2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ŘECKO: Hlasovali ANO, aby mohli říci NE

Když Tsipras (řecký premiér) přišel v sobotu (27/6) ráno s návrhem, že o nových návrzích „tří institucí“ (EU, Evropská centrální banka a MMF) uspořádá referendum, tak trochu naivně jsem si myslel, že si chce pro další jednání „krýt záda národem“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 1.7.2015 2:06

Svatá sprostoto !

Nejenom že pan Stejskal dokázal pochválit tureckou (nikým jiným než Tureckem dodnes neuznanou) anexi části Kypru. On za zločin kyperských Řeků považuje jimi v referendu odmítnuté sjednocení ostrova, které by tuto anexi legalizovalo! Přibližně tři sta let trvající osmanská okupace Řecka, která proti-muslimské postoje Řeků plně ospravedlňuje, mu vůbec nestojí za zmínku!

Vzhledem k těžkým porážkám tvůrců neosocialistické DEU-říše v referendech ani nepřekvapuje, že referendum o "Junckerově nabídce" je důvodem k nenávistnému útoku na premiéra Tsiprase ze zbabělosti!!!

Podstatné je ale to, že od počátku bylo jasné, že eurozóna není optimální měnovou zónou, že je výhodná pouze pro bohaté státy "jádra EU" jejichž konkurenceschopnost pro ně slabé euro zvyšuje, na rozdíl jejího jihu, jehož konkurenceschopnost pro ně příliš silné euro ničí. Od samého počátku byla eurozóna nástrojem pro hospodářské a politické ovládnutí jejího jihu jejím "jádrem"!

Levičácká Syryza je důsledkem bezvýchodné situace (25% nezaměstnanost, dluhová past), do níž eurozóna Řecko dostala!

J. Skotnica 30.6.2015 19:34

Řecko? Výsledek politiky EU

Přečetl jsem si otázky referenda. Ale nikde jsem nenašel co je obsahem "Junckerovy nabídky" ke které se řekové vyjadřují. Dejte mi někdo pěkně prosím odkaz ne její obsah, Spousta jakoby zasvěcených komentářů, Sybila by to nezvládla lépe. Připadá mi to Chartu 77,všichni o ní psali, nikdo ji nečetl. Děkuji

L. Novák 30.6.2015 15:59

Řekové jsou stejní pitomci jako Češi

Stačí promluvit s průměrným českým voličem orientovaným doleva (KSČM, ČSSD, KDU-ČSL) a zjistíte, že jeho ekonomická gramotnost zase do té "průměrné doleva" řecké nemá daleko.

Tak co byste po těch Řecích vlastně chtěli? Aby pochopili, že musí žít za své a ne se nechat vyživovat EU? :-)

E. Erat 30.6.2015 16:23

Re: Řekové jsou stejní pitomci jako Češi

Staré přísloví : Hloupý kdo dává,hloupější kdo nebere.Řecko správně pochopilo k čemu je EU .A žili si tam hezky,jako broučci.A on to zase nějáký trouba zacvakne,nemám obavy.A pojede se dál.

J. Plzák 30.6.2015 15:52

Řekové nejsou Evropané.

V nejlepším případě, když ne něco horšího, jsou to Levantinci.

J. Plzák 30.6.2015 15:47

Kypr vstoupí do EU jedině celý.

To vykřikovala kdysi Merkelová a pak souhlasila a Němci všeobecně s přietím jen řecké části.

Ubohost.

Přitom kdyby Turci chtěli, obsadí Řecko za půl dne. Jsou ale chytří, už jim to jednou stačilo.

O. Prokop 30.6.2015 12:55

omyl s tzv. Makedonií

od kdy má být verginská hvězda- symbol Makedonie z dob Alexandra Velikého- tedy Řeka symbolem a na penězích nově vzniklého slovanského státu s názvem taky Makedonie- oficiálně FYROM? Proč mají tzv. Makedonci na penězích Bílou věž ., která se nachází v Thessalonikách- Soluni? Vždyť tzv. Makedonie je stát. který je uměle vytvořený, jsou tam menšiny -Srbové, Bulhaři, Albánci a dohromady jsou to nějací Makedonci? Prostě nový stát si přivlastnil jméno z dob Alexandra Makedonského, přivlastnil si symboly Řecka, rozšiřuje mapy s Velkou Makedonií sahající až k Egejskému moři atd. Co byste čekal od Řeků, že si nechají líbit?

R. Langer 30.6.2015 13:13

Re: omyl s tzv. Makedonií

Třeba by se to dalo dnes od Řeků koupit... ;-)

J. Plzák 30.6.2015 15:50

Re: omyl s tzv. Makedonií

Omyl je na vaší straně. Alexandr Veliký byl Makedonec.

A Kemal Paša, řečený Atatürk také.

O. Prokop 1.7.2015 8:33

Re: omyl s tzv. Makedonií

Ano ,že Alexander Veliký byl Makedonec, Řek, ale nebyl Slovan. Oni současní tzv. Makedon oni si říkají Slavomakedonci, ačkoliv je ve státě asi 8% Bulharů , 30% Srbů, 24% Albánců- tedy muslimů, pak je tam pár procent Řeků. Tito vytvořil umělý slepenec, ale v rámci Jugoslávie, tak to Řekové tolerovali. Současná tzv. Makedonie nese potencionální riziko rozpadu jako Kosovo se všemi následky. A co se týče Atatürka, tak jste popletený. Tak ano, ten se narodil v Thessalonikách, ale jako v turecké menšině, takže Makedonec- Řek nebyl. A byl to on jako prezident, který v roce 1923 podepsal smlouvu, že cca 200 tis Turků se muselo odstěhovat z Řecka a cca 500 tis Řeků z Turecka. A exodus byl ne na základě občanství, ale na základě víry. I

B. Hamáček 30.6.2015 11:23

Nicméně

Nicméně Řekové s velkou převahou zvolili komunistického tlučhubu, který jim nasliboval nemožné. Mají přesně , to co chtěli. Nic více, nic méně !

