1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ŘECKO: Chmurné perspektivy

Nejnovější vývoj událostí v Řecku vyvolává oprávněné pochybnosti, podezření a obavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 31.7.2015 22:43

Kristovanoho !!!

J. Kanioková 31.7.2015 22:41

Blbost

R. Stary 31.7.2015 22:13

Chmurne perspektivy?

Pan Zantovsky nepochopil, ze nejdrive Rekove musi udelat reformy a poton lze mluvit o dluzich a ne naopak. Kdyby Rekove zavedli Drachmu nastala by inflace, jako jsme videli pred valkou v Nemecku. Deficity by se hradily tistenim bankovek. To by byly teprve potom chmurne perspektivy.

I. Bičiště 31.7.2015 20:44

Re: Autor má pravdu

není mi jasné proč máte potřebu tahat do diskuze o Řecku Miloše Jakeše ?

jen pár věcí bych tu rád vysvětlil.

Za prvé.Pan Jakeš je jediný a poslední český politik a to včetně všech presidentů po něm, který si nenahrabal miliony na svůj účet..svůj život dožívá skromě ze svého důchodu.

Za druhé. Teprve po jeho odstranění byla naše republika privatizována ,rozkradena a rozprodána západním investorům,takže dneska už tu nevlastníme nic.Takže nevím koho dnes můžeme považovát za ztělesnění blbosti.

B. Rybák 31.7.2015 20:36

Výborný článek

Kurz drachmy při její výměně za euro byl "Bruselem" (který samozřejmě řeckou ekonomiku přesně znal) nastaven úmyslně nereálně vysoko, což zvedlo řeckou cenovou hladinu, zničilo řeckou konkurenceschopnost a zavedlo ho nevyhnutelně do dluhové pasti! Řekové byli obelháni svými EU-hujery i "Bruselem" ohledně důsledků přijetí eura! Jeho vyloupení "jádrem EU" bylo předem naplánováno!

Tsipras získal slib odkladu splátek dluhu (a tedy odpisu jejich velké části). To, že souhlasil s nařízeným a proto ekonomicky ztrátovým a řeckou suverenitu likvidujícím "prodejem" jeho národního "pokladu" je naprosto neospravedlnitelné (pokud k němu opravdu dojde).

V každém případě to odhaluje skutečnou chamtivou podstatu "pomoci" Řecku!

J. Kanioková 31.7.2015 19:32

Pinochet byl víceméně záchranou Chile..

J. Kanioková 31.7.2015 19:18

:)))))))))))

J. Kanioková 31.7.2015 19:13

Pravice / levice je víceméně ekonomická verze systému

Pravice znamená osobní svobodu především jednotlivce, levice řízení lidstva sociálními inženýry.

Pravice klade důraz především na zájmy jednotlivců, levice na zájem kolektivu.

Právě respekt k druhým lidem a jejich svobodě je to, co definuje pravici. Jedná se o výrok »svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.«

Základní problém sociálního inženýrství a levice tkví v přebujelé "pýše". V tom, že si levice přivlastňuje právo řešit problém, aniž by přitom brala zřetel na názory těch, jichž se to týká. Zájmy kolektivu považuje za "vyšší dobro".

B. Rybák 31.7.2015 18:16

Re: Autor má pravdu

Neexistuje politický EU-národ a proto ve vytvářené EU-říši nebude existovat demokracie (v některých státech se to projeví dřív a jinak než v jiných)!

D. Švik 31.7.2015 17:44

Re: Pravice nemůže být extrémistická?

Pokud jste to do dneška nepochopil, bude to těžké vysvětlit a přitom je to tak jednoduché- zásadní akcent na lidskou svobodu. Malý stát, který občanům nepřekáží, nediriguje a dělá co má- hlídá onu svobodu. Tržní, nedotovaná a neregulovaná ekonomika.

P. Urban 31.7.2015 17:00

Autor má pravdu

že Němci převzali spoluzodpovědnost za další dopady vývoje. Nechme stranou, že komentátoři překonali vize neradikálnějších německých nacionalistů, když udělali Němce nejen z Nizozemců, ale i ze Slováků, Finů atd.

Pokud to ale řeckou ekonomiku srazily k zemi evropské finanční požadavky, proč je Řekové jednoduše neodmítli a nevyhlásili státní bankrot? Asi proto, že v takovém případě by se zaryli až pd tu zem. Evropa řeckou ekonomiku k zemi neposlala, maximálně ji odmítla nadále nad tou zemí držet. V tom je ovšem rozdíl. Pokud tenhle rozdíl největší světoví ekonomové nechápou, pak mají méně rozumu, než RSDr. Miloš Jakeš. (Pro nepamětníky: byl to poslední generální tajemník předlistopadové KSČ. Tenkrát jsme ho považovali za ztělesnění blbosti, protože jsme byli odříznuti od Západu. A nevěděli, co všechno jsou schopni vyplodit tamnější doktoři společenských věd.)

Pokud takovíto lidé ovlivňují chod světové ekonomiky, pak ... by to ledacos vysvětlovalo.

Co se stane, pokud se v Řecku zmocní vlády krajní pravice a nastolí vládu tvrdé ruky? Proč by to mělo znamenat konec demokracie v Chorvatsku, Srbsku či Bulharsku? A proč by to mělo znamenat konec Evropské Unie?

P. Urban 31.7.2015 16:42

Pravice nemůže být extrémistická?

A co je to tedy pravice?

D. Švik 31.7.2015 16:07

Zase ty levičácké lži

Fašismus není krajní pravice, nýbrž levice. A z podstaty věci - pravice nemůže být extrémistická. Stokrát opakovaná lež se pravdou nikdy nestane.

