3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

RUSKO: Chudoba Rusů jako cena za Krym

Ve stínu parlamentních a gubernátorských voleb předpřipravených natolik, aby vylučovaly každou větší senzaci, zůstaly takřka nepovšimnuty dvě vlny nových protiputinských sankcí zavedených okamžitě po setkání prezidentů Spojených států a Ruska v rámci Velké dvacítky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Růžička 22.9.2016 11:56

Americká pomoc SSSR za 2. sv. války

13.000 tanků, 18.000 letadel, 375.000 nákladních aut, 51.000 džípů, 35.000 motocyklů, 8.000 dělostřeleckých tahačů, 2.000 lokomotiv, 10.000 vagónů, 100% všech v Rudé armádě použitých transportérů, 8.000 protileteckých děl, 90 lodí, ocel k výrobě 70.000 tanků, hliník k dvouleté výrobě sovětských letadel, 2,6 milińu litrů leteckého benzínu, 3,8 miliónu pneumatik, 107 miliónu tun bavlny, 42.000 telefonů, 802.000 tun barevných kovů, 842.000 tun chemikálií, milióny tun lékařského materiálu, včetně penicilinu, 60% spotřeby pšenice, 50% cukru, 20% sádla, 70% olejů, 100% potravinových konzerv, 100% sušených vajec a vitamínových produktů, 100% čokolády, desetitisíce rádií a radiolokátorů, 15 miliónů párů válenek, 1.5 miliónu přikrývek...atd, etc. Stalin tehdy prohlásil, že bez této pomoci by Sovětský svaz NEPŘEŽIL.

F. Houžňák 22.9.2016 14:25

No, to je pravda,

a jako co?

D. Nowodny 22.9.2016 19:01

Re: No, to je pravda,

Tebe, trubko ucpaná !

Z. Koutecký 22.9.2016 15:41

Re: Americká pomoc SSSR za 2. sv. války

Jo, jenže dneska nejsme ve čtyřicátých letech minulého století a dnešní USA s 20 bilionovým dolarovým dluhem nejsou tehdejší bohaté USA a dnešní Rusko není tehdejší SSSR, ač si to dnes mnozí myslí.

Š. Hašek 22.9.2016 18:24

Re: Americká pomoc SSSR za 2. sv. války

"Hodně se mi líbí", kterak někdo mudruje, co by tak Sovětský Svaz nepřežil, v roce 1944. Třeba.

Evropa nepřežije příštích dvacet let, pokud budou tito "teoretikové minulých válek" mít hlavní slovo.

Kolego Růžičko, kórva, byl jste na Rusi?? Máte doma atlas?? Máte doma dějiny světa??

P. Bolec 22.9.2016 19:32

Re: Americká pomoc SSSR za 2. sv. války

Sověti jim to oplatili v jejich válce s Japonskem. Kdyby nevázali milion japončíků v Číně, tak tam bojovali dodnes. Ani ty dvě A-bomby by jim nepomohly.

M. Prokop 22.9.2016 21:37

Re: Americká pomoc SSSR za 2. sv. války

I vy žertéři ....

Nebo fakt lžete tak hloupě?

J. Lepka 22.9.2016 11:02

Už v 19. století stačilo mužikům ščí s kaší

a stakan vodky, proč by to v 21. mělo být jiné ???

Š. Hašek 22.9.2016 11:09

Re: Už v 19. století stačilo mužikům ščí s kaší

Jak zelná polévka, tak kaše (ovesná, kukuřičná), tak vodka jsou dary boží a ekozdravotní potraviny! Oni pijou sto gram, stakan jest modernismus pro šálek čaje. Tak, na okraj.

