3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

RUSKO: Pokud byl Hitler Žid, co je Lavrov?

Plácneme hovadinu, a už víme, že jsme měli nejdřív přemýšlet. To, co vyhrkneme, je ale často něco, co si myslíme, nebo co jsme si zvykli říkat. Jako když Lavrov utrousil cosi o židovských kořenech Adolfa Hitlera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 4.5.2022 10:01

Pane Cirkva, to neni jenom "primitivni Ruska propaganda". I na Zapade jsou dnes vsichni "fasiste", kdyz maji jiny nazor, nez ten schvaleny, presne tak, jak tomu bylo v komunistisckem Ceskoslovensku. Me nejvic vadi ta fales, ten dvoji metr, kterym se dnes na Zapade meri.

J. Roškota 4.5.2022 7:39

Celá ta diskuse o fašismu/nacismu na Ukrajině je pomýlená. Trochu mi to připomíná Zemanův první inaugurační projev, kdy zmínil skinhedy na náměstích.

Fašismus/nacismus je definovaná politologická kategorie a to že se na území nějakého státu vyskytují skupinky idiotů mávající nějakým praporem neznamená, že je ten stát fašistický. Takoví kreténi jsou u nás, v Anglii, na Ukrajině i v Rusku. Stejně tak, že je pan Zelenský Žid nebo Izrael je Židů plný neznamená ty státy nemůžou být fašistické.

Atributy fašismu/nacismu z evropských států nejlépe naplňuje Rusko, nikoli Ukrajina. Nebezpečí fašismu nespočívá v pomnících a vytetovaných orlicích. Zdaleka nejnebezpečnější jsou salónní nacisté, kteří se dostanou k moci a začnou prosazovat své představy světového pořádku. Takového pořádku, jaký na základě panslovanského blouznění Ivana Iljina definoval Alexander Dugin a do reálné politiky adoptoval Vladimir Putin.

V. Církva 4.5.2022 7:48

R^ Je to tak.

J. Karza 4.5.2022 8:47

Doporučuji porovnat, jak se k etnickým menšinám na svém území chová Rusko a jak Ukrajina. Podívejte se na státoprávní uspořádání a legislativu, týkající se menšin a jejich práv. Třeba se vám rozsvítí.

P. Kmoníček 4.5.2022 9:31

R^

J. Kostelanský 4.5.2022 11:51

Jednotky AZOV nejsou skupina idiotů. Je to nejelitnější část ukrajinské armády. A jejich ideologie se šíří prostřednictvím množství spolků, ale i mládežnických organizací.

AZOV už není jenom vojenská jednotka, stává se z něho hnutí. A jestli někdo pochybuje o nacistické povaze AZOV-u, ať si vyhledá jeho znak.

J. Karza 4.5.2022 7:37

Konečně vhodné mediální žrádlo pro Fingerlanda:-)

J. Kostelanský 4.5.2022 7:37

Předpoklad, že Zelenskij je žid, a proto na Ukrajině nemůžou působit vojenské jednotky s nacistickou ideologii, je zcestný. Mimochodem Zelenskij se ukrajinsky začal učit až v roce 2017 - před volbami prezidenta. Do těch dob mluvil jen rusky.

Ale k těm náckům. Nacismus není a priori zaměřen na židy, jak se to často presentuje a jak to presentuje i Izrael. Nacismus jako takový je nejhorší a nejodpornější forma nacionalismu, která svůj národ podporuje fyzickou likvidaci jiných národů a národností. V Německu to byli židé, protože to byla snad největší menšina v Německu, navíc s velkým zastoupením mezi inteligenci. Ale oběti nacismu nebyli jen židé. Byli to i cikáni poté, co by se Němci "vypořádali" s nimi, byli na řadě Slované. Slovanům dělali nacisté často větší zvěrstva než židům.

Nacismus tedy může mít různé podoby, podle toho, koho "místní" náckové považují za největší hrozbu a nepřítele pro svůj národ. V Mariupolu se stávalo, že někoho členové AZOV-u zastřelili jenom proto, že měl u sebe ruský pas. Jasnější formu nacismu se neumím představit.

