2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sigmund 9.2.2010 9:14

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

Tím jsem chtěl říci,že většina obyvatel se nikdy nepodívá do Evropy či Austrálie,ale Moskvu viděli mnozí z nich. A světe div se,ono je tam metro,funguje něco jako MHD,životní úroveň mnohem větší... Ale že jsou Rusové ve srovnání s Evropany "chudáci",to už se Asiat nedoví.

tich@dohoda 9.2.2010 9:40

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

pisete ptakoviny Sigmunde, v USA potkavam spousty lidi z post SSSR , take v Londyne. Jinak, sposta z nich sice nejezdi do Evropy ale jezdi do Shanghai , Jizni Koreje , Japonska, Singapuru, Malajsie. Obavam se, ze drtiva vetsina Cechu vubec netusi jak se dynamicky rozviji tato cast sveta nebo napr. evropska cast Turecka. Cest :-)

Sigmund 9.2.2010 11:10

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

Ale jo,Kazaši či Uzbeci (tedy mladí) z rodin příbuzných či přátelských svým vládám se skutečně do světa podívají,ale neradi se již vracejí. V Praze jsou teď snad stovky studentů z těchto zemí. J.Korea je zase oblíbeným cílem Kyrgyzů,na jejichž letenku se složí rodina a oni tam dřou prakticky jako otroci. Jenže to jsou ti vybraní mladí. Mezi staršími najdete "cestovatele",kteří dle svých slov "projeli celý svět",však byli v Litvě,Gruzii i na Kamčatce. A i takových není mnoho,většina mužů cestovala leda v rámci vojenské služby,ženy vůbec. No a právě tito lidé chodí volbám,volí dle slibů či dokonce za peníze. O nějakém dynamickém rozvoji Střední Asie nemůže být vůbec řeč,snad s čestnou vyjímkou Kazachstánu,kde peníze inkasované za ropu neutratí jen za pozlátko a prezidentovi potřeby,ale i investují,staví továrny atd. Obávám se,že žijete-li v USA či Británii,nemáte potřebné informace. Pro mne je Střední Asie druhým domovem. Mám zde dům,kde trávím asi čtyři měsíce z roku,mluvím kazašsky a kyrgyzsky (podobné) a v uzbečtině jsem schopen usmlouvat cenu na tržišti.Přesto bych si nedovolil napsat,že píšete ptákoviny.

tich@dohoda 9.2.2010 9:24

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

zakladni problem je v tom, ze zde a vubec v CR se k post SSSR a Rusku vyjadruji lide, kteri tam nikdy nebyli, nezili a neumi rusky. Vzpominam, nekdy 1994 na pokusy spoluprace v Moldavii, chteli jsme dovazet konzervarenske vyrobky, vetsinou zeleninu a pod pro velke zavodni/skolni kuchyne a pod. Moldavie je zemedelska zeme , ovsem vse tam bylo tak zkorumpovane, line, neschopne a byrokraticke, ze jsme to vzdali. Dnes je to tam jeste horsi a rusky trh pro ne predstavuje zachranu, prevaznou vetsinu produkce nemaji sanci prodat jinam, nikdo by to nekoupil, coz prakticky plati pro cely post SSSR. Cest :-)

jirka.s. 9.2.2010 9:52

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

Hádej, magore, kdo to tak asi v té Moldávii zkorumpoval ???

Sigmund 9.2.2010 10:00

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

Myslíte,že ten pan Klvaňa tam nikdy nebyl? Já to nevím,neznám ho. S tou Moldávií máte pravdu,kdysi "kvetoucí zahrada" je dnes prakticky zničená. Mladí utekli do světa a staří nechápou,co se to vlastně děje. Je pravda,že s vyjímkou baltských zemí se nové státy moc nevyznamenaly. Jenže v těch baltských kdysi dávno bylo dobře,fungovalo to a lidé nezapomněli. Také podpora Finska či Švédska udělala své. Jenže ve Střední Asii před příchodem Rusů byli jen pastevci a od Peršanů či Afgánistánců se nějaké podpory těžko mohli dočkat. Je to smutné,když stojíte u silnice třeba v Kyrgyzstánu a sledujete kamionovou dopravu. Z Číny se vozí všechno a opačným směrem je odvážen jen železný šrot. Ale snad se blýská na lepší časy.