J. Růžička 22.9.2016 11:01

Chudoba obyčejných Rusů

je obludná. Jako vždy v minulosti, řeší ruský mužik bezútěšnost každodenní reality chlastem. Zdravotní péče tristní, sebevražednost vysoká, průměrný věk dožití klesající. Zato ruská propaganda, špionáž a produkce zbraní jen vzkvétají. V loňském roce emigrovalo z Ruska do západních zemí a USA 250.000 lidí, letos již 350.000. Vzdělaných, náležících do střední třídy. V putlerově Rusácku zůstávají pouze oligarchové a věčně chudí, věčně ožralí ohýbači hřbetů.

Š. Hašek 22.9.2016 11:14

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Wirklich????

Kdykoliv jsem byl v Irkutsku, začal jsem mít pocit, že si Rusa mohu koupit za Sobotkových třicet! Všude tam seděj na zemi, protože nemaj na židle! Je mi Vás až líto. Taky se chlubíte, že Vaše bohatství spočívá v grilpostu na chalupě??!! A že máte padesát kilo nadváhy?

Zkráceno.

J. Růžička 22.9.2016 11:58

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Pane Hašku, mě vám být líto opravdu nemusí. Líto by vám mělo být té chudoby a zaostalosti rusáčků.

Š. Hašek 22.9.2016 17:36

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Hlavně se utěšujte modernismem a bohatstvím bruselstánu.

M. Valenta 22.9.2016 13:31

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Pane Hašku, můžete mi tedy vysvětlit proč děti bohatých Rusů včetně dcery Putina, žijí masově na tom prohnilém Západě. Tady něco nesedí, že.

Z. Koutecký 22.9.2016 15:26

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Podle tohoto ukazatele jsou nejchudší Japonci. Ti nejen sedí na zemi, ale na zemi i spí.

F. Houžňák 23.9.2016 8:44

Ten byl

skutečně dobrej !! Gratuluju.

V. Novák 22.9.2016 12:11

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Tak kdo to vlastně emigroval? na jednu stranu jsou v Rusku jenoim oligarchové a pak ti včně chudí - a najednou emigrují statisíce střednotřídních...

Aspoň si ty lži trošku srovnejte, abyste si neodporoval v jednom článku.

BTW - kdypak jste byl napsled v Rusku? Třeba v takovém Ulan Ude nebo Severobajkalsku?

J. Růžička 22.9.2016 13:21

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Hledej šmudlo bolševický, uvedené údaje jsou snadno dostupné na několika oficiálních serverech.Vysokou sebevražednost, neustále prudce rostoucí kriminalitu, drasticky se snižující věk dožití, chudobu a zaostalost v Rusácku, ani statisícovou emigraci střední třídy z Rusácka na západ, bolševická hnido, neokecáš.

P. Švejnoch 22.9.2016 13:37

Re: Chudoba obyčejných Rusů

Když jsou ta Vámi uváděná data tak neokecatelná, bude nějaký odkaz? Nebo čerpáte z podobně objektivních zdrojů jako pan Fištejn, případně rovnou z jeho statí, milý pane Růžičko 714?

V. Novák 22.9.2016 14:20

Re: Chudoba obyčejných Rusů

"Silná" slova bývají dokladem slabých argument, potažmo stejného ducha, velectěný pane Růžičko 714.

Proč bych měl hledat něco, o čem jsem přesvědčen, že neexistuje, když vy zajisté máte své zdroje v malíku? Nebo že by v palci, notně již ocucaném?

VY tvrdíte, VY dokazujte.

Zvládnete-li to...

V. Novák 22.9.2016 14:30

Re: Chudoba obyčejných Rusů

A, mimochodem - tykejte SVÝM soudruhům, PANE Růžičko 714.

Husy jsme spolu, pokud si vzpomínám, nepásli, ani nebyli v jedné straně či odborech...

