6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: EU a Ukrajina

Jaroslav Kalenda napsal svou úvahu o Ukrajině pod titulkem EU a Ukrajina. Již s jejím úvodem lze polemizovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kochba 21.2.2015 10:05

Pan Bartoň překrucuje výroky

"Co se týče tvrzení, že údajná 1/3 obyvatel Ukrajiny označuje převzetí moci po útěku Janukovyče z Ukrajiny za politický puč"

...

"To na třetinu proruských příznivců zdaleka nevypadá."

=> zbytek nemá smysl číst, takováto demagogie hraničí s debilitou. Vím, že by autor rád oponoval, ale lidé často mají i mnohem méně omezené myšlení a tak se nemusí dělit jen na příznivce Ruska/příznivce EU.

To už se ani nebudu pokoušet autorovi vysvětlit, jak by do toho musel započítat třeba účast ve volbách v nejvíce proruských regionech.

J. Klepal 16.2.2015 9:27

nárok na svůj názor

Texty pana Bartoně jsou velmi často typickou ukázkou rčení, že každý má právo na svůj názor, nikoliv však na svoje fakta, a v tomto duchu se nese celá jeho argumentace. Např. podle něj "Začátek ukrajinského konfliktu nebyl v tom, že ukrajinská vláda poslala proti „svým nespokojeným občanům“ armádu. Počátek ukrajinského konfliktu způsobila anexe Krymu a vyhlášení nezávislosti tak zvané Doněcké a Luhanské republiky." Tím zcela opomíjí předcházející události, totiž odmítnutí ukrajinského prezidenta podepsat nevýhodnou asociační dohodu s EU, kterému navíc evropští politici vyhrožovali, že ji sami nepodepíší, pokud nebude propuštěna z vězení Tymošenková, oprávněné protesty ukrajinských občanů odmítajících zubožování země místními oligarchy, kteří byli z nepodpsané asociační smlouvy zklamáni, násilné protesty v režii nacionalistických paravojenských komand, podporované evropskými a americkými politiky s výhrůžkami Janukovičovi, že pokud použije k jejich potlačení armádu, bude pohnán před mezinárodní tribunál, masakr v Kyjevě dosud nejspíše úmyslně nevyšetřený, kyjevský puč odmítající dohodu majdanských protestantů s legitimní vládou a následovaný vynuceným útěkem legitimního prezidenta, lynčování poslanců a veřejných činitelů, kteří s pučem nesouhlasili, zákaz používání ruského jazyka zákonem přijatým okleštěným ukrajinským parlamentem (později pozastaveným ukrajinským prezidentem), v němž jeden poslanec obsluhoval větší počet hlasovacích zařízení, reálná hrozba ztráty ruského vlivu na Krymu, ukradenému Ruské federaci komunisty, atd.

M. Josovič 15.2.2015 8:51

nesmyslný výklad skutečnosti

Pane Bartoňi,

mýlíte se prakticky ve všem.

P. Mach 15.2.2015 20:11

Nezaměňuj svoje dojmy se

skutečností.

P. Vaňura 14.2.2015 10:40

I kdyby si Ukrajina, dle vzoru severni Koree,odhlasovala

"věčného presidenta státu" Stepana Banderu je po tom Rusku H o v n o!

Š. Hašek 14.2.2015 23:35

Re: I kdyby si Ukrajina, dle vzoru severni Koree,odhlasovala

Stran Bandery to sedí.

Ale příčina byla jinde.

Rus si nezačal. Na to je Putin chytrý. Chytřejší než většina toho komisariátu v brusele.

P. Mach 15.2.2015 20:12

Rus si nezačal

začal si putin, psychopate.

P. Ficek 15.2.2015 22:12

Re: Rus si nezačal

Takže to Putin poslal 5 miliard dolarů na vyvolání nepokojů na Ukrajině s cílem vstupu Ukrajiny do NATO ??? Mach + Bartoň, odstěhujte se do Mimoně, mimoňové.

B. Rybák 15.2.2015 18:42

Re: I kdyby si Ukrajina, dle vzoru severni Koree,odhlasovala

Ano, pokud by při tom nezměnila neutralitu Ukrajiny (oligarchové, kteří vládnou Ukrajině a rozkradli ji, nejsou o nic lepší varianta, včetně současného čokoládového krále Porošenka).

Stěpan Bandera už je dávno po smrti a jeho ctitelé by mohli zvítězit pouze na polsko-litevskou okupací odnárodněné Ukrajině (kterou se marně snažil osvobodit ukrajinský národní hrdina - Bohdan Chmelnický), sebemenší šanci by neměli v té části Ukrajiny, kterou ovládala habsburská monarchie, či Maďarsko a už vůbec ne ta, která byla od polských a litevských okupantů osvobozena "Moskvou" (až k Dněpru)! Soužití těchto politicky a kukturně naprosto odlišných částí Ukrajiny může vyřešit jenom její federalizace a neutralita!

