27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MLOK 2.10.2009 10:02

JDE O TO,

jak interpretovat používání kondomů. Pokud dá živočišný prosťáček přednost lepšímu prožitku milování bez kondomu a vědomě ho v zápalu milostné vášně nepoužije, přesto, že má kondom v kapse, pak jsou všechny zdravotní akce marné.

       Jinak ovšem nevím, jaké konkretní námitky papež proti kondomům má. Že riziko nakažení kondom sníží je nesporným faktem - takže nechápu, v čem je problém.

Jura Jurax 2.10.2009 9:58

A nejvíc se mi líbí

že se používání kondomů a působení k větší řekněme odpovědnosti a zdrženlivosti staví proti sobě. Ve jménu Božím! Neboť jedna cesta boje s AIDS je bezbožná a hříšná, kdežto druhá bohumilá a pro echt křesťana jediná možná.

Nebylo by lépe podporovat obě metody? Neboť jejich kombinací lze s AIDS bojovat účinněji - ovšem přes to se víra svatá přenést nedokáže. A tím škodí.

Neboť není pravdou, že s poskytováním kondomů se zaroveň kolportují výzvy k hojnějšímu sexu s více partnery. Kondomy se doporučují spíš v rámci názoru, že když holt souložíte, tak se aspoň chraňte - je to lepší než nic

MLOK 2.10.2009 9:55

Re: Afričané jsou lepší milenci

Lesove, naučte se číst i mezi řádky. S vakcínou proti chřipce to MŮŽE být (netvrdím, že to tak určitě je) i tak, že je drahá a je jí málo.

       Pak stačí postrašit lidi informací, že je vakcína je nebezpečná a ejhle - vakcíny je náhle dostatek.

Jura Jurax 2.10.2009 9:49

Re: Papezuv vyrok o kondomech je stejnej,

Nevymřou, protože nevíra v bohy není příznakem slabomyslnosti nezbytné k rizikovému chováni vztažmo k AIDS - příznakem slabomyslnosti je po mém soudu spíš víra v ty bohy, ale to asi se mnou nebudete souhlasit ;-) ;-P

Kolben&Daněk 2.10.2009 9:43

Sam Ruteikara: Propusťte můj lid, šmelináři s AIDS!

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/06/29/AR2008062901477.html

Prima článek. Autor, spolupředseda Ugandské národní komise pro prevenci AIDS, vypráví o zkušenostech s kampaní ABC (Abstain or Be faithful or use Condom) pod heslem "Drž se jednoho partnera!". V roce 199121 % nakažených Uganďanů, 2002 6 %. Podíl mužů s více než 3 partnerkami ročně klesl za tu dobu z 15 % na 3 %. Pak přišli "mezinárodní experti", řekli, že vše bylo špatně a začali prosazovat právo na příležitostný sex. Rozšiřovali falešné statistiky, že mezi manželi je 42 % nakažených - dvakrát více, než mezi prostitutkami (ve skutečnosti v manželství žilo v roce 2005 6,3 % nakažených, mezi ovdovělými 31 % a mezi rozvedenými 14 %). S podvrácením věrnosti začal počet nakažených stoupat a západní media to sváděla na nedostatek kondomů v Ugandě. Ale jen 5 % afrických obyvatel používá pravidelně kondom při styku s pravidelným partnerem [ještě v r. 2004 byl kupříkladu v JAR považován kondom za nástrahu bílého muže, který tak chce pod falešnou záminkou údajného AIDS omezit plodnost černochů - pozn. K&D].

Dále rozebírá náklady: rok léčby nemocného, která vlastně nemoc samu neléčí, ale jen prodlužuje život, stojí přes $1.000, a proto jen jeden z šesti nemocných se může léčit - rok kampaně ABC stál 29 centů na osobu. Ale kampaň přináší zainteresovaným jen malý zisk, na rozdíl od distribuce léků a gumy. A to je great business - na rok 2008 plánují USA vydat $50 mld. na prevenci AIDS ve světě, $165 od každého Američana.

Závěrem cituji: "Poslyšte mou prosbu, šmelináři s AIDS: propusťte můj lid! [Mojžíšova slova před faraonem - K&D] Rozumíme, že je vám příležitostný sex drahý, ale nám je dražší zůstat naživu. Naslouchejte africké lidové moudrosti a my vám ukážeme, jak se chránit před AIDS."