D. Švik 31.7.2015 16:05

Re: A máme to tu zase.

Přesně.

I. Schlägel 31.7.2015 15:28

Re: A máme to tu zase.

Fotbalisté, stejně jako iluzionisté, si nedělají ambice plánovat a uskutečňovat světlé zítřky pro většinu populace kromě sebe samých. Kromě některých funkcionářů. To ale víte, nemám pravdu? Dzp. P.S. Jako vtipná poznámka od Vás velmi dobré :-)

K. Janyška 31.7.2015 15:13

Re: A máme to tu zase.

Ano, souhlasím s vámi, jsou to socialisté. Fotbalisté mají však také koncovku -isté, takže  v tomto ne... Dzp.

I. Schlägel 31.7.2015 15:11

A máme to tu zase.

Krajní pravice, to je ta sebranka, která konáá v duchu krajně levicových fašistických pouček a s pravicí má společný pouze levičáky urputně prosazovaný název logice a historii navzdory. Fašisté a nacisté je stejná levicová svoloč, jako komunisté, maoisté a ostatní -isté, co kdy po matičce Zemi běhala. Už si to vážený autore konečně zapište za uši.

P. Mach 31.7.2015 12:04

Re: Ano, Řekové to mají spočítáno.

Co to blábolíte ze nesmysly. Do eurozóny řeky nikdo nelákal. Naopak, aby se tam dostali tak museli plnit přísná Maastrichtská kritéria. Což řekům samozřejmě nehrozilo, takže začali falšovat statistiky. Tedy řekokvé se byli sto dopustit i podvodu v mezinárodním měřítku, aby se tam dostali.

J. Matuška 31.7.2015 11:40

Po několika letech opět dochází na slova VK o eurozóně

"Kdy už bude přiznáno, že probléme není ani v Řecku, ani v Německu, ale v chybné konstrukci eura?" /mfdnes/

Vždyť je to tak jasné i pro ekonomické laiky: Německo nerevalvuje, Řecko nedevalvuje. Kdo z toho má nakonec "osoh"? Co všechno Řekové musí "zprivatizovat", aby aspoň část dluhu splatili? Zůstane jim aspoň Parthenón?

A. Holík 31.7.2015 11:03

Coze ?

Jaky konec demokracie ? Reky snad k tomu nekdo nasilim nuti ?

M. Prokop 31.7.2015 10:33

Re: Chmurné perspektivy Klausových zbrojnošů

Nezdá se, že by zrovna vaše glosa byla vzorem reálné umírněnosti. Pak celkem zákonitě přivolává opačný extrém.

M. Prokop 31.7.2015 10:32

Re: Moc čtete Švejka,

Jeffrey Sachs žije z opačného tvrzení, i cenu mu to vyneslo.

Zda neví nebo vědět nechce, těžko říci.

P. Vaníček 31.7.2015 10:19

Levičáci všeho druhu

nejraději přerozdělují výdobytky,na kterých nemají žádnou zásluhu a přitom vědí "nejlíp" komu. Pak vzniknou takové jistoty škol zadarmo,nemocnic zadarmo atd. atd. Vše se ale zaplatit musí. To už jim nedochází a pak řvou po ulicích s těmi odborářskými grázly a za zády mají "kulturní frontu"!!!

P. Vaníček 31.7.2015 10:12

Re: Moc čtete Švejka,

Pán neví o čem je řeč........

V. P 31.7.2015 10:04

Re: Chmurné perspektivy Klausových zbrojnošů

No, jedni zaslepenci nevidí, že v té EU je něco špatného, a ti druzí zase nic, než to špatné. Pravda bude někde uprostřed, jak už to tak bývá.

Z. Rychlý 31.7.2015 9:47

Souhlasím s tím, že dnešní podoba EU

jsou zmetci na kvadrát, ale Řekové jsou jen druhá strana téže mince. Kdyby  se EU pokorně vrátila k EHS bylo by to v pořádku.

Při čtení závěru pana Žantovského mě napadla nekorektní myšlenka, že takový řecký Pinochet by vůbec nebyl k zahození. Socanský bordel v Chile sice neřešil v rukavičkách, ale řekl bych, že většina Chilanů už teď jeho vládu jako katastrofu nebere.

J. Lepka 31.7.2015 9:28

Moc čtete Švejka,

ten do mezinárodní politiky nějak nepasuje. Ona proslulá velevěta feldkuráta Katze je možná úsměvná, ale dluhy se prostě platí a svádět to na Brusel je čiročirý alibismus. A to by měl vědět i Jeffrey Sachs.

K. Janyška 31.7.2015 9:01

Ano, EU je typickým a klasickým socialistickým zločinem.

Škoda, že jsou lidé neuvěřitelně nevzdělaní, lépe řečeno, vzdělaní opačně a věří, že lidský svět je možno zorganizovat, tedy udělat ho socialistickým bez krve a zabíjení. Nejde to však. Eusocialistický šroub se teprve utahuje. Bacha na to... Dzp.

M. Prokop 31.7.2015 8:55

Re: Pan Žantovský zcela jistě přilétl na naši planetu včera z Ma

Věděla, ale EU některé věci dělá doslova "za každou cenu".

Mezi Řeckem a Ukrajinou je přece jenom rozdíl, ve velikosti.

M. Prokop 31.7.2015 8:53

Re: Chmurné perspektivy Klausových zbrojnošů

Možná vidí, ale nepřiznají. :-P Dokud to nekrachne.