15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sigi 7.9.2007 18:59

Re: Vidite, Sigi -

Průzkum, provedený brtiským deník Financial Times a agenturou Harris Poll ve čtyřech předních západoevropských státech v v USA ukázal, že Izrael považuje za největší hrozbu světové stabilitě jen půl procenta respondentů. Za největší hrozbu světovému míru jsou podle průzkumu považovány USA – 24 %, Írán – 18 %, Čína – 17 %, Irák – 15 % a Severní Korea (Korejská lidovědemokratická republika) – 10 %. Průzkum proběhl v polovině letošního srpna ve Francii, Německu, Velké Británii, Itálii a USA, a to online prostřednictvím Harris Interactvive mezi celkem 6.398 dospělými osobami ve věku 16 až 64 let.

J.G. Pašek 7.9.2007 18:19

Jakube, dej obyvatelstvo celé ČR na území poštovní známky jako je rozměr města New York . . .

a pošli tam turistu z Vladivostoku napsat reportáž na 83. ulici  do Bowery-Chánova . . .    

Pokud vím, město New York má ani ne 8 miliónů a zbytek žije jako já roztroušeno po malebném státu New Yorku. . . . nikdy jsem neslyšel moje sousedy někoh drbat či někoho pomlouvat a pravda je, že je nikdy historie ČR nezajímala a nezajímá a že se v ČR má stavět nějaký radar nevědí a nezajímá . . .  on sem totiž každý z jejich předků odněkud z Evropy s kufříkem a prázdnou kapsou, jako já,  nedávno přijel . . . .

J.G. Pašek 7.9.2007 17:52

Re: Re: Problem je v tom,

R^

Kdyby GWB mohl kandidovat 3. temín, dal bych zae můj hlas . . . .

Jakub S. 7.9.2007 17:46

Tohle bohužel není argument.

Ale kdo chce za každou cenu zvítězit a ne dospět k poučení jinými, budiž mu přáno. Je to v jeho neprospěch. Škoda. Čí? - Jazyk je má profese. Končím.

Jakub S. 7.9.2007 17:40

Co todle je zase za výkal? NuJork, ideova konkubina, vagus, poskok, blby

A artistka - ? Ona je, ta nám ouplně neznámá "artistka", akrobatka, či žongluje ve varieté, či co je - ? No to zas je kulturní vložka...

kopretina 7.9.2007 17:37

Re: Problem je v tom,

Ano,v mnoha ohledech má pan prezident G.W.Bush pravdu a přiznám se Vám, že je mi i velmi sympatický na pohled. Ale pro mnoho Evropanů je pan Bush jak červená na býka a ospravedlňuje to jejich antiamerikanismus. Říkají: "Nemáme rádi Američany, protože si zvolili Bushe, fašistu..." a dalších hnusných invektiv na pana Bushe. I pan G.W. Bush má právo chybovat, udělal chyby, ale myslím si, že na rozdíl od Billa Clintona něco dělal. Bill Clinton problém terorismu neřešil, vybombardoval továrnu v Súdánu a myslel si, že udělal dobrou věc. Myslím si, že je Bush úspěšnější prezident než Clinton.

Jakub S. 7.9.2007 17:36

Ale on ten jeho tón byl všecko jenom ne pohrdavý, kristepane.

Nikoho z nás tady to asi nenapadlo. To je ta přecitlivělost - zbytečná, absurdní, škodlivá vám samotným - vás tam. O pohrdavost nešlo ani omylem a vím, že mu teď musí být zoufáním do breku, když čte tuto předhůzku. Zcela jistě ani jeho nemohla napadnout... no, napsal článek, esejík, lehčí úvahu, sloupek, bože můj... a už se tím něčeho  d o p u s t i l  - ? A určitě nemá, proboha, ukřivděné  e g o . Ani omylem. Je to divné, ale není to právnické, geografické, sociologické ani demografické pojednání do odborného časopisu. To je, co?

