22.2.2020 | Svátek má Petr


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Záchrana Evropy přijde od vás

Nicolai Sennels je psycholog, který v letech 2005-2008 pracoval v kodaňské věznici pro mladistvé Sønderbro. O svých zážitcích a závěrech napsal knihu Svatý hněv: Mezi muslimskými zločinci, která zatím česky nevyšla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna. Zobrazit celou diskusi podle vláken, času
počet příspěvků: 3, poslední: 13.11. 2019 23:11, přehled diskusí

J. Skála 13.11.2019 16:53

Rozbor psychologa vynikající. Při čtení jsem si ale uvědomil, že podobné (ne stejné!) charakteristiky společnosti bychom našli i v naší křesťanské kultuře před zhruba 600 lety. A zbývá se ptát: Změní se islám za dalších 600 let tak, aby nám nebyl nebezpečný? Je možné, aby to v dnešní informační době šlo rychleji? A jak se mezitím změníne my?

Odpověď neznáme. My potřebujeme vědět, co dělat teď! A návod pan psycholog nedává. Bojovat v cizím žoldu za jejich záchranu? Jednak už je pozdě, a obranu potřebujeme TADY. Stavět zdi a úplně se isolovat? Asi to taky nevydrží nadlouho. Babo raď. (A ta baba by na to musela mít koule:-/)

Islám se NIKDY nezmění, pokud zůstane jeho úhelným kamenem zásada "smrt za odpadlictví". Pokud toto nepřijde zevnitř islámu, je změna nemožná.

P. Grigar 13.11.2019 17:42

..islám se nezměnil od uzavření bran idžtihádu(10.stol.n.l) až dodnes. Něco takového není v jeho moci ani vůli. Pokročil pouze v technologické úrovni boje(.. prostředky získal od nás) a přitom si zachoval původní brutalitu. V přímém boji za použití stejných technologií logicky vítězí početnější nebo brutálnější strana. Která z civilizací má tyto atributy?

Posláním islámu není vnitřní změna, ale změna vnějšího světa z Dár al-harb („dům války“) na Dár al-islam („dům islámu“).

Z. Lapil 13.11.2019 17:57

Přesně.

Za důležité mám také to, že pan psycholog píše o "zlé" stránce muslimů. Jsou to ale živí tvorové, takže nepochybně mají i dobré stránky (= stránky, které my považujeme za dobré) a - Jonáš a doktor Matrace - taky je bolí, když jim kroutím ruku. Na to pozor.

Co se řešení týká: ano, není navrženo. Protože tohle není prováděcí projekt, ale rekognoskace terénu. Osobně mi ten text udělal nesmírně dobře: ano, muslimy nemám rád, v diskusi padlo slovo "intuitivně", ale tenhle text mi dal do rukou fakta; určitě ne všechna a neřešme teď, jestli pravdivá. Umožnil mi tak - zjednodušuju - přejít od "nemám rád" k řešení problému.

Mám z jiné úvahy, tuším taky ze Psa: evropsko - muslimský problém je dán tím, že co jedni považují za samozřejmost danou dobrým vychováním, to druzí považují za extrakt hanebnosti. Jako příklad uvedeno: copak by si Evropan myslel o Evropanovi, který dá obřezat svoji dceru? A copak by si muslim myslel o muslimovi, který NEDÁ obřezat svoji dceru. Měl tam i pár méně dramatických a nejspíš i přesnějších příkladů (neobřezávají všichni muslimové), ale tenhle mi utkvěl.