29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sarka 7.9.2007 21:51

BUdete se divit, ale kdybych

takovou kravinu o Cesich a o Praze (hypoteticky)nasla na te  Slate, dozralo by mne to uplne stejne, a ohradila bych se stejne razantne.

Jinak - zatahovat sem Bushe je dalsi zajimavy dialekticky krok stranou ( novodoba varianta na "a stejne tam u vas mlatite cernochy"). Jenze mate smulu - ja vas v Evrope v nejmensim neutlacuji, a Bushe jsem nikdy nevolila. A - mimochodem - co ma Bush spolecneho s Olserovym zvanenim?

Juggle Fred 7.9.2007 21:54

Re: BUdete se divit, ale kdybych

když se nad tím zamyslím, vy opravdu chcete stát na něčí noze? Safra, na tohle je Pes krátký. Máte dobrého analytika? :-)

Co že říkal Olšer špatně? :-)

Sarka 7.9.2007 22:01

Co rikal spatne?

To Vam tu uz sdostatecne vyjmenoval kolega nahore. Navic, kdyz jsem Vam docela presne identifikoval ta "fakta", ktera zdejsi spoludiskuteri tak vasnive obhajovali a ktera jsou prokazatelne nepravdiva, opacil jste ze na tech faktech nezalezi. Tak se rozmyslete. Chcete vedet, co rikal spatne, nebo ne? Cast me reakce na jeho clanek je ze si plete fakta s nepodlozenymi predsudky a za fakta je vydava, cast me rakce je (jako mnoha jinych) na povyseny a povrchni ton jeho produkce - i kdyz ji, podle Vas, nechtel vubec nic rici a zminoval to vse jen proto, aby rec nestala.

Ale samozrejme, pokud zastavate nazor ze nekdo ma rad holky nekdo vdolky, mam pocit ze Vam nezbyde naz priznat me a mnoha jinym pravo na to videt autoruv vytvor tak jak jej vidime. VY mate nezadatelne pravo si jej dat za ramecek a odkazat jej svym potomkum jako slovo Bozi :-)

kopretina 7.9.2007 22:11

Re: Co rikal spatne?

Další zajímavé autorovo psaní:

http://bretislav-olser.enface.cz/?s=prezili-sest-valek

http://bretislav-olser.enface.cz/?s=me-fejetony

Pan Olšer je doopravdy velmi dobrý spisovatel a procestoval kus světa, že napsal jeden nepravdivý (mylný) článek o NY přece z něj špatného člověka nedělá. A má jednu velikou přednost. Vemi stojí při Židech a Izraeli, za což mu mnozí antisemité z Kanady pěkně vynadali (Tony, Mengele Krakonoš a popíchl i soudruha Stworu z Kanady...). Každý člověk je omylný, dnes se pan Olšer zmýlil a jeden špatný článek přece z něj špatného člověka nedělá. 

Sarka 7.9.2007 22:14

Diky, KOpretino,

vsechno si to postupne prectu, hned jak se k tomu dostanu. To vite, ja nemam cely den co delat... :-)

Juggle Fred 7.9.2007 22:15

Re: Co rikal spatne?

bohužel, chytáte se stébla, připomínajíc tonoucího. Nevyjmenoval vůbec nic. To o těch nobelovkách, kdo má víc, nebo že jedna aglomerace, sestávající se z několika měst má více obyvatel než NY, je jaksi mimo. Tuhle jsem viděl se trumfovat děti na pískovišti, taky to nebylo k věci :-)

Mne je upřímně jedno, kolik NY patří Arabášům nebo Židům. Chápete to? Vy to snad víte, kolik, že autora kritizujete? :-)

A co že jsou ty jeho předsudky? Že tam neznají Komenského je fakt, ne předsudek, v kontextu pochpitelný. Chápu i vás a vaši duši. Bavit jste se se mnou začala vy :-) Trošku prudíte, trošku máte v duši zmatek, práce to pro dobrého analytika, aby srovnal tu potrefenou kačicu a poturčence do patřičných mezí. :-)))

Sarka 7.9.2007 22:20

Ale Frede,

tady prece ale VUBEC nejde o to, "kdo ma vic" (tech NObelovek) To je skutecne detinske, a myslim ze to je pouze Vase interpretace, ale ruku do ohne za to nedam, to byste se musel zeptat autora samotneho. Tady jde o to, ze je absurdni ocekavat ci i jen zminovat ze nekde "neznaji" Heyrovskeho, protoze Nositelu Nobelovek jsou mraky, a nikdo jejich jmena nezna ani tady, ani tam. Takze je to konstatovani naprosto nic nerikajici.