Jura Jurax 2.10.2009 9:42

Re: Afričané jsou lepší milenci

No ale on ten papež skutečně káže víru v Boha a nějaké víc než tisíciletí staré texty napsané následovníky Žida Ježíše, jehož bohem byl ovšem Jahve ... takže pokrokář to asi nebude, že.

A bohové jsou umělý myšlenkový konstrukt, jímž se někteří vyrovnávají s nástrahami, záhadami a těžkostmi tohoto světa. Prostě berlička, kteou ovšem nepotřebují všichni. Ne snad že by zouplna všichni nepotřebovali aspoň občas či vyjímečně berličku, ale nepotřebují právě tuto.

No a pak jsou ti, kdož nad vírou v ten či onen konstrukt zbudují organizaci, co jim poskytuje dobré bydlo, ukájí jejich touhu po moci a co se snaží věřící v ten či onen konstrukt změnit na stádo ovcí, co smí věřit právě tak, jak ona organizace hlásá a nikdy jinak. Církev či víru si rozvracet nedáme!  Prostě výtečný kšeft s něčím, co opravdu nikdo neviděl, závislý na pošetilosti a nevzdělanosti lidí a využívající vcelku drsně, leč obratně strachu ze smrti. No a papež je toho - pokud jde o katolický klon křesťanské víry (a možná i jiné klony, nevím) - nejvyšším šéfem.

Takže z pohledu mne jako bezvěrce, ateisty a neznaboha je to jedinec zastávající funkci z mého pohledu lidstvu v nejlepším případě neškodící, ale rozhodně nikterak prospěšnou, a celý ten cirkus kolem něj a jeho návštěvy za vcelku směšný.

Ostatně kromě válek kvůli rozdílům ve víře (což není ovšem doména jen katolíků, jiné klony víry křesťanské a viry nekresťanské se vzdy navzájem radostně potíraly a vybíjely jinověrce ku větší sláve doho kterého pánbíčka), potlačování vzdělanosti neodpovídající dogmatům víry (což se dlužno říci během věků trochu zlepšilo, kláštery byly na druhé straně ve všeobecném barbarství v Evropě raného středověku ostrůvky aspoň nějaké vzdělanosti), kromě ideologického podšprajcu světské moci (ty vládni, ty se modli a ty pracuj - proto nám taky tak dlouho vydržela) vlastně církev nic moc nepřinesla. Ovšem dokázala hodně zbohatnout ...

hanka 2.10.2009 9:35

není lepší nezavrhovat

kondomy a současně apelovat na větší zdrženlivost? ony ty kondomy ochrání aspoň v těch 4 z 5 případů, ja k píšete (a dos t možná že častěji) . lidi jsou lidi a prostě nevydrží vždycky a pro takový příapd by měli mít aspoň ne zcela stoprocentní ochranu. lepší než žádnou !

j 2.10.2009 9:31

Re: Technicka poznamka

no tak to jste jediný co takové blbině věří.;-D HIV se přenáší krví to není chřipka

ja 2.10.2009 9:30

Děkuji

To je pěkné, co píšete, ale ctěný pan docent je zde znám jakožto osoba silně nenávistná ke všemu církevnímu. Já mu neberu jeho názor, jen čas od času bych rád znal jeho zdroje informací. Čili pokud vedle sebe má větu o nedůvěře k vládním statistikám a za tím pak odkaz na jiné, tak bych rád věděl na jaké. Znáte přece výrok (údajně Churchillův) o statistikách.

Mephisto 2.10.2009 9:27

Re: Afričané jsou lepší milenci

To je srandovní, s jakou oblibou lidé podsouvají v diskuzi protistraně postoj, který vůbec nezastává, a s tím pak s gustem polemizují :)

Já jsem sice ateista, ale v otázce existence Boha jako takového mám značně nevyhraněný postoj. Věřím spíš tomu že neexistuje, ale rozhodně bych to netvrdil.