Baghíra 9.2.2010 10:05

Re: V Kazachstánu, kde před více než sto lety Rusové budovali civilizaci, je Rusko příkladem a Moskva světovou metropolí, již by se Almaty chtělo podobat (v rádiu se tam hraje téměř výlučně postsovětský pop). Podobně jsou na tom další, zaostalejší „s

Oni taky Baltové nejsou geneticky Rusové, píší latinkou a jsou římští katolíci nebo protestanti. Taková Riga má blíž k Lübecku než k Moskvě. Kostely ve Vilniusu jsou jezuitské baroko, hodně podobné Praze.

V.Novák 9.2.2010 14:11

Pobaltí? Jo - na dluh se to rozvíjí!

Pobalťani byli za SSSR nehorázně namyšlení z toho, že jim lépe funguje zemědělství a tím pádem mají lepší zásobování než zbytek SSSR. Na ropu a plyn za hubičku už zapomínali, že elektřinu mají z elektráren, které postavil celý SSSR a zásoboval je palivem, to nechtěli slyšet.

Když se dostali k půjčkám, nakoupili meďoury - a teď se diví. Ale aspoň neblokují plyn a nevydírají.

Sigmund 9.2.2010 15:07

Re: Pobaltí? Jo - na dluh se to rozvíjí!

No,takové věci jako elektřinu ze sovětských elektráren bych jim vskutku nepředhazoval. Oni o to být součástí svazu opravdu nestáli a že mají proč být namyšlení je vidět už při přejezdu hranic z Ruska...

Linka 9.2.2010 8:43

samoděržaví padlo v bolševické revoluci

cccp padl ve studené válce. na co rus sáhne to zpacká. ruskou federaci potká podobný osud. nezáleží že je velká, že má suroviny. záleží na kvalitě populace a ta je mizerná. a to je i hlavní důvod proč sousední země po fyzickém kontaktu rusy nesnášejí. všude se cpali a nic pozitivního nepřinesli. trapné je být rusem a ještě trapnější být jejich poskokem. i ti naši co jim sloužili v minulém režimu, jimi po straně opovrhovali. asi jako opovrhuje ruská elita svými občany. tradičně opovrhuje.

tich@dohoda 9.2.2010 9:09

Re: samoděržaví padlo v bolševické revoluci

Rusy rozhodne nemam rad, ovsem prakticky vsechny republiky SSSR na Rusku parazitovaly, dostavaly suroviny a "platily" zbozim mizerne kvality. Prumysl , infrastrukturu, skolstvi, kadry, vedu, jim vybudoavali Rusove/Ukrajinci/Belorusove/Nemci/Zide . Za 20 let po padu SSSR ani jedna post SSSR republika nebyla schopna se ekonomicky postvit na vlastni nohy a prosadit se na svet. trzich, snad omezene Estonsko, tam ale je obrovsky vliv Finska a jeho penez, know how . Staci se podivat na Ukrajinu, o Gruzii nemluve, za svou mizerii si mohou sami. Rozhodne nevidim rozdil mezi Rusem a zbytkem post SSSR , mentalita je stejna. Cest :-)

čtenář 9.2.2010 8:38

Malá česká myš zase piští.

"Když Putin prohlásil, že rozpad SSSR byl dějinnou tragédií ......."   -  když ono Klvaňo to chce domyslet, co tím Putin myslel (ovšem český nadčlověk se zamýšlet nemusí, jemu stačí spláchnout všechno půllitrem piva). Rozpad SSSR vytvořil vakuum, které se "vtipně" snažily Spojené státy vyplnit ujetou teorií o unipolrním světě. A bombardováním Jugoslávie skončily veškeré naděje, které si od konce studené války svět sliboval. Celý svět rozpad mocenského centra, zvaného SSSR, rozkolébal a jen tak se neustaví nová rovnováha. Určitě by bylo pro svět lepší a bezpečnější, kdyby se k obrazu RF reformoval celý SSSR.

Rusko se nezačalo modernizovat až po válce s Japonskem v roce 1905, ale již v 80. letech 19. století se rozvíjel mohutně příští průmyslový komplex - Ural a další (třeba bavlníková oblast  ve Střední Asii). Všechno odstartovalo zrušení nevolnictví 1861.

To, co Klvaňa píše o ruské kultuře nemá smysl ani komentovat, to je osobní Klvaňův problém (nejspíš se jedná o kulturního giganta-gůglisty na úrovni Mléčné dráhy).

K dokreslení současného stavu věcí stačí žádost NATO, aby RF poskytla NATO do Afganistánu helikoptéry, dodávky náhradních dílů, prováděla výcvik pilotů, školila afgánské armádní vládní díly a policii, atd. Je to žádost, která byla předložena Rasmussenem teď v Mnichově.