Co se tyce toho, zda NY patri Artabasum nebo Zidum - opet, jaka je asi informacni hodnota tohoto "kosntatovani" - a co asi znamena? Prave ze nevim, ani nechci vedet protoze je to naprosto irelevantni, kolik z majitelu realit v New Yorku chodi do synagogy a kolik do kostela. Nema to zdnou vypvidaci hodnotu ( a ten fakt o katolicke cirkvi jako jednom z nejvetsich majitelu realit na Manhattanu je skutecne fakt, a nikoli JPP)

Jinak jako amatersky psycholog byste si nevydelal ani na slanou vodu, a co se tyce urazek - mate to skutecne zapotrebi? Ti si fakt myslite ze nejak posiluji Vasi pozici v diskusi?

Juggle Fred 7.9.2007 22:29

Re: Ale Frede,

to chlubení s nobelovkani není jen od kolegy přispěvatele, je i od vás :-)

pořád nechápu proč se hádáte. Zkuste se zamyslet, co tím autor chtěl říct, když konstatoval, že oni neznají Heyrovského, a my zase jejich. Třeba na to přijdete.-) Neurážím. Opravdu si z úrovně vašeho projevu myslím, že si něco kompenzujete.

Sarka 7.9.2007 22:38

Ale Frede,

zaplat Pambu si muzete myslet absolutne co chcete, i o mne. Jestli je to "pravda" nebo ne, to uz je jina vec. "Chlubeni" NObelovkama je Vase interpretace. Mne to taky cosi rika - o Vas. Ale nedopustim se toho faux-pas abych Vas analyzovala na netu - na to mate patent Vy, co? Je nas dost, domacihc i zahranicnich, kdo v pane autorove clanku nevideli nevinnost samu, a je to nase pravo. Nelibi se mi ten clanek, zda se mi arogantni a nabubrely, a nepoctivy.

Vase vyzvy k memu zamysleni jsou dojemne - clovek by si skoro rekl, ze na mysleni mate podany patent u patentoveho uradu a potrebujete vsem ostatnim sdelit ze to je aktivita vyhrazena Vam a tem, jimz to schvalite. Predstavte si, ze jsou lide kteri mysli jinak nez Vy. Dokonce jsou lide kteri vidi, veri a citi jinak nez Vy. Opravdu. A u toho bych zustala, protoze jinak chodime porad dokola jako pesek, a nikam se stejne nedostavame. Takze - necht Vam Pambu nebo Priroda dopreje hezky weekend. Predstavte si, ze je a bude spousta veci, o nichz druzi lide budou MYSLET jinak, verte nebo ne - a presto jsou to dobri lide ktere netreba urazet, ponizovat a odkazovat do patricnych mezi ;-)

Juggle Fred 7.9.2007 22:47

Re: Ale Frede,

už jsem se zmínil, že jiným jejich názor neberu. Naopak vy ho berete ostatním a reagujete na jejich příspěvky. I na můj. Pouze vám odpovídám, vy se mne snažíte přesvědčit. Někde přímo urážíte. S velkou vehemencí, takže co už bylo ode mne řečeno, platí. Že se teď snažíte o záměnu našich rolí a obviňujete z toho, co děláte sama, na tom nic nemění :-)

Článek se vám zdá nepoctivý. Nedokázala jste za celý den obhájit, v čem je nepoctivý. Musíte hledat v sobě, ne v článku .-)

Sarka 7.9.2007 22:49

A ja Vam

rovnez preji hezky den, Juggle Frede. Echolalie je neprijemna vec, mel byste s tim neco delat. Opakovanim tehoz z toho pravdu neudelate. Hezke sny!