Co ale tvrdím, je, že pokud Bůh existuje, pak je to stvořitel Vesmíru, přírodních zákonů, je to Bůh deistický, nikoliv osobní - teistický. Zejména tvrdím, že Bůh rozhodně není ani omylem takový, jak ho popisují křesťané. Bůh fakt nemá potřebu mít syna, posílat ho na mrňavou, v hlubokém Vesmíru ztracenou planetku Zemi, aby tam spasil nějaké její bezvýznamné obyvatele... Bůh určitě není ješita kombinovaný se starověkým monarchou, aby ho "těšilo", že se k němu kdokoliv modlí... Celá tahle křesťanská představa Boha je pro mě naprosto naivní, a nechápu kdo TOMUHLE (nikoliv abstraktnímu Bohu) může věřit!

Ostatně i Albert Einstein se několikrát vyjádřil v tom smyslu, že nezná větší hloupost, než víru v osobního Boha...

IH 2.10.2009 9:20

Vážená autorko,

magnas 2.10.2009 9:16

Re: Zase kecáte, pane docente...

by me zajimalo, kde Kristus v bibli ucil o celibatu a zdrzenlivosti, pokud vim, tka i cirkev celibat zavedla definitivne a povine az ve 13. stol. Do te doby se jednalo o ciste dobrovolny reholni slib, ne moc casto dochovany (viz nas nejslavnejsi kronikar Kosmas, sam zenaty a pritom knez)

jinak nic proti krestanske moralce, porad je 100x lepsi ji dodrzovat, nez se chovat jako hovado, ale problem je spis v moznosti se vyzpovidat, coz je u dost krestanu co znam takova snadna zaminka pro jeji porusovani. Toto je snad jediny bod viry, ktery maji muslimove lepsi, zadne zpovedi, holt nemel sis to u Alaha rozhazet.

Jura Jurax 2.10.2009 9:15

Re: Ve většině nemuslimských afrických zemí

Ale kuš - v prvním odstavci jen zahořkle kecáte.

A v druhém - dovoluji si pochybovat, že víra v křesťanského boha zabrání normálním puberťákům v sexu, mají-li k němu příležitost. Byť by jim vtloukali do nevinných lbí, že ten předmanželský je hříšný a bohunemilý. Nakonec z hříchu se lze vyzpovídat, že, a máte pokoj ;-)

JOPO 2.10.2009 9:12

Re: Afričané jsou lepší milenci

Vážený Ludvo, téma které je nastoleno je pouze zástupní - to hlavní je nakydat na papeže, protože je to tmář a hlavně káže víru v boha který neexistuje, že jo, no viděl ho snad někdo? A pak ti katolíci předse mají na svědomí těch miliónu mrtvých za 2000 let své existence (dasítky miliónů mrtvých marxisticko - leninského vyznání během 70-ti let nepočítáme, to je pokrok - to se předse musí, když chceme vybudovat lepší svět). 

Afrika šukala, šuká  a šukat bude jako oživot a nějaký papež, kondómy nebo HIV na to vliv mít nebudou. "Černá je lepší"

Jura Jurax 2.10.2009 9:09

Re: logicky

Side, Vy si s matematikou a pravděpodobností moc netykáte, že?

Jura Jurax 2.10.2009 9:07

Re: Vážená dámo

Máte to uvnitř lbi ponekud pomotané - zřejmě věříte v nějaké bohy, bývá to příznakem - neboť pravíte zeptejte se na manzelskou vernost sve manzelky nebo partnerky a reknete ji, ze vernost je pitomost, protoze vy v Boha neverite.

Probůh, jaká je souvislost mezi manželskou věrností a vírou v nějaké bohy? I kdyby byli křesťanští? A z čeho račte soudit, že skutečnost nevíry v bohy nutně implikuje názor, že věrnost je pitomost?

Z Vás už radost mají ... ;-D;-D;-D

bp 2.10.2009 9:03

Zase kecáte, pane docente...

...na základě jednotlivostí a výjimek usuzujete na pravidlo, takže docházíte ke zcela špatným závěrům.

Ale chápu, že si ti, jejichž bohem je břicho a orgán kousek pod ním, absolutně nedovedou představit, jak je možné (a krásné) žít v souladu s Kristovým učením.

lesov 2.10.2009 9:01

Re: Technicka poznamka

Jestli to nevíš, mediálně zmasírovaný mozečku, tak HIV se šíří i kapénkovou infekcí, (kýcháním, kašláním, mluvením) jako ostatní nakažlivé choroby. Takže kdo neššuká HIV chytne. ;-P

Mephisto 2.10.2009 8:59

Re: logicky

http://www.bl isty.cz/art/15659.html

Lze myslím konstatovat, že pravdu jsem měl jednoznačně já :) Jde o dlouhodobou pravděpodobnost: "Pokud takovýto pár používá

kondom při každé souloži, riziko vzájemné nákazy je 0,9 % ZA ROK (průměr

výsledků 12 různých studií)."

