9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pbla4024 12.5.2008 9:55

Re: Re: Re: Přehlídka na Rudém náměstí 9.5.2008 a oslava Dne vítězství nad fašismem ve Velké vlastenecké válce je celá v odkazu zde

To není tak úplně pravda. Rudá armáda bojovala mimo jiné proti Polsku v roce 1939.

Pete Brich 12.5.2008 9:52

Kromě domečku s bílou kupolí, jehož obsluha se celá vejde do jednoho civilního letadla,

tu pořádně velkou základnu armády USA potřebujeme jako sůl!!

PB

amos 12.5.2008 9:41

Re: Re: Přehlídka na Rudém náměstí 9.5.2008 a oslava Dne vítězství nad fašismem ve Velké vlastenecké válce je celá v odkazu zde

Já si myslím, že Rudá armáda nebojovala proti nikomu a Evropu osvobodili Američané a Plzeňáci.:-):-)

Honza 12.5.2008 8:59

Re: Přesně tak!...

Zatím co Rusové předvádějí  sílu svých zbraní mírově,jako když se manekýny procházejí po molu,tak američani nám je předvádějí na ostro.Rv

pbla4024 12.5.2008 8:15

Re: Přehlídka na Rudém náměstí 9.5.2008 a oslava Dne vítězství nad fašismem ve Velké vlastenecké válce je celá v odkazu zde

Na území Československa mohla Rudá armáda jen stěží bojovat proti fašismu, příliš Italů se zde nevyskytovalo. Ideologie, kterou máte nejspíše na mysli, se nazývá nacismus. To je zkratka z nacionální socialismus.

Historik 12.5.2008 7:57

Přehlídka na Rudém náměstí 9.5.2008 a oslava Dne vítězství nad fašismem ve Velké vlastenecké válce je celá v odkazu zde

Můžete si poslechnout celý projev ruského prezidenta Dmitrije Medveděva a nemusíte být odkázáni na překrucování a lhaní v českých sdělovacích prostředcích. Rusové důstojně oslavili vítězství nad německým fašismem a své vítězství ve Velké vlastenecké válce. V České republice bohužel v současné době není důstojně ctěna památka padlých sovětských vojáků, kteří položili životy na území ČSR při likvidaci fašismu a který měl v plánu vyhladit i náš národ. Raději jsou hanobeny památníky sovětských vojáků, to je teď v politickém kursu v České republice. Byl bych zvědav co by se dělo, kdyby někdo natřel na růžovo některý památník amerických vojáků, zatím se takový podobný pitomec v ČR nenašel (a doufám, že nenajde).

Nevím, jestli oslava vítězství a důstojná tradiční vojenská přehlídka ozbrojených sil státu je harašení zbraněmi. Těm co to tvrdí v ČR spíš haraší v hlavě.

NATO taky haraší zbraněmi, když se Vojenské přehlídky pořádají i ve státech NATO? Prý na podzim bude harašit zbraněmi Česká republika, protože ministryně obrany Parkanová chystá 28.10.2008 přehlídku Armády ČR.

http://www.vesti.ru/videos?vid=131428

fox 12.5.2008 7:34

Re: A jeste neco...

Ano,máte pravdu.Já tam byl prvně v 86 a ten pocit venkovské návsi byl jasný.

fox 12.5.2008 7:32

Re: ano, pane Brebere

Bože to je v.ů.l!!!!§

fox 12.5.2008 7:30

Re: Bohužel

v roce 41 si moc nezaharašila.

JaS 12.5.2008 6:55

Re: Bohužel

No, v roce 1968 si "zaharašila" trochu víc.

Piskoř 12.5.2008 6:35

Re: ano, pane Brebere

Tak nevím co ty, jelito pasoucí kozy, pohledáváš v Americe, pokud nejsi prolhaný bolševik. Jinak bys měl táhnout na Sibiř, blbe!;-€(Y)

Piskoř 12.5.2008 6:29

Bohužel

Moskva nikdy v životě nic jiného neuměla, než harašit zbraněmi. ;-€(Y)

Aklechuj Hatu 12.5.2008 5:38

Bez radeji past kozy nez psat pro-Ruske agitky

Rusko harasi zbranemi v Moskve na vojenske parade, agresivne si vede v Cecne a Baku. Agresivni prepad Afganistanu Rusum nedopadl prave nejlepe, odtahli se ztazenym ocasem mezi nohama. Presny rozpocet na vojnu v Rusku nikdo nevi, je to statni tajemstvi (ale pasacek koz z Vermontu to vi!) Rusko vyhrozuje sousedum ze zakroci vojensky, cini to uz v Cecne a zakratko v Baku. Rusko ma spojence na Kube, v Jizni Americe a v Somalsku, krome jemu sympatickych individui jako pasacek koz z Vermontu. Kdyz se nekdo chce informovat o ruskych raketach, zdali uz leti, nazyvaji to agresi a porusovanim smluv - zapomneli ze CR uz neni jejich kolonie. Pro mir v Kosove Rusi neudelali nic - cekali az kastany z ohne vytahne NATO.

