22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

RUSKO: A co na to Sergej Šojgu…?

Řada lidí byla v prvních dnech překvapena ruským vojenským nepostupem a strategickou naivitou, že začali spekulovat, jestli se za tím neskrývá nějaký větší plán. To je lidská přirozenost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 7.3.2022 9:09

Pokud vím, NATO nechtělo Bagdád ani Bělehrad vojensky obsadit. Mícháte hrušky a jabka, generalissime.

J. John 7.3.2022 9:14

Nato tyto metropole srovnalo se zemí bez ohledu na obyvatele.

P. Han 7.3.2022 9:24

Srovnalo se zemí? A byl jste někdy aspoň v Bělehradě, ten máte celkem blízko.

J. John 7.3.2022 9:45

To byste tam musel zajet před 30 lety.

I Groznyj je obnoven. Nato zlikvidovalo 75% rbského průmyslu.

P. Han 7.3.2022 9:54

Groznyj? A ten leží kde v Srbsku? 8-o

J. John 7.3.2022 9:56

Netušil jsem, že máte problém i s porozuměním několika větám. zajděte si to nechat vysvětlit do 3. obecné.

P. Han 7.3.2022 10:04

Doufám, že jste si zarámoval vysvědčení.

J. Jurax 7.3.2022 14:27

No, byl jsem v Bělehradě před více než čtvrtstoletím. Fakt mi nepřišel srovnaný se zemí.

P. Diviš 7.3.2022 9:41

Tvrdíte to z blbosti, nebo za peníze?

J. John 7.3.2022 9:47

Vítám věcné komentáře, vč. těch, které vyjadřují jiný názor. Argumentace by měla být podložena odkazem na důvěryhodné zdroje, např. na platnou legislativu, historické souvislosti, fyzikální principy, výpočet, statistiky, články ze seriózních novin,..., které potvrzují odlišné stanovisko diskutujícího. Diskuse by měla sloužit k doplnění informací, které nejsou uvedeny a přispívat tak k rozšíření znalostí čtenářů. Váš blábol pouze zdržuje čtenáře.

Rozšiřte si obzory třeba zde:

https://www.armyweb.cz/clanek/okno-do-historie-bitva-na-kulikovskem-polvalka-v-kosovu

M. Rohovský 7.3.2022 9:56

Nevím co NATO srovnalo se zemí na Kulikovslém poli, ale vím, že Bělehrad se zemí určitě nesrovnalo. Tedy řákám, že jste lhář pane Johne.

J. John 7.3.2022 10:05

Očekával jsem věcnou diksusi, Je to zde stejná žumpa jako v iDnes a Novinkách.

P. Han 7.3.2022 10:45

Dokonce i na Novinkách vás mají za lháře?

J. John 7.3.2022 10:52

K textu, který mi polal cenzor: "Redakce lidovky.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 112367779".

Redakce porušuje svobodu projevu, definovanou čl. 17 Listiny práv a svobod 2/1993 Sb.

P. Diviš 7.3.2022 11:52

Věcná diskuse je upozornění, že lžete.

J. John 7.3.2022 14:16

Vítám věcné komentáře, vč. těch, které vyjadřují jiný názor. Argumentace by měla být podložena odkazem na důvěryhodné zdroje, např. na platnou legislativu, historické souvislosti, fyzikální principy, výpočet, statistiky, články ze seriózních novin,..., které potvrzují odlišné stanovisko diskutujícího. Diskuse by měla sloužit k doplnění informací, které nejsou uvedeny a přispívat tak k rozšíření znalostí čtenářů. Váš blábol pouze zdržuje čtenáře.

Realitu urážkami nezměníte.

J. Jurax 7.3.2022 14:51

Ale kuš ... píšete, že NATO srovnalo Bělehrad i Bagdád se zemí. Cituji:

J. John 7.3.2022 9:14

Nato tyto metropole srovnalo se zemí bez ohledu na obyvatele. - konec citátu.

Opravdu máte za to, že tato informace je pravdivá? Tedy jinými slovy, opravdu máte za to, že nelžete?

J. Jurax 7.3.2022 14:45

No, je fakt, že NATO Bělehrad bombardovalo. Humanitárně. Příslovečné určení "bezohledně" se k bombardování přidává jaksi automaticky.

No a Bagdád - při první válce v zálivu nebombardovalo NATO jako takové, nýbrž koalice 28 států v čele s USA, jímž OSN poskytla mandát k provedení vojenské operace za účelem osvobození Kuvajtu. Ani druhá válka v zálivu nebyla věc NATO, leč účastny na ní byly USA a VB, jsoucí mj. též v NATO; kupříkladu Francie, další člen NATO, s operací nesouhlasila a nezúčastnila se jí.