J. Růžička 14.2.2015 10:29

Obvyklé Kalendovy žvásty

Ukrajina je svrchovaný, suverénní stát, do kterého je ruské říši zla jedno velké kulové.

V. Vovák 14.2.2015 11:28

Re: Obvyklé Kalendovy žvásty

zrovna tak je do Ukrajiny velké kulové evropské říši zla, americké říši zla ... tak proč se do Ukrajiny montují?

M. Salkovsky 14.2.2015 14:58

Re: Obvyklé Kalendovy žvásty

Len spinave kreatury ako ty cakaju na rozdelovanie cudzich statov a bratsku drblu pomoc.

P. Mach 14.2.2015 15:26

Re: Obvyklé Kalendovy žvásty

Chtěl jsi říct, proč se EU s USA snaží vyřešit konflikt, který vyvolali rusáci...

M. Josovič 15.2.2015 8:52

Re: Obvyklé Kalendovy žvásty

jen by mě zajímalo nad čím má Kyjev svrchovanost. Zeptejte se lidí z Ukrajiny (úmyslně nepíšu Ukrajinců), kým se cítí.

V. Podracký 14.2.2015 10:11

Myslím si, že pan Kaleda měl pravdu

a to bez ohledu na to,zda totéž tenkrát říkali Rusové. Kyjevská vláda vzniklá z Majdamu byla nacionalistická a hlásala jednotnou Ukrajinu, stavěla se proti jazykovému zákonu a samosprávě regionů. Musela nutně vzbudit v občanech východu Ukrajiny odpor. Jaký odpor to byl, je jinou otázkou a určitě byla forma odporu a požadavky určeny do značné míry podporou Ruska. Nicméně důkazem, že za občanskou válku může kyjevská vláda je to, že za Janukoviče byl klid. Janukovič byl zvolen většinou hlasů, zavedl to, co si většina Ukrajinců přála - samosprávu regionů a jazykový zákon. Bohužel neuspěl v jiných věcech.

14.2.2015 14:33

Nacistické ledví podrackého se znova projevilo

Janukovyč nezaváděl žádné zákony, od zákonů tam mají legislativu. Nebyl to učitel vašeho kremelského oblíbence

Ukrajinská vláda vzešlá z majdanu se naopak postavila za jazykový zákon. A i kdyby se nepostavila, zrušení jednoho dva roky starého zákona není ani náznakem důvodem pro nacistickou ruskou invazi

M. Salkovsky 14.2.2015 14:58

Re: Myslím si, že pan Kaleda měl pravdu

Nastastie si pri rozdelovani strednej EUropy rovnakym hnidam ako si ty ani nevrznes.

B. Rybák 15.2.2015 18:50

Re: Myslím si, že pan Kaleda měl pravdu

Souhlasím s Vámi pane Podracký. Majdanští pučisté zadupali do země svou vlastní dohodu s Janukovičem (o termínu voleb a dodržení autonomie regionů, garantovanou EU i Ruskem) a tím vyvolali občanskou válku!

J. Krejčí 14.2.2015 9:56

Počátek ukrajinského konfliktu způsobil

asi opravdu nereálné očekávání. Jenže podle tohoto hlediska bylo stejně nereálné naše očekávání rychlého rozvoje v listopadu 89. Odpůrci transformace také strašili poklesem odbytu a produktivity a dodnes s tím operují. 15 tisíc nákladáků ročně z Kopřivnice, miliony párů bot z tehdejšího Gottwaldova, desetitisíce motocyklů Jawa a jiné a jiné komodity v takovém množství přece nemohlo najít odbyt. A přesto tu bylo něco víc, byla to naděje na změnu systému, který se vyčerpal, na vstup do svobodného společenství nesvázaného doktrinami na věčné časy. Bez chyb se to neobešlo a ještě jich bude ! Ale jen blázen by chtěl zpět.

J. Kanioková 14.2.2015 0:38

Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

není pochyb, že asociační dohoda byla pro momentální hospodářskou situaci Ukrajiny méně výhodná a podepsal by ji jen sebevrah.. Nehodnotím Janukovyče, hodnotím reálnou situaci Ukrajiny. Kdekdo tutlá fakt, že podpis pod asociační dohodou znamenal ukončování hospodářských vztahů s Ruskem, to bylo skryto v podmínkách! Přitom hospodářské vztahy Ukrajiny byly maximálně s Ruskem provázané a odbyt byl také z naprosté většiny do Ruska.. Kdyby to padlo, kdo by odebíral ukrajinskou produkci ? Ukrajina už tehdy měla parádní dluhy a potřebovala i půjčky. EU jim nabídla minimum, Rusko mnohem víc.. Kdokoliv na místě Janukovyče, kdo by to podepsal, by mohl být jedině sebevrah..