Sarka 7.9.2007 22:51

Ale mate pravdu,

reagovat na prispevky lidi v diskusi je naprosto nepodpustitelna drzost. Vy byste se NIKDY niceho takoveho nedopustil! Ze ja blbec na to neprisla hned - uz je mi to vsechno jasne ;-D ;-D ;-D ;-D

Mea maxima culpa, muj statecny diskutere z donuceni! Vy byste prece nidky na prispevky druhych nereragoval, odpustte mi, ze jsem Vam drzela koltak u spanku a nutila Vas diskutovat. Mejte se krasne, a oddechneter si, ja Vas opravdu necham zit ;-)

kopretina 7.9.2007 22:54

Re: Re: Ale Frede,

Ano, v NY je ze všech amerických států největší zastoupení Židů i Arabů, přesto jsou Židé a Arabové v NY menšinou.Jinak je v NY jistě hodně černochů.  Většinu ale mají pokud se nemýlím, bílí křesťané.

Sarka 7.9.2007 22:12

Ne na neci noze, clovece

;-D;-D;-D ( i kdyz bych rekla ze jsem na dve-tri kuri oka slapla ;-))

Zkusit chodit v botach druheho, to je prave ten trik....... A ony nekdy zacnou talcit az kdyz je vyzkousime sami na sobe.

Juggle Fred 7.9.2007 22:19

Re: Ne na neci noze, clovece

mne ale nevadí, co si Češi myslí. Ani američané, četla li jste dobře. Nebudu se hádat, maximálně se zaměju. jen posilujete dojem, že si něco vevnitř kompenzujete .-)

kopretina 7.9.2007 22:28

Re: Re: Proc jsem to "prevedla" na Cechy?

Nemůžete zevšeobecňovat. My se pohoršujeme, že Američané neznají Evropu nebo evropské dějiny. A my známe zeměpis Ameriky? Umíme vyjmenovat 51 států USA s jejich hlavními městy? Známe snad dobře a dokonale dějiny USA? Umíme vyjmenovat všechny bitvy Války za nezávislost od "bostonského pití čaje" až např. do roku 1783? Umíme datilně snad americkou občanskou válku 1861-1865...?

Sarka 7.9.2007 22:30

KOpretino, tu

neumim ani ja- ani po tech letech. Ja jenom proste neverim, ze pan Olser zminoval toho KOmenskeho, Schwarzeneggera, Heyrovskeho a spol z naprosto nevinnych duvodu, ze tim nechtel vubec nic ani naznacit. A myslim ze je to nedustojne, hloupe, a nabubrele. TO je muj nazor na tento clanek, na jeho obsah i formu - a o ostatnich plodech prace pana Olsera si ucinim nazor az si je prectu.

Juggle Fred 7.9.2007 22:34

Re: KOpretino, tu

tak spiknutí. Zmiňoval ho z vinných důvodů, darebák jeden. Je potřeba být ostražitá a bdělá, vidět ve všem lotrovinu. Zasmání na dobrý večer :-))

Psí vrah Čumil 7.9.2007 19:57

Hm, zajímavé, jaké drama může vzbudit deset let starý článek...

Případně reflexe cesty, kterou autor absolvoval před deseti lety.:-)

kopretina 7.9.2007 16:46

Ačkoliv většinou s panem Olšerem souhlasím,

tento článek se mu povedl méně.Je to příliš jednoduše napsané a zevšeobecňující.Přijde mi,že z toho článku vyplývá, jakoby  Američané byli hloupí.  Ok, Američané neznají podle autora evropská města. A my Evropané známe americké státy a jejich hlavní města? Známe všechny americké autory a známe důkladně americkou historii? Asi ne.

Sarka 7.9.2007 16:51

KOpretino, i lide

s nimiz vetsinou souhlasime mohou mit odlisne nazory. Jako znamy autor ma vsak dotycny vetsi miru zodpovednosti nez kterykoli z nas, obycejnych internetovych kecalu. Ono se totiz pak najde dost velka sspousta lidi, kteri ty jeho slataniny budou brat jako slovo bozi, a do krve se budou prat o to, ze jsou to "fakta". (To mi pripmina jeden vtip z komunistickych dob o tom, jak se nejaky chlapek topil a volal o pomoc. Na brehu stali policajti ale ani se nehnuli az on zacal rvat "Novotny je vul" - to tam hbite skocili, chlapa vytahli a okamzite zatkli pro urazku hlavy statu. Chlap se branil, ze myslel toho Novotneho z vedeljsi ulice, a ten je zamecnik. POlicajti ho strcili do vozu se slovy "Ale kus, chlape, my dobre vime kdo je tady vul"). Takovi lide jkao pan Olser "dobre vedi kdo je tady vul", a po nem to mechanicky opakuji dobre duse, ktere si to precetly v magazinu, a tak to prece musi but pravda - fakt, ne?

