako kopanec do všech brňavek najednou - ty děvčice hledaly brňavku s lupou, testovaly kdeco, ale ruská společnost je dnes tak tolerantní, že ji hned tak něčím popudit nelze. Skousla ultrapravici i ultralevici, prapory rudé i hitlerovské, sprosté nadávky veřejným činitelům... Až tedy tu spránou brňavku, do níž byly rozhodnuté kopnout, našly. Pravoslavná víra.

A brňavka se, kupodivu, bránila... No kdo by to řek...

O. Mayer 21.8.2012 14:52

Re: To je PUNKOVÁ píseň, to nechápete...

no jasně, a to že přitom poslali Putina do prdele s tím lautr nic nemá co do činění

V. Novák 21.8.2012 15:03

Ano - to s tím nemá lautr nic společného.

Proč? No, protože kdyby to mělo něco společného, dřepěly by dávno..

Putina totiž posílaly do prdele (zajímavé - projde to?; mně neprocházejí mírnější výrazy...) měsíce před tím extempore v kostele. Dokonce mnohem veřejněji, třeba na Rudém náměstí před Vasilijem Blaženým na "Lobnon mestě". Což je mimochodem památka, nepřístupná a ony tam neměly co dělat. Kolem hafa turistů z Ruska i světa. A výsledek? Pokuta tisíc rublů.

J. Navrátil 21.8.2012 18:42

Re: Je nutné přesně rozlišit

Dotyčné "umělkyně" se pří své produkci v pravoslavném kostele alespoň podle svědků vúbec o prezidentu Putinovi nezmínili. Zazpívali pouze část té písně včetně nadávek na různé na křesťanské symboly. Celé píseň včetně zmínky o Putinovi je na dodatečně upravrném CD

V. Ondys 21.8.2012 10:41

Nejzajímavější postoj ze všech, co jsem dosud četl

A znenadání se mi vybavila scéna z jednoho válečného filmu, kdy americký voják přivezl svého těžce raněného kamaráda v bezvědomí do polní nemocnice. Unavený a podrážděný lékař ho odbyl s tím, že jeho snaha byla zbytečná, ale on vytáhl pistoli, že ho zastřelí, pokud dovezeného neprohlédne na sále. Zločinně prosadil svou vůli, kamarád díky tomu přežil a bylo třeba naplnit respekt k pravidlům. Lékař-důstojník ho nechal zatknout vojenskou policií a následně propustit asi za pět vteřin vzhledem k výjimečnosti jeho činu při záchraně života jiného člověka. Zdá se mi to nejpřijatelnější ze všech možných vyústění podobných situací, ale asi je lze praktikovat pouze mezi soudnými lidmi bez bolševických snah o znásilňování ostatních v zájmu :))))))))) nejpokrokovější lidumilnosti...

P. Remeš 21.8.2012 12:18

Re: Nejzajímavější postoj ze všech, co jsem dosud četl

Nebojte, pravoslavná církev, respektive vedení moskevského patriarchátu, požádalo o milost pro všechzny tři dívky již v den vynesení rozsudku.

R. Langer 21.8.2012 12:38

Re: Nejzajímavější postoj ze všech, co jsem dosud četl

Opravdu? To se ptám prosím vážně?

R. Langer 21.8.2012 12:38

Re: Nejzajímavější postoj ze všech, co jsem dosud četl

vážně. Bez otazníku. :-(