Ukrajinu nepodvedla historie, ale jejich vlastní politici. O étosu Majdanu nepochybuji, ale byl to étos lidí, kteří neměli potuchy o skutečných faktech té doby, ekonomické situaci Ukrajiny. A ještě umocňovyný šašky ze Západu, kteří tam na Majdan jezdili dělat kukuče a pomáhali rozdmýchávat vášně ! A Jejich kecy byly jen populistickými "slibnými" hesly, nic víc !

Před rokem, 19.2. smetl Majdan=Kyjev těžce dojednanou dohodu se stolu! A tehdy jihovýchod Ukrajiny žádal federalizaci Ukrajiny a aby jim Kyjev nedosazoval gubernátory, aby se lidi tamních území mohli na volbě své věrchušky podílet! V čím zájmu tu dohodu zničili ???

Kdo střílel na Majdanu? "Smrtelné přestřelky v Kyjevě: Kdo je zodpovědný za masakr Maidan" - http://www1.wdr.de/daserste/monitor/sendungen/maidan118.html ..... Nové důkazy o střelcích na Maidanu http://www.tagesschau.de/ausland/maidan-schuesse102.html

Pak už to vyjel Kyjev řešit silou, krví! Takže KDO začal ?

J. Kanioková 14.2.2015 1:00

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

Německá Ostpolitik: Merkelová chce svrhnout Janukovyče - http://sux.cz/b915

BBC odhaluje: opozice v záběrech Maidan masakru zúčastněných - http://jdem.cz/brp5t6

Snipeři na Maidanu - Neznámý příběh Ukrajiny - Newsnight - https://www.youtube.com/watch?v=mJhJ6hks0Jg

Masakr - Oděsa..

Batalion Donbas. Batalion Azov

J. Kanioková 14.2.2015 10:30

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

Publikováno už 10.4.2014 - Smrtelné přestřelky v Kyjevě: Poznámky vyvrátil - Monitor - https://www.youtube.com/watch?v=FEruxwOez4U

ale dodnes... pšt..

J. Kratochvíl 14.2.2015 13:21

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

Vaše hodnocení a komentáře nemají žádnou vypovídací hodnotu, protože jsou ovlivněny vaší fanatickou nenávistí k EU a vše co je s ní spojené. Vaše hodnocení a předpovědi týkající se EU se nějak nenaplňují a stejně je nepravdivé je vaše hodnocení ukrajinských událostí. Pro vás je nepřijatelné, že by ukrajinští občané mohli vidět v EU svoji budoucnost a chtěli žít tak jak žijí občané Evropské Unie a proto také demonstrovali na Majdanu.

P. Princ 14.2.2015 15:16

Vypovídací hodnota komentářů paní Kaniokové

je mezi všemi příspěvky jedna z nejvyšších. Právě TO zřejmě uvolnilo Váš trapný pšouk.

P. Mach 14.2.2015 15:28

Kaňoková má vypovídací hodnotu

asi jako tisková kancelář kremlu, tedy zápornou. A o tobě to platí zřejmě taky.

V. Patkoš 14.2.2015 18:05

Re: Vypovídací hodnota komentářů paní Kaniokové

Vypovídací hodnota? Kanioková ještě nesdělila žádný svůj názor, jen tapetuje odkazy odjinud.

M. Josovič 15.2.2015 9:04

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

kdybyste byl v roli Ukrajinců, taky byste se chtěl mít líp. Jenže v asymetrickém vztahu má výhodu ten vyspělejší. Uvidíte, jak na Ukrajině už brzy všechno budou vlastnit nadnárodní firmy z EU. Jako u nás. Kolik myslíte že odteče do zahraničí ročně miliard z dividend rakouských a německých firem v Česku? Kdo drží rakouskou Erste bank nad vodou? Česká spořitelna.

A Ukrajinci už jednu demokratickou revoluci měli. Vzpomínáte?

A jak dopadla. A chudáci ikony této revoluce Juščenko a Tymošenková. Jen si nahrabali.

J. Kratochvíl 15.2.2015 19:22

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

Ani mně se nelíbí, kolik peněz odtud odchází do zahraničí, ale za to všechno si také můžeme poděkovat našim politikům a hlavně ekonomům, kteří způsobili takovéto hospodaření. Ale je to 1000x lepší než být pod nadvládou východního velkého bratra. I u nás jsou Juščenkové a Tymošenkové, ale můj pohled je, že přece jenom jsme pod kontrolou EU a ta jim také dost omezuje, proto také tolik nadávají na EU, potrefená husa se ozývá.

Š. Hašek 14.2.2015 23:36

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

Přesně, paní Kanioková.

V. Kain 14.2.2015 12:26

Re: Počátek ukrajinského konfliktu způsobil -

Perfektní zhodnocení.Je tady ale ještě dost přispěvovatelů,kteří nevím jestli z blbosti a nebo z navedení věří tomu,že válku na Ukrajině zahájil rus.