20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Koláč 11.9.2008 16:48

Dotaz

Pane Fištejne, mohl byste mi sdělit bližší údaje o učebnici nového ruského dějepisu? Rád bych si ji přečetl. Koláč, m.kolac@volny.cz

David 7.9.2008 18:32

O tom se ve školách taky neučí

Občanská válka pustošila Guatemalu dlouhých třicet šest let (1960-1996). Byla vedlejším produktem studené války. Až do pádu železné opony Spojené státy považovaly Latinskou Ameriku, zejména malé středoamerické republiky, za svoji sféru vlivu. Nehodlaly za žádnou cenu dopustit, aby se v oblasti uchytil komunismus. Pojem komunismus si ale ve Washingtonu vykládali dost volně. Když se v první polovině padesátých let tehdejší guatemalský prezident pokusil přerozdělit část půdy patřící vlivné americké United Fruit Company, armáda provedla rychlý převrat. Americký prezident D. D. Eisenhower později s hrdostí prohlásil, že ho zorganizovaly americké výzvědné služby. Guatemalci tehdy netušili, že se před nimi otevírá čtyřicet let nepokojů, při nichž přijde o život dvě stě tisíc z nich, padesát tisíc zůstane pohřešovaných a další milión a půl se ocitne bez domova.

http://www.reflex.cz/Clanek27849.html

X 7.9.2008 11:22

Pozoruhodné

Je pozoruhodné, že právě židovští publicisté, kteří mají s nacionalistickou nesnášenlivostí víc osobních zkušeností, než kdokoli jiní, se rozhodli hrát právě tuhle kartu. Přece jim musí být jasné, že jakmile začnou ze zrůdné bolševické ideologie dělat vadu ruského národního charakteru, musí to nutně obrátit pozornost na to, kdo tuhle ideologii do Ruska importoval a kdo ji realizoval. Dnes již jsou běžně dostupné údaje o složení první bolševické vlády, která byla  z 84% tvořena židy, stejně jako byla židovského původu drtivá většina komisařů, organizátorů GULAGU atd.

Dokud si nepřiznáme, že selhání obyčejné lidské slušnosti a po staletí známých zásad morálky a etiky vždy vede k utrpení lidí, dokud budeme hledat viníka tam, kde není, nebude na tom lidstvo ani o chlup lépe. Zkuste se zamyslet nad úděsným výrokem britského premiéra Beniamina Disraeliho: "Zásady morálky platné pro jednotlivce, neplatí pro stát. Pro stát je morální to, co Velké Britanii prospívá"

Harpyje 7.9.2008 12:39

Re: Pozoruhodné

Ten výrok, Ti soudruhu, vadí bezpochyby proto, že ho pronesl Žid. Že podle této zásady jedná v přítomnosti především Tebou obdivované Rusko, má ale tvůj bezvýhradný souhlas.

X 7.9.2008 14:42

Re: Re: Pozoruhodné

Soudruhuj si, drahá krasavice ynteligentní, se svými kolegy z VUMLu. Nějak mi uniklo, že by Rusko bombardovalo a anektovalo cizí státy, například kvůli ropě.  Možná je to jenom tím, že má samo ropy, jakož i dalších surovin a energií nadbytek a nemá toho zapotřebí. Nicméně humanitární bombardování civilního obyvatelstva provádí v Iráku, Afganistánu, Osetii a dalších zemích někdo úplně jiný. 

