28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

POLEMIKA: Noty nikdo nerozdával

Ladislavu Jaklovi vadí, že se hodně píše o Venezuele. Tak se vyjádřil v politickém komentáři pro Institut Václava Klause. Někdo prý k této „medální dělostřelecké přípravě“ musel rozdat noty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 8.2.2019 9:08

Re: Jenom darebák

Přesně!

R. Langer 8.2.2019 9:07

Re:

Z principu věci nemůže být demokracie zprava nijak ohrožena. Ovšem když už existuje totalitní režim, je převzetí moci pravicí možné vždy pouze protiprávním způsobem - pochopitelně.

M. Krátký 8.2.2019 9:01

Někde jsem četl, že Maduro uznal

prezitentem ČR profesora Drahoše - hezký den

J. Vocilka 8.2.2019 8:47

No jak je vidět jste zřejmě jasnovidný ale spíš jurodivý . Jak vite co by bylo kdyby u moci zůstal Allende ? Co bylo po převratu koncentráky a mučení.

A ta větička "ohroženi demokracie zvláště zleva" takže z prava je to v pořádku ?

Vocilka

S. Netzer 8.2.2019 8:41

Re: Jenom darebák

Souhlas.

Diktatura není "autoritativní vláda". Pochybuji, že by oběti Pinochetovy diktatury souhlasily s výrokem, že byla "té zemi ku prospěchu".

S. Netzer 8.2.2019 8:40

Bláboly

nějakého Jakla z IVK, který tvrdí, že "někdo má chuť na Venezuelu a někdo tady musel rozdat noty", je zbytečné se zabývat.

P. Grigar 8.2.2019 8:39

Re: ...

.. imunita se může hodit, například:

5. Za účelem zajištění naprosté svobody projevu a naprosté nezávislosti členů GREVIO* a dalších členů delegací, které provádějí návštěvy států, při výkonu jejich povinností, jim bude imunita před právním řízením pro výroky ústní nebo písemné, jakož i pro všechna jednání učiněná při výkonu jejich funkce, nadále přiznávána i tehdy, kdy dotčené osoby již takové funkce nevykonávají.(Istanbulská úmluva).

Expertní skupina pro boj proti násilí na ženách a domácímu násilí „GREVIO“ dohlíží na provádění této Úmluvy smluvními stranami.

Co tak strašného hodlají členové expertní skupiny provádět, když mají imunitu ještě předtím, než vůbec s něčím začali. Pinochet byl proti nim charakterní člověk, který obětoval své dobré jméno ve prospěch vlastní země a národa.

Čest jeho památce.

Š. Hašek 8.2.2019 8:39

Faktem je, že u kávy,

teď, mě nenechává osud Venezuely chladným.

Jak je v článku uvedeno, každého demokratického občana na Zemi to nesmí nechat chladným.

Poraďte, kde se dá sehnat vlajka Venezuely, zahalím se do ní ...... , a na kterém náměstí se sejdeme??? A za koho tedy vlastně, jsou tam dva.

M. Smidova 8.2.2019 7:16

Co můžete čekat od pana jakla a jeho loutkovodiče?

P. Sinclair 8.2.2019 7:05

Re: Jenom darebák

Historie nezná žádné kdyby a u soudu by neobstála obhajoba, že obžalovaný vraždil preventivně. O historii komunismu něco vím, z knih Karla Kaplana, z Černé knihy komunismu, z knížek Arthura Koestlera, Solženicina a tak. V padesátých letech bylo v Československu popraveno tuším sto osmdesát politických vězňů, včetně gaunerů jako byl Bedřich Reicin a Karel Šváb. V Chile nechal Pinochet zavraždit kolem tří tisíc lidí a někdo tomu říká normalizace.

P. Burda 8.2.2019 6:51

Re: Jenom darebák

Mučil byste lidi, jako to dělal starší Grebeníček? Umlátil byste kněze, jako to udělal vyšetřovatel (soudruh Mácha) pátera Toufara? Dal byste na dlouholeté nucené práce v uranovych dolech otce od rodiny za odmítnutí vstupu do JZD jako jistý soudruh Křivánek?