Pane Olšere, vy to vidíte. Co vy na to - ?

J.G. Pašek 7.9.2007 17:26

Re: Re: EMPIRE STATE BUILDING . . . .

Před drahným časem jsem si pořídil dokumentírní film o stavbě toho ESB . . . . a všech mostů v USA  . . . . ESB byl postaven za 1 rok a 45 dní a ne 2 roky jak jsem napsal . . .´. .  pochopitelně byl  uvnitř mnoho let nedokončený  kvůlivá ekonomické depresi . . . . nebyli nájemníci zaplatit stavbu a úpravy kanceláří . . . .

 

Sarka 7.9.2007 17:26

Problem je v tom,

ze spousta myslicich ctenaru skalopevne veri, ze pan Olser pouze popsal pravdu. Fakta. Neverim tomu, ze jsou vsichni nemyslici a hloupi. Pouze pane Olserova fakta zapadaji do jejich drazedrzeneho systemu predsudku. V tom prave spociva velka zodpovednost lidi, kteri jsou "verejnymi osobnostmi". Musi merit ne dvakrat, ale trikrat, nez neco takoveho vypusti z ust ci z pera.

Samozrejme ze je mozne ze pan Olser ma mnoho nazrou s nimiz se ztotoznuji. Ale to ma urcite dokonce i Geroge Bush ;-) ;-)

Sarka 7.9.2007 17:21

JO, za mych mladych casu

se rikavalo ze muzeme Ameriku dohnat, ale nikdy ne predehnat, protoze pak by videli nasi rozedranou ***** ;-D ;-D ;-D

Jak vite, KOpretino, ja mam USof A rada. Jsou po  leta mym domovem, vyrustaly mi tu deti, ted mi tu vyrustaji vnoucata. Mam tu dobre pratele, zazemi, praci kterou mam rada. Myslim ale ze idealizovani jakekoli spolecnosti je stejne problematicke jako jeji demonizovani. Lide kteri nasadi takovy povysene pohrdavy ton jaky zvolil pan Olser v tomto clanku k nemu vetsinou sahaji z vlastniho pocitu menecennosti. My jsme prece vic, moudrejsi, chytrejsi, lepsi, atd. To ma bohuzel velmi daleko k tomu, ze jsme vsichni v podstate stejni - v ocich Stvoritele (jste-li verici) uplne stejne nadoby moznosti dobra i zla. Jakekoli idealizovani i demonizovani druhych prave tuto skutecnost popira, a to je myslim velka skoda. Ale co nadelate, ja jsem zastaraly humanista ;-), a to se dnes zas az tak nenosi.

Tak jako kazda jina, ma i tato spolecnost spoustu problemu ktere musi brat vazne, snazit se je resit. A tak jako kazda jina spolecnost, nikdy je nevyresi do uplneho idealu. Myslim ze to nejmensi co  muzeme jeden pro druheho udelat - jako jedinci, i jako kultury, je to ze vynechame  malicherne ukazovani prstem na to, jak jsou ti druzi blbi, jenom abychom si trochu namasirovali sve ukrivdene ego. TO je bohuzel, obavam se, presne to, ceho se ze pan Olser dopustil - k velke skode sve i svychctenaru.

kopretina 7.9.2007 17:18

Re: Sigi - pri Vasem

To je doopravdy hrubě zevšeobecňující. Tento článek se panu Olšerovi doopravdy nepovedl. To je pravda. Ale v jiných věcech má téměř vždycky pravdu. Ale právě proto máme mozek, abychom poznali, co je pravda a co je nesmysl. Přece člověk je tvor myslící s mozkem.

kopretina 7.9.2007 17:15

Re: Rada se na to podivam, Kopretino -

Ano, článek o New Yorku se panu Olšerovi nepovedl, ale není nutné ho hned zatracovat celého. Zkrátka nerozumí americkým poměrů, ale zbývající země světa popsal správně. Od

kopretina 7.9.2007 17:13

Re: Co "fakt", to perla:

Já si myslím, že to myslel s nadsázkou, ze všech amerických měst nejvíce Židů a Arabů žije právě v New Yorku. Ale to je jedno.