P. Vandas 30.6.2015 10:53

Island byla první vlaštovka. Odmítl splácet předlužení.

A prošlo mu to. Dnes už zase funguje a to lépe, než před tím. Řecko je také první vlaštovka a když mu to projde, budou další následovníci. Nicméně," Nic neroste do nebe. Ani dluhy!"

P. Vandas 30.6.2015 10:46

Asi tomu nerozumím. Prohlášení Junckera přesahuje ...

.. všechny meze soudnosti. Lakonicky bych poznamenal, že Řecko se stává nejpokrokovějším členem evropské socialistické soustavy. :-):-):-)

L. Novák 30.6.2015 16:00

Re: Asi tomu nerozumím. Prohlášení Junckera přesahuje ...

:-D

V. Šiška 30.6.2015 10:14

Ono je to tak staré,

ale pořád tak aktuální:

http://euro.e15.cz/profit/podobenstvi-o-mravenci-a-kobylce-864146

L. Křivan 30.6.2015 8:31

Merklová mi připadá jako pacient,

který odmítá vyříznutí zhoubného nádoru s argumentem, že je to součást jejího těla, že by se pak její tělo rozpadlo.

J. Urban 30.6.2015 9:25

Re: Merklová mi připadá jako pacient,

:-))))

J. Matuška 30.6.2015 8:16

"Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Pane Stejskale, jak komu. V mém stařeckém věku se po současných událostech cítím jako mladík - hotová infuze.

E. Erat 30.6.2015 8:20

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Souhlas.Zlo není Řecko,ale EU.Jako u RVHP "čím hůře,tím lépe".

L. Křivan 30.6.2015 8:28

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

A divíte se, když v EU-komisi sedí taková spousta komunistů ?  Byl tu o tom krásný článek.

J. Urban 30.6.2015 9:26

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Pokud je tam banda komunistů, jistě komouše ciprase i nadále podrží, uvidíme brzo.

L. Křivan 30.6.2015 12:35

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Jsou tam:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-ek-je-zase-plna-komunistu-dof-/p_zahranici.aspx?c=A141105_154805_p_zahranici_wag

A když se podíváte jak se spolu s ciprasetem objímají a jak se na sebe smějí,..  tak je jasné, proč se to takhle dlouho táhlo.

B. Hamáček 30.6.2015 11:19

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Soudruhu Erate, pokud tam budou komouši a vám podobní , bohužel nebude lépe.

E. Erat 30.6.2015 11:53

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Soukmenovče Hamáčku,já tam nejsem.V referendu jsem volil NE EU.Mám radost z každého problému EU,jako jsem měl radost z problémů RVHP.A v současné době jsem velmi spokojen.Situace Řecka,okolo uprchlíků atd. by mohla vézt k mému přání,rozpuštění EU.Takže jen houšť a větší kapky.

J. Matuška 30.6.2015 8:30

Re: "Ale ta řecká politika, ta mi pije krev."

Slovensko dál věří ve společnou evropskou měnu. Bratislava ale odmítá další půjčky pro Řecko. V současnosti ručí za část řeckých dluhů ve výši tří miliard eur. V přepočtu nahlavu jde o téměř 600 eur, tedy zhruba 1,5násobek průměrného měsíčního důchodu, který pobírají slovenští senioři. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/316140-lavrov-vyzval-brusel-aby-uchranil-recko-pred-cernym-scenarem/

Ministr zahraničí Lavrov si snad z unijních papalášů dělá kozy. To maj´ za ty sankce...

L. Písařík 30.6.2015 7:44

Retsina?

Vezměte pryskyřici z borovice a nechejte rozpustit v jakékoliv špatném víně a máte špičkovou retsinu.

T. Kočí 30.6.2015 10:02

Re: Retsina?

Ano, přičemž ta pryskyřice měla omezit chlast jako jakási denaturace. Kdo to zavedl? Asi Turci.

L. Písařík 30.6.2015 11:35

Re: Retsina?

Výborně, to mně nenapadlo, je to ale pravděpodobné. Ale, jak patrno, před koránem popíjeli víno i Arabové - viz Tisíc a jedna noc - a taky vynalezli klínové písmo a počty kupecké, byli vynikající hvězdáři, dodnes nevím, jak ty hvězdy viděli, když hvězdářský dalekohled byl vynalezen až 2000 let potom, ale jména jasných hvězd jsou skoro všechna arabská. Patrno, že jedna kniha dokáže změnit národy a pokouší se měnit svět zpět o tisíc let.

L. Křivan 30.6.2015 12:38

Re: Retsina?

Spíš mi to připadá jako naše síření vína.  Kromě toho, dřevěné sudy se musí vysmolit, jinak tečou.

J. Fridrich 30.6.2015 6:40

Ano, Řecko podléhá v posledních desetiletích levičáctví

Ano, Řecko podléhá v posledních desetiletích levičáctví - a co je horší, viní ze svých problémů ostatní, paradoxně nejvíce ty, co jim nejvíce pomáhají......................