Aklechuj hatu 12.5.2008 5:28

Jak uz to rikal....

Ano, Deriku, jak uz to mi rikal muj stryc, ktery to mel od sameho hocha s fouskem pod nosem, Dolfka Hitleruc - v Rusku to delaj presne tak jako kdysi on.

nechame se poucit 12.5.2008 3:34

Tamas na hrad

derik 12.5.2008 3:14

Lepsi bude podivat se do zrcadla

nez se vytahovat nad Rusy, kteri zacinali z podstatne horsich pozic. Cesi prestali vyrabet vlastni motorky, auta, lokomotivy, atd. a namisto nich jsou ted v Rusku jine firmy. Zatimco Rusove postavili novy typ balisticke rakety a atomove ponorky, tak Cesi prestali organizovat i vyrobu Plzne.. Rusove se pripravuji na mozne budouci konflikly a v ramci moznosti vynakladaji prostredky na posileni sve armady. Cesi dlouhodobe neplni svuj vlastni zavazek dany NATO-u prispivat alespon 2% HDP na obranu. Dokonce odmitaji i radar jako prispevek do spolecne obrany demokratickych statu. Ruska ekonomika ma vetsi dynamiku a hospodari s prebytkem. Cesi maji pres tisic milard korun dluhu, nesplnuji podminky EU, a sve zadluzeni stale zvysuji. Rusove nepotrebuji obsazovat zadluzene Cesko, staci kdyz tam budou mit hotely, a dobre platiciho zakaznika za suroviny. Podobne jako Nemecko nabo Japonsko, ma Rusko zajem o dobre ekonomicke vztahy. A navic mysli i na obranu. Na rozdil od Ceska. Neni duvod vysmivat se Rusum zacinajicim z podstatne horsi urovne. Spis je treba politovat Cechy, kteri si mysli ze odmitnutim radaru si zabezpeci mir, ze stavkovanim si zvysi zivotni uroven, a ze stat se o ne bude starat.

pierino 12.5.2008 2:35

Re: A ty penize za drahou ropu maji diky Americanum

A k tomu jeste rozpoutali trenice s radarem mezi Cechama.... beeeee.....;-D;-D;-D;-D.

pierino 12.5.2008 2:33

Re: pohled přes oceán

R^R^R^!!8-o

pierino 12.5.2008 2:30

Re: ano, pane Brebere

Ja ti rikal kozomrde, ze ti to jednou pujde na mozek. Nech uz ty kozy na pokoji

GSDr. Pasáček koz ve Vermontu 12.5.2008 2:18

ano, pane Brebere

Ano, pane Brebere, máte úplnou pravdu.  Rusko haraší zbraněmi. Je velmi agresivní stát. Vydává na zbrojení biliony dolarů, vede války v Afganistánu a Iráku, aby se Rusové zmocnili irácké ropy.  Tyto války stály Rusko již 500 miliard dolarů. Vyhrožuje Iránu a ostatním státům.  Má vojenské základny ve 150 zemích světa, a pilně staví další, také v České republice. Odstupuje od mezinárodních smluv o protiraketové obraně a schvaluje ozbrojenou loupež Kosova.

Bude nutné zabránit ruskému militarizmu v ovládnutí světa.

Ruk 12.5.2008 2:16

A ty penize za drahou ropu maji diky Americanum

Americane rozpoutali boje prave tam, kde se to Rusum nejvice vyplaci-To asi strycek Sam nedomyslel...

ZW 12.5.2008 2:04

Re: Re: Kdo tu haraší?

Vojenská přehlídka je v Rusku tradiční formou oslav Dne vítězství už od roku 1945. Vzhledem k desítkám milionů obětí je celkem pochopitelné, že pro Rusy nejde o žádnou bezvýznamnou událost. I my budeme po letech "zastrašovat zbraněmi" 28. října k 90. výročí vzniku republiky. Koneckonců v menší míře "harašíme" každým rokem při známé přehlídce "Bahna". A vždy přitom předvádíme i moderní techniku. Nevidím na tom nic špatného.

Uspořádá-li vojenskou přehlídku kdokoliv jiný, je mi to srdečně putna. Někdo holt vyčlení 14 milionů rublů na přehlídku, jiný zase vozí sníh ze Šumavy na Hradčanské náměstí.

pierino 12.5.2008 1:44

A jeste neco...

Na Rudem namesti jsem byl a ve skutecnosti vypada o hodne mensi nez na pompeznich zaberech a fotkach... taky je trochu nasikmo... jak to ti Rusove delaji...?

