24.1.2020 | Svátek má Milena


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Záchrana Evropy přijde od vás

Nicolai Sennels je psycholog, který v letech 2005-2008 pracoval v kodaňské věznici pro mladistvé Sønderbro. O svých zážitcích a závěrech napsal knihu Svatý hněv: Mezi muslimskými zločinci, která zatím česky nevyšla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 13.11.2019 17:42

To je začátek pravdy.

Velkým vynálezem Života je rozlišení na Já a ne-Já. Kdyby tohle nefungovalo, tak se možná předbiologická polévka nejspíš změní v jakýsi neohraničený všezahrnující sliz, ale rozhodně ne v čistou vodu a souš obydlenou myriádami a myriádami jednotlivých bytostí od virů a měňavek až po lidi a delfíny. Toto rozlišení musejí perfektně ovládat bílé krvinky živočichů. Neovládají-li, buď nechají "svého" živočicha na pospas kdejaké chřipce či moru, nebo reakci přeženou a výsledkem je alergie a ta taky nemusí skončit rýmou pšíkáním. Vyprávět by mohli taky transplantační chirurgové - počítám, že vyříznout někomu ledvinu a všít ji do někoho jiného je v celé záležitosti ten jednodušší problém.

Bojím se, že intuitivní rozpoznání "zla" v muslimech (jsou ne-Já) si koleduje právě o alergickou reakci: nikoho nepustit sem, postřílet, vystěhovat. Může to vypadat jako dobrý nápad, ale Evropa prostě není stavěná na to, aby jen tak na první dobrou zlikvidovala (ne nutně pobila) několik miliónů lidí, jejichž vinou je, že se narodili s jinou představou společensky přijatelného chování. Nemluvě o dalších miliónech a miliónech, kteří jsou naší možná (určitě) bolavou, ale součástí, jíž se "nelze zbavit bez porušení podstaty látky".

Článek oceňuju proto, že pojmenoval čtyři konkrétní způsoby, jak se s muslimy vzájemně nepochopit (co je pro jedny silou, to je pro druhé slabostí). Tím umožňuje přejít od poznání intuitivního (= z významné části emotivního, neboť rozlišuje na bázi rád/nerad nebo líbí/nelíbí) k poznání rozumového. Čímž jsme ne snad za vodou, ale blíž k řešení problému, protože my - bílí mužové a bílé ženy - lépe fungujeme na způsob Newtona a Einsteina než na způsob tančících dervišů.

Nakonec to píše i pan psycholog (parafrázuji, jak jsem pochopil): "zjistil jsem, že na ně moje vzdělání nestačí, tak jsem začal zjišťovat fakta".

P. Grigar 13.11.2019 18:35

"..Evropa prostě není stavěná na to, aby jen tak na první dobrou zlikvidovala (ne nutně pobila) několik miliónů lidí, jejichž vinou je, že se narodili s jinou představou společensky přijatelného chování."

Pane Lapile, problém nespočívá v jiné představě samotné, ale v jejím programovém prosazování. Marxovy ideje nezpůsobovaly zásadní problémy až do okamžiku, než začalo jejich násilné prosazování. A to byl mazec, málokdo byl připraven na takovou brutalitu. Máme výhodu této historické zkušenosti a současně možnost porovnání se zkušenostmi s podobným chováním islámu v minulosti i v současnosti. Jenom se pod soustředěným tlakem médií zdráháme uvěřit, že by mohlo něco takového znovu nastat a tak naše mozky prostě "gumují nepředstavitelné". Stejně jako mnoho lidí nevěřilo na koncentrační a vyhlazovací lágry Waffen SS. Poválečné prohlédnutí přišlo pozdě, přinejmenším pro cca. 6 000 000(šest milionů) duší..

T. Hraj 13.11.2019 5:59

V projevu na konferenci o integraci v 2008 v Kodani si pan Semel troufl prohlásit, že odlišná kultura může být překážkou. Následoval nevyhnutelný PC útok:

"My statement resulted in a legal injunction, a kind of professional punishment, which stated, that if I ever repeat this, I could be fired.

According to the Copenhagen authorities it is apparently permitted to state that the serious problems among Muslims are caused by poverty, the media, the police, the Danes, politicians, etc.

But two things are definitely not allowed: 1) discussing the significance of culture and 2) our foreigners own responsibility for their integration in our societies."(interview - EuropeNews 31 March 2009)