3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Weir 28.1.2007 23:05

Všem OTEPLOVAČŮM

Především je nutné si uvědomit jaký je zdroj většiny energie naší atmosféry - ano je to Slunce, viz  tento článek. Dále je příliš brzo na předčasné závěry o globálním oteplování, neboť odhad parametrů, které vystupují v matematických modelech, je značně ošidná záležitost, která nepoužívá jednotnou metodiku.

Navíc jsou zde i jiné zprávy...

Např v průběhu několika posledních let se prokazatelně  ochladily horní vrstvy oceánu (zde).

hulda 28.1.2007 9:07

Ve zname historii vzdycky,

kdyz bylo tepleji nez dneska, civilizace vzkvetaly a budovaly, kdyz bylo chladneji a nebylo tudiz co zrat, bylo stehovani narodu a vsecko se mydlilo. Ostatne je zajimavy rozdil mezi nazory soukromymi a oficialnimi. Kazdy vam letos (aspon tady v Nemecku) rekne, jake je to skvele, ze nemusi tolik topit a usetri, a vzapeti zacne horekovat, jake je to "globalni oteplovani" strasliva katastrofa.

sci-teq 27.1.2007 0:23

angažovaná klimatologie

Pan Pišoft by měl navzdory sympatiím k oteplování raději vychladnout a vyvarovat se ve svých textech argumentum ad populam a podobných libůstek. Také by se měl přestat divit liberálům a ekonomům, kteří rostou z hlášek jako: "V současné době již existují matematické postupy, které dokáží do jisté míry kvantifikovat podíl člověka ..." Jistě, věda nepotvrzuje,  falsifikuje. Ovšem hlásat devastaci ekonomik a technologického rozvoje, to chce mít mnohem jasnější představu, než jakou klimatologie má dnes.

Mimochodem, hlavní důvod, proč se proti oteplovačům zvedá tak silný odpor je, že se za vědecká data schovávají bojovníci proti "kapitálu" a "volnému trhu". To už tu jednou bylo a leckdo si ještě pamatuje na ty konce. Bez radikálně levicový propagandy by se jistě šlo i domluvit a vymyslet koncepce tlumící strachy klimatických pesimistů a nezneklidňující optimisty.

Dále, rozhodně ne každý si myslí, že změna klimatu lidem nic dobrého nepřinese, to je čirá demagogie. Lze najít spousty kladů pro každou klimatickou oblast pro různé možnosti změn. O hurikánech raději opatrně. Oficiální hurikánologové se oficiálně vztekají, že vztah mezi extrémním klimatem a global change není vůbec jasný a spíš není a Pišoft jistě ví, jak dopadla v USA předpověď hurikánové sezóny 2006 (ukázala se být naprosto přehnanou). 

Takže, pokud chce někdo seriozně diskutovat o problémech klimatických změn, měl by přestat povšechně vykřikovat hesla mimo jiné i o vražedném volném trhu. A rozhodně by neměl studovat jenom fyziku, ale hlavně historii klimatu a chování organismů, protože tam je neznámých ještě víc :)

latimerie 27.1.2007 10:03

neangažovaná klimatologie

klimatologie angažovaná není, je to právě naopak, autor článku se ohradil vůči článku nekompetentnímu klimatologii samé, a bohužel právě veskrze angažovanému, nejspíš v dobré víře, že tím zaplaší všeobecnou ekonomickou paniku (Kjot), efekt jeho mínění by se možná dostavil, kdyby byl podložen argumenty, kterými by všechny hypotézy navždy vyvrátil, anebo v případě, že by občané neměli žádného povědomí o klimatických změnách na Zemi, majíc k dispozici pouze archivované bulvární informace. Nařčení z fakzifikací a údajných horkých hlav svědčí o Vašem absolutním nepochopení reality. Téměr podobně jako když lékař sdělí špatnou prognozu perspektivnímu novopečenému absolventovi, že tu za měsíc nebude( ano tomu se špatně věří o panice a emocích nemluvě), podobně bohužel reagoval pan Jakl. Nedá se ani přinejlepší vůli přemýšlet nad tím, že tvrzení pana Jakla je jen tvrzení proti trvzení pana Pišofta, podobně tak by mohl výše zmíněný absolvent tvrdit, že je lékař obyčejný vyděračský šarlatán 

jachtík 26.1.2007 17:20

jakl - klaus - hájek trio blbců obecných

jakobyste nevěděl, že jakl je známej idiot. klaus jakbysmet a jeho mluvčí hájek jakbysmet.namyšlený troubové, co všemu rozuměj. čim větší trouba, tim větší rozumbrada.