To právě já považuji výhodu USA, že se každý imigrant, Žid, Arab, Hispánec, Čech, Polák, Ir, Peršan, Ital, Němec "přetaví" v Američana. Do USA chodí lidé pracovat a něco dokázat, zatímco do Evropy chodí imigranti dost často (i když nechci zevšeobecňovat) pro sociální dávky a cizinci vytvářejí svá gheta. Americký model přistěhovalecké politiky je dle mého názoru správný. Nejlepší z nejlepších jdou do USA, a proto nikdy EU nemůže dohnat a předehnat USA (jak také říkali Sověti- "My doženeme a předeženeme USA"). V USA se maká, v Evropě se dost často lenoší.A také mi přijde, že si v USA lidé nezávidí, má-li jeden člověk velký dům, tak mu jeho soused nejde ten dům podpálit, ALE snaží se vydělat peníze a postavit si velký dům také.

Sarka 7.9.2007 17:04

Rada se na to podivam, Kopretino -

v cem konkretne panu Olserovi krivdim?

Sarka 7.9.2007 17:02

To je mozne, Kopretino -

jenze zde jsou jeho nazory na Predni Vychod irelevantni. Diskutovany clanek je slatanina predsudku, nepravd, polopravd a povysenosti. Vzhledem k spatne urovni clanku o kusu sveta o nemz neco malo vim, napriste budu brat s rezervou jakekoli komentare a vyroky autorovy o jinych castech sveta, o kterych toho vim mene. Tady vim, ze kecal s naprostou jistotou - a nic mi nezruci, ze jinde nekeca uplne stejne. To je halt riziko, ktere na sebe musi autor vzit.

kopretina 7.9.2007 17:00

Re: Ja to periodicky vzdavam

Šárko, já si myslím, že panu Olšerovi křivdíte. Jistě, tady se mýlí, ale jeho ostatní názory na Blízký východ či o dalších částech světa jsou dobré. A mýlit se může každý. Je jen na nás, kterým názorům budeme věřit a které odmítneme. Od toho mají lidé mozek. Mozek je od toho, aby třídil zrna od plev.

Vera 7.9.2007 16:59

Re: EMPIRE STATE BUILDING . . . .

Me oblibene "trivia" o Empire State Building a jinych mrakodrapech je fakt, ze ta vyssi patra staveli Indiani kmene Mohawk. Soucasti jejich vychovy a zkousky dospelosti bylo totiz behani po vyskach. A tak po tech tramech pobihali bez problemu.

Sarka 7.9.2007 16:59

Co "fakt", to perla:

jedna takova dalsi je pane Olseruv vyrok o tom ze "Půlka ho patří bohatým Arabům a Židům", coz je jednak blbost (malo kdo vi, ze znacna cast tech nejdrazsich Manhattanskych realit patri katolicke cirkvi, napriklad).  Nevim presne, co timto vyrokem chtel pan Olser rici (krome toho jizliveho  "O, jak Americke") - snad to ze nepatri "skutecnymn" Americanu. Byl-li toto jeho zamer, pak pan Olser zrejme nechape, ze pokud je clovek American, je uplne jedno, je-li Protestant, Katolik, Zid, Muslim nebo Buddhista. Takze je-li majitel te ktere reality Zid nebo Shintoista je uplne fuk. Jak rikaval Jan Werich, "je to ilere, irelere, no zkratka je to blbost".