Ten citovaný, zcela amorální výrok, mi vadí především proto, že způsobil utrpení a smrt milionům nevinných lidí. To, že jej pronesl právě žid je smutné, nicméně to ilustruje židovský systém hodnot, these o vyvoleném národu, který smí to, co je jiným zapovězeno atd. To, že důsledným uplatňováním této myšlenky byli nakonec postiženi především židé, vypovídá o jakési vyšší spravedlnosti. Stejně tak jako byl židovský vynález - GULAG okopírován nacisty a použit právě proti židům. Inu, kdo jinému jámu...

kopretina 7.9.2008 17:57

Re: Re: Re: Pozoruhodné

Francouzští, němečtí, italští, čeští Židé atd.  neměli NIC SPOLEČNÉHO se zločiny některých odpadlých ruských Židů, kteří se dali k bolševikům. Teze o vyvoleném národu nespočívá ve vládě, ale v dodržování božích přikázání. To islám má ve svém jádru tesi o vládě nad ostatními národy.

X 7.9.2008 23:22

Re: Re: Re: Re: Pozoruhodné

Stejně tak nemá nic společného se zločiny internacionální bolševické lůzy ruská inteligence, která proti bolševizmu bojovala v občanské válce a stovkách krvavě potlačených povstání a to až do šedesátých let.  Přesto jsou tu označováni za rusáky, kteří mohou za všechno, včetně totálního selhání českých voličů ve volbách roku 1946. Nemělo by se měřit všem stejným metrem? Především ale považuji za nehoráznost, převádět veškeré svinstvo v politice na otázku národnostní. Naivně jsem se domníval, že tento postoj byl dostatečně zdiskreditován jakýmsi Adolfem Hitlerem. A ejhle, ono se to tu nosí zase.

Harpyje 7.9.2008 18:43

Re: Re: Re: Pozoruhodné

Zato Vy soudruzi máte patent na pravdu, morálku a mírumilovnost. ;-D;-D;-D

Bere si to do huby slova jako "židáci", nebo "icik", a odvolává se to na morálku. ;-D;-D;-D

X 7.9.2008 23:26

Re: Re: Re: Re: Pozoruhodné

Byl jsem kdysi odborně poučen, že se má ke každému auditoriu mluvit jeho řečí. takže když je tu pokládán za korektní a společensky přijatelný pojem "rusáci", tak proč ne také "židáci"?  Zkuste být myšlenkově konsistentní! Nebo snad zastáváte teorii vyvoleného národa, nadlidí a podlidí?

Dr. Mordechai Ochs 6.9.2008 22:35

2 ctenar

Nebudte neskromny, vetsina bolseviku byli Zide, to je treba zduraznit.Cenzor uz na udani soudruzky Harpyje pilne maze.

Faust 6.9.2008 17:14

Oběti Velkého teroru

Článek se zmiňuje o řádových rozdílech v odhadu počtu obětí Velkého teroru. Sám jsem se setkal s čísly od 6 milionů do 38 milionů. Některé odhady zahrnují i oběti 2.sv.v. jiné zase ne. Jaké číslo je nejpravděpodobnější? Jak je toto číslo zkonstruované a které prameny ho uvádějí?

EW 6.9.2008 17:02

Mozna je to lepsi,

nez porad zduraznovat, jak hrozna a utlacovatelska je evropska civilizace a jak jen naprosty multikulturalismus muze napravit vsechny ty straslive veci, kterych se Evropani dopustili. obzvlast v situaci, kdy zadna jina rasa ani etnikum takhle neblbne.

arogant 6.9.2008 6:47

Je třeba se zamyslet, co země jako Rusko, které žilo

vlastně neustále v tyranii a bohužel se jí naučilo i vzývat, nám může jako svobodomyslným lidem sdělit pozitivního. Jejich hlavní vývozní artikl je právě ta orientální despocie, za kterou se ještě poněkud komicky domáhají úcty a obdivu.