On v tom nemá pan John zjevně příliš jasno.

D. Rajninec 7.3.2022 11:36

Ktorá ? Bagdad , Belehrad ? Sklamem vás , asi 98% územia tých miest vojnu ani nezaregistrovali ! [UA]

M. Kechlibar 7.3.2022 9:18

Právě proto, že Ukrajina je větší než Francie, nemá smysl snažit se ji podrobit s pouhými 200 000 vojáky.

J. John 7.3.2022 9:21

Jste si jist, že jde o "podrobení"? Z jakých pramenů čerpáte své přesvědčení?

P. Han 7.3.2022 9:26

Chápu. O podrobení nejde. Jeli tam na dovolenou, jak je ruským zvykem.

J. John 7.3.2022 9:46

Vítám věcné komentáře, vč. těch, které vyjadřují jiný názor. Argumentace by měla být podložena odkazem na důvěryhodné zdroje, např. na platnou legislativu, historické souvislosti, fyzikální principy, výpočet, statistiky, články ze seriózních novin,..., které potvrzují odlišné stanovisko diskutujícího. Diskuse by měla sloužit k doplnění informací, které nejsou uvedeny a přispívat tak k rozšíření znalostí čtenářů. Váš blábol pouze zdržuje čtenáře.

P. Han 7.3.2022 9:52

Ano, příště zkuste odkazy na důvěryhodné zdroje, nebudu se zlobit.

J. Jurax 7.3.2022 15:00

Ano.

Problém je, že Vaše komentáře zde lze stěží považovat za věcné. Třeba ten o srovnání Bělehradu a Bagdádu se zemí.

M. Kechlibar 7.3.2022 9:51

Rusko samo deklarovalo jako cíl kampaně "demilitarizaci" Ukrajiny. Vzhledem k tomu, že to ta Ukrajina nechce udělat dobrovolně, snaží se ji Rusové donutit vojenskou silou. Tomu říkám podrobení - přinucení jiného státu silou k něčemu, na co běžnými diplomatickými prostředky nepřistoupil.

A teď se můžeme tahat o přesný význam tohoto slovíčka.

J. John 7.3.2022 10:03

Slyšel jste někdy o Monroeově doktrýně? Není toto obdoba?

Situace na Ukrajině je přesná obdoba Kubánské krize. USNavy kotvila v Očakivu, kde vybudovala základnu, letiště na Slovensku, v Pobaltí, radary v Rumunsku,... Polsku USA (pro)dají 250 moderních tanků. Přestavuji si, že posádky budou americké a cena bude symbolický 1 USD za kus.

Vzpomeňte na Kubánkou krizi v r. 1962, jak USA panikařily, když SSSR rozmísťoval rakety na Kubě.

Přitom to byla reakce na americké rakety na hranici v Turecku. Toto je obdobné. "Západ" zneužil Ukrajinu a provokoval Rusa 8 let od převratu na Majdanu. Nyní masivně dodával Ukrajině moderní zbraně (proto je nízká aktivita ruského letectva, není to jako v Iráku). USA vypověděly smlouvu o raketách středního doletu.

Rus se asi bál čekat ještě pár let, pak by možná očekával horší scénář.

Asi si na tu dobu nevzpomínáte:

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3416028-rusko-zverejnilo-navrhy-smluv-s-nato-a-usa-nerozsirovat-alianci-nerozmistovat-jednotky

M. Kechlibar 7.3.2022 10:07

Slyšel. Já vím, jak fungují velmoci.

Ale uhnul jste od původního tématu. Jak silou odzbrojit čtyřicetimilionovou zemi velikosti Francie, která dostává zásilky zbraní ze Západu, pomocí pouhých 200 000 vojáků?

J. John 7.3.2022 10:45

To bude jistě zajímamvé. Jestli ty dodávky zbraní skutečně probíhají, tak se naskýtá otázka kdo že tedy chtěl spustit tento "mlýnek na maso", jako to bylo ve Vietnamu, Afghanistánu,....

Pak dojde k "měření svalů" a konflikt bude ekalovat i brutalitou. Chudáci normální lidé.

Nápověda: obr. na odkazu:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/nato-reaguje-na-neexistujici-hrozby-zhodnotila-varsavsky-summit-moskva_201607101407_mskalicky

P. Diviš 7.3.2022 11:55

Kdo chtěl může být otázka.

Kdo ho spustil, to je jasné: Putin, Rusáci.

Podobně jako v Afghanistánu.