Oteplovač 25.1.2007 23:17

Vy máte hlavně problém s kauzalitou

Úvodní úvaha k hypotéze antropogenního oteplování spočívá v kauzalitě - zvyšující se  koncentrace CO2(příčina) - zvyšující se teplota (následek).  To plyne  z aplikace primitivního faktu, že CO2  zachycuje   infračervené záření  (jako ostatně většina  tří a víceatomových molekul).  Jistě ale víte, že v oceánech je  rozpuštěno a v hloubkách i v kapalné formě přítomno zhruba  70 x více CO2, než v celé atmosféře. Jistě také víte , že rozpustnost plynů ve vodě klesá se zvyšující se teplotou.  Stejným lineárním uvažováním vytvořím tedy ze stejně nesporných faktů kauzalitu úplně opačnou. T.j.  oteplování je příčinou nárůstu koncentrace CO2 v atmosféře. Některá zjištěná fakta tomu ostatně nasvědčují.(http://www.astro.cz/clanek/2644). Jistě je Vám také známo, že lineární uvažování v komplexních systémech vede .... no ano, přímo tam.

LM 25.1.2007 23:20

Re: Vy máte hlavně problém s kauzalitou

Ano, došel jste k převratnému objevu kladné zpětné vazby, která je ovšem dávno známa. Další je třeba tání ledu v Arktidě nebo tání permafrostu...

Oteplovač 25.1.2007 23:46

Re: Re: Vy máte hlavně problém s kauzalitou

Ironie Vám nepomůže, zvláště, když k věci samotné neumíte říct nic. Mě ale neoblbnete. V chemickém inženýrství se modelování používá už téměř 100 let. Proměnných  tam bývá 50x méně než v v klimatologických modelech.  A  jejich vzájemné vztahy se dají jakž takž proměřit v laboratoři a tvrdě ty modely prověřuje praxe. Klimatologie nemůže proměřit vůbec nic, vše jsou jen kvalifikované odhady. Rádobyvědecké kecy nezmění na politické povaze hypotézy antropogenního oteplování a její propagaci vůbec nic.

vládík 26.1.2007 10:32

Re: Vy máte hlavně problém s kauzalitou

Ano. Popisujete spirálu. Díky zvyšování CO2 se zvyšuje teplota ovzduší, teplota oceánu. Tím se uvolňuje CO2 a teplorta se dále zvyšuje.    Všimněte si, že to prvotní je obecné zvyšování CO2 z jiných než mořských zdrojů.

Cartouche 26.1.2007 21:52

Re: Re: Vy máte hlavně problém s kauzalitou

Zatím to skutečně vypadá, že zvýšená koncentrace CO2 je NÁSLEDKEM oteplování.

http://mclean.ch/climate/Eye_opening.htm

Lada3 25.1.2007 22:55

Hledam odpoved?!

Nejsem vedecky pracovnik, ani student fyzikalnich ved a proto se ptam tech vice znalych: co bylo pricinou oteplovani, ktere zmenilo dobu ledovou (  muselo byt daleko drastictejsi nez soucasne prognozy na zaklade ne prilis presneho mereni po dobu uplne nepodstatnou z hlediska stari Zeme) , kdyz tehdy jeste nebyly USA - oznacovane nyni (neopravnene) za nejvetsiho znecistovatele ovzdusi, ani Cina - majici nyni vice jak 1,3 miliardy obyvatel a majici za hlavni zdroj energie nekvalitni hnede uhli? Mam za to, ze se ze snahy o ochranu nasi Zeme stava zjevny politicky strasak!!!

sci-teq 27.1.2007 0:52

Re: Re: Hledam odpoved?!

Z této Wikipedie:

The causes of ice ages remain controversial for both the large-scale ice age periods and the smaller ebb and flow of glacial/interglacial periods within an ice age. JAKO SUPER, A CO?

vládík 26.1.2007 10:34

Re: Hledam odpoved?!

Že by vědci byli především politiky.  A že by Bush, tak nerad prohrávající připustil z politických důvodů, že omezaní emisí je asi přeci jen žádoucí?

EmilXX 25.1.2007 21:30

Tady je něco z jiné diskuze

Tak to bylo a vždycky bude, alespoň v dohledné době. Při spalování zemního plynu samozžejmě také vzniká vedle vodní páry také CO2.

http://ihned.cz//c4-10073040-20266960-000000_d-rakousko-resi-energeticky-hlad-plynem

JJ 25.1.2007 19:46

Pred casem byl tady clanek klimatologa a

cteni dikuteri prohlasovali, ze klimatologie je v podstate paveda, ktera se snazi nasadit malou nasobilku na slozity fyzikalni problem.

Dnes je trochu jiny trend, je hazena spina na to, ze se SH k veci vyslovil, prestoze neni klimatolog. To sou ty paradoxy.