kopretina 7.9.2007 16:57

Re: KOpretino, i lide

Šárko, každý se může mýlit.Mýliti se je lidské.K názorům pana Olšera na problematiku Blízkého východu nemám téměř žádných námitek.Procestoval velkou část světa Má dobré komentáře i knihy-

http://bretislav-olser.enface.cz/?s=komentare

http://bretislav-olser.enface.cz/?s=ukazky-knihy-olser-bretislav

Sarka 7.9.2007 17:02

To je mozne, Kopretino -

jenze zde jsou jeho nazory na Predni Vychod irelevantni. Diskutovany clanek je slatanina predsudku, nepravd, polopravd a povysenosti. Vzhledem k spatne urovni clanku o kusu sveta o nemz neco malo vim, napriste budu brat s rezervou jakekoli komentare a vyroky autorovy o jinych castech sveta, o kterych toho vim mene. Tady vim, ze kecal s naprostou jistotou - a nic mi nezruci, ze jinde nekeca uplne stejne. To je halt riziko, ktere na sebe musi autor vzit.

Sarka 7.9.2007 16:59

Co "fakt", to perla:

jedna takova dalsi je pane Olseruv vyrok o tom ze "Půlka ho patří bohatým Arabům a Židům", coz je jednak blbost (malo kdo vi, ze znacna cast tech nejdrazsich Manhattanskych realit patri katolicke cirkvi, napriklad).  Nevim presne, co timto vyrokem chtel pan Olser rici (krome toho jizliveho  "O, jak Americke") - snad to ze nepatri "skutecnymn" Americanu. Byl-li toto jeho zamer, pak pan Olser zrejme nechape, ze pokud je clovek American, je uplne jedno, je-li Protestant, Katolik, Zid, Muslim nebo Buddhista. Takze je-li majitel te ktere reality Zid nebo Shintoista je uplne fuk. Jak rikaval Jan Werich, "je to ilere, irelere, no zkratka je to blbost".

kopretina 7.9.2007 17:13

Re: Co "fakt", to perla:

Já si myslím, že to myslel s nadsázkou, ze všech amerických měst nejvíce Židů a Arabů žije právě v New Yorku. Ale to je jedno.

To právě já považuji výhodu USA, že se každý imigrant, Žid, Arab, Hispánec, Čech, Polák, Ir, Peršan, Ital, Němec "přetaví" v Američana. Do USA chodí lidé pracovat a něco dokázat, zatímco do Evropy chodí imigranti dost často (i když nechci zevšeobecňovat) pro sociální dávky a cizinci vytvářejí svá gheta. Americký model přistěhovalecké politiky je dle mého názoru správný. Nejlepší z nejlepších jdou do USA, a proto nikdy EU nemůže dohnat a předehnat USA (jak také říkali Sověti- "My doženeme a předeženeme USA"). V USA se maká, v Evropě se dost často lenoší.A také mi přijde, že si v USA lidé nezávidí, má-li jeden člověk velký dům, tak mu jeho soused nejde ten dům podpálit, ALE snaží se vydělat peníze a postavit si velký dům také.

Sarka 7.9.2007 17:21

JO, za mych mladych casu

se rikavalo ze muzeme Ameriku dohnat, ale nikdy ne predehnat, protoze pak by videli nasi rozedranou ***** ;-D ;-D ;-D

Jak vite, KOpretino, ja mam USof A rada. Jsou po  leta mym domovem, vyrustaly mi tu deti, ted mi tu vyrustaji vnoucata. Mam tu dobre pratele, zazemi, praci kterou mam rada. Myslim ale ze idealizovani jakekoli spolecnosti je stejne problematicke jako jeji demonizovani. Lide kteri nasadi takovy povysene pohrdavy ton jaky zvolil pan Olser v tomto clanku k nemu vetsinou sahaji z vlastniho pocitu menecennosti. My jsme prece vic, moudrejsi, chytrejsi, lepsi, atd. To ma bohuzel velmi daleko k tomu, ze jsme vsichni v podstate stejni - v ocich Stvoritele (jste-li verici) uplne stejne nadoby moznosti dobra i zla. Jakekoli idealizovani i demonizovani druhych prave tuto skutecnost popira, a to je myslim velka skoda. Ale co nadelate, ja jsem zastaraly humanista ;-), a to se dnes zas az tak nenosi.