čtenář 6.9.2008 7:16

Re: Je třeba se zamyslet, co země jako Rusko, které žilo

Na druhou stranu, co mohou sdělit pozitivního lidé, kteří sami sebe považují a veřejně prohlašují za svobodomyslné ? Kolik je vlastně svobodomyslnosti v propagandě ? Ať už ji provádějí ti svobodomyslní, nebo ti nesvobodomyslní. :-) Svobodomyslný může být jenom jedinec, který odolá propagandě a zůstane velmi obtížně manipulovatelným. Svobodomyslné společnosti neexistují. Jejich svobodomyslnost popírá právě propaganda (která je ve všech systémech účelová), která z nich dělá stádo, opatřené atributy, které si propaganda sama vytváří. O tom je Orwellův román, nikoliv o nějakém konkrétním systému. On nebyl totiž Orwell tak zblblý, aby tohle nevěděl.  :-)  Ten román je o "arogantech".

Sergej Goldberg 6.9.2008 8:50

Re: Je třeba se zamyslet, co země jako Rusko, které žilo

Rezim ktery zaruci lidem praci, jidlo na stole a pocit bezpeci a misto ve spolecnosti je lepsi jako uplne volna svoboda. jako priklad uvedu ze nekteri lide nesnasi a nechteji armadni zivot a armadni sikanovani a druzi jsou v armade naprosto stastny and zustanou v armade cely zivot. Svoboda je relativni pojem - uplna svoboda ne-existuje. Politicka svoboda dane populace v dane zemi je, ze se ve 2 hodiny v noci u vasich dveri "neobjevi" bezduvodne tajna politicka policie (Gestapo nebo NKVD) a ze vas oni bezduvodne neodvedou do neznama na politicky vyslech protoze vas jeden den predtim udal vas soused  za vase politicke predsvedceni.   

Ludva 7.9.2008 10:16

Re: Re: Je třeba se zamyslet, co země jako Rusko, které žilo

Máte úplnou pravdu. Většina diskutujících zde úplně zavrhuje minulý režim. Přitom jestli něco bylo lepší, tak to byla bezpečnost občanů proti kriminálním živlům. Současná ochrana je minimální a dokud Vás nezabijou, pomoci se nedovoláte. Chodit večer a v noci po ulicích velkoměst je dost problematické. Jako by se vylily temné pudy a proč taky ne, když ochota proti tomu něco dělat je nízká. Jak v policii, tak hlavně v justici, která v podobě advokátů často přímo spolupracuje se zločinem. Bojuje se proti špinavým penězům, ale že špinavými penězi jsou často placeni advokáti - to jim nevadí ?

emersonskej 7.9.2008 20:52

Re: Re: Re: Je třeba se zamyslet, co země jako Rusko, které žilo

Tedy mezi námi - chodit večer, či v noci po ulicích velkoměst bylo VŽDY problematické. I dříve se tam potulovala spousta všemožných různě nebezpečných individuí. Je ovšem pochopitelné, že se o tom tehdy člověk moc nedozvěděl ani z novin, ani z televizních aktualit...

bobeš 6.9.2008 10:24

" Zlí lidé nemají písně." - Jak to přijde, že Rusové je mají ?

Harpyje 6.9.2008 11:20

Re: " Zlí lidé nemají písně." - Jak to přijde, že Rusové je mají ?

"Wo man singt, da lass Dich nieder, böse Menschen haben keine Lieder", tvrdili s oblibou náckové. :-/ 

bobeš 6.9.2008 13:54

Re: Re: " Zlí lidé nemají písně." - Jak to přijde, že Rusové je mají ?

Jste myslitel. Dovedete brát věci jednodušeji než jsou.

emersonskej 6.9.2008 0:31

Teda to je fakt síla !!!!

Jestli hodlají v Rusku tohle učit svoje potomky... Už ten Putinův výrok je do nebe volající, ovšem kupříkladu označovat vyvraždění miliönů vlastních obyvatel za historickou nezbytnost a pragmatický nástroj řešení hospodářských úkolů, nebo nazývat období stalinismu jako dobu efektivního managementu, to už chce opravdu pořádný žaludek !!! Až mě mrazí při představě, co asi vyroste z generace vychovávané za pomocí podobných učebnic...8-o

Mimochodem tento článek jsem četl už v MF Dnes a hned mě napadlo, že je jako stvořený k diskusi zde na Psu !!!  