Vaněk 2.10.2009 8:58

Re: hlasuju pro papeže

jistě...

Nesmysl potvrzený stovkami souvisejících vědeckých oborů a nevyvrácený ani jedním faktem.

Ale víra Tvá Tě jistě povznáší.

Slepě věřící potřebovali vždy hlasatelé lepších zítřků ať už zaživa či posmrti.

Vaněk 2.10.2009 8:54

Re: Papezuv vyrok o kondomech je stejnej,

Tož to musí češi vymírat mnohem rychleji na AIDS než např. katoličtí Italové, že...

Vaněk 2.10.2009 8:53

Re: Vážená dámo

Nelže.

Už proto ne, že jde o docenta, lékaře, pedagoga na univerzitě, s kterým jinak zásadně nesouhlasím v oblasti jaderných elektráren.

V tomto případě, ale jsou negativní důsledky působení katolické církve doloženy mnohokrát. Např. počet potratů v katolickém Polsku/Česku - máme-li srovnávat srovnatelné.

Ono hlásání krásných, lidumilných, sympatických, nerealizovatelných myšlenek totiž zpravidle v praxi vede k opačným výsledkům.

Ať už jde o náboženství/ideologii komunistickou, křesťanskou, nacistickou či zelenou.

Nemo 2.10.2009 8:50

Re: hlasuju pro papeže

A protože podle vás nemohlo nic tak složitého samo od sebe vzniknout, musí být Bůh, který je mnohonásobně složitější než jeho dílo.

Ten mohl vzniknout sám od sebe?

Vaněk 2.10.2009 8:49

Re: hlasuju pro papeže

V dnešní informační době víme, že napřed náhodně vznikli nějací bozi (Odin, HospOdin, Radegast, Perun, Zeus, Manitou, ozubena Vagina, Mazda, Re,....) a ti pak v různých regionech stvořili pro Ty co na ně věří celý vesmír.

Jojo. Vážně jsi takové jelito?! 8-o;-DRv

Mephisto 2.10.2009 8:48

Re: logicky

Co se týká mentální slabosti (říkejme tomu výše IQ) tak jsem ochoten kdykoliv si ho s vámi poměřit, příteli :)))

Druhý odstavec - viz. moje předchozí reakce.

lesov 2.10.2009 8:48

Re: Afričané jsou lepší milenci

Už se těším, až začne novodobé stěhování národů nebo dovoz levné pracovní síly. Ale možná vychcípáme na očkování proti chřipce, doktoři už se cukají, mají vysokou a někteří mají i mozek. ;-D R^

Mephisto 2.10.2009 8:47

Re: logicky

ano ano, (1-0.011)^(2*53) = 0.31 :)

OK, ale tady je rozpor v interpretaci faktů: podle mého názoru je těch 1.1% pravděpodobnost, že se nakazíte při DLOUHODOBÉM používání kondomu, podle tebe jde o jeden styk. Bude potřeba trochu zagooglit, abychom zjistili jak to je ve skutečnosti :)

Sid 2.10.2009 8:47

Re: Afričané jsou lepší milenci

No tak toto je opravdu "kvalitni" nazor.

Pan je zrejme odbornik. S kolika Africanama jste mel uz styk?

lesov 2.10.2009 8:44

Re: hlasuju pro papeže

Když ona ta evoluce je právě nesmysl, Vy skoroateisto jeden... ;-)

Ludva 2.10.2009 8:42

Afričané jsou lepší milenci

Kondomy jsou spolehlivé pro páry, které mají styk pouze několikrát do měsíce. Pokud je to ovšem několikrát za den, což se dá u Afričanů předpokládat, je prakticky nerealizovatelné pokaždé použít kondom. Už zhlediska jejich ceny a dostupnosti. Nehledě na to, že s kondomem to není ono. Souhlasím, že nějaké zásadní řešení, to není. Zásadní řešení pro Afriku je jinde a přijde samo - časem se proti AIDS vytvoří imunita.