I.L. 25.1.2007 20:04

Re: Pred casem byl tady clanek klimatologa a

Kdyz se Einstein vyslovil  pro vyvoj jadernych zbrani a SH  pro "boj za ochranu klimatu" - vzdy se okolo toho vytvori/la spousta medialnich mytu. Tezko zdalky  rozhodnout, zda SH premita posledni desetileti hlavne o klimatu misto o kosmologii  (je tam ale tech

dulezitych parametru, ktere nutno experimentalne overit a ktere sebegenialnejsi

mozek sedici v kresle a koncentrujici se na prislusne diferencialni rovnice proste nevymysli, prece jen vic ) ci zda je spis nastrcenou figurou-celebritou v zajmu "dobre veci". Tipuji spis to druhe, netroufam si to ale soudit. I kdyz treba prave ten Einstein nabidku, analogickou nabidce byt "v cele boje proti klimatickym zmenam"  totiz stat se presidentem Israele odmitl, mel i v pokrocilem  veku tolik soudnosti :-) Nevim,  je tady nejaky  fyzik relativista, ktery dokaze  kriticky zhodnotit  intelektualni hloubku navrhu SH

posledni doby?

Maxipes Fik 25.1.2007 19:21

vypada to ze jste se toho v US fakt moc nenaucil

Vazeny pane, projevy senility a podrazdenosti sice ke stari patri; ne kazdy ale musi se svymi neblahymi dusevnimi stavy seznamovat sirokou verejnost. Obzvlaste ve vasi nove vlasti si na tohle lidi davaji dost pozor.

danek 25.1.2007 18:04

Už zase padá

to mokré svinstvo. Vám ten sníh na cestách tolik chyběl ?

pozorovatel 25.1.2007 17:00

Zaplať Pánbu,

že už někdo, co něco o tomto fenoménu ví, napsal příspěvek. Bohužel je to pro mnohé na h ..ouby, protože my zde v Čechách jsme vždycky ti nejchytřejší. Kdysi jsem zaslechl větu: Myslet v Čechách - blbost, tady přece každý H.... ví. Bodejť ne, kdysi dávno jsme exportovali voly, poslední necelé století inteligenci. Co tedy můžeme od širokého podvědomí chtít. ;-(

J.G. Pašek 25.1.2007 14:59

Pištofe, víš kam si můžeš strčit ty tvoje analýzy konkrétních fyzikálních studií klimatu? . . .

(Y)

LM 25.1.2007 15:05

Re: Pištofe, víš kam si můžeš strčit ty tvoje analýzy konkrétních fyzikálních studií klimatu? . . .

Pašku, víš, co jsi? Vůl...

Chris Kelvin 25.1.2007 16:00

Re: Pištofe, víš kam si můžeš strčit ty tvoje analýzy konkrétních fyzikálních studií klimatu? . . .

Ztrácíte glanc, pane Pašku :-/

J.G. Pašek 25.1.2007 18:44

Pardón . . . chtěl jsem napsat Pišofte . . . a ne Pištofe

.

LM 25.1.2007 19:20

Re: Pardón . . . chtěl jsem napsat Pišofte . . . a ne Pištofe

To na mém názoru na Tebe nic nemění... :-P

Kaa_cz 25.1.2007 20:17

Re: Pištofe, víš kam si můžeš strčit ty tvoje analýzy konkrétních fyzikálních studií klimatu? . . .

Lepší pištof nez pašík .. :-P

J.G. Pašek 25.1.2007 21:14

Pánové, kdopak vám dal mandát . . . .

VÍMVŠECHNONEJLÍP - KDOSEMNOUNESOUHLASÍJE VŮL?

Ano, já mám zasloženou pověst hulváta, když narazím na hocúny jako jste vy . . .

LM 25.1.2007 21:19

Re: Pánové, kdopak vám dal mandát . . . .

To jsi momentálně citoval Klause nebo Jakla?

(ale ono je to asi úplně jedno...)

Provokater 25.1.2007 14:53

A pro ty, kteří si myslí, že beztrestně donutí lidi pro své fantasmagorie mrznout

jeden odkaz na pána, který předepsal maximální teplotu v bytech na 14 oC a nejsilnější žárovku určil 40W.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Nicolae_Ceausescu_dead.jpg#file

RomanL 25.1.2007 15:32

Re: A pro ty, kteří si myslí, že beztrestně donutí lidi pro své fantasmagorie mrznout

Sakra, to jsem nevěděl, že Čaučesku byl takový ekolog(ista)... Zřejmě taky zastával oblíbený názor zelených (i rudých a hnědých), a to že: "Lidí je jako sr*ček!".

Sakra, to je citát, ne vulgarismus!