Stachanov 12.5.2008 1:40

z růsáků jde stejný strach, jako z důchodce s naostřenou holí

Kosovani se jim vysmáli, v Čečensku to furt neklape, Číňani jim kopírují bojová letadla i tanky a navíc hladově koukají na Sibiř...ruský méďa bude mít brzo zas plné ruce práce

pierino 12.5.2008 1:36

No tak prehlidka ....a co???

Nechte tem starym generalum nejakou radost. Oprasili metaly, nasadili brigadyrky a dokonce i slunce svitilo a Putin se usmival. Byly doby, kdy podobne prehlidky ten samej den delali jeste v NDR, na Letenske Plani, ve Warsave i jinde.  O tom si uz jen diky NATO mohou jen nechat zdat. Radar to bude jistit. A kdo vi jestli ty rakety nebyly jen ze dreva. V Korei taky salutujou a zbroji, a lidi nemaj co zrat. At zije sovetska armija....

Mard 12.5.2008 1:36

Re: Kdo tu haraší?

Pane, vy máte nějaký duševní problém. Chcete snad říci že v Plzni jezdily moderní tanky a raketové nosiče, nebo snad se domníváte že v Moskvě měli přehlídku veteránů? Myslím že kdyby Bush uspořádal před Bílým domem přehlídku s tanky a raketami, tak by si o něm většina Američanů myslela, že se zbláznil. Přehlídky zbraní jsou důležité po zastrašování vlastních obyvatel a v menší míře ciziny. Takovýmto způsobem obvykle probíhají pouze v diktaturách, například ve Francii, která má také tradici vojenských přehlídek k výročí pádu Bastily, dominují přehlídce spíše auta s důstojníky. Aby projížděly po Champs Elysse tanky a raketové nosiče je těžko představitelné. Ostatně radnice v Moskvě musela vyčlenit 14 mil. rublů na opravy vozovky poškozené při přehlídce.

Dušan Neumann 12.5.2008 1:35

pohled přes oceán

V USA, kde se státní vojenské přehlídky už přes půl století nepořádají, byla moskevská vojenská přehlídka komentována bez emocí. Většina medií se spíše soustředila na symboliku vypovězení dvou amerických diplomatů z Moskvy v předvečer svátku. Podle ministra obrany Gatese, který býval šéfem sovětského oddělení CIA, byla tato reakce na loňské a dubnové vypovězení ruských diplomatů z USA jen "obvyklým diplomatickýcm pošťuchováním". Přehlídka byla na stránkách amerického tisku hlavně připomenutím vítězství nad nacistickým Německem, což zdůrazňovaly historické uniformy a tanky T-34. "Na hodnocení kremelské výměny je ještě brzy a uvidíme, jestli se v budoucnu zase vrátíme k tomu, že budeme posuzovat mocenské pozice v Moskvě podle toho jak kdo stojí na ochozu Leninova mausolea", dodal Gates. Pentagon komentoval přehlídku poněkud suše . "pokud chtějí vyvětrat starou techniku je to jejich věc." Toto hodnocení ostatně souhlasí s generálem Vladinírem Dvorkine, bývalým šéfem technické kontroly sovětské armády, který řekl, že "ruská armáda je jen špatnou kopií armády sovětské,"

Ekonomický tisk si hlavně všímá, že ruský vojenský rozpočet vzrostla na 4.6% HDP, což je srovnatelné s výdaji USA a Číny. Většina komentářů se více věnovala hodnocení Putinova presidentského období a jeho pozitivních i negativních stránek. Casto byla citována zppráva bývalých ruských ministrů Němcova a Milova "Putin: ode dna", která uvádí, že za jeho vlády vzrostl objem korupce $31 mld v roce 2001 na $319 mld v roce 2005. (Novější statistiky nejsou). Přesto se americká media shodují, že díky ropnému vývozu se ruská ekonomika odrazila ode dna a společenská situace je lepší než před deseti lety.

Mard 12.5.2008 1:29

Re: Co je to za slataninu?

Olejová bonanza je termín označující v angličtině zastaralým způsobem naleziště ropy. S olivami to nemá nic do činění. Jinak USA vydávají na zbrojení cca 6 x tolik co Rusko.

derik 12.5.2008 1:04

Re: Re: Zastaralé zbraně?

Rusove hlavne potrebuji mit zbrane proti eventualnimu konfliktu s Cinou aby neprisli o Sibir. Zatim to vypada ze pridali do kroku. Na rozdil od Cechu kteri pry vetsinove odmitaji obranny radar.

NevericiTomas 12.5.2008 0:56

Re: Zastaralé zbraně?

Tak se rozpovidejte?18 let od padu od padu SSSR usporadali Rusove hezkou prehlidku sovetske techniky. Zatim v podstate tezi z toho co za sovetu dokazali,ale vyvoj se posouva a nevypada to,ze Rusove udrzi krok...