kopretina 7.9.2007 16:57

Re: KOpretino, i lide

Šárko, každý se může mýlit.Mýliti se je lidské.K názorům pana Olšera na problematiku Blízkého východu nemám téměř žádných námitek.Procestoval velkou část světa Má dobré komentáře i knihy-

http://bretislav-olser.enface.cz/?s=komentare

http://bretislav-olser.enface.cz/?s=ukazky-knihy-olser-bretislav

Sarka 7.9.2007 16:51

KOpretino, i lide

s nimiz vetsinou souhlasime mohou mit odlisne nazory. Jako znamy autor ma vsak dotycny vetsi miru zodpovednosti nez kterykoli z nas, obycejnych internetovych kecalu. Ono se totiz pak najde dost velka sspousta lidi, kteri ty jeho slataniny budou brat jako slovo bozi, a do krve se budou prat o to, ze jsou to "fakta". (To mi pripmina jeden vtip z komunistickych dob o tom, jak se nejaky chlapek topil a volal o pomoc. Na brehu stali policajti ale ani se nehnuli az on zacal rvat "Novotny je vul" - to tam hbite skocili, chlapa vytahli a okamzite zatkli pro urazku hlavy statu. Chlap se branil, ze myslel toho Novotneho z vedeljsi ulice, a ten je zamecnik. POlicajti ho strcili do vozu se slovy "Ale kus, chlape, my dobre vime kdo je tady vul"). Takovi lide jkao pan Olser "dobre vedi kdo je tady vul", a po nem to mechanicky opakuji dobre duse, ktere si to precetly v magazinu, a tak to prece musi but pravda - fakt, ne?

Sarka 7.9.2007 16:47

Ja to periodicky vzdavam

taky, ale obcas mi to neda. Nejsmutnejsi je to, s jakou vervou dokazi takovou bigotni slataninu obhajovat lide, kteri zde dle jejich vlastniho komentare nikdy nebyli, ale presne vedi, co jsou ta nepopiratelna "fakta" o Americe (New Yorku, Manhattanu - nehodici se skrtnete). A ta "fakta" budou obhajovat az do posledni kapky sve vzdelane cti ;-P

kopretina 7.9.2007 16:46

Ačkoliv většinou s panem Olšerem souhlasím,

tento článek se mu povedl méně.Je to příliš jednoduše napsané a zevšeobecňující.Přijde mi,že z toho článku vyplývá, jakoby  Američané byli hloupí.  Ok, Američané neznají podle autora evropská města. A my Evropané známe americké státy a jejich hlavní města? Známe všechny americké autory a známe důkladně americkou historii? Asi ne.

Sarka 7.9.2007 16:23

Nebylo by nahodou prihodnejsi se vyjadrit

k clanku? Na hloupe ad hominem utoky je tu borcu jiz sdostatek. Co takhle neco o tom, co si "mysli vetsina z dvanacti milionu New Yorcanu"? :-)

J. G. Pašek 7.9.2007 16:21

Ále dou, pane rado . . .

Vlastním Browning P35 luger . . . . OK, tak jsem jeden z těch blbů demagogů ozbrojenců v USA . . 

Nemám nutkání Šárky argumentovat  s obsahem a stylem autora  . . . já jsem reagoval na přitroublý komentář TBB . . . . mně se New York město a stát New York a obvzláště, obvzláště,  lidé moc líbí a jinde bych žít nemohl a nechtěl . . . . říká se přece Jakej šel, takový potkal.

Sarka 7.9.2007 16:20

Fascinuje mne s jakou jistotou

Vy i autor clanku VITE a povazujete za fakt, co si mysli VETSINA z dvanacti milionu New Yorcanu o tom, kdo je schopny pedagog ;-D ;-D ;-D

Nejen ze je trapne nechapat rozdil mezi faktem a nazorem, ale ta neskutecna povusenost nekoho, kdo si mysli ze vi co si mysli vetsina z dvanacti milionu lidi - to je skutecna perla!

Ale hlavne kdyz mate jasno, Sigi, zejmena o te zemi o ktere je tak jednoduche vsechno vedet! ;-D ;-D 

Sarka 7.9.2007 16:15

Sigi - pri Vasem

mimoradnem zajmu o patologii - VY skutecne toto povazujete za "fakt"? ;-D ;-D ;-D

"..pod pojmem schopný pedagog si většina Newyorčanů představuje osobu typu Arne Schwarzenegera, až po zuby ozbrojeného granáty a emšestnáctkami, aby zvládl militantní americké školáky..."