Hrad 6.9.2008 9:54

Re: Teda to je fakt síla !!!!

Diskutovat se má o obsahu článku, nebo o obsahu osnov dějepisu?! K tomu skoromně dodávám: kdo si z diskutujících osnovy dějepisu prostudoval. Kdo je porovnal s osnovami dějepisu třeba Španělska(země, která měla v minulosti obrovské imperiální ambice) a vyhledal podobnosti a rozdíly(metodologie tvorby osnov, obsahová stránka, reakce na národní dějiny-selekce témat, a co já vím). Až potom má smysl nějaká diskuse, jinak je to plácání ručičkou do špinavé vody hrajícího si dítěte předškolního věku. Pro ty, kdo mají opravdu zájem mám publikaci, která je na stránkách MŠMT a nese název: "Jak učit evropské dějiny 20 století". Zvídaví čtenáři, pokud ji neznají, si ji rádi stáhnou, a začtou se.. Hodně hezkých zážitků...    http://www.msmt.cz/vzdelavani/jak-ucit-evropske-dejiny-20-stoleti

cnemo 5.9.2008 21:29

Jen jeden skromný dotaz

Kdo teda osvobodil Prahu v roce 45?

KirovReporting 5.9.2008 22:18

Re: Jen jeden skromný dotaz

v podstate Vlasovci...

Hrad 6.9.2008 9:56

Re: Re: Jen jeden skromný dotaz

Nepleteš si podstatu s prostatou?

emersonskej 6.9.2008 22:57

Re: Re: Re: Jen jeden skromný dotaz

Ne víceméně má pravdu !!!

David 5.9.2008 21:17

Pogromy na Ukrajině

Richarde, nejhorší pogromy v 17. století vůči Židům neměli na svědomí Rusové jak ty píšeš (je to něvědomost nebo další protiruská propaganda?), ale Ukrajinci. Zejména během protipolského povstání Bohdana Chmelnického v polovině 17. století, kdy ukrajinští kozáci povraždili ve spolku s krymskými Tatary několik stovek tisíc Židů a Poláků (Tataři měli zájem spíš o otroky, ukrajinští kozáci vraždili ve velkym). Vedl je k tomu jak antisemitismus, tak nenávist k polským pánům, kteří se chovali k podrobeným pravoslavným národům - Ukrajincům a Bělorusům - dost krutě. Poté se Ukrajina dobrovolně připojila k Rusku.

Issac Stein 5.9.2008 21:25

Re: Pogromy na Ukrajině

Dekujeme ti Davide za popsani historicke pravdy.

Sergej Goldberg 5.9.2008 20:36

Nechte Zidy na pokoji

Kluci, kluci, nechte ty Zidy jiz konecne na pokoji. Zavidite jim ze jsou Zide houzevnaty, moudry a politicky bystry. Kazda rasa ma vynikaji a nevynikajici predaky a jedince. Car v Rusku byl arogantni blbec, kdyz mu Britska Kralovska Rodina radila v 1912 a 1913 abyl dal muzikum v Rusku vice svobody a demokracie, tak se jim vysmal a rikal ze neni potreba hejckat Ruskou populaci nejakou Zapadni demokracii. Udalosti 20 stoleti byly krvava tragedie lidstva - doufejme ze 21 stoleti bude moudrejsi a mirumilovnejsi.

Dr. Mordechai Ochs 5.9.2008 20:00

Ty rudy pode mnou, co si rika ctenar

mam ti tu postnout jmena bolsevickych novinarskych svini z doby krvave hruzovlady, kteri psali  v novinach PRAVDA mebo treba VOLJA TRUDA?Zid za Zidem, jako Fistein, stejni sponzori, stejna nenavist snazici se opet dostat nezidy proti sobe.Tuto taktiku uz Zide praktikuji velmi dlouho.