J. Žitný 22.9.2016 10:54

Jestli je Rusko

chude nebo bohate, s. Krivane, muze byt Evrope i USA zcela ukradene. Rusko bylo chude vzdy a neni dulezitym partnerem pro export zbozi ze Zapadu. Vojensky se svou pravekou technikou take nemuze Zapadu konkurovat, jak ukazuji dejiny novoveku - Rusove byli vzdy biti jako zito, viz muj prispevek nize, s vyjimkou WW2, kdy se podileli na vitezstvi z duvodu masivni hospodarske pomoci z USA. Staci si take pripomenout, jak Rusaky hnali bosi pasacci koz z Afghanistanu...

Š. Hašek 22.9.2016 11:06

Re: Jestli je Rusko

Dovolím si poznamenat, že kdo jest chudý a kdo bohatý - to rozhodne vždy vážná (sakra vážná) situace. Bavorský sedlák měl asi dřevěnou podlahu v seknici/smál se sovětským mužikům - a v roce 1945 mu to bylo houby platné.

Zoufalci si myslí, že bohatství národa je "dovolená v Chorvatsku pro každého". Takže s tou chudobou Ruska bacha. Rozhodně to neurčuje bruselská komise.

Zkráceno, zjednodušeno, příklad. Abych zas nebyl za usvědčeného lháře.

Z. Koutecký 22.9.2016 15:16

Re: Jestli je Rusko

Zato NATO a USA nad těmi afgánskými pasáčky koz vítězí už 15 let.

Š. Hašek 22.9.2016 17:31

Re: Jestli je Rusko

Děkuji.

J. Tachovský 22.9.2016 10:51

Ty sankce jsou smesne

Rusko ustalo francouzskou i nemeckou invazi.

J. Žitný 22.9.2016 10:57

Re: Ty sankce jsou smesne

Francouzi se bez problemu dostali az do Moskvy, kdy predtim v primem stretu Rusy zmasakrovali u Borodina. Nemci byli pred Moskvou, Rusove se ubranili jen diky americke pomoci a vazani cast nemeckych sil zapadnimi Spojenci,

Š. Hašek 22.9.2016 11:18

Re: Ty sankce jsou smesne

Bez problému!?

Tak jdem na to, kolik ujdete denně, pěšáku bruselskoobamovský, Žitný?? Už jste podal návrhy do generálního štábu komediantovi (něco v záloze, možná kuchyně) Stropnickému??

Jen aby v těch Vašich "datech" nebyla nějaká chybka! To se stává.

F. Houžňák 22.9.2016 14:29

Ano, do Moskvy se dostali,

a bylo jim to houby platné, z Moskvy už to bylo slabší. Vy jste nečetl Švejka? Tam to stojí, nějak ve smyslu, že hlavní je vědět, jak pak z toho ven.

V. Novák 22.9.2016 14:42

Re: Ty sankce jsou smesne

Francouzi ztratili nejvíc vojáků a materiálu cestou DO Moskvy. Nezlikvidoval je chlad, ale naopak horko, sucho, vyschlé stepi bez trávy a s minimem studní, naprostý nedostaztek píce a potravin. A hlavně vody. Většinu trénu musela Velká armáda nechat po cestě, aby měli dost koní na tahání děl.

Bitvu u Borodina "vyhráli" Francouzi nikoli proto, že by zmasakrovali ruskou arádu, ale protože ruská armáda bojiště opustila, takže teorericky přiznala porážku. Ovšem zdaleka nebyla zmasakrovaná. Výsledek bitvy byl více-méně půl na půl, ale francouzské ztráty od počátku tažení byly násobné oproti ruským.

Vyprávěnky o "generálovi Zimě" byly Napoleonovy výmluvy aby se zapomnělo na mizerně zvládnutou (tedy nezvládnutou) logistiku. Plus mizerný odhad ruské reakce. Naopak za zimního ústupu se nejvíc projevil výcvik elitních francouzských jednotek - třeba ženistů při stavbě mostů přes Berezinu - ale taky skvělé manévrování, které umožnilo aspoň část armády zachránit. TAM se ukázalo, že tyto občanské jednotky převyšují ruské, ještě feudální.