Tak jako kazda jina, ma i tato spolecnost spoustu problemu ktere musi brat vazne, snazit se je resit. A tak jako kazda jina spolecnost, nikdy je nevyresi do uplneho idealu. Myslim ze to nejmensi co  muzeme jeden pro druheho udelat - jako jedinci, i jako kultury, je to ze vynechame  malicherne ukazovani prstem na to, jak jsou ti druzi blbi, jenom abychom si trochu namasirovali sve ukrivdene ego. TO je bohuzel, obavam se, presne to, ceho se ze pan Olser dopustil - k velke skode sve i svychctenaru.

Jakub S. 7.9.2007 17:36

Ale on ten jeho tón byl všecko jenom ne pohrdavý, kristepane.

Nikoho z nás tady to asi nenapadlo. To je ta přecitlivělost - zbytečná, absurdní, škodlivá vám samotným - vás tam. O pohrdavost nešlo ani omylem a vím, že mu teď musí být zoufáním do breku, když čte tuto předhůzku. Zcela jistě ani jeho nemohla napadnout... no, napsal článek, esejík, lehčí úvahu, sloupek, bože můj... a už se tím něčeho  d o p u s t i l  - ? A určitě nemá, proboha, ukřivděné  e g o . Ani omylem. Je to divné, ale není to právnické, geografické, sociologické ani demografické pojednání do odborného časopisu. To je, co?

Pane Olšere, vy to vidíte. Co vy na to - ?

J.G. Pašek 7.9.2007 18:19

Jakube, dej obyvatelstvo celé ČR na území poštovní známky jako je rozměr města New York . . .

a pošli tam turistu z Vladivostoku napsat reportáž na 83. ulici  do Bowery-Chánova . . .    

Pokud vím, město New York má ani ne 8 miliónů a zbytek žije jako já roztroušeno po malebném státu New Yorku. . . . nikdy jsem neslyšel moje sousedy někoh drbat či někoho pomlouvat a pravda je, že je nikdy historie ČR nezajímala a nezajímá a že se v ČR má stavět nějaký radar nevědí a nezajímá . . .  on sem totiž každý z jejich předků odněkud z Evropy s kufříkem a prázdnou kapsou, jako já,  nedávno přijel . . . .

Sarka 7.9.2007 19:47

Myslim, Jakube, ze byste lepe udelal,

kdybyste se vyjadril k pane Olserovym "faktum". Co se tyce tonu, ten myslim dostatecne vystihla i Kopretina. Nevidite-li ho Vy sam, preji Vam to. Rovnez bych Vam prala abyste se choval mene hulvatsky k lidem, ktere neznate, a abyste si byl mene jisty sam sebou a svymi "pravdami" (jako reba pouzitim cizich slov v cestine ;-))

Jakub S. 7.9.2007 21:16

Ježíšimarjá. Nápodobně, paní emigrantko, sebevědomá a nekultivovaná a napružená a sebejistá, přes oceán a světadíl.

No to je dobře, že mi někdo poradí. A řekne, čím si mám a nemám být jist. Hlavně že jsem v jazyku/jazycích profi, a už desítiletí. Ježíšmarjá. Ano, správně si našla prostředí mezi těmahle ostatníma, špatně zbavenýma zpětné vazby a naopak plnýma žluči a slin. Tak jo, děvenko. Amen, pokazila sis to u mě. Nemělo a nemuselo to být... vy tamodtud někteří, stárnoucí a daleko od domova, jste něco ztratili a odmítáte to přiznat sami sobě. A známkujete hlava nehlava všecko ve staré vlasti a nevidíte, jak je to smutné či trapné, občas dokonce i komické. Jenže tady už je dávno všecko jinak... no, stačí, nemá to smyslu, nepochopí v čí prospěch mluvím. Jdi s pánembohem... No, vylejte si sem kdo chce co chce, to už nejni moje věc, já du.