Upocená česká myš si odreagovává mindráky, pramenící z české nestátvornosti. Té mají Rusové, narozdíl od Čechů dostatek. A to rozhodne.

:) 9.2.2010 9:50

Nesouhlasim

Rusko melo skutecne kdysy mnohem vetsi vliv a i pres bolsevickou diktaturu mnoho kverulantu ze zapadu obdivovalo sovetskou myslenku.

Rusko je ale nyni jen skorapka, ke ktere nevzhlizi nikdo. K cemu by se take dalo vzhlizet?

Znate nejake ruske umelce? Filmy? tak 1-2 rocne. Kde je alternativa k zapadnimu stylu zivota, hodna nasledovani?

Tfuj tajbl

AS Rusko (nositel NC) 9.2.2010 9:56

Re: Nesouhlasim - Solženicynova odpověď

Jak hodnotíte dobu Putinovy vlády v porovnání s jeho předchůdci Jelcinem a Gorbačovem?

Gorbačovova vláda byla politicky neuvěřitelně naivní, nezkušená a nezodpovědná vůči vlastní zemi. On nevládl, on bezmyšlenkovitě odevzdal moc. Následný obdiv ze strany Západu ho jen utvrdil ve víře, že postupoval správně. Ale řekněme si jasně, že to byl Gorbačov, a ne Jelcin, jak se teď často tvrdí, kdo jako první dal občanům naší země svobodu slova a pohybu.

V Jelcinově období se k lidským životům přistupovalo stejně nezodpovědně, ale projevovalo se to jinak. Jelcin se snažil co nejrychleji proměnit státní vlastnictví v soukromé, a tak rozpoutal obrovský rozprodej národního dědictví v hodnotě mnoha miliard. Jelikož si chtěl zajistit podporu regionálních představitelů, volal doslova po separatismu a podepisoval zákony, které podpořily kolaps ruského státu. To pochopitelně připravilo Rusko o jeho historickou roli, ke které se tak těžce dopracovalo, a snížilo to jeho postavení v mezinárodním společenství. Tomu všemu Západ tleskal ještě hlasitěji.

Putin zdědil zpřevracenou a vyděšenou zemi chudých a demoralizovaných lidí. A začal s tím jediným, co se dělat dalo: s pomalou a postupnou restaurací. Jeho úsilí nebylo hned zaznamenáno ani oceněno.

Jen těžko ostatně najdeme v dějinách příklady, kdy snahu vlády jedné země znovu získat ztracenou sílu přijaly jiné vlády pozitivně.

:) 9.2.2010 10:03

Jo, pekny

ale Solzenicin...uzasne.

Putin jen utahl srouby. Jedte se do Ruska podivat, popovidejte si s Rusy.

Ti budou mene nadseni, nez zapaleni obhajci z Evropy.

1500 bezdomovců 9.2.2010 10:14

Re: Jo, pekny / v Brně : Nová charta 2010 ?

"Vezměme jen burzu, tuto Carmen našeho hospodářského života, které není žádný zákon

dán. Před jejími zlými účinky, jež nemohou být popírány, stojíme až dosud jako hlupáci a

čekáme pokorně na nejbližší zlý kousek, který nám provede."  Ferdinand Peroutka (1.ČSR(

A ještě: "Jedna z Marxových povídek se stává skutečností."

Harpyje 9.2.2010 10:05

Re: Malá česká myš zase piští.

Už Vám zase nějaký Čecháček haní Rusko? Takovou drzost si nesmíte nechat líbit!

Han 9.2.2010 7:19

Jak píše autor:

"Na rozdíl od všech ostatních duší je schopna obsáhnout složitost a tíhu světa, plně je prožít a dodat Rusům pocit výlučnosti."

No a právě proto Rusové tak chlastaj, když na ně ta složitost a tíha světa dolehne.

čtenář 9.2.2010 8:05

Re: Jak píše autor:

A ro Češi zase nechlastaj. :-))))

Kobylka Lajda 9.2.2010 8:20

Re: Jak píše autor:

Ale ne tak, aby nebyli schopni pracovat, nebo aby za ně výhradně makaly baby. Ruská chandra vydrží i týdny, Čech se z opice probere na druhý den. Můj můž  až do smrti ne, protože tu opici má stále vedle sebe.