 To tedy vezte ze ji mi Vas uprimne lito!

Sowfiw 7.9.2007 16:12

To se divim.

Autor pise o NuJorku a uplne se zapomnel zminit o te"vyznamne artistce" ceskeho puvodu Zuzane Wendy. Co tam delal, ze mu jeji tvorba unikla? Mame ale velike stesti, ve state Nujork zrovinka prebyva Alexij Juuuchelka, ten snad jiste svou ideovou konkubinu navstivi a mozna si s ni udela foto, tak aby nam ukazal, ze skutecne existuje, stejne jako to nedavno udelal jeho poskok Vacha Antonin, kdyz se nechal v Prazicich vyfotit s nejakym vagusem, ktery mel predstavovat dalsi z nicku blbeho Antonina, Davida Pavlicka - nesmirne inteligentniho.;-P

sigi 7.9.2007 16:03

Re: Re: Ale Sarko

Zkuste být soudný, pane pašíku a napište jediný argument, který v tom článku nesedí. Jediný fakt, který by byl propagandisticky účelový a nepravdivý. Marně ty miliony zbraní chcete umlčet vašimi demagogickými urážkami...

Sarka 7.9.2007 16:00

Vidite, Sigi -

a v tom je ten problem: jste si jisty/a ze tim, ze budete druhemu nadavat do psychopatu si nejak vydupete narok na to mit vetsi pravdu? Nejsem sama, komu vadi pohrdavy ( a dle meho nazoru nabubrely) ton clanku, ktery argumentuje tim, co "se" tam zna ci nezna z velice povysene kazatelny. Me ten poucujici a sebestredny ton takovych vytvoru opravdu vadi - myslite si skutecne ze se kultura kohokoli, at se jedna o Manhattan nebo Dolni Bucovicce - soudi podle toho jestli nejaka nahodna hrstka lidi zna Heyrovskeho? Svym puvodnim prispevkem jsem se pouze snazila parafrazovat autoruv vykrik (" O jak Americke") protoze je, podle meho nazoru, primo esenci neinformovane nadutosti. A co se tyce toho, co kde lide znaji a neznaji? Ti kdo maji potize pochopit ze ani Heyrovsky, ani Komensky nejsou stredem sveta a zda je Dvorak Americky skladatel nebo Cesky skladatel ktery slozil jednu z ikonickych skladeb Americke vazne hudby neni urcujicim meritkem absolutne niceho budou dle meho nazoru vypadat vzdy stejne trapne jako autor tohoto clanku. O tom kdo umi cist  bych se prilis nedohadovala:  Umite opravdu cist VY? :

 "pod pojmem schopný pedagog si většina Newyorčanů představuje osobu typu Arne Schwarzenegera, až po zuby ozbrojeného granáty a emšestnáctkami, aby zvládl militantní americké školáky. A jestliže naivně věříte, že nositele Nobelovy ceny za literaturu Jaroslava Seiferta a vynálezce polarografu Jaroslava Heyrovského zasadí alespoň hrstka z dvanácti miliónů Newyorčanů do konkrétní země ve středu Evropy, tak jste opět šlápli vedle..."

J.G Pašek 7.9.2007 15:50

Re: Ale Sarko

Kupodivu, do toho Japonského ráje na zemi nikdo neemigruje . . . a do té zas***é díry po granátu se hrnou Japonci a kdejaká pakáž a ilegálové, v to počítaje posametový revoluce Češi  . . . proč asi?

Mně ten přitroublý článek autora nevadí . . . . je psán Čechem pro konsumaci Čecha v ČR, který o USA ví kulový . . .  něco jako psávalo o USA Rudé Právo a Dikobraz v ČSSR . . . aby se ovečkám v ČSSR líbilo.