Pinochet byl zlo, ale od komunistů se mohl zlu ještě mnoho učit.

P. Burda 8.2.2019 6:43

Re: Jenom darebák

Autor zločiny Pinochetova režimu neobhajuje. Jen konstatuje, že Allendeho komunisté by byli horší.

Vždyť komunisty známe od nás. Matka, vdova, od dětí nepodmíněně ve vězení (a děti v sirotčinci) za to, že jí bouřka zničila len. Rodiny vystěhované pres noc za to, že odmítli vstoupit do JZD. Děti odvlečené do SSSR, protože rodič z tohoto ráje odešel před 2. světovou do Československa - dívky znásilňovali, mrtví se nepočítají.

Rozdíl by byl v tom, že za komunistů by všichni nekomunisté v Chile byli chudí. Za Pinocheta měli šanci něco mít, dokázat... a nemuseli být zrovna v jeho spolku.

P. Sinclair 8.2.2019 6:38

Re: Jenom darebák

1) Já ovládám několik jazyků, včetně španělštiny, a nepotřebuju žádný Rudý právo.

2) Mít tu možnost, mučil byste vlastnoručně lidi s odlišnými názory, jak to dělaly Pinochetovy zrůdy?

R. Langer 8.2.2019 6:25

Re: ...

Pokud vim, tak odstoupil sám dobrovolně pod podmínkou, že bude mít imunitu.

R. Langer 8.2.2019 6:19

Re: ...

Ano, a až si tam demokraticky zvolí nějakého toho sveho Madura, tak se za pár let přesvědčí, jak byl ten Pinochet špatný ve skutečnosti. :-D

R. Langer 8.2.2019 6:17

Re: Jenom darebák

Jo, to psali v Rudém právu, že? No jo, my víme. To komouši, ti by to tam vzali jinak do rukou. Venezuela je toho pěkným příkladem. :-D

P. Sinclair 8.2.2019 5:15

Jenom darebák

může obhajovat zločiny Pinochetova režimu slovy, že to bylo té zemi ku prospěchu. Ne Stejskale, bestiální mučení nějakých třiceti tísíců mužů, žen a dětí elektrickým proudem není nikomu ku prospěchu, únosy, znásilňování, shazování lidí do moře z letadel, karavany smrti vraždící lidi za jejich názory, to nejsou žádné "stinné stránky" a žvanění o chilském ekonomickém zázraku není žádná omluva, když nedokážete říct, v čem ten "zázrak" spočíval a proč ho všechny státy světa nenapodobily. Chilské soudy si taky nemyslely, že tyhle věci byly ku prospěchu, když odsoudily odpovědné vojáky a agenty tajné policie DINA ke stovkám let vězení. Velitel tajné policie Contreras dostal tuším 530 let.

I. Kellner 8.2.2019 1:04

Re: ...

Neodstoupil. Byl odstoupen.

J. Svoboda 8.2.2019 0:48

Re: ...

Nikdo netvrdí, že Pinochet nebyl diktátor. Tak co řešíte? Levicový teror existoval v Chile za Allendeho a zároveň by bylo Chile zataženo do chudoby, jako Venezuela, Kuba, Rusko apod. Pinochet potlačil sice teror terorem, ale v míru odstoupil z funkce a Chile je dnes prosperující zemí. O to jde.

I. Kellner 8.2.2019 0:41

...

"V roce 2013 označilo v průzkumu Pinocheta za diktátora 76 % dotázaných Chilanů a jen 7 % označilo jeho vládu jako dobrou."

Posledních 8 let prožil Pinochet v domácím vězení kvůli stovkám zatykačů.

...

Guaidoa tedy nečekají pěkné konce.

S. Kalužík 8.2.2019 0:16

Nepíšete vlídně o IVK,

takže IVK Vás nebude mít rád ! :) Jinak ale varování před komunismem je zcela na místě!