čtenář 9.2.2010 9:00

Re: Jak píše autor:

Roduvěrný Čech se sice z opice probere druhý den, ale jenom proto, aby si dal vypročťováka a navečer vyrazil nanovo. Stačí si projít české nálevny, kde se rozohńují pivaři-voliči. Mláďata zase "experimenují" s drogami, nejspíš původem z Afganistánu. :-)))) Rusové mají aspoň pravoslaví, jehož vliv sílí.

fox 9.2.2010 9:37

Re: Jak píše autor:

Přátelé,kdo jste to nezažil,nevíte ,jak ruský člověk pije.Počáthem 80 tých let jsem byl v Kostolaci Jugoslavii,je to uDunaje u Rumunska.ČSSR tam stavěla el.Drmno.Samozřejmě jsou kolem samé doly.Bylo nás tam několik Čechů,Slováků,Němců vých i záp.Často tam fouká Košava obávaný vítr,který shazoval i jeřámy,bylo zakázáno pracovat.Co tam dělat,téměř muslimské město,v hospodě jen chlapy v černých hadrech a kloboucích,ani jedna baba.Ty co byly k zahlédnutí venku s  podivnou sukní s jakýmsi pytlem mezi nohama,prý až porodí mesiáše,aby nevypadl na zem,protže žádná neví,která bude ta vyvolená.

Pokračování

fox 9.2.2010 9:46

Re: Jak píše autor:

No a chlast za babku.Nemusím zdůrazňovat,jak chlastali Slováci(ze SES)a další národové.Jednak to byli profíci,jednak Košava může foukat až desítky dní.Všichni soudruzi spiťaři se jen báli, aby nedošli bratři z SSSR.Vybaveni ohromnou zásobou to rozjeli po stachanovsku.Kdo už nemohl,nebo nechtěl,tomu vyhrožovali i kudlou,že je s nima nekamarád.A jděte do sporu s ožralým rusákem,který myslí,že jste ho urazili,když nechcete připít.

Kdo jezdil častěji do Ruska,ví co to bylo.Většina z nich to nepřežila.Játra nejsou v supermarketu.

Baghíra 9.2.2010 10:08

Re: Jak píše autor:

Čech dokáže sedět u pár piv celý večer, Rus se několika kalíšky vodky zpije do němoty. Pro nás je pivaření důvodem k družnosti a příjemnému opojení, pro ně vodka způsobem zapomnění-nebytí. Ó, ta hluboká ruská duše!

čtenář 9.2.2010 11:37

Re: Jak píše autor:

Jojo, já znám ty český pivní zvěřince taky zevnitř. A ta světovápolitika, jaká se tam dělá. :-))))

proboha, švejci, kdy se už konečně proberete a pochopíte, že s tím chlastem ste na tom nemlich jako Rusové, které si kvůli pití ošklivíte. On totiž není rozdíl mezi vodkou a pivem, po obou se jaksi degeneruje. Stačí se podívat na parlamentní sběř, jaký zákony tam bastlej. :-))))

Baghíra 9.2.2010 7:17

Hluboká ruská duše:

Usadila se ruská aristokracie po 1917 v Paříži. Živořila, taxíkáře dělala, pak prodala nějaký ten skvost a slavný večírek uspořádala. Šampaňské proudem teklo, hosté po pérděli v kavijáre seděli, i praví mladý Romanovec staršímu: "Ďáďa, znáješ-li što? Pojď, na.se.re.me do piána!" - "I, k čemu?" praví starší melancholicky, "Tady tomu nikdo nerozumí..."

Vinc 9.2.2010 7:01

Klvaňa se každé ráno probouzí s rukou v nočníku

Podle toho vypadaj jeho příspěvky

MLOK 9.2.2010 7:45

Re: Klvaňa se každé ráno probouzí s rukou v nočníku

Roztomilá poznámka Vincku.

       Teď ještě něco konkrétního prosím :-))

čtenář 9.2.2010 8:08

Re: Klvaňa se každé ráno probouzí s rukou v nočníku

No, on ten Klvaňa, kromě svých osobních představ a fobií, taky nic konkrétního neřekl. Skutečnost je totiž jiná.

Kobylka Lajda 9.2.2010 8:28

Re: Klvaňa se každé ráno probouzí s rukou v nočníku

Je mi líto, že musím oponovat. Pan Klvaňa velmi přesně vyhodnotil postavení 2 velmocí ve světě, a to se hrubě nelíbí našim rusofilům, potažmo rudým hlavám. To, co uměli, už světu za 80 let předvedli k naší obrovské škodě. Bolševici poškodili duše všech vazalských národů - což vidno z dnešní situace i názorů některých přispěvatelů.