Na Ukrajině nacisté nemají na mušce židy, ale Rusy. Co jiného než nacismus bylo upálení 40 lidí v Domě odborů v Oděse jen prot, že to byli Rusové. Co jiného než nacismus je, když Ukrajina zakázala ruštinu (i jiné jazyky národnostních menšin) coby úřední jazyk? Co jiného než nacismus, když Ukrajina zakázala ukrajinské media jen proto, že svůj obsah produkují v ruštině.

Bohužel tenhle antiruský nacismus se světem šíří rychleji než covid. Co jiného než protiruský nacismus je teď na Západě, kdy Rusům zabavují majetky jenom proto, že jsou Rusové? A každý co jen trochu známější Rus se musí veřejně kát za to, že je Rus, a odsoudit svou zemi. Kde je právo na vlastní názor? Aha, Rusové na něj nemají nárok, stejně jako kdysi židé. Kruh se uzavírá.

Mimochodem i u nás v iDnes psali o nějakém českém profesoru, co odmítá zkoušet ruské studenty. Nebo o hostinském, který má napsáno, že Rusy neobsluhuje. A nikomu to nevadilo.

J. Roškota 4.5.2022 7:47

Ukrajinský jazykový zákon, je reakcí na intenzivní rusifikaci Ukrajiny. Stojí za zmínku, že velmi podobný zákon mají i v Kazachstánu. Požár v Oděse byl jistě zločin, nejspíš zaměřený proti Rusům. Jen je třeba vidět souvislost z ruským záborem Krymu a probíhajícím nepokojům na východě Ukrajiny. Nic z toho však neříká, že Ukrajina je stát s fašistickým režimem.

J. Kostelanský 4.5.2022 11:58

A co má Kazachstán společné s Ukrajinou? Chce snad Kazachstán vstoupit do EU?

A ospravedlňovat masakr 40 Rusů, dosud záměrně nevyšetřený, se záborem Krymu, dokáže snad jenom nacista...

Kdyby Ukrajina byla právním státem, tak by tento masakr byl vyšetřen. Nebo si snad umíte představit nějakou civilizovanou zemi, ve které by podobný zločin byl zameten pod koberec?

V. Církva 4.5.2022 8:02

Hodně dlouhé. Graduje od poměrně logického začátku, přes zcestné vyvození nějakých nesmyslů, až po úplný průjem. To, že Azov byli nacisté neznamená že Rusové nejsou.

Krym odtrhli Rusové ne Ukrajinci a Donbas začali rozvrtávat Rusové. Že Západ nesnáší Rusy a proto jsou nacisté?! Blázne, Západ nesnáší bolševismus a ruské barbarství a imperialismus. Samozřejmě že nesnáší i ukrajinský nacismus. Jenže teď útočí Rusko na Ukrajinu, ne Ukrajina na Rusko.

Možná i proto, že ani Ukrajinci nebyli na Donbase bez viny jsem nebyl jednoznačně proti Rusům, dokonce i přes narušení územní celistvosti Ukrajiny. To co ale Rusové rozpoutali 24.2. je nechutné!

Je možné, že pokud se Rusové zastaví na Donbase a na jihu přibližně tam, kde jsou dnes bude se jednat, budu doporučovat příměří i za územních ztrát Ukrajiny. Oděsa se ale odevzdat nedá. A Rusům se věřit už nedá.

M. Boháček 4.5.2022 10:18

Takto vyzerá videnie človeka, ktorý nevidí protiústavné odstránenie ukrajinského prezidenta v 2014, následné demonštrácie nespokojných občanov, ktoré novovznikajáci kyjevský režim potláčal nacistickými bojovými skupinami (Azov, Pravý sektor...). Streľba do ľudí, upálenie v Odese.

Kto nevidí tieto súvislosti, tak vníma Krym, či ozbrojený odpor Rusov v Donbase ako čisto ruskú akciu, ktorou nevinná Ukrajina neprávom trpí.

J. Pokoutný 4.5.2022 8:15

Takže Češi byli nacisté, protože vojensky v r.1918 obsazovali Sudety a v r.1945 vysídlili tamní německé obyvatelstvo včetně antifašistů? Voni sou hlava!

J. Lukavsky 4.5.2022 7:34

"Neexistuje pravda a lež, je jen vyšší pravda, která se měří politickou užitečností" Pravda je to, co prospívá Německu (Goebbels). Nu a v bleděmodrém to je i dnes, akorát místo Německo je Rusko. Jeden zlomyslný kamarád říkal: "Rus lže i tam, kde mu to škodí, a tak, že ani opak není pravdou". Probatum est. J.L. end

J. Vala 4.5.2022 7:26

temer pro legraci, kdyby to nebylo smrtelne vazne - tatinek Zelenskeho byl rusky zid.

I. Dobešová 4.5.2022 7:24

Putin si svou nechopností a neschopností celého Kremlu akorát tak utrhl ostudu. Hoši, už je načase to zabalit a jít se staženým ocasem zase domů na Sibiř.

K. Šubrt 4.5.2022 7:23

Co je Labvor ? Bezkrupulozni oportunista.👎

J. Kostelanský 4.5.2022 7:14

Uvedu přesně, co Lavrov řekl:

„Možno sa mýlim, no aj Hitler mal židovskú krv. Neznamená to absolútne nič. Múdry židovský ľud hovorí, že tými najzanietenejšími antisemitmi sú väčšinou Židia,“

Lavrov to uvedl jako svůj vlastní názor, a ne jako historický fakt. Vůbec neřekl, že Hitler byl žid. Jen si myslí, a může se i mýlit, že Hitler měl židovské předky. A to je obrovský rozdíl. Člověk může mít současně jako své předky indiány, černochy, bělochy i asiaty. V USA je takových lidí docela hodně...

Tu druhou větu jsem slyšel v nějaké reportáži myslím České televize z Izraele. V té reportáži se ptali lidí, co bydlí v Izraeli, jaký co si myslí o Izraeli a o světě obecně. A v ní taková starší paní - snad po 70-ce řekla, že nejvíce Izraeli škodí sami židé, ale ti bohatí, co nebydlí přímo v Izraeli. Já jsem si to interpretoval tak, že ta žena vnímá rozdíl medzi židem, co žije v Izraeli a židem, který se jen za žida považuje kvůli svým předkům, ale hebrejsky vůbec neumí a k Izraeli nemá žádný vztah.

H. Lukešová 4.5.2022 7:33

Ano, jistěže někteří levicoví Židé, zejména ti mimoizraelští, Izraeli škodí, ale i někteří levičáci žijící v samotném Izraeli, naštěstí jich je jen pár desítek. Např. Yair Golan by měl o veškerém antisemitismu pomlčet, zrovna on, který nazval židovské osadníky "podlidskými". Ultralevicový Žid nazývá jiné Židy, pravicové, věřící, vlastenecké a roduvěrné, nacistickým výrazivem, tak, jak nazývali nacisté všechny Židy, je ostudné. Někteří Židé jsou velkými antisemity.

Napadá mě chasidská sekta szatmarských Chasidů Naturei Karta, která zastává silně proti-izraelský postoj, jejíž představitelé často jezdili do Íránu za jejími vůdci, za lidmi, hrozící vyhlazením Izraele, často se s ostatními antisemity "modlí" za zánik Izraele.

Ovšem tato skupina už má jen 5000 lidí, jedná se o naprostou marginálii, rakovinu na těle haredského judaismu, stojí za to zmínit, že se od nich všechny haredimské skupiny distancovaly, označily je za kacíře.

Nicméně mnohem nebezpečnější jsou ultralevicoví Židé, kteří se snaží stát součástí protiizraelského levicového mainstreamu, ti často Izrael špiní, uráží, démonizují, dehonestují. Takoví Noam Chomsky, Richard Falk, Norman Finkelstein, Yair Golan, Peter Beinart atd. atd. jsou nepřátelé Izraele a zbraní všech levicových antisemitů.

Tito odpadlí post-Židé, jak si sami říkají, tvoří 5% židovské populace, opět naprostou menšinu, ale jsou slyšet a vidět. Často jsou členy proti-izraelských nevládních orgaizací New Israel Fund, If Not Now, J-Street, Jewish Voice for Peace, Breakig the Silence, atd .atd., které se účastní delegitimizačních denunciačních kampaní proti Izraeli, slouží ostatním antisemitům, "dodávají materiál" mezinárodním organizacím, zejména Mezinárodnímu soudu v Haagu, Radě OSN pro "lidská práva", které se snaží zničit Izrael pomocí diplomatického teroru.

H. Lukešová 4.5.2022 7:33

Není nic horšího než vlastní odpadlík a zrádce svého národa. Je-li antisemita někdo z většinově nežidovské společnosti, dá se to pochopit, antisemitismus je nestarší formou rasismu a rasisté jsou všude, ale vlastní židovský antisemita je ještě horší. Nenávidět sám sebe, svůj národ, to je neodpustitelné.

V. Zurek 4.5.2022 9:55

Jak i v jakekoliv diskuzi tak i nyni Hana Lukesova zamichala do ukrajinske diskuze clanek o Izraeli a zidech. Ze to neni relevantni je ji uplne jedno.

H. Lukešová 4.5.2022 10:05

Ale Židů, pokud vím, se článek týká, a to Lavrova a co řekl o Židech a Hitlerovi...

V. Zurek 4.5.2022 10:15

Ano, tyka se to Ukrajiny, Lavrova a Hitlera, jakoz i Lavrovovo placani o Zidech.

T. Kohout 4.5.2022 12:32

Podle paní Lukešové levicoví Židé nejsou Židé, ale odrodilci... A tento legrační názor po léta propaguje.

K. A. 4.5.2022 7:13

Máme se od Ruska co učit, naši politici ještě tak dobří v propagandě nejsou, ale Pekarová se učí, viz její výžblebt, že Putin vraždí Židy, protože ruská bomba zabila doma devadesátiletého Žida, který přežil holocaust.

Takový trochu nepodařený pokus spojit Putina s antisemitismem. Nevím, jestli si Pekarová představuje, že ruské bomby se zaměřují na Židy. Nevzpomínám si ale, že by protestovala, když muslim v Francii zabil ve jménu svého boha Židovku, která přežila holocaust, a pak ho osvobodili, protože si před tím zakouřil trávu, takže nevěděl, co činí.

M. Boháček 4.5.2022 7:02

To vyplýva z argumentácie retardov pre retardov. Zelenskij je Žid, a preto nepodporuje nacistické skupiny (Azov, Pravý sektor, Ajdar...) na Ukrajine, a preto na Ukrajine nnáckovia nie su.

Faktom je, že Ukrajina je oligarchicko-nacistická krajina. (sochy Banderu postavené za posledných pár rokov vo viacerých ukrajinských mestách svedčia o rozšírení týchto myšlienok v celej záapadnej Ukrajine a o podpore Kyjeva)

J. Ganaur 4.5.2022 7:03

Boháček chudý duchem![UA]:-P:-P

M. Boháček 4.5.2022 7:07

Sfanatizovaný primitív Gaunar chudobný argumentami. ;-)

J. Ganaur 4.5.2022 7:15

Ty vaše ruSSonáckovské argumenty si strčte někam....Rusové jsou váleční zločinci, kteří přepadli Ukrajinu!Vraždí, znásilňují ničí!Na tom ty vače ulhané kecy nic nezmění!!![UA]:-P:-P

P. Kazo 4.5.2022 7:27

A Ukrajinci sú mierumilovní nasledovníci Manitua, ktorí dosiahli nirvánu! Plodia, hladia, tvoria! Hlavne v dnešnej dobe keď